شرایط عمومی و اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه شرایط عمومی و اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دارند باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد باشند. داوطلبان در صورت دارا بدون شرایط و ضوابط لازم برای ثبت نام می توانند در زمان نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. در ادامه مقاله مقررات وظیفه عمومی نیز ارائه داده شده است. با ما همراه باشید.

شرایط عمومی و اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد

داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند. هر یک از متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند. شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

شرایط عمومی آزمون کارشناسی ارشد

شرایط عمومی ثبت نام ازمون کارشناسی ارشد در جدول زیر ارائه داده شده است:

شرایط عمومی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد
  • اعتقاد به اسلام يا يكی از اديان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احكام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهيز كردن از محرمات).
  • عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران. (در صورتی كه داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی را داشته، بايد تغيير نظر او احراز شود.)
  • نداشتن سابقه عضويت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.
  • عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصيلی در طول تحصيل يا زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد  1403 به شرح زیر است:

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
  1. داشتن مدرک كارشناسی (ليسانس) يا كارشناسی ارشد (فوق ليسانس يا دكتری حرفه ای يا اشتغال به تحصيل در سال آخر مقطع كارشناسی.
  2. دانشجويان روزانه در حال تحصيل در مقاطع دكتری و كارشناسی ارشد، در صورت تمايل به ثبت نام و شركت در آزمون کارشناسی ارشد 1400 در صورت داشتن ساير شرايط دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد، ميبايست تا پايان مهلت مقرر ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد، از تحصيل انصراف قطعی حاصل نمايند.
  3. فارغ التحصیلان  و دانشجويان رشته های گروه پزشكی متقاضی شركت در آزمون کارشناسی ارشد، باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وضعيت خود را مشخص و از نظر وزارت مذكور منعی برای ثبت نام و شركت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصيل نداشته باشند.
  4. فارغ التحصیلان  و دانشجويان رشته های دبيری بايد قبل از ثبت نام موافقت كتبی و بدون قيد و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصيل دريافت نمایند و هنگام قبولی در دانشگاه ارائه نمايند. 
  5. دارندگان مدارک تحصيلی معادل می بايست دارای شرايط “آيين نامه شركت دارندگان مدارک معادل و غيررسمی در آزمون های ورودي مقاطع بالاتر” باشند.
  6. ادامه تحصيل افرادی كه دارای مدارک استخدامی، داخلی و يا با عنوان “معادل” می باشند، منوط به تاييد دفتر آموزش عالی غير دولتی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری می باشد.
  7. داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهاد های دولتی بايد قبل از ثبت نام موافقت كتبی و بدون قيد و شرط محل كار خود را مبنی بر ادامه تحصيل دريافت و آن را نزد خود نگه دارند.

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد

شرایط کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

سایر شرایط عمومی و اختصاصی ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد 1403 به شرح زیر است:

  • پذيرفته شدگان نهایی دوره های روزانه در آزمون ورودی دوره های كارشناسی ارشد ناپيوسته سال 1402 ،حتی در صورت عدم ثبت نام و يا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون ورودی دوره های كارشناسی ارشد ناپيوسته سال 1403 نخواهند بود.
  • دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره های غير روزانه (شهريه پرداز) از قبيل دوره های شبانه، مجازی و پرديس خودگردان دانشگاه ها، دانشگاه پيام نور، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غيرانتفاعی و غير دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع كارشناسی ارشد ناپيوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظيفه برای برادران) می توانند بدون انصراف از تحصيل، درآزمون کارشناسی ارشد سال 1402 ثبت نام و شرکت نمايند.
  • دانشجويان سال آخر و دانش آموختگان مقطع كارشناسی پيوسته يا ناپيوسته كه از تاريخ 86/06/31 به بعد فارغ التحصيل شده اند، در صورتی كه معـدل آنـان كمتر از 12 باشد، حق ثبت نام و شركت در اين آزمون را ندارند.
  • پذيرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رايگان بايد برابر طول مدت تحصيل دوره كارشناسی ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلی كه دولت در صورت نياز تعيين می كند به خدمت اشتغال ورزند.
  • وزارت علوم، تحقيقات و فناوری به هيچ کدام  از دانشجويان مقطع كارشناسی ارشد بورس تحصيلی اعطاء نمی نمايد.

قوانین و مقررات وظیفه عمومی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد و قوانین و مقررات مربوط به وظیفه عمومی در ادامه مقاله بیان شده است. بر اساس اعلام رسمی سازمان وظيفه عمومی نيروی انتظامی، داوطلب مرد ملزم است به هنگام پذيرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، يكی از شرايط زير را از لحاظ وضعيت مشموليت و مقررات وظيفه عمومی دارا باشند:

شرایط عمومی و اختصاصی وظیفه عمومی ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد
  • دارا بودن كارت پايان خدمت هوشمند.
  • دارا بودن كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ايثارگران و موارد خاص).
  • دانشجويان سال آخر مقطع كارشناسي كه تا تاريخ 1402/06/31 در سنوات مجاز تحصيلی فارغ التحصيل می شوند.
  • فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی كه در سقف مجاز سنوات تحصيلی فارغ التحصيل شده و از تاريخ فراغت از تحصيل آنها تا زمان پذيرش در مقطع كارشناسی ارشد، بيش از يک سال سپری نشده و وارد غيبت نشده باشند.
  • كاركنان متعهد خدمت در سازمان ها و يا وزارتخانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصيل.
  • مشمولان دارای برگه معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكی، كفالت و يا …) در مدت اعتبار آن. 
  • دانشجويان انصرافی دانشگاه ها در صورتی كه در سقف مجاز سنوات تحصيلي اوليه، انصراف از تحصيل داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد، بيش از يكسال سپری نشده باشد، مضافا مشروط به اينكه از تاريخ 1390/08/22 به بعد از امتياز يكبار انصراف، استفاده نكرده باشند.

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد

داوطلبان برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، ضمن دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد باید به نکات زیر نیز توجه داشته باشند:

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد

  1. مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشند.
  2. پذيرفته شدگان نهایی دوره های روزانه در آزمون ورودی دوره های كارشناسی ارشد ناپيوسته سال 1402 شرایط ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد 1403 را نخواهند داشت.
  3. دانشجويان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت و يا اخذ معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند.
  4. فارغ التحصیلان دوره كارشناسی ارشد مشمول، مجاز به تحصيل مجدد در اين مقطع نمی باشند.
  5. فقط اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به شرکت در آزمون دوره های كارشناسی ارشد ناپيوسته بوده و در صورت شرکت اتباع غیر ایرانی مقیم سایر کشورها، پذیرش آنان “لغو” می گردد.
  6. جهت ثبت نام داوطلبان غير ايرانی در آزمون كارشناسی ارشد ناپيوسته، شرط معدل لازم نیست.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با شرایط عمومی و اختصاصی ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد می توانید با کارشناسان برتر مجموعه مشاور گروپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

9099071613

سوالات متداول داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد


✔️شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد چیست؟

تمامی شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است.

✔️آیا پذیرفته شدگان دوره های روزانه شرایط ثبت نام در کنکور 1403 را دارند؟

پذيرفته شدگان نهایی دوره های روزانه در آزمون ورودی دوره های كارشناسی ارشد ناپيوسته سال 1401شرایط ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد 1403را نخواهند داشت.

✔️ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 تا چه زمانی ادامه دارد؟

داوطلبان باید برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در بازه زمانی 16 الی 22 آذر ماه 1402 به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط عمومی و اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. امین

    سلام وقت بخیر بنده در سال 90 دوره کاردانی به دلایل مسائل اخلاقی یک ماه تعلیق شدم،و دوره کارشناسی در یک دانشگاه دیگه خوندم سوالم این بود که الان میتونم برای ارشد امتحان بدم و قبول بشم مشکلی برام پیش نمیاد؟؟ممنون میشم پاسخ بدین خیلی مهمه تشکر

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی