شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقالهٔ آموزشی به موضوع شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می‌پردازد. با ما همراه باشید.

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

شرایط عمومی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت:

داوطلبینی مجاز به شرکت در آزمون می‌باشند که دارای شرایط عمومی زیر در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند:

  • برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به‌تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون‌های مختلف کشور
  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی
  • پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه‌های محارب و ملحد و هواداری از آن‌ها
  • نداشتن سوءپیشینه کیفری
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت:

شرایط اختصاصی لازم برای داوطلبان به شرح زیر می‌باشد:

وضعیت تحصیلی:

  • داشتن شرایط عمومی ورود به دوره آموزش عالی
  •  دارا بودن دانشنامه کارشناسـی، کارشناسی ارشـد، دکتـری عمـومی گـروه پزشـکی و مـدارک بـالاتر متناسب با رشته تحصیلی موردتقاضا در رشته‌های امتحـانی کارشناسـی ارشـد بـر اسـاس مـدارک مـورد پذیرش هر رشته امتحانی (مطابق جدول شماره 1) از یکی از دانشگاه‌های داخـل یـا خـارج از کشـور حسـب تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقـات و فنـاوری و یـا گـواهی مبنـی بـر فارغ‌التحصیلی حداکثر تا تاریخ 97/6/31 توسط دانشگاه مربوطه برای دانشجویان ترم آخر.

تبصره 1:

داوطلبانی که طبق مدارک موردپذیرش نسبت به انتخاب رشته امتحانی اقدام نکنند در هر مرحله از روند برگزاری آزمون اعم از بررسی مدارک، اعلام نتایج، پذیرش و دوره تحصیل، از روند سنجش حذف و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد. به‌عنوان‌مثال اگر در رشته امتحانی، مدرک موردپذیرش مقطع کارشناسی میکروب‌شناسی قید گردیده منظور رشته میکروب‌شناسی در مقطع کارشناسی بوده و رشته زیست‌شناسی با گرایش میکروبیولوژی مورد پذیرش نمی‌باشد و یا در مجموعه امتحانی پرستاری، دانش‌آموخته رشته هوشبری پس از شرکت در آزمون این مجموعه درصورتی‌که پس از آزمون مجاز به انتخاب رشته محل شود فقط می‌تواند رشته محل‌های مربوط به دو رشته پرستاری مراقبت‌های ویژه و ویژه نوزادان را در صورت داشتن سایر شرایط، انتخاب نماید و مجاز به انتخاب سایر رشته‌ها نمی‌باشد.

تبصره 2:

طبق مصوبه یازدهمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی 79/11/11 دارندگان مدرک معادل، گواهی اتمام دوره، دارندگان میانگین کل کمتر از 12 در مقطع کارشناسی و همچنین دارندگان مدرک تحصیلی که از طریق آزمون داخلی پذیرفته‌شده و این مدارک صرفاً دارای ارزش استخدامی می‌باشد(به دلیل عدم احراز شرایط آیین‌نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب چهل و سومین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی 89/5/18 مجاز به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های علوم پزشکی نمی‌باشند.

البته طبق مصوبه جلسه 771 تاریخ 94/8/22 شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های 1377 تا 1381 به دوره‌های مذکور راه‌یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره 2/77233 مورخ 1392/5/28 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند.

  •  عدم اشتغال به تحصیل هم‌زمان در دوره‌های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه‌های دیگر و سایر مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور به هنگام قبولی در آزمون و طول تحصیل.

تبصره:

ممنوعیت تحصیل هم‌زمان در دوره‌های کارشناسی ارشد صرفاً جهت دوره‌های حضوری بوده و جهت دوره‌های غیرحضوری (مجازی) این ممنوعیت وجود ندارد.

  •  بر اساس آیین‌نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب جلسه 93 تاریخ 89/5/18 شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته تمام‌وقت می‌باشد.

بنابراین هرگونه اشتغالی غیر از تحصیل برای دانشجو ممنوع می‌باشد. داوطلبان شاغل، قبل از ثبت‌نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگهدارند تا در صورت لزوم پس از قبولی به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند.

تذکر در مورد شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت:

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، گذراندن طرح نیروی انسانی هم زمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجاز نمی‌باشد.

  •  دانشجویان ترم آخر تنها درصورتی‌که حداکثر تا تاریخ 98/6/31 فارغ‌التحصیل شوند مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.
  •  کسانی که در آزمون سال 96 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت نموده و در دانشگاه‌ها و مراکزی که تحصیل در آن‌ها رایگان می‌باشد، پذیرفته شوند و پس از ثبت‌نام یا عدم ثبت‌نام در دانشگاه از ادامه تحصیل انصراف دهند، مجاز به شرکت در آزمون سال 97 نمی‌باشند.

بدیهی است در صورت محرزشدن عدم رعایت این امر، داوطلب متخلف محسوب شده و به هیئت بدوی رسیدگی تخلفات آزمون‌ها معرفی خواهد شد. افرادی که در دانشگاه‌ها و مراکزی که به‌صورت پرداخت شهریه پذیرفته شوند مشمول این محرومیت نخواهند بود.

  • کسانی که در آزمون سال 97 وزارت بهداشت شرکت نموده و پس از پذیرفته شدن در رشته محل‌هایی که تحصیل آن رایگان بوده، ثبت‌نام نکرده و یا انصراف داده‌اند، به دلیل محرومیت یک‌ساله حق شرکت در این آزمون را ندارند. در صورت محرز شدن عدم رعایت این امر، داوطلب متخلف محسوب شده و به هیئت بدوی رسیدگی تخلفات آزمون‌ها معرفی خواهد شد.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبات، پذیرفته‌شدگان مراکز پذیرنده با شهریه آزمون سال 97 در صورت عدم ثبت‌نام یا انصراف در آزمون مذکور مشمول محرومیت یک‌ساله نبوده و مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

  • دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد، چنانچه در مقطع کارشناسی ارشد مذکور از آمـوزش رایگـان برخوردار بوده و مجدداً با مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی خود (مطابق جدول شماره 1) متقاضی شـرکت در سایر رشته‌های این آزمون می‌باشند، در صورت قبولی در رشته محل‌هایی که تحصیل در آن‌ها رایگان می‌باشد، ملزم به پرداخت شهریه می‌باشند.

داوطلبان ارشد بهداشت بخوانند

البته درصورتی‌که در مرحله ارشد قبلی از آموزش رایگان برخوردار نبوده‌اند، در صـورت پـذیرش در رشـته محل‌های رایگان، ملزم به پرداخت شهریه نمی‌باشند. در رشته‌هایی که مدرک تحصیلی موردپذیرش جهـت شـرکت در آزمـون، کارشناسی ارشد اعلام‌شده (مطابق جدول مدارک تحصیلی موردپذیرش آزمون هر دوره)، در صورت قبولی در رشته محل‌هایی که تحصـیل در آن‌ها رایگان می‌باشد، ملزم به پرداخت شهریه در رشته پذیرفته‌شده نمی‌باشند.

  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هیچ‌یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطا نمی‌نماید.
  • شرایط پذیرش اتباع خارجی در دوره کارشناسی ارشد تابع آئین‌نامه‌های مربوطه می‌باشد.
  • دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم یا از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند، پس از اینکه با دانشگاه محل تحصیل خود تسویه‌حساب نمایند، می‌توانند مجدداً در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت نمایند (دانشجوی محروم از تحصیل نمی‌تواند در آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته قبلی خود شرکت نماید).
  •  بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، دارا بودن حداقل 2 سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی (مدارک موردپذیرش برای رشته امتحانی بر اساس جدول شماره 1) در بخش‌های بیمارستانی جهت شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد برای کلیه داوطلبان متقاضی رشته‌های

الف – پرستاری مراقبت‌های ویژه

ب – پرستاری مراقبت‌های ویژه نوزادان

ج – پرستاری اورژانس

د – تکنولوژی گردش خون

ضروری می‌باشد.

تذکر مهم درمورد ارشد بهداشت 98 – 99:

واجدین شرایط حداقل تا تاریخ 98/6/31 می‌بایست 2 سال سابقه کار بالینی داشته باشند.

  •  بر اساس یک‌صد و بیست و دومین جلسه مورخه 92/11/6 شورای معین شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی کسب حدنصاب%51 میانگین کل نمرات شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل  %31 نمره کل آزمون جهت قبولی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های علوم پزشکی با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است.

مطالب تکمیلی

برای آگاهی از جدیدترین تغییرات آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت رو عکس زیر کلیک نمایید.

ارشد

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403