آزمون عملی رشته طراحی صنعتی ارشد 99 چگونه است؟

نتایج اولیه کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی رشته طراحی صنعتی ارشد 99 چگونه است؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون عملی رشته طراحی صنعتی ارشد 99 چگونه است؟ : کارشناسی ارشد 99,کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد,کارنامه کارشناسی ارشد,ثبت نام ارشد,کارشناسی ارشد 99,سهمیه 25 درصدی,سهمیه 5 درصدی ارشد99,سهمیه رزمندگان ارشد 99,سهمیه ایثارگران ارشد 99,آمار نهایی تعداد داوطلبان کنکور ارشد 99 در آخرین مهلت ثبت نام,آمار نهایی تعداد داوطلبان کنکور ارشد 99, تکمیل ظرفیت ارشد 99,تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 99,دانشگاه آزاد ارشد 99,انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99,انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 99,اعلام نتایج ارشد 99,نتایج نهایی ارشد 99,اعلام نتایج اولیه ارشد 99,تکمیل ظرفیت ارشد 99,انتخاب رشته ارشد 99

سر فصل ها

کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد 99

آمار نهایی تعداد داوطلبان کنکور ارشد 99

تکمیل ظرفیت ارشد 99

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

نتایج نهایی ارشد 99

اعلام نتایج اولیه ارشد 99

تکمیل ظرفیت ارشد 99


فوررررری  …

آمار نهایی تعداد ثبت نام کنندگان کنکور ارشد 99 به تفکیک هر گروه

♨️ آمار ثبت نام کنندگان در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۹۹ تا صبح امروز ۲۷ آذرماه به ۳۷۳ هزارنفر رسید!

❌ساعت ۲۴ فردا پنجشنبه ۲۸ آذرماه، آخرین مهلت ثبت نام خواهد بود.

❌ زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد.

? دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ روزهای پنجشنبه ۲۸ و جمعه ۲۹ فروردین ماه ۹۹ برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای ۲۵ تا ۲۷ فروردین ماه سال ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.
‍‍ ♨️ دهه دوم خردادماه ۹۹ نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت!

? داوطلبان توجه داشته باشند که برای ورود به تمامی دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و … تنها یک آزمون توسط سازمان سنجش در فروردین‌ماه برگزار می‌گردد و پس از اعلام نتایج اولیه در خردادماه، داوطلبان برای انتخاب دانشگاه‌های سراسری به سایت سازمان سنجش و برای انتخاب دانشگاه‌های آزاد نیاز است به صورت مجزا به سایت آزمون دانشگاه آزاد مراجعه نمایند و پس از پرداخت هزینه جداگانه، انتخاب رشته نمایند!


برای مطالعه منابع آزمون ارشد در هر رشته ای توصیه می شود:

ضرایب مواد امتحانی آزمون را مد نظر قرار بدهند و بر اساس ضرایب و اهمیت درس ها در آزمون، برای مطالعه منابع آزمون ارشد برنامه ریزی کنند.

هر سال تعداد سؤالات دروس مختلف در آزمون مشخص است.
توصیه می شود قبل از شروع به مطالعه منابع آزمون ارشد ، از تعداد سؤالات هر درس آگاهی پیدا کنید.
و با توجه به اهمیت دروس برای مطالعه برنامه ریزی نمایید.

آگاهی از بودجه بندی دروس مختلف در کنکور کارشناسی ارشد به داوطلب کمک می کند برای مطالعه منابع آزمون ارشد برنامه ریزی کند و با روشی درست و اصولی برای آزمون آماده شود.

منابع زبان عمومی آزمون کارشناسی ارشد 99

درس زبان در کنکور کارشناسی ارشد به سه قسمت لغت، درک مطلب و گرامر تقسیم بندی می شود.

برای موفقیت در بخش لغت زبان عمومی، توصیه می شود داوطلب منابعی مانند ۵۰۴ واژه ضروری، کتاب لغات ضروری تافل ( Essential words for TOEFL ) و ۱۱۰ واژه که باید بدانید را تهیه کرده و مطالعه کند.

بخش گرامر زبان عمومی کنکور ارشد، برای بسیاری از داوطلبان سخت و پیچیده است و معمولا داوطلبان به تست های این بخش پاسخی نمی دهند؛
بر خلاف نظر بعضی از داوطلبان، پاسخ دادن به تست های بخش گرامر به قدری سخت نیست که از پاسخ دادن به آن ها صرف نظر کرد؛ کافیست گرامر را خوب درک کنید و تکنیک های آن را خوب یاد بگیرید.

مهم ترین بخش در درس زبان کنکور ارشد، درک مطلب است. برای پاسخ دادن به سوالات این بخش، دانستن لغات تخصصی رشته خود کافی نیست و داطلب باید تکنیک های پاسخ دادن به درک مطلب را یاد بگیرید.

اولین سوال در این بخش مربوط به ایده کلی یا Main idea است. شما باید از بین گزینه ها، ایده اصلی را پیدا کنید.

در سوال بعدی در مورد اطلاعات خاص متن از داوطلب سوال پرسیده می شود و با توجه به گزینه ها و متن، باید گزینه درست را انتخاب کنید.

سوال بعدی معمولا مربوط به ارجاع یا همان reference است. از داوطلب خواسته می شود مرجع یک اسم را در متن مشخص کنید.

در سوال بعدی از داوطلب خواسته می شود مترادف کلمه مشخص شده را از بین گزینه ها انتخاب کند.

علاوه بر منابع ذکر شده، مجموعه کتاب های زیر ذره بین نیز برای زبان عمومی توصیه می شوند.

منابع زبان تخصصی را با توجه به رشته خود تهیه کنید.

منابع آزمون ارشد در رشته های شناور در کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبین علاوه بر شرکت در کنکور رشته مورد نظر خود می توانند در کنکور رشته های شناور نیز شرکت کنند. رشته هایی مانند مدیریت کسب و کار، زبان ژاپنی، ایران شناسی، مدیریت جهانگردی و … از جمله رشته های شناور هستند.

برای این که در مورد منابع آزمون ارشد این رشته ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، با مشاورین تحصیلی ما در مشاورگروپ تماس بگیرید.

منابع آزمون ارشد 99 در کنکورهای دو مرحله ای

در بعضی از رشته ها، داوطلب علاوه بر شرکت در کنکور تئوری، باید در کنکور عملی هم شرکت کرده و مجموع نمرات کسب شده در دو کنکور، رتبه اصلی فرد را مشخص کرده و قبولی یا عدم قبولی داوطلب به این رتبه بستگی دارد.

رشته های مانند نقاشی، تصویرسازی، گرافیک، انیمیشن، معماری، طراحی صنعتی و … از جمله رشته هایی هستند که علاوه بر کنکور تئوری، کنکور عملی هم دارند.

بعد از اعلام رتبه ها و بعد از اتمام فرایند انتخاب رشته، تاریخ آزمون عملی این رشته ها مشخص می شود. کسب نمره بالا در آزمون عملی در قبولی داوطلب بسیار موثر است.

بعد از شرکت در آزمون عملی، نتیجه نهایی در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

منابع آزمون ارشد در این رشته ها متفاوت و بسیار گسترده است. توصیه می شود برای این که منابع درستی را تهیه کنید، با مشاورین مشاورگروپ مشورت نمایید.

به عنوان مثال برای درس فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان برای رشته های نقاشی، تصویرسازی، انیمیشن، ارتباط تصویری و .. منابع بسیاری از جمله خلاصه تاریخ هنر(مرزبان)، هنر در گذر زمان (هلن گاردنر) ، تاریخ اساطیر ایران (ژاله آموزگار)، دایره المعارف هنر (رویین پاکباز)، نقاشی ایرانی (رویین پاکباز) و … وجود دارد. با توجه به گستردگی منابع آزمون ارشد در این درس، توصیه می شود حتما با مشاورین تحصیلی مشورت کرده و سپس منابع مهم تر را تهیه نمایید.

اگر درباره منابع آزمون ارشد رشته های مختلف ، ضرایب مواد امتحانی در رشته های مختلف ، نحوه صحیح مطالعه منابع و … نیاز به راهنمایی دارید، با مشاوران تحصیلی ما در دپارتمان مشاوره “مشاورگروپ” تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و پاسخگوی سؤالات شما باشند.

منابع آزمون ارشد رشته برق چیست؟
منابع کنکور ارشد رشته نقاشی/تصویرسازی/ گرافیک چیست؟
منابع کنکور ارشد رشته مهندسی صنایع چیست؟
منابع ارشد رشته مدیریت بازرگانی و MBA چیست؟
ضرایب دروس در آزمون ارشد کامپیوتر چیست؟
آزمون عملی رشته طراحی صنعتی چگونه است؟
ضرایب دروس در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک چیست؟

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته برای ادامه و تکمیل تحصیلات یکی از مهمترین تصمیماتی است که هر فردی در زندگی شخصی خود میگیرد. درآمد و آینده ی شغلی افراد، ارتباط تنگاتنگی با انتخاب رشته دارد.

برای روشن شدن بیشتر اهمیت انتخاب رشته، باید به این اشاره کرد که انتخاب رشته حتی بر روی افرادی که در آینده قرار است با آنها رو به رو شویم نیز تاثیر گذار است. به این صورت که همکلاسی ها و همکاران آینده ی ما تحت تاثیر این انتخاب ما قرار میگیرند، ازین رو در زمان انتخاب رشته به مشاوره انتخاب رشته و انجام تست های روانشناسی انتخاب رشته نیاز داریم.

این موضوع به قدری مهم است که میتوان به آن به چشم یک سرمایه گذاری طولانی مدت نگریست. زیرا سرمایه ای مهم تر از زمان، علی الخصوص در سنین جوانی، وجود ندارد.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

ما در این مطلب به موضوع مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد و راه هایی برای انتخاب رشته ارشد میپردازیم که احتمال قبولی شما را در رشته و دانشگاه مورد نظرتان افزایش می دهند.

مشاوره انتخاب رشته ارشد 99

انتخاب رشته کارشناسی ارشد و تعیین گرایش برای ادامه ی تحصیل و همچنین تعیین محل تحصیل آینده، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

میتوان به دوره ی ارشد به چشم یک دوره ی تکمیلی برای دانشجویان لیسانس نگاه کرد که به آنها کمک میکند تا در یک زمینه از مسائلی که در دوره کارشناسی آموخته اند، به تخصص و دانش بیشتری دست یابند که، در صورت ادامه تحصیل در مقطع دکتری و یا حتی ورود به بازار کار با مدرک کارشناسی ارشد و یا به گفته عامه فوق لیسانس بسیار میتواند به آنها کمک کند.

به این دلیل رشته ای که برای ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب میشود و همچنین دانشگاهی که برای تحصیل در این مقطع انتخاب میشود، بسیار مهم می باشد و بر روی آینده شغلی و تحصیلی دانشجو تاثیر بسیاری میگذارد.

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد و مشخص شدن رتبه کسب شده توسط داوطلب، بسیاری افراد نمیدانند که باید چه دانشگاه و یا چه گرایشی را برای ادامه ی تحصیل انتخاب کنند.

در بسیاری از موارد پیش آمده که فرد بدون توجه به شرایط و تنها با توجه به حرف دیگران دست به انتخاب رشته زده است در حالیکه می توانست با به روز کردن اطلاعات خود، موارد بهتری را انتخاب کند که حتی از وجود آنها اطلاعی نداشته است، اینجاست که اهمیت گرفتن مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مشخص میشود.

چرا حتما باید انتخاب رشته کنیم؟

بسیاری از داوطلبان پس از مشاهده نتیجه آزمون و عدم کسب رتبه ی مورد نظر خود از انتخاب رشته منصرف میشوند و تصمیم میگرند که یک سال دیگر برای کنکور درس بخوانند و یا حتی گاهی برخی افراد تصمیم میگرند که درس خواندن را رها کرده و جذب بازار کار شوند.

توصیه مشاوران ما به این دسته از داوطلبان این است که حتما و حتما انتخاب رشته کنید، شما با این کار چیزی را از دست نخواهید داد.

هر ساله تغییرات زیادی در ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها رخ میدهد، تطبیق رتبه ی کنکور خود با رتبه اخرین قبولی های سال گذشته کار درستی نیست، زیرا برخی دانشگاه ها ظرفیت های خود را تغییر میدهند و حتی برخی از آنها گرایش ها و رشته های جدیدی را برای اولین بار پذیرش میکنند.

در این صورت ممکن است با در نظر گرفتن سنوات قبل و انصراف از انتخاب رشته، فرصت خود را برای قبولی، بسوزانید.

توصیه ما به شما بهره گیری از مشاوره تلفنی و یا حضوری انتخاب رشته کارشناسی ارشد و اطلاع از آخرین تغییرات و شانس های قبولی میباشد.



اشتباهات انتخاب رشته ارشد چیست ؟

اشتباه اول

داوطلبان کنکور معمولا از راه و روش انتخاب رشته آگاهی ندارند و گاهی با یک جمع و تفریق ساده به این نتیجه می رسند که با این رتبه نه چندان خوب دانشگاه x آن ها را نمی پذیرد و به همین دلیل دانشگاه x را جزء اولویت های خود قرار نمی دهند! این کار درست نیست و بهتر است در چنین موقعیت هایی از مشاوره انتخاب رشته ارشد بهره بگیرید و با مشاورین تحصیلی مشورت کنید.

اشتباه دوم

بعضی از افراد به علاقمندی های خود در انتخاب رشته ارشد توجهی ندارند و معمولا در اولویت بندی رشته ها و دانشگاه ها دچار سردرگمی می شوند.

اشتباه سوم

معمولا داوطلبان از نحوه تخصیص معدل اطلاعاتی ندارند و در مورد سهمیه ثبت نامی خود چیزی نمی دانند.

اشتباه چهارم

برای این که داوطلب شانس قبولی خود را از دست ندهد می بایست بازه مطلوب و متناسب با رتبه خود را انتخاب کند!

انتخاب نکردن رشته های متناسب با رتبه، یکی از اشتباهات رایج در انتخاب رشته است.

آگاهی از این بازه نیازمند تجربه و دانستن اطلاعات آماری است؛ که در این زمینه مشاورین مجرب تحصیلی اطلاعات کامل تر و دقیق در دسترس دارند؛ پس توصیه می شود در زمان انتخاب رشته از مشاوره انتخاب رشته ارشد بهره بگیرید و با آگاهی برای انتخاب رشته اقدام نمایید.

در صورت داشتن نیاز به مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد و یا مشاوره در باب مطالعه برای کنکور، نحوه برنامه ریزی درسی، جمه بندی و مرور نکات پیش از آزمون ها، با مشاوران متخصص ما در مرکز ” مشاورگروپ ” تماس بگیرید.

  • معتبرترین مراکز مشاوره تحصیلی تهران کدامند؟
    چرا باید از یک مشاور برای انتخاب رشته کمک بگیریم؟
    راه های تشخیص مشاور خوب چیست؟


نرم افزار تخمین رتبه ارشد 99

استفاده از نرم افزار تخمین رتبه ارشد 99 را به شما پیشنهاد می دهیم دلیل اینکه شما قادر خواهید بود به وسیله درصدی های حدودی خود به وسیله نرم افزار تخمین رتبه یک درک حدودی از شانس قبولی خود در آزمون کسب نمایید.
برای کار با نرم افزار تخمین رتبه میبایست درصد های حدودی خود را در اختیار مشاوران قرار دهید . مشاوران با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه و قبولی های سالهای گذشته شانس قبولی شما عزیزان را بررسی کنند. کافیست با مشاورین مرکز مشاور گروپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. همچنین میتوانید لیست دانشگاه های ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد را نیز دریافت کنید.

اعلام نتایج کارشناسی ارشد 98
آزمون کارشناسی ارشد در دو نوبت اعلام نتایج دارد.
اعلام نتایج اولیه : معمولاً در تیر ماه انجام می شود.
اعلام نتایج نهایی: در نیمه دوم شهریور صورت می گیرد.


اعلام نتیجه اولیه رتبه و تراز داوطلب در آن مشخص می شود و داوطلب با توجه به گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده و رتبه کسب کرده دست به انتخاب رشته می زند و نیمه دوم شهریور ماه نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد اعلام می شود و داوطلبان در زمان مقرر جهت ثبت نام به دانشگاه محل پذیرش مراجعه می کنند.


کارت آزمون کارشناسی ارشد 99 – رفع مشکلات کارت ارشد 99

اگر مغایرتی در اطلاعات فردی یا تحصیلی شما و کارت وجود داشت با مشاور تحصیلی ارشد تیم مشاورگروپ تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به حل مشکل پیش آمده اقدام شود.

مشکلات کارت آزمون کارشناسی ارشد 99

مشکلات مختلفی در زمینه کارت آزمون کارشناسی ارشد 99 میتواند وجود داشته باشد مانند :

  • عدم مشاهده کارت
    فراموشی رمز ها
    عدم مشاهده عکس داوطلب در عکس
    و …

که برای رفع هرکدام از مشکلات احتمالی میتوانید با سامانه  مشاورگروپ تماس بگیرید …



آیا تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 99 مثبت است؟

داوطلبان زیادی طی تماس با کارشناسان مرکز مشاورگروپ این سوال را مطرح می کنند که آیا تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد نیز همچون تاثیر معدل در کنکور سراسری مثبت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر! تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد 99 بر خلاف کنکور سراسری قطعی است. یعنی نمره نهایی (تراز) داوطلب در کنکور کارشناسی ارشد 99 با معدل تراز شده وی مقایسه می شود. این معدل هم در صورت پایین آوردن تراز داوطلب و هم در صورت بالا بردن و تاثیر گذاری مثبت بر روی معدل، تاثیر خود را خواهد گذاشت ولی در کنکور سراسری چنانچه سوابق تحصیلی داوطلب تاثیر منفی در نتیجه آزمون داشته باشد، از آن تاثیر چشم پوشی می شود. با این تفاسیر توصیه می شود زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 در وارد کردن تمامی اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی خود مخصوصا معدل کارشناسی خود نهایت دقت را داشته باشید.

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99

چنانچه در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 معدل خود را به اشتباه وارد کرده اید، در سه بازه زمانی مختلف می توانید مجددا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایید.


میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد 99

سال های گذشته برای داوطلبان مقطع ارشد تنها معیار پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری و آزاد بر اساس نمره آزمون کارشناسی ارشد بود ولی طی سال های اخیر با تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد نیز مواجه هستیم. داوطلبان زیادی طی تماس با کارشناسان مرکز مشاورگروپ به دنبال کسب اطلاات لازم در رابطه با نحوه و میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد 99 هستند.

طبق اطلا–عات مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99، گزینش نهایی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 99 بر اساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل دوره کارشناسی صورت می پذیرد. شاید با این جمله به بی عدالتی نسبت به داوطلبانی که دوره کارشناسی خود را در دانشگاه های سطح پایین تر گذرانده اند بیاندیشید. بله! این تفکر کاملا صحیح است و سازمان سنجش برای رفع این بی عدالتی تدابیری همچون اختصاص ضریب به هر دانشگاه اتخاذ نموده است. به این صورت که این ضریب در معدل کارشناسی هر داوطلب اعمال شده و یک معدل تراز شده به دست می آید. از معدل تراز شده در کارنامه کارشناسی ارشد تحت عنوان “معدل موثر“ نام برده می شود.


حد نصاب نمره آزمون داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی بایستی 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل باشد.

تاثیر سهمیه 5 درصدی در کنکور کارشناسی ارشد 99

سهمیه ایثارگران در مجموع شامل دو دسته از داوطلبان می باشد ؛ داوطلبان دارای سهمیه 25 درصدی و داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی. هر کدام از این سهمیه ها دارای شرایطی هستند که باید آن شرایط در یک داوطلب احراز شود تا مشخص شود که جزء سهمیه 5 درصدی می باشد یا 25 درصدی.

سهمیه 25 درصدی : 25 درصد ظرفيت هر كدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر» ، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» ، «جانبازان 25 درصد وبالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد.
سهمیه 5 درصدی : 5 درصد ظرفيت هر كدرشته محل نيز به «جانبازان زير 25درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان بـا حـداقل شـش مـاه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد.

حد نصاب نمره آزمون داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی بایستی 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل باشد.
آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران یک بار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده باشند ، حق استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون های سال های بعـد در همان مقطع را نخواهند داشت.
آن دسته از داوطلبان سال های قبـل کـه بـا اسـتفاده از سهمیه ایثارگری که در ردیف پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دانشگاه های شبانه \، پیـام نـور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و آزاد قرار گرفته اند، در صورت انصراف از رشته قبولی خود فقط یک بار دیگـر ، مجـاز بـه اسـتفاده مجدد از سهمیه های مربوط در آزمون های سال های بعد در همان مقطع خواهند بود.
جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان نیازی به دریافت کدپیگیری ۱۲ رقمی ندارند و در صورت تأیید ارگان مربوط، در این آزمون در سهمیه ایثارگران گزینش می گردند.
كد پيگيري 12 رقمي ايثارگران برای هر آزمون متفاوت است لذا لازم است براي دريافت كد پيگيری هر آزمون باید اقدام نمایند.
چنانچه ارگان تائيدكننده سهميه شما وزارت جهاد كشاورزي است كد پيگيري 12 رقمي ايثارگران عبارت است از: (كد ملي رزمنـده+55)


مشاوره ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 99

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به منظور انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه ، شبانه ، غیر انتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و آزاد انجام می گیرد و زمان انجام ثبت نام نیز از روز 16 الی 25 آذر ماه می باشد پس از انجام ثبت نام داوطلبان در روز های 28 و 29 فروردین ماه می توانند همراه با کارت ورود به جلسه در آزمون شرکت نمایند.


1397040516310545614569494 1

تذکرات مهم در رابطه با تخصیص سهمیه 5 درصدی به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد :

طبق قوانین مذکور، حد نصاب نمره ایثارگران مشمول ظرفیت 5 درصدی می بایست 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حد نصاب نمره رزمندگان، 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل باشد.
ظرفیت در کد رشته محل هایی به سهمیه های فوق تخصیص می یابد، که امکان گرد کردن ریاضی (بیش از 0/5)برای آن ها وجود داشته باشد.
سهمیه های فوق براساس قوانین و مقررات موجود بوده و در صورت هرگونه تغییر در این سهمیه ها توسط مراجع ذیصلاح، ضوابط و مقررات اعمالی اطلاع رسانی خواهد شد.
بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ 1395/10/18 آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران یک بار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده باشند، حق استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون های سال های بعـد در همان مقطع را نخواهند داشت.
بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ 1395/10/18، آن دسته از داوطلبان سـنوات قبـل کـه بـا اسـتفاده از سهمیه ایثارگر در ردیف پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دوره های شبانه و نیمه حضوری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشـگاه پیـام نـور، موسسـات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و یا دوره های مجازی و پردیس خودگردان قرار گرفته اند، در صورت انصراف از رشته قبولی خود فقط یک بار دیگـر، مجـاز بـه اسـتفاده مجدد از سهمیه های مربوط در آزمون های سال های بعد در همان مقطع خواهند بود.
داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان نسبت به دریافـت کد پیگیری 12 رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی در نظر گرفته شده درج نمایند.
داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (شخص رزمنده داوطلب بسیجی) و ایثارگران (همسر و فرزند رزمنده داوطلب بسیجی) سازمان بسیج مستضعفین، لازم است ضمن مراجعه به محل نگهداری پرونده جبهه (نواحی مقاومت بسیج سراسر کشور) و دریافت کد پیگیری 12 رقمی و درج آن در فرم تقاضانامه اینترنتی آزمـون اقـدام نماینـد. بدیهی است آمار و اطلاعات پس از اتمام ثبت نام از طریق سپاه های استانی با سازمان بسیج مستضعفین ارسال و پس از تجمیع اطلاعات، بـرای اعمـال در اطلاعـات ثبـت نـامی متقاضیان به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال خواهد شد. لذا از مراجعه مستقیم به سازمان بسیج مستضعفین برای اخذ کد پیگیری 12 رقمی جدا خودداری شود.
جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان نیازی به دریافت کدپیگیری 12 رقمی ندارند و در صورت تأیید ارگان مربوط، در این آزمون در سهمیه ایثارگران گزینش می گردند.


1468472892 7

سوالات متداول داوطلبان

آیا در مهلت مجدد ثبت نام امکان ویرایش اطلاعات نیز وجود دارد ؟

بله ، در این مرحله اطلاعات ثبت نامی تمام داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و امکان ویرایش آن فراهم می شود.

آیا امکان افزایش هزینه ثبت نام در مهلت مجدد ثبت نام وجود دارد ؟

خیر ، هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 در این مرحله تغییری نمی کند .

آیا داوطلبان متقاضی انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می توانند در مهلت مجدد ثبت نام کنند ؟

سامانه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در مهلت مجدد ثبت نام برای تمام داوطلبان دانشگاه آزاد و سراسری فعال است.

آیا در زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 ، امکان انتخاب دو رشته امتحانی وجود دارد ؟

بله ، داوطلبان در این مرحله می توانند نسبت به انتخاب دو رشته امتحانی اصلی و شناور اقدام نمایند.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی رشته طراحی صنعتی ارشد 99 چگونه است؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی