آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

عملی کنکور هنر رشته نقاشی 1

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به موضوع آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی پرداخته ایم. اگر می خواهید در خصوص زمان و نحوه برگزاری آزمون، میزان و نحوه پرداخت هزینه و زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر نقاشی اطلاعات کسب کنید با مشاور گروپ همراه باشید.

آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

کنکور دادن در هر رشه ای سبک و سیاق خودش را دارد. در اکثر رشته ها زمانی که داوطلبان آزمون کتبی می دهند و نتایج آن را می بینند یا قبول شده اند و یا قبول نشده اند. برخی رشته ها علاوه بر آزمون کتبی آزمون عملی هم در کنکور دارند. رشته هنر از آن دسته رشته هاست که بعد از آزمون کتبی هنر باید در آزمون عملی کنکور هنر شرکت کنند.

اگر داوطلبی رتبه تک رقمی در کتبی بیاورد اما در آزمون عملی خوب نباشد قبول نمی شود و بالعکس. پس نتیجه میگیریم هم آزمون کتبی و هم آزمون عملی در کنکور هنر بسیار مهم است. پس از برگزاری کنکور سراسری هنر، با اعلام سازمان سنجش، داوطلبان کنکور رشته های هنر، زمانی حدودا یک ماه و نیمه دارند تا خود را برای آزمون عملی هنر آماده کنند.

کنکور هنر رشته ها و شاخه های مختلفی دارد که یکی از این رشته ها نقاشی می باشد. مشاور گروپی ها قصد دارند در این مقاله در رابطه با آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی صحبت کنند.

نکته مهم: نقاشی، گرافیک، طراحی پارچه، طراحی لباس آزمون عملی این رشته ها مشترک است

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی( گرافیک طراحی پارچه، طراحی لباس ) به صورت گروهی در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش برگزار می شود.

وسایلی که باید همراه داشته باشید شامل یک تخته شاسی، مداد طراحی، مداد رنگی، و سایر لوازم طراحی را باد در جلسه آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی داشته باشید. کاغذ سفید یا خط دار را نمیتوانید همراه خود به جلسه آزمون عملی نقاشی ببرید.

چون وقت کم است وسایلی مانند رنگ روغن، اکرولیک، آبرنگ و گواش را نمیتوانید همراه داشته باشید. چون استفاده از فیکساتیو در آزمون عملی کنکور هنر  ممنوع است بنابراین نمی توان از ذغال طراحی و پاستل نیز در آزمون استفاده کرد.

دفترچه به داوطلب داده می شود که در صفحه ی اول آن، موضوعی که باید طراحی و نقاشی کنید، نوشته شده است و صفحات بعدی دفترچه ( حدود 4 یا 5 صفحه ) مخصوص اسکیس های شما و نقاشی نهایی که باید با مداد رنگی کار شود، هستند.

موضوعات ازمون عملی کنکور هنر نقاشی هر ساله متفاوت است و تغییر می کند. اما به طور کل از موضوعاتی استفاده می شود که شامل فیگور انسانی باشند. داوطلبان باید مهارت خود را از لحاظ رعایت پرسپکتیو، ترکیب بندی، و طراحی آناتومی نشان دهند. فیگورها و چهره ها در آزمون عملی کنکور هنر نباید به سمت کارتونی شدن بروند و طراحی ها باید تا حد امکان باید واقع گرا باشند.

موضوعاتی که تاکنون در آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی داده شده است شامل : صف نانوایی یا اتوبوس ، طراحی یک پارک در صدسال آینده ، فروشندگانی درحال فروش ، صف اتوبوس یا نانوایی ، خرید از بازار ، روز درختکاری ، نوازندگان درحال نواختن موسیقی و … است.

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته نقاشی

داوطلبانی که در کنکور سراسری هنر شرکت کردند و آزمون دادند برای ادامه فرایند قبولی در کنکور باید در آزمون عملی کنکور رشته نقاشی شرکت کنند تا در دانشگاه مورد نظر قبول شوند. زمان برگزاری آزمون عملی هنر پس از انتخاب رشته آزمون سراسری است و اگر شما این رشته ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اید، باید در آزمون عملی نیز شرکت نمایید تا نمره قبولی دو مرحله از آزمون را به دست آورید.

بعد از اینکه داوطلبان اوایل تیرماه آزمون کتبی کنکور را دادند حدود یک ماه بعد نتایج اعلام میشود. زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته نقاشی  به صورت رسمی منتشر نشده است ولی معمولا طبق رسم هر ساله یکی دوهفته بعد از زمان اعلام نتایج در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه برگزار می شود.

به محض اعلام زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته نقاشی این صفحه به روز رسانی می شود. داوطلبان با رعایت شرایط به محل برگزاری آزمون عملی کنکور رشته نقاشی مراجعه کرده و به رقابت می پردازند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته نقاشی

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

بعد از اینکه داوطلبان در کنکور سراسری ثبت نام کردند و سر جلسه آزمون حاضر شدند. از تاریخ 6 تا 12 مرداد ماه زمان دارند تا به ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی بپردازند. داوطلبان در سایت سازمان سنجش با پرداخت هزینه تعیین شده اقدام به ثب نام نمایند.

هر داوطلب حداکثر در دو رشته میتواند آزمون عملی دهد برای هر رشته هزینه جداگانه در سایت سنجش پرداخت کرده و ثبت نام کنند. اگر در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام آزمون عملی رشته نقاشی نکنند دیگر فرصتی ندارند و از آزمون جا می مانند.

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی نمره داوطلب از 100 و با ضریب 4 در نظر گرفته می شود و پذیرش نهایی داوطلب در هر رشته محل با توجه به رتبه کنکور و نمره آزمون عملی انجام می گیرد. برای قبولی در رشته های آزمون هنر که دارای آزمون عملی هستند ، هم نمره ازمون سراسری و هم نمره ازمون عملی تاثیر گذار است و تاثیر هر کدام 50 به 50 می باشد.

بنابراین حتی اگر رتبه کنکور شما عالی باشد ولی در آزمون عملی شرکت نکنید ، مردود خواهید شد. در واقع ، نمره آزمون عملی بخشی از وزن کل نمره قبولی نهایی است.

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

هزینه آزمون عملی کنکور هنر نقاشی

سال گذشته هزینه آزمون عملی  کنکور هنر نقاشی هر یک از مجموعه های گروه آزمایشی هنر به مبلغ 150,000هزار تومان بود.

احتمال دارد امسال نیز مانند سال پیش داوطلبان کنکور سراسری که علاقمندی خود را به یک یا حداقل دو مجموعه از سه مجموعه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی هنر اعلام نموده اند، مبلغی به میزان 150,000 هزار تومان و احتمالا کمی بیشتر بابت هزینه آزمون عملی کنکور هنر نقاشی بپردازند.

هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی باید به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب به صورت اینترنتی از طریق سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  انجام شود.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

اگر قصد شرکت در آزمون عملی کنکور نقاشی را دارید باید هزینه آن را پرداخت کنید. در ادامه مطلب نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی را توضیح داده ایم.

وارد شدن به سایت سازمان سنجش باید از بخش سراسری، بر روی گزینه اعلام علاقمندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر کلیک نمایند.

✅ با یکی از سه روش موجود هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی خود را بپردازند.

✅شماره پرونده + شماره داوطلبی + شماره شناسنامه

✅ شماره پرونده + رسید ثبت نام

✅ شماره پرونده + رسید انتخاب رشته علاقمندی رشته های خاص

در صفحه باز شده اطلاعات ثبت نامی داوطلب قابل مشاهده است از قسمت پایین صفحه می توانید نسبت به اعلام علاقمندی خود از میان گروه هنر و یا تربیت بدنی اقدام نمایید.

در این صفحه با توجه به انتخاب سریال علاقمندی خود وارد درگاه پرداخت اینترنتی سازمان سنجش می شوید.

با وراد کرن اطلاعات کارت بانکی خود می توانید نسبت به پرداخت هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنر نقاشی  مورد نظر اقدام نمایید.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته نقاشی

برای شرکت در هر ازمونی باید کارت ورود به جلسه همراه داشت. چرا؟ چون این کارت اطلاعات هویتی و شناسنامه ای داوطلب را در بر می گیرد و زمان و محل دقیق آزمون در آن ذکر شده است. به همراه داشتن کارت ورود به ازمون عملی هنر لازم و ضروروی است و بدون ان از ورود داوطلب به سر جلسه ازمون عملی کنکور رشته نقاشی جلوگیری می شود.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته نقاشی (گرافیک طراحی پارچه، طراحی لباس) دو الی سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی از طریق سایت سنجش و اموزش به صورت اینترنتی قابل دریافت است.

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته نقاشی

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

داوطلبان رشته هنر برای انجام آزمون عملی باید سر جلسه حاضر شوند و لازمه آن آگاهی از محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی می باشد.

با در یافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر نقاشی از طریق سایت سازمان سنجش داوطلبان از محل برگزاری آزمون عملی کنکور رشته نقاش و تاریخ و ساعت  آزمون عملی هنر مطلع می شوند و سرجلسه آزمون حاضر میشود. محل برگزاری کنکور عملی نقاشی به صورت دقیق منتشر نشده و در زمان انتشار این مطلب به روز خواهد شد.

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر نقاشی

نتایج آزمون عملی هنر نقاشی به صورت همزمان با نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می شود و اگر شما پذیرفته شده باشید ، در کارنامه کنکورتان رشته پذیرفته شده درج خواهد شد. امکان اعتراض به نتایج آزمون سراسری هنر و نتایج آزمون عملی وجود دارد و باید به سازمان سنجش درخواست ارسال کنید.

برای دریافت نتایج آزمون عملی کنکور هنر نقاشی از طریق سایت sanjesh.org لازم است به شماره پرونده ، شماره داوطلبی و کدپیگیری ثبت نام خود دسترسی داشته باشید و در صورت فراموشی این اطلاعات، امکان بازیابی آنها از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وجود دارد.

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر نقاشی

در این مقاله سعی کردیم نحوه آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی برای شما توضیح دهیم. برای اطلاع از زمان دقیق آزمون های عملی رشته هنر نقاشی و هر سوالی در خصوص آمون عملی هنر با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید

آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی چگونه برگزار می شود؟

✔️ نحوه برگزاری آزمون عملی رشته نقاشی در متن مقاله آمده است

چه زمانی آزمون عملی کنکور رشته نقاشی برگزار می شود؟

✔️ زمان برگزاری آزمون عملی هنر رشته نقاشی در متن مقاله آمده است.

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی کجا می باشد؟

✔️ در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه محل برگزاری آزمون عملی کنکور رشته نقاشی درج می شود.

شرکت در آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی چه اهمیتی دارد؟

✔️ پنجاه درصد نمره قبولی و پذیرش در کنکور هنر شرکت در آزمون عملی کنکور هنر نقاشی می باشد.

نتایج آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی چه زمانی اعلام می شود؟

✔️ تاریخ و زمان اعلام نتایج آزمون عملی در مقاله گفته شده است

4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403