آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله درباره آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری پرداخته ایم. برای آشنایی با این رشته و زمان و نحوه و شرایط ثبت نانم در آزمون عملی کنکور رشته بازیگری با مشاور گروپ همراه باشید.

آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

رشته بازیگری یکی از پرطرفدارترین رشته های هنری برای داوطلبان کنکور هنر می باشد. برای اینکه در رشته بازیگری قول شوید باید از از شرایط قبولی کنکور بازیگری اطلاع داشته باشید. رشته بازیگری هم آزمون کتبی دارد و هم آزمون عملی که هر دو به میزان زیادی در میزان قبولی داوطلبان در کنکور هنر رشته بازیگری داردند.

خیلی اهمیت دارد برای قبولی در بازیگری (کارگردانی) برای ارائه رزومه و انگیزه خود نزد اساتید این رشته آماده باشد. بسته به اینکه در کدام یک از این گرایش ها قصد ادامه تحصیل دارید بسیار مهم هست که قبل از حضور در آزمون عملی بازیگری رزومه یا کارنامه هنری داشته باشید.

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

بعد از اینکه داوطلبان در کنکور سراسری ثبت نام کردند و سر جلسه آزمون حاضر شدند. در اواسط مرداد ماه باید به ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگریکارگردانی بپردازند.

داوطلبان در سایت سازمان سنجش با پرداخت هزینه تعیین شده اقدام به ثب نام نمایند. هر داوطلب حداکثر در دو رشته میتواند آزمون عملی دهد برای هر رشته هزینه جداگانه در سایت سنجش پرداخت کرده و ثبت نام کنند. اگر در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام آزمون عملی رشته بازیگری نکنند دیگر فرصتی ندارند و از آزمون جا می مانند.

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

هزینه ثبت نام  آزمون عملی کنکور هنر بازیگری

سال گذشته هزینه آزمون عملی  کنکور هنر بازیگری هر یک از مجموعه های گروه آزمایشی هنر به مبلغ 150,000هزار تومان بود.

احتمال دارد امسال نیز مانند سال پیش داوطلبان کنکور سراسری که علاقمندی خود را به یک یا حداقل دو مجموعه از سه مجموعه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی هنر اعلام نموده اند، مبلغی به میزان 150,000 هزار تومان و احتمالا کمی بیشتر بابت هزینه آزمون عملی کنکور هنر بازیگری بپردازند.

هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری باید به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب به صورت اینترنتی از طریق سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  انجام شود.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

اگر قصد شرکت در آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری را دارید باید هزینه آن را پرداخت کنید. در ادامه مطلب نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر بازیگری را توضیح داده ایم.

وارد شدن بهسایت سازمان سنجش باید از بخش سراسری، بر روی گزینه اعلام علاقمندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر کلیک نمایند.

✅ با یکی از سه روش موجود هزینه کارت آزمون عملی کنکور رشت هبازیگری خود را بپردازند.

✅ شماره پرونده + شماره داوطلبی + شماره شناسنامه

✅ شماره پرونده + رسید ثبت نام

✅ شماره پرونده + رسید انتخاب رشته علاقمندی رشته های خاص در صفحه باز شده اطلاعات ثبت نامی داوطلب قابل مشاهده است از قسمت پایین صفحه می توانید نسبت به اعلام علاقمندی خود از میان گروه هنر و یا تربیت بدنی اقدام نمایید.

در این صفحه با توجه به انتخاب سریال علاقمندی خود وارد درگاه پرداخت اینترنتی سازمان سنجش می شوید. با وراد کرن اطلاعات کارت بانکی خود می توانید نسبت به پرداخت هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنر بازیگری  مورد نظر اقدام نمایید.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته بازیگری – کارگردانی

داوطلبانی که در کنکور سراسری هنر شرکت کردند و آزمون دادند برای ادامه فرایند قبولی در کنکور باید در آزمون عملی کنکور رشته بازیگری – کارگردانی شرکت کنند تا در دانشگاه مورد نظر قبول شوند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری پس از انتخاب رشته آزمون سراسری است و اگر شما این رشته ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اید، باید در آزمون عملی نیز شرکت نمایید تا نمره قبولی دو مرحله از آزمون را به دست آورید.

بعد از اینکه داوطلبان اوایل تیرماه آزمون کتبی کنکور را دادند حدود یک ماه بعد نتایج اعلام میشود. زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته بازیگری  به صورت رسمی منتشر نشده است ولی معمولا طبق رسم هر ساله دو الی سه هفته بعد از زمان اعلام نتایج در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه برگزار می شود.

به محض اعلام زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته بازیگری این صفحه به روز رسانی می شود. داوطلبان با رعایت شرایط به محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر بازیگری مراجعه کرده و به رقابت می پردازند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته آهنگسازی

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور رشته بازیگری

در این قسمت از متن به نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور رشته بازیگری (کارگردانی) پرداخته ایم.

✅ قبل از حضور در آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری رزومه یا کارنامه هنری داشته باشید

✅ اگر دوره ی بازیگری گذراندید اگر در نمایشی بازی کرده اید، حتما مدارک آن را با خود همراه داشته باشید

✅ از شما در مورد مطالعات تئاتری شما سوال خواهد شد. نمایش نامه هایی که خواندید، نویسنده هایی را که از آن ها اثری مطالعه کردید، فیلم و تئاتر هایی که دیده اید.

✅ در زمان 15 الی بیست دقیقه ای که در اتاق مصاحبه هستید ممکن است موضوعی به شما داده شودن تا آن را کوتاه اجرا کنید.

✅ با توجه به یک نمایشنامه یا متن باید یک مونولوگ را بازی کنید.

✅ به پیشنهاد داورا یک شخصیت یا یک متن (یا حتی آواز) رو باید بخوانید و بازی کنید.

✅ اگه هم انتخاب شما رشته‌ی کارگردانیه برای طرح یا متنی که به شما معرفی می کنن باید طرح اجرایی ارائه بدین.

✅ اگر قبلا اجرا داشتید (در هر زمینه ‌ای)در سر جلسه آزمون عملی کنکور رشته بازیگری با خودتان ببرید و داخل رزومه خود وارد کنید. مثل بروشورهای اجرا یا عکس و یا حتی مجله

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور رشته بازیگری

منابع آزمون عملی کنکور هنر بازیگری

در این قسمت به منابع آزمون عملی کنکور هنر بازیگری پرداخته ایم.

✔️ اصول و مبانی نمایش عروسکی

✔️ اصول و مبانی ماسک و گریم

✔️ اصول و مبانی طراحی صحن

✔️ 3 جلدی استانیسلاوسکی

✔️مبانی بازیگری بلا مرلین

✔️ کتاب های استلا آدلر

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری نمره داوطلب از 100 و با ضریب 4 در نظر گرفته می شود و پذیرش نهایی داوطلب در هر رشته محل با توجه به رتبه کنکور و نمره آزمون عملی انجام می گیرد.

برای قبولی در رشته های آزمون هنر که دارای آزمون عملی هستند ، هم نمره ازمون سراسری و هم نمره ازمون عملی تاثیر گذار است و تاثیر هر کدام 50 به 50 می باشد.

بنابراین حتی اگر رتبه کنکور شما عالی باشد ولی در آزمون عملی شرکت نکنید ، مردود خواهید شد. در واقع ، نمره آزمون عملی بخشی از وزن کل نمره قبولی نهایی است.

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته بازیگری

برای شرکت در هر ازمونی باید کارت ورود به جلسه همراه داشت. چرا؟ چون این کارت اطلاعات هویتی و شناسنامه ای داوطلب را در بر می گیرد و زمان و محل دقیق آزمون در آن ذکر شده است.

به همراه داشتن کارت ورود به ازمون عملی هنر لازم و ضروروی است و بدون ان از ورود داوطلب به سر جلسه ازمون عملی کنکور رشته بازیگری جلوگیری می شود.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته بازیگری دو الی سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری از طریق سایت سنجش و اموزش به صورت اینترنتی قابل دریافت است.

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

داوطلبان رشته هنر برای انجام آزمون عملی کنکور هنر بازیگری باید سر جلسه حاضر شوند و لازمه آن آگاهی از محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری می باشد.

آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری برخی رشته ها، در سراسر کشور برگزار میشود مثل ارتباط تصویری. ولی برخی رشته ها، آزمونشان فقط در شهر تهران برگزار میشه

رشته های هنری که آزمون عملی آنها فقط در شهر تهران برگزار می شود و همه داوطلبان شهرستانی هم مجبور به حضور در تهران هستند، عبارتند از: ادبیات نمایشی ، مجسمه‌ سازی ، موسیقی ایرانی و جهانی ، کتابت و نگارگری ، آهنگسازی ، بازیگری ( کارگردانی ) ، طراحی صحنه ، نمایش عروسکی و عکاسی

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر بازیگری

نتایج آزمون عملی کنکور هنر بازیگری به صورت همزمان با نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می شود و اگر شما پذیرفته شده باشید ، در کارنامه کنکورتان رشته پذیرفته شده درج خواهد شد. امکان اعتراض به نتایج آزمون سراسری هنر و نتایج آزمون عملی وجود دارد و باید به سازمان سنجش درخواست ارسال کنید.

برای دریافت نتایج آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری از طریق سایت sanjesh.org لازم است به شماره پرونده ، شماره داوطلبی و کدپیگیری ثبت نام خود دسترسی داشته باشید و در صورت فراموشی این اطلاعات، امکان بازیابی آنها از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وجود دارد.

ظرفیت دانشگاه رشته بازیگری

ظرفیت دانشگاه هنر رشته بازیگری در مقطع لیسانس دوره روزانه در دو دانشگاه تهران(هنرهای زیبا) و دانشگاه سینما-تئاتر ارائه می شود. بعد از گذراندن آزمون عملی در مرحله اعلام نتایج مشخص می شود که شما در رشته بازیگری در کدام یک از این دو دانشگاه سراسری قبول شده اید.

رشته بازیگری در4 دانشگاه؛ دانشگاه تهران، دانشگاه زابل، دانشگاه هنر، دانشگاه شهید باهنر-کرمان ارائه می شود. دانشگاه تهران و دانشگاه هنر از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در ایران هستند.

هر چه رتبه قبولی رشته بازیگری در کنکور هنر در دو بخش کتبی و عملی بالا باشد میزان درصد قبولی شما در دانشگاه های برتر افزایش پیدا می کند.

ظرفیت دانشگاه رشته بازیگری

در این مقاله سعی کردیم نحوه آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری برای شما توضیح دهیم. برای اطلاع از زمان دقیق آزمون های عملی رشته هنر بازیگری و هر سوالی در خصوص آمون عملی هنر با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.


❓در آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری چه مواردی مورد آزمون قرار می یگیرد؟

سوالات و مواردی که در آزمون عملی کنکور رشته بازیگری مورد سوال قرار میگیرد را در متن مقاله گفته ایم.

❓نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری به چه صورت می باشد؟

✔️ نحوه برگزاری کنکور عملی هنر بازیگری در متن امده است.

❓کدام دانشگاه ها رشته بازیگری را تدریس می کنند؟

✔️ دانشگاه تهران، دانشگاه هنر های زیبا و چند دانشگاه دیگر که در متن به آنها اشاره شده است فقط پذیرای دانشجویان رشته بازیگری می باشند.

❓محل آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری در کدام شهر ها می باشد؟

✔️ یک سری از آزمون های نیمه متمرکز کنکور هنر مانند رشته بازیگری و.. فقط در شهر تهران برگزار می شود.

❓برای شرکت در آزمون عملی کنکور هنر بازیگری چه منابعی را باید مطالعه کرد؟

✔️ در داخل متن منابع آزمون عملی کنکور رشته بازیگری آمده است.

3.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی