آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی

آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ما در این مقاله در خصوص آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی پرداخته ایم. برای اشنایی با آزمون عکاسی، نحوه آزمون عملی و  زمان و شرایط ثبت نام کنکور هنر با مشاور گروپ همراه باشید.

آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی

کنکور هنر دارای زیر شاخه های مختلفی است. یکی از رشته های پر طرفدار در میان داوطلبان کنکور هنر رشته عکاسی می باشد.

علاوه بر اینکه آزمون کتبی باید داد و نمره قابل قبول در آزمون کتبی هن  کسب کرد باید در مرحله دوم آزمون عملی کنکور هنر را شرکت کرد تا در صورت بالا بودن هر دو نمره داوطلب در دانشگاه برتر قبول شود.

در ادامه به رشته عکاسی در کنکور سراسری میپردازیم.

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی

بعد از اینکه داوطلبان در کنکور سراسری ثبت نام کردند و سر جلسه آزمون حاضر شدند. در اواسط مرداد ماه باید به ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی بپردازند.

داوطلبان در سایت سازمان سنجش با پرداخت هزینه تعیین شده اقدام به ثب نام نمایند. هر داوطلب حداکثر در دو رشته میتواند آزمون عملی دهد برای هر رشته هزینه جداگانه در سایت سنجش پرداخت کرده و ثبت نام کنند. اگر در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام آزمون عملی رشته عکاسی نکنند دیگر فرصتی ندارند و از آزمون جا می مانند.

هزینه ثبت نام  آزمون عملی کنکور هنر عکاسی

سال گذشته هزینه آزمون عملی  کنکور هنر عکاسی هر یک از مجموعه های گروه آزمایشی هنر به مبلغ 150,000هزار تومان بود.

احتمال دارد امسال نیز مانند سال پیش داوطلبان کنکور سراسری که علاقمندی خود را به یک یا حداقل دو مجموعه از سه مجموعه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی هنر اعلام نموده اند، مبلغی به میزان 150,000 هزار تومان و احتمالا کمی بیشتر بابت هزینه آزمون عملی کنکور هنر عکاسی بپردازند.

هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی باید به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب به صورت اینترنتی از طریق سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  انجام شود.

هزینه ثبت نام  آزمون عملی کنکور هنر عکاسی

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی

اگر قصد شرکت در آزمون عملی کنکور عکاسی را دارید باید هزینه آن را پرداخت کنید. در ادامه مطلب نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی را توضیح داده ایم.

وارد شدن به سایت سازمان سنجش باید از بخش سراسری، بر روی گزینه اعلام علاقمندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر کلیک نمایند.

✅ با یکی از سه روش موجود هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی خود را بپردازند.

✅شماره پرونده + شماره داوطلبی + شماره شناسنامه

✅ شماره پرونده + رسید ثبت نام

✅ شماره پرونده + رسید انتخاب رشته علاقمندی رشته های خاص در صفحه باز شده اطلاعات ثبت نامی داوطلب قابل مشاهده است از قسمت پایین صفحه می توانید نسبت به اعلام علاقمندی خود از میان گروه هنر و یا تربیت بدنی اقدام نمایید.

در این صفحه با توجه به انتخاب سریال علاقمندی خود وارد درگاه پرداخت اینترنتی سازمان سنجش می شوید. با وراد کرن اطلاعات کارت بانکی خود می توانید نسبت به پرداخت هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنر عکاسی مورد نظر اقدام نمایید.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته عکاسی

داوطلبانی که در کنکور سراسری هنر شرکت کردند و آزمون دادند برای ادامه فرایند قبولی در کنکور باید در آزمون عملی کنکور رشته عکاسی شرکت کنند تا در دانشگاه مورد نظر قبول شوند.

زمان برگزاری آزمون عملی هنر پس از انتخاب رشته آزمون سراسری است و اگر شما این رشته ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اید، باید در آزمون عملی نیز شرکت نمایید تا نمره قبولی دو مرحله از آزمون را به دست آورید.

بعد از اینکه داوطلبان اوایل تیرماه آزمون کتبی کنکور را دادند حدود یک ماه بعد نتایج اعلام میشود. زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته عکاسی  به صورت رسمی منتشر نشده است ولی معمولا طبق رسم هر ساله دو الی سه هفته بعد از زمان اعلام نتایج در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه برگزار می شود.

به محض اعلام زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته عکاسی این صفحه به روز رسانی می شود. داوطلبان با رعایت شرایط به محل برگزاری آزمون عملی کنکور رشته عکاسی مراجعه کرده و به رقابت می پردازند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته عکاسی

سوالات آزمون عملی کنکور رشته عکاسی

سوالات آزمون عملی کنکور رشته عکاسی از منابع و کتاب هایی است که داوطلبان  مطالعه کردند می باشند. نحوه سوال دادن در آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی در زیر آمده است.

📍سوالاتی از کتاب های عکاسی (البته منابع مشخصی ندارن و معمولا از کتاب هایی که خود داوطلب مطالعه کرده سوال می پرسن.)

📍سوال درباره شاخه های عکاسی (علاقه داوطلب در اون شاخه و گروه هنرمندان سبک و دلیل علاقه فرد پرسیده میشه)

📍سوال درباره عکاسای مشهور (سبک کاری اونا و عکساشون)

📍نقد عکس (ترکیب بندی، نور، موضوع و غیره…)

📍اگر نمونه کار عکاسی دارین حتما همراه خودتان داشته باشد. سوالاتی که پرسیده میشود خیلی تخصصی نیستن و بیشتر سوالات ساده پرسیده می شود.

منابع آزمون عملی کنکور هنر عکاسی

منابع آزمون عملی کنکور هنر عکاسی برای سوالات آزمون عملی هنر عکاسی منبع خاصی معرفی نشده است و سوالات اغلب از کتاب های مشهور در رشته عکاسی که اکثر هنرجویان با آنها آشنا هستند ، مطرح می شود.

سوال درباره هنرمندان ، سبک و دلیل علاقه داوطلب به رشته عکاسی ، سوال درباره عکاسان معروف ، نقد عکس های مختلف از نظر ترکیب بندی ، نور ، موضوع عکس و …. از جمله موضوع کنکور عملی هنر رشته عکاسی هستند که ممکن است مورد پرسش قرار بگیرند.
 
منابع آزمون عملی کنکور هنر عکاسی

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی نمره داوطلب از 100 و با ضریب 4 در نظر گرفته می شود و پذیرش نهایی داوطلب در هر رشته محل با توجه به رتبه کنکور و نمره آزمون عملی انجام می گیرد.

برای قبولی در رشته های آزمون هنر که دارای آزمون عملی هستند ، هم نمره ازمون سراسری و هم نمره ازمون عملی تاثیر گذار است و تاثیر هر کدام 50 به 50 می باشد.

بنابراین حتی اگر رتبه کنکور شما عالی باشد ولی در آزمون عملی شرکت نکنید ، مردود خواهید شد. در واقع ، نمره آزمون عملی بخشی از وزن کل نمره قبولی نهایی است.

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته عکاسی

برای شرکت در هر ازمونی باید کارت ورود به جلسه همراه داشت. چرا؟ چون این کارت اطلاعات هویتی و شناسنامه ای داوطلب را در بر می گیرد و زمان و محل دقیق آزمون در آن ذکر شده است.

به همراه داشتن کارت ورود به ازمون عملی هنر لازم و ضروروی است و بدون ان از ورود داوطلب به سر جلسه ازمون عملی کنکور رشته عکاسی جلوگیری می شود.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته عکاسی دو الی سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی از طریق سایت سنجش و اموزش به صورت اینترنتی قابل دریافت است.

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی

داوطلبان رشته هنر برای انجام آزمون عملی باید سر جلسه حاضر شوند و لازمه آن آگاهی از محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی می باشد.

آزمون عملی برخی رشته ها، در سراسر کشور برگزار میشود مثل ارتباط تصویری. ولی برخی رشته ها، آزمونشان فقط در شهر تهران برگزار میشه

رشته های هنری که آزمون عملی آنها فقط در شهر تهران برگزار می شود و همه داوطلبان شهرستانی هم مجبور به حضور در تهران هستند، عبارتند از: ادبیات نمایشی ، مجسمه‌ سازی ، موسیقی ایرانی و جهانی ، کتابت و نگارگری ، آهنگسازی ، بازیگری ( کارگردانی ) ، طراحی صحنه ، نمایش عروسکی و عکاسی

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر عکاسی

نتایج آزمون عملی هنر عکاسی به صورت همزمان با نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می شود و اگر شما پذیرفته شده باشید ، در کارنامه کنکورتان رشته پذیرفته شده درج خواهد شد. امکان اعتراض به نتایج آزمون سراسری هنر و نتایج آزمون عملی وجود دارد و باید به سازمان سنجش درخواست ارسال کنید.

برای دریافت نتایج آزمون عملی کنکور هنر عکاسی از طریق سایت sanjesh.org لازم است به شماره پرونده ، شماره داوطلبی و کدپیگیری ثبت نام خود دسترسی داشته باشید و در صورت فراموشی این اطلاعات، امکان بازیابی آنها از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وجود دارد.

در این مقاله سعی کردیم نحوه آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی برای شما توضیح دهیم. برای اطلاع از زمان دقیق آزمون های عملی رشته هنر عکاسی و هر سوالی در خصوص آمون عملی هنر با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

❓در چه تاریخی آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی برگزار می شود؟

✔️ تاریخ برگزاری آزمون هنر رشته نقاشی در متن گفته شده است.

❓در آزمون عملی کنکور رشته عکاسی از چه منابعی سوال طرح می شود؟

✔️ منابع واضح و مشخصی برای آزمون عملی رشته عکاسی وجود ندارد. برای راهنمایی بیشتر به متن مقاله مراجعه فرمایید.

❓چه سوالاتی در زمان آزمون عملی عکاسی پرسیده می شود؟

✔️ نمونه سوالات آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی در متن مقاله آمده است.

❓آزمون عملی کنکور هنر عکاسی در کدام شهر ها برگزار می شود؟

✔️ آزمون عملی برخی از رشته های نیمه متمرکز مثل طراحی صنعتی و عکاسی و غیره فقط در تهران برگزار می شود.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته عکاسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403