آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به موضوع آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس پرداخته ایم. اگر می خواهید در خصوص زمان و نحوه برگزاری آزمون، میزان و نحوه پرداخت هزینه و زمان برگزاری و نحوه سوالات آزمون عملی کنکور هنرطراحی لباس اطلاعات کسب کنید با مشاور گروپ همراه باشید.


کنکور دادن در هر رشه ای سبک و سیاق خودش را دارد. در اکثر رشته ها زمانی که داوطلبان آزمون کتبی می دهند و نتایج آن را می بینند یا قبول شده اند و یا قبول نشده اند. برخی رشته ها علاوه بر آزمون کتبی آزمون عملی هم در کنکور دارند.

رشته هنر از آن دسته رشته هاست که بعد از آزمون کتبی هنر باید در آزمون عملی کنکور هنر شرکت کنند. اگر داوطلبی رتبه تک رقمی در کتبی بیاورد اما در آزمون عملی خوب نباشد قبول نمی شود و بالعکس. پس نتیجه میگیریم هم آزمون کتبی و هم آزمون عملی در کنکور هنر بسیار مهم است.

پس از برگزاری کنکور سراسری هنر، با اعلام سازمان سنجش، داوطلبان کنکور رشته های هنر، زمانی حدودا یک ماه و نیمه دارند تا خود را برای آزمون عملی هنر آماده کنند. کنکور هنر رشته ها و شاخه های مختلفی دارد که یکی از این رشته ها طراحی لباس می باشد.

مشاور گروپی ها قصد دارند در این مقاله در رابطه با آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس صحبت کنند.

نکته مهم:نقاشی، گرافیک، طراحی پارچه ، طراحی لباس آزمون عملی این رشته ها مشترک است

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس ( گرافیک، نقاشی، طراحی پارچه ) به صورت گروهی در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش برگزار می شود. وسایلی که باید همراه داشته باشید شامل یک تخته شاسی، مداد طراحی، مداد رنگی، و سایر لوازم طراحی را باد در جلسه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس داشته باشید.

کاغذ سفید یا خط دار را نمیتوانید همراه خود به جلسه آزمون عملیطراحی لباس ببرید. چون وقت کم است وسایلی مانند رنگ روغن، اکرولیک، آبرنگ و گواش را نمیتوانید همراه داشته باشید. چون استفاده از فیکساتیو در آزمون عملی کنکور هنر  ممنوع است بنابراین نمی توان از ذغال طراحی و پاستل نیز در آزمون استفاده کرد.

دفترچه به داوطلب داده می شود که در صفحه ی اول آن، موضوعی که باید طراحی کنید، نوشته شده است و صفحات بعدی دفترچه ( حدود 4 یا 5 صفحه ) مخصوص اسکیس های شما وطراحی لباس نهایی که باید با مداد رنگی کار شود، هستند.  

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

سوالات آزمون عملی کنکور هنر طراحی لباس

📍سوالات آزمون عملی کنکور هنر طراحی لباس ضریب سه را دارد. این آزمون سه سوال دارد که هر داوطلب موظف است که به دو سوال پاسخ دهد. توجه کنید که پاسخ به یک سوال آزمون عملی طراحی لباس و لباس اجباری است و داوطلبان باید بین سوال 2 و 3، یکی را به دلخواه انتخاب کنند.

📍علاوه بر داشتن مهارت طراحی داوطلبان باید منابع مناسبی را مطالعه کنند. در آزمون عملی طراحی لباس داوطلبان آزاد هستند تا از هر متریالی که می خواهند، استفاده کنند. پس پیشنهاد می شود از متریالی استفاده کنید که در آن بهترین هستید.

📍برای داشتن عملکرد بهتر در کنکور عملی هنر طراحی لباس آشنایی با سبک های مختلف طراحی لباس و لباس، شناخت طراحان و سبک های مخصوص به خودشان، شناخت هنرمندان و نقاشان تاریخ الزامی است.

📍برای آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس لازم است داوطلب علم کامل نسبت به رنگ ها و کاربردشان داشته باشد. چراکه ممکن است موضوعات مختلفی در سوال باشد که هر کدام رنگ های مخصوص به خود را دارند.

برای آگاهی بیشتر از نحوه تهیه رنگ و پارچه و متریال می توانید از مشاور گروپ راهنمایی بگیرید.

سوالات آزمون عملی کنکور هنر طراحی لباس

انواع سوالات آزمون عملی طراحی لباس

✅ سوال اول سوال اجباری است که همیشه درباره طراحی لباس است. اما معمولا طرحی است که احتیاج به راپورت بندی ندارد. برای مثال: طراحی روسری، رو میزی، پارچه مبلی و به طور کلی پارچه های دکوراسیون داخلی.

✅سوال دوم آزمون عملی طراحی لباس و لباس شامل طراحی لباس با توجه به موضوع مشخص شده در آزمون است. برای مثال طراحی لباس مشاغل، یا طراحی لباس برای شرکت در جشنواره های مختلف.

✅سوال سوم شامل طراحی لباس با توجه به موضوع درخواست شده است. در این سوال باید راپورت بندی انجام شود. معمولا نوع راپورت بندی آزاد است.

نمونه سوال آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

داوطلبان باید توجه داشته باشند قبل از به تصویر کشیدن موضوعات مطرح شده به نکات زیر توجه نمایید:

✔️ پاسخ دادن به 2 سوال اجباری است. و توجه نمایید سوال (1) اجباری است

✔️ هر دو موضوع را در برگه های جداگانه و بر اساس توضیحات داده شده به تصویر بکشید

✔️ از مواردی که در ارزیابی آثار مورد توجه ویژه بوده و بر اساس آن امتیازات ارزش گذاری می گردد، ارائه طراحی مراحل مختلف تا رسیدن به اجرای نهایی می باشد.

✔️ استفاده از حداکثر اندازه داده شده ضروری است

یک نمونه سوال در خصوص آزمون عملی کنکور طراحی لباس را در زیر آورده ایم.

 طراحی لباس جهت پرستاران یک بیمارستان خصوصی(مرد و زن) که در یکی از بخش های (ارتوپدی-داخلی-جراحی) فعالیت می کنند. مواردی که در طراحی و اجرای سوال باید به آن توجه شود:

  • طراحی لباس برای خانم ها و آقایان هر دو در یک صفحه و متناسب با فضای ارائه شده (30*35سانتی متر) انجام شود
  • طراحی و انتخاب رنگ بر اساس فضای بیمارستان انتخاب شود
  • نمای اصلی از رو به رو طراحی شود و پشت لباس نیز در ابعاد متناسب ارائه گردد

منابع آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

منابع آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس شامل:

  • درس زبان تخصصی و عمومی
  • درس تاریخ پارچه و لباس ایران و جهان
  • پارچه شناسی تخصصی
  • اصول طراحی لباس و لباس
  • طراحی لباس و لباس(عملی) است.منابع آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس
    برای اطلاع از منابع دقیق تر و بیشتر می توانید از مشاور گروپ کمک بگیرید

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی لباس

داوطلبانی که در کنکور سراسری هنر شرکت کردند و آزمون دادند برای ادامه فرایند قبولی در کنکور باید در آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس شرکت کنند تا در دانشگاه مورد نظر قبول شوند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی لباس پس از انتخاب رشته آزمون سراسری است و اگر شما این رشته ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اید، باید در آزمون عملی نیز شرکت نمایید تا نمره قبولی دو مرحله از آزمون را به دست آورید. بعد از اینکه داوطلبان اوایل تیرماه آزمون کتبی کنکور را دادند حدود یک ماه بعد نتایج اعلام میشود.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی لباس  به صورت رسمی منتشر نشده است ولی معمولا طبق رسم هر ساله یکی دوهفته بعد از زمان اعلام نتایج در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه برگزار می شود. به محض اعلام زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی لباس این صفحه به روز رسانی می شود. داوطلبان با رعایت شرایط به محل برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی لباس مراجعه کرده و به رقابت می پردازند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی لباس

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

بعد از اینکه داوطلبان در کنکور سراسری ثبت نام کردند و سر جلسه آزمون حاضر شدند. از تاریخ 6 تا 12 مرداد ماه زمان دارند تا به ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس بپردازند.

داوطلبان در سایت سازمان سنجش با پرداخت هزینه تعیین شده اقدام به ثب نام نمایند. هر داوطلب حداکثر در دو رشته میتواند آزمون عملی دهد برای هر رشته هزینه جداگانه در سایت سنجش پرداخت کرده و ثبت نام کنند. اگر در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام آزمون عملی رشته طراحی لباس نکنند دیگر فرصتی ندارند و از آزمون جا می مانند.

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس نمره داوطلب از 100 و با ضریب 4 در نظر گرفته می شود و پذیرش نهایی داوطلب در هر رشته محل با توجه به رتبه کنکور و نمره آزمون عملی انجام می گیرد. برای قبولی در رشته های آزمون هنر که دارای آزمون عملی هستند ، هم نمره ازمون سراسری و هم نمره ازمون عملی تاثیر گذار است و تاثیر هر کدام 50 به 50 می باشد.

بنابراین حتی اگر رتبه کنکور شما عالی باشد ولی در آزمون عملی شرکت نکنید ، مردود خواهید شد. در واقع ، نمره آزمون عملی بخشی از وزن کل نمره قبولی نهایی است. نمره آزمون عملی طراحی لباس و لباس از 100 است و اگر داوطلبی بتواند نمره بالای 60 را اخذ کند، تاثیر به سزایی در رتبه او خواهد داشت. به همین دلیل می توان گفت کنکور عملی طراحی لباس و لباس تا حدودی سرنوشت ساز است و ممکن است رتبه شما را تا حد قابل توجهی تغییر دهد.

بنابراین پیشنهاد می شود داوطلب چندین ماه قبل از شروع کنکور عملی تمرین دستی خود را شروع کند و طراحی را یاد بگیرد. همچنین داوطلبانی که قصد جواب دادن به سوال مربوط به طراحی لباس را دارند، باید بتوانند مانکنی بی نقص با چهره ای قابل قبول طراحی کنند. همینطور مهارت های تصویر سازی برای سایه زدن، جنسیت دادن به پارچه و کشیدن کادر مناسب به همراه الگوی تخت لباس ها جز موارد تاثیر گذار در نمره دهی است

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

هزینه آزمون عملی کنکور هنرطراحی لباس

سال گذشته هزینه آزمون عملی  کنکور هنرطراحی لباس هر یک از مجموعه های گروه آزمایشی هنر به مبلغ 150,000هزار تومان بود. احتمال دارد امسال نیز مانند سال پیش داوطلبان کنکور سراسری که علاقمندی خود را به یک یا حداقل دو مجموعه از سه مجموعه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی هنر اعلام نموده اند، مبلغی به میزان 150,000 هزار تومان و احتمالا کمی بیشتر بابت هزینه آزمون عملی کنکور هنرطراحی لباس بپردازند.

هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس باید به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب به صورت اینترنتی از طریق سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  انجام شود.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

اگر قصد شرکت در آزمون عملی کنکورطراحی لباس را دارید باید هزینه آن را پرداخت کنید. در ادامه مطلب نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس را توضیح داده ایم. وارد شدن به سایت سازمان سنجش باید از بخش سراسری، بر روی گزینه اعلام علاقمندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر کلیک نمایند.

✅ با یکی از سه روش موجود هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس خود را بپردازند.

✅شماره پرونده + شماره داوطلبی + شماره شناسنامه

✅ شماره پرونده + رسید ثبت نام

✅ شماره پرونده + رسید انتخاب رشته علاقمندی رشته های خاص در صفحه باز شده اطلاعات ثبت نامی داوطلب قابل مشاهده است از قسمت پایین صفحه می توانید نسبت به اعلام علاقمندی خود از میان گروه هنر و یا تربیت بدنی اقدام نمایید.

در این صفحه با توجه به انتخاب سریال علاقمندی خود وارد درگاه پرداخت اینترنتی سازمان سنجش می شوید. با وراد کرن اطلاعات کارت بانکی خود می توانید نسبت به پرداخت هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنرطراحی لباس  مورد نظر اقدام نمایید.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته طراحی لباس

برای شرکت در هر ازمونی باید کارت ورود به جلسه همراه داشت. چرا؟ چون این کارت اطلاعات هویتی و شناسنامه ای داوطلب را در بر می گیرد و زمان و محل دقیق آزمون در آن ذکر شده است. به همراه داشتن کارت ورود به ازمون عملی هنر لازم و ضروری است و بدون ان از ورود داوطلب به سر جلسه ازمون عملی کنکور رشته طراحی لباس جلوگیری می شود.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته طراحی لباس (گرافیک طراحی لباس، طراحی لباس) دو الی سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس از طریق سایت سنجش و اموزش به صورت اینترنتی قابل دریافت است.

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

داوطلبان رشته هنر برای انجام آزمون عملی باید سر جلسه حاضر شوند و لازمه آن آگاهی از محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس می باشد.

با در یافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنرطراحی لباس از طریق سایت سازمان سنجش داوطلبان از محل برگزاری آزمون عملی کنکور رشته نقاش و تاریخ و ساعت  آزمون عملی هنر مطلع می شوند و سرجلسه آزمون حاضر میشود. محل برگزاری کنکور عملیطراحی لباس به صورت دقیق منتشر نشده و در زمان انتشار این مطلب به روز خواهد شد.

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنرطراحی لباس

نتایج آزمون عملی هنرطراحی لباس به صورت همزمان با نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می شود و اگر شما پذیرفته شده باشید ، در کارنامه کنکورتان رشته پذیرفته شده درج خواهد شد. امکان اعتراض به نتایج آزمون سراسری هنر و نتایج آزمون عملی وجود دارد و باید به سازمان سنجش درخواست ارسال کنید.

برای دریافت نتایج آزمون عملی کنکور هنرطراحی لباس از طریق سایت sanjesh.org لازم است به شماره پرونده ، شماره داوطلبی و کدپیگیری ثبت نام خود دسترسی داشته باشید و در صورت فراموشی این اطلاعات، امکان بازیابی آنها از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وجود دارد.

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر طراحی لباس

ظرفیت پذیرش دانشگاه های دارای رشته طراحی لباس

در این قسمت به ظرفیت پذیرش دانشگاه های دارای رشته لباس می پردازیم.

لیست دانشگاه های پذیرنده ی رشته ی طراحی لباس
نوع دوره نحوه پذیرش نام دانشگاه رشته ی طراحی لباس
استان دانشگاه نام رشته جنسیت پذیرش ظرفیت
غیرانتفاعی با آزمون دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ – تهران تهران طراحی لباس زن 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی المهدی مهر – اصفهان (ویژه خواهران) اصفهان طراحی لباس زن 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی امام جواد(ع) – یزد یزد طراحی لباس زن – مرد 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی حکیم ناصرخسرو – ساوه مرکزی طراحی لباس زن – مرد 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی رسالت – کرمان (ویژه خواهران) کرمان طراحی لباس زن 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی فیضالاسلام – خمینی شهر اصفهان (ویژه خواهران) اصفهان طراحی لباس زن 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی کمالالملک – نوشهر مازندران طراحی لباس زن – مرد 60
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی معماری و با آزمون پارس – تهران تهران طراحی لباس زن 60
روزانه با آزمون – مناطق محروم دانشگاه الزهرا (س) – تهران (ویژه خواهران) تهران طراحی لباس زن 1
روزانه با آزمون – مناطق محروم دانشگاه الزهرا (س) – تهران (ویژه خواهران) تهران طراحی لباس زن 2

در این مقاله سعی کردیم نحوه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس برای شما توضیح دهیم. برای اطلاع از زمان دقیق آزمون های عملی رشته هنرطراحی لباس و هر سوالی در خصوص آمون عملی هنر با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید

❓تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس چه زمانی است؟

✔️ معمولا سه یا چهار هفته بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون کتبی کنکور، آزمون عملی طراحی لباس برگزار می شود.

❓آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس به چه صورت انجام میشود؟

✔️ نحوه برگزاری آرمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس به صورت گروهی است. برای دیدن جزییات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.

❓در آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس از چه منابعی سوال می آید؟

✔️ منابع کنکور عملی هنر طراحی لباس در متن مقاله موجود می باشد.

❓نحوه نمره گذاری در آزمون عملی کنکور رشته طراحی لباس چگونه است؟

✔️ نمره آزمون عملی از 100 نمره می باشد و اگر 60 به بالا بگیرید میزان قبولی بالا می رورد. جزییات بیشتر نمره دادن در آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس در متن بیان شده است.

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فاطمه

    سلام دانشگاه الزهرا چرا انقدر کم دانشجو میگیره ؟

    پاسخ
  2. مینا

    سلام.ببخشید دانشگاه شریعتی رشته طراحی لباس نداره؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403