آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چگونه برگزار می شود؟

آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چگونه برگزار می شود؟

جهت مشاوره در زمینه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چگونه برگزار می شود؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با موضوع نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ پرداخته ایم. برای آگاهی از زمان برگزاری، نحوه برگزاری، نحوه طراحی سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، نحوه گزینش داوطلبان و تاثیر سهمیه ها در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ با ما همراه باشید.

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، در روزهای 11 و 12 اسفند 1401 اعلام شده است.

تعداد ۶۷ هزار و ۵۲۲ نفر در این آزمون ثبت نام کردند.که روزهای آزمون با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این در حالی است که در سال گذشته ۶۹۴ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کرده بودند بر این اساس حدود 170 هزار نفر از متقاضیان دوره کارشناسی ارشد کاهش یافته است.

داوطلبان این آزمون می‌توانند در دو گروه امتحانی آزمون بدهند به همین دلیل رشته‌های شناور برای داوطلبان در زمان ثبت‌نام در نظر گرفته شده بود. با این حال داوطلبان این آزمون می‌توانند فارغ از مدرک دوره کارشناسی، در هر رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد پذیرش شوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این آزمون نوبت عصر پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ و نوبت صبح و عصر جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ برگزار خواهد شد.

نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد

نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1402 چگونه است؟

به دلیل کاهش شیوع ویروس کرونا، آزمون کارشناسی ارشد 1402 همانند آزمون سال های گذشته به صورت حضوری در دو روز متفاوت و نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد. داوطلبان باید پیش از فرا رسیدن تاریخ برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند و در زمان مقرر در محل برگزاری مندرج در کارت ورود به جلسه حضور پیدا کنند.

سوالات آزمون کارشناسی ارشد

سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نحوه طراحی و سطح سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چگونه است؟

سطح سؤالات آزمون اختصاصی در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی در هر رشته، مطرح می‌شود.

برای آن دسته از مجموعه‌های امتحانی که دارای آزمون تشریحی یا آزمون عملی هستند، آزمون در دو مرحله برگزار می‌شود. در این مجموعه‌ها منحصراً داوطلبانی که در آزمون تستی رشته مربوط شرکت کرده‌اند و با توجه به حدنصاب نمره علمی، مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، حق شرکت در جلسه آزمون مرحله دوم را خواهند داشت.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد

معمولا چند رو مانده به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، کارت ورود به جلسه برای پرینت توسط داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود. اطلاعات ثبت نامی داوطلب و همچنین اطلاعات مربوط به رشته و حوزه امتحانی و ساعت امتحان در کارت ورود به جلسه درج می گردد. لازم است داوطلبان در روز آزمون حتما این کارت را با خود همراه داشته باشند.

براساس برنامه زمانی پيش بينی شده آزمون كارشناسی ارشد ناپيوسته سال 1402 در روزهای 11 و 12 اسفند 1401 برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی اين سازمان نسبت به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون کارشناسی ارشد و برگ راهنمای شركت در آزمون اقدام نمايند.

اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در  دهه اول شهریور ماه 1402 اعلام می گردد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند فرآیند انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در اواخر شهريور ماه 1402 اعلام می گردد.

انتخاب رشته و نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد

پس از برگزاری آزمون در خردادماه، نتایج اولیه به‌صورت کارنامه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود. این کارنامه در دسترس همه داوطلبان قرار می‌گیرد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند نسبت به انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند. متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند از طریق سایت این دانشگاه انتخاب رشته کنند.

  1. كارنامه تمامی داوطلبان آزمون ورودی دوره های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 توسط سازمان سنجش آموزش كشور، براساس برنامه زمانی مقرر از طريق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور منتشر خواهد شد.
  2. تمامی داوطلبانی كه مجاز به انتخاب رشته باشند می توانند: برای پذيرش در رشته محل های كليه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمايند.

نحوه گزینش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد

در ادامه نحوه گزینش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 1402 بیان شده است. گزینش نهایی در هر یک از مجموعه‌های امتحانی از بین داوطلبانی که حدنصاب نمره علمی لازم را کسب کرده باشند، انجام خواهد شد. گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل دوره کارشناسی انجام خواهد گرفت.

اعمال 20 درصد معدل دوره کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی، به‌صورت تراز اعمال خواهد شد.

سهمیه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد

نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1402 به صورت کامل در این مقاله بیان شد. در ادامه به یکی از سوالات داوطلبان در رابطه با تاثیر سهمیه ها در آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 پاسخ داده ایم.

در این آزمون تنها سهمیه ایثارگران مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر این اساس داوطلبان استفاده‌کننده از این سهمیه می‌توانند در رشته‌های مورد نظر خود ثبت‌نام کنند. به‌طورکلی 30 درصد ظرفیت پذیرش هر کدرشته به داوطلبان واجد شرایط اختصاص می‌یابد. بر این اساس ۲۵ درصد از ظرفیت هر کدرشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان اختصاص دارد. 5 درصد از ظرفیت هر کدرشته محل نیز به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1402

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1402 چه زمانی است؟

زمان برگزاری آزمون در روزهای 11 و 12 اسفند 1401 اعلام شده است.

اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه، در اواخر خرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام می گردد.

نحوه گزینش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 1402 چگونه است؟

نحوه گزینش داوطلبان در این مقاله بیان شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چگونه برگزار می شود؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403