آزمون پزشک خانواده

آزمون پزشک خانواده

جهت مشاوره در زمینه آزمون پزشک خانواده

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در مقاله به بررسی چیستی آزمون پزشک خانواده پرداختیم. حتما شما هم نام پزشک خانواده و یا پزشک خانوادگی به گوشتان خورده است. جالب است بدانید که پزشکان برای فعالیت تحت این عنوان باید صلاحیت خود را با گذراند آزمون پزشکی خانوده، اثبات کنند. برای بررسی این آزمون با ما همراه باشید.

آزمون پزشک خانواده چیست؟

معرفی پزشک خانواده

 در پزشکی خانواده، پزشک خانواده به صورت مستقیم با خانواده‌ ها در تماس است. این پزشکان مراقبت‌ های اولیه را بر عهده دارند و پزشک سلامت نگر هستند، به این معنا که علاوه بر درمان بیماری، به بهداشت جسم و روان افراد تحت نظر خود نیز توجه دارند. پزشک خانواده عموما در صورت بروز بیماری یا حوادث ناگوار، در کنار خانواده‌ ها است. او به صورت هم‌ زمان خدمات مشاوره ای و درمانی برای خانواده‌ ها انجام می‌دهد. این پزشکان به دلیل شناخت دقیق اشخاص تحت طبابت خود و آشنایی با تاریخچه بیماری آنها، قادرند زودتر به کسالت آن‌ ها پی برده و بیماران را درمان کنند.

آزمون پزشک خانواده

آزمون پزشک خانواده از دو قسمت کتبی و شفاهی تشکیل شده است.

داوطلبان نخست باید در زمان مقرر شده به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اینترنتی خود اقدام کنند. سپس با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون پزشک خانواده، در روز تعیین شده، برای آزمون کتبی هماهنگ، حضور پیدا کنند.

کلید آزمون کتبی، حداکثر سه روز بعد از برگزاری آزمون بر روی سایت مرکز سنجش و آموزش پزشکی، قرار خواهد گرفت و داوطلبانی که حداقل 200 نمره از 600 نمره کسب نموده اند، کار نامه نتایج اولیه و مجوز شرکت در آزمون شفاهی داده خواهد شد.

آزمون شفاهی پزشک خانواده نیز حدود دو هفته بعد از آزمون کتبی برگزار خواهد شد. شیوه برگزاری آزمون شفاهی و عملی هم شامل موارد زیر خواهد بود:


✔️ Objective Structured Field Examination (OSFE)

✔️ structured mini interview

Clincal Objective Structured (ECOS)  Examination✔️

Patient Management Problem (PMP) ✔️

شرایط ثبت نام آزمون پزشک خانواده

برای فعالیت به عنوان یک پزشک خانواده، باید در آزمون پزشک خانواده شرکت کنید. از جمله شرایط لازم برای ثبت نام در این آزمون می توان موارد زیر را نام برد:

  • پزشکان عمومی که حداقل 5 سال سابقه فعالیت در عرصه به عنوان پزشک خانواده را دارا باشند.
  • یا پزشکان دارای حداقل  2سال سابقه فعالیت در عرصه به عنوان پزشک خانواده  +
  • حداقل  9سال سابقه فعالیت در برنامه پزشک خانواده در عناوین مدیریتی و کارشناسی در مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت
  • یا گروه گسترش معاونت بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی
  • و یا سابقه مدیریت در سایر معاونتها و ادارات تابعه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی و خدماتبهداشتی درمانی کشور باشند.
  • تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت آقایان
  • اشتغال به کار در زیر مجموعه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت یا دانشگاه ها در زمان شرکت در آزمون
  • تائید صلاحیت و رفتار حرفه ای توسط دانشگاه محلکار
  • سلامت جسمی و روانی متناسب با رشتهپزشکی خانواده و فقدان نقص عضو یا بیماری موثر حرفهای
  • عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی،PhD   ،کارشناسی ارشد.

ضمن مطالعه مطالب بالا، نکات زیر را نیز در بررسی شرایط ثبت نام آزمون پزشک خانواده، در نظر داشته باشید:

دارا بودن گواهی پایان دورهPH پزشک خانواده در زمان شرکت در آزمون پذیرش دستیار پزشک خانواده الزامی نیست ولی درصورت پذیرفته شدن در این آزمون قبل از شروع دوره دستیاری بالینی باید دروس مربوط به این دوره را در یکی از سامانه های ارائه دهنده، گذرانده و گواهی مربوطه را اخذ نمایید.


کلمه معافیت به مفهوم معافیت دایم می باشد و داوطلبان  دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت، با
مسئولیت خود می توانند در آزمون پذیرش دستیار شرکت نمایند.

بدیهی است در صورت فراخوانده شدن به انجام خدمت نظام وظیفه  این وزارتخانه هیچ گونه تعهدی در این خصوص به عهده نخواهد داشت و طبق مقررات با این گونه افراد برخورد خواهد شد.

در صورتی که هر گونه سوالی در رابطه با شرایط آزمون دستیاری پزشک خانواده دارید، می توانید با کارشناسان مشاور گروپ تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را به صورت جامع دریافت کنید. 9099071613

در خصوص شرایط آزمون پزشک خانواده برای سال 1401 هنوز اطلاع رسانی از سوی سایت مربوطه انجام نگرفته است. در صورت اعلام هر خبر جدیدی در این زمینه، مقاله به روز رسانی خواهد شد.

مدارک ثبت نام آزمون پزشک خانواده

برای ثبت نام در آزمون پزشکی خانواده، نخست لازم است به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام نسبت به بارگزاری مدارک زیر اقدام کنید:

  • اسکن یک قطعه عکس 4×9 که در سال جاری گرفته شده باشد.
  • اسکن کارت ملی
  • اسکن صفحه اول شناسنامه
  • اسکن گواهی اثبات کننده حداقل 5 سال سابقه فعالیت درعرصه به عنوان پزشک خانواده با قرارداد مربوطه یا گواهی حداقل 2 سال سابقه فعالیت در عرصه به عنوان پزشک خانواده  + حداقل 9 سال سابقه فعالیت در برنامه پزشک خانواده در عناوین مدیریتی و کارشناسی
  • اسکن گواهی پایان دوره  HPM پزشک خانواده با ذکر معدل داوطلب

 نکته : ذکر معدل الزامی نیست.

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون پزشک خانواده

زمان ثبت نام برای آزمون پزشک خانواده، با توجه به اطلاعات در دسترس از آزمون دوره ی قبلی در نیمه دوم دی ماه می باشد. شما باید با مراجعه به سایت  سنجش آموزش پزشکی کشور، و تکمیل فرم تقاضا نامه ثبت نام نسبت به انجام مراحل ثبت نام اینترنتی، اقدام کنید.

کارت ورود به جلسه آزمون 3 یا 4 روز پیش از برگزاری آزمون از طریق  سایت اینترنتی sanjeshp.ir در
اختیار
داوطلبان قرار خواهد گرفت و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت مربوطه می باشد. چراکه حضور در جلسه آزمون بدون همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و کارت شناسائی معتبر امکان پذیر نمی باشد.

آزمون کتبی در روز مقرر به طور همزمان در شهر تهران برگزار خواهد شد.

منابع آزمون پزشک خانواده

در خصوص منابع آزمون پزشکی خانواده یا دستیاری پزشک خانواه، هنوز اطلاعیه یا لیستی مشخص نشده است و به محض انتشار خبر جدید در این زمینه، مقاله به روز رسانی خواهد شد.

تعداد سوالات آزمون کتبی 150 سوال تستی چهار گزینه ای ،25 سوال صحیح غلط اصلاحی و  25سوال
جور کردنی میباشد.

در صورتی که هر گونه سوالی در رابطه با آزمون دستیاری پزشک خانواده دارید، می توانید با کارشناسان مشاور گروپ تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را به صورت جامع دریافت کنید.

راهنمای تصویری دریافت اطلاعیه های آزمون

با استفاده از راهنمای تصویری زیر، می توانید تمامی اطلاعیه های برگزاری آزمون را مشاهده کنید:

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش و آموزش پزشکی شوید.
  • در منوی سمت راست روی گزینه مشخص شده در تصویر کلیک کنید.

33

  • حالا در منوی جدید باز شده گزینه پزشک خانواده را انتخاب کنید.

آزمون دستیاری پزشکی خانواده


  • با کلیک روی کزینه پزشک خانواده پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد که در آن تمامی اطالاعیه های مربوط به برگزاری آزمون دوره قبلی موجود است.

پزشکی خانواده


اعلام نتایج آزمون پزشک خانواده

نمره كل نهايي آزمون پذيرش دستيار پزشک خانواده به شرح زیر است:
نمره کل نهایی که حداکثر آن 100 می باشد، شامل:

  • 60 درصد نمره آزمون کتبی
  •  25درصد نمره آزمون شفاهی
  • 10 درصد معدل دوره mhp
  • 5 درصدسابقه فعالیت در عرصه پزشک خانواده شهری و روستایی (هر سال فعالیت مورد قبول بعد از سال چهارم معادل یک درصد تا سقف 5 درصد) محاسبه خواهد شد.

کلید آزمون کتبی، حداکثر سه روز بعد از برگزاری آزمون بر روی سایت مرکز سنجش و آموزش پزشکی، قرار خواهد گرفت و داوطلبانی که حداقل 200 نمره از 600 نمره کسب نموده اند، کار نامه نتایج اولیه و مجوز شرکت در آزمون شفاهی داده خواهد شد.

پس از گذراندن آزمون شفاهی، کارنامه نهایی برای داوطلبین صادر خواهد شد که شامل نمره کل با در نظر گرفتن نمرات آزمون کتبی، آزمون شفاهی، معدل و نمره سابقه فعالیت داوطلبان می باشد. این کارنامه بر روی سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون دستیاری پزشک خانواده، می توانید دفترچه ثبت نام دوره سوم برگزاری این آزمون را مطالعه فرمایید.

به محض انتشار دفترچه جدید مقاله به روز رسانی خواهد شد.


در این مقاله به بررسی اطلاعات کاملی در خصوص آزمون پزشک خانوداه پرداختیم. امیدواریم که با خواندن مطالب این مقاله، پاسخ تمامی سوالت خد در این زمینه را دریافته باشید.

در صورتی که هنوز سوالی در رابطه با این موضوع دارید، می توانید با کارشناسان مشاورگروپ تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه، با توجه به نیاز و شرایط خود دریافت کنید.

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول آزمون دستیاری پزشک خانواده

نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشک خانواده، چه زمانی اعلام می شود؟

❓نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشک خانواده، چه زمانی اعلام می شود؟

✔️ کلید آزمون کتبی، حداکثر سه روز بعد از برگزاری آزمون بر روی سایت مرکز سنجش و آموزش پزشکی، قرار خواهد گرفت و داوطلبانی که حداقل 200 نمره از 600 نمره کسب نموده اند، کار نامه نتایج اولیه و مجوز شرکت در آزمون شفاهی داده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله را مطالعه بفرمایید.

❓مهلت ثبت نام آزمون پزشکی خانواده چه قدر است؟

✔️ مهلت ثبت نام آزمون پزشکی خانواده، با توجه به دوره قبلی تا اوایل بهمن ماه خواهد بود. برای کسب اطلاعات دقیق تر در این موضوع می توانید با شماره 9090971613 تماس گرفته و از کارشناسان مشاورگروپ، پاسخ پرسش خود را جویا شوید.

❓آزمون پزشک خانواده به چه صورت برگزار می شود؟

✔️ آزمون پزشک خانواده از دو قسمت کتبی و شفاهی تشکیل شده است. داوطلبان پس از قبولی در آزمون کتبی مجاز به شرکت در آزمون شفاهی و عملی خواهند بود. در مقاله توضیحات تکمیلی این موضوع آورده شده است. مطالعه بفرمایید.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه آزمون پزشک خانواده

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی