آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی پرداخته ایم. اگر میخواهید از شرایط قبولی و نحوه ثبت نام در این رشته هنری اطلاع پیدا کنید با مشاور گروپ همراه باشید.

آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

رشته ادبیات نمایشی یکی از بخش های اصلی و پایه ای هنرهای نمایشی به شمار می رود. رشته ادبیات نمایشی ضمن پرداختن به سنت ها و تاریخ  ادبیات نمایشی در ایران و جهان به اصول و قواعد فنی و شیوه های نگارش متون دراماتیک هم می پردازد .

هدف رشته ادبیات نمایشی تربیت متخصصانی است که توانایی نگارش انواع متن های نمایشی در حوزه ی فرهنگ فارسی را داشته و در حوزه ی نقد، بررسی و پژوهش نیز توانمند می باشند .

با انتخاب رشته ادبیات نمایشی و تحصیل در این رشته شما باید به هنرمندی تبدیل شوید که در هنگام خلق یک اثر هنری مانند تاتر یا فیلم یا سریال و . . . . .   بتوانید خود را جای تک تک افراد نمایش گذاشته و شخصیت آن ها را  در دنیای خیال به درستی خلق کنید و یا با ایجاد گروه های نمایشی و نقش دادن و جان دادن به آن ها نمایش را تا آخر به جلو ببرید .

هنگام انتخاب رشته ادبیات نمایشی باید بدانید که این رشته در کنکور زیر مجموعه هنر بوده و برای انتخاب رشته ادبیات نمایشی باید شما حتما در کنکور هنر شر کت کنید . کنکور هنر دارای آزمون کتبی و عملی است. برای آشنایی با فرایند آزکون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی در ادامه با مشاور گروپ همراه باشید.

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی، هم نمره ازمون سراسری و هم نمره ازمون عملی تاثیر گذار است و تاثیر هر کدام 50 به 50 می باشد.

بنابراین حتی اگر رتبه کنکور شما عالی باشد ولی در آزمون عملی شرکت نکنید ، مردود خواهید شد. در واقع ، نمره آزمون عملی بخشی از وزن کل نمره قبولی نهایی است. نمره آزمون عملی هنر رشته ادبیات نمایشی از 100 و با ضریب 4 در نظر گرفته می شود

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

بعد از اینکه داوطلبان در کنکور سراسری هنر ثبت نام کردند و سر جلسه آزمون حاضر شدند. از تاریخ 6 تا 12 مرداد ماه زمان دارند تا به ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی بپردازند.

داوطلبان در سایت سازمان سنجش با پرداخت هزینه تعیین شده اقدام به ثب نام نمایند. هر داوطلب حداکثر در دو رشته میتواند آزمون عملی دهد برای هر رشته هزینه جداگانه در سایت سنجش پرداخت کرده و ثبت نام کنند.

اگر در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام آزمون عملی رشته ادبیات نمایشی نکنند دیگر فرصتی ندارند و از آزمون جا می مانند.

هزینه آزمون عملی کنکور هنر ادبیات نمایشی

سال گذشته هزینه آزمون عملی  کنکور هنر ادبیات نمایشی هر یک از مجموعه های گروه آزمایشی هنر به مبلغ 150,000 هزار تومان بود. احتمال دارد امسال نیز مانند سال پیش داوطلبان کنکور سراسری که علاقمندی خود را به یک یا حداقل دو مجموعه از سه مجموعه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی هنر اعلام نموده اند، مبلغی به میزان 150,000 هزار تومان و احتمالا کمی بیشتر بابت هزینه آزمون عملی کنکور هنر ادبیات نمایشی بپردازند.

هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی باید به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب به صورت اینترنتی از طریق سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  انجام شود.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

اگر قصد شرکت در آزمون عملی کنکورادبیات نمایشی را دارید باید هزینه آن را پرداخت کنید. در ادامه مطلب نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی را توضیح داده ایم.

وارد شدن به سایت سازمان سنجش باید از بخش سراسری، بر روی گزینه اعلام علاقمندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر کلیک نمایند.

✅ با یکی از سه روش موجود هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی خود را بپردازند.

✅شماره پرونده + شماره داوطلبی + شماره شناسنامه

✅ شماره پرونده + رسید ثبت نام

✅ شماره پرونده + رسید انتخاب رشته علاقمندی رشته های خاص در صفحه باز شده اطلاعات ثبت نامی داوطلب قابل مشاهده است از قسمت پایین صفحه می توانید نسبت به اعلام علاقمندی خود از میان گروه هنر و یا تربیت بدنی اقدام نمایید.

در این صفحه با توجه به انتخاب سریال علاقمندی خود وارد درگاه پرداخت اینترنتی سازمان سنجش می شوید. با وراد کرن اطلاعات کارت بانکی خود می توانید نسبت به پرداخت هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنرادبیات نمایشی  مورد نظر اقدام نمایید.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته ادبیات نمایشی

برای شرکت در هر ازمونی باید کارت ورود به جلسه همراه داشت. چرا؟ چون این کارت اطلاعات هویتی و شناسنامه ای داوطلب را در بر می گیرد و زمان و محل دقیق آزمون در آن ذکر شده است.

به همراه داشتن کارت ورود به ازمون عملی هنر لازم و ضروری است و بدون ان از ورود داوطلب به سر جلسه ازمون عملی کنکور رشته ادبیات نمایشی جلوگیری می شود.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته ادبیات نمایشی دو الی سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی از طریق سایت سنجش و اموزش به صورت اینترنتی قابل دریافت است.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته ادبیات نمایشی

داوطلبانی که در کنکور سراسری هنر شرکت کردند و آزمون دادند برای ادامه فرایند قبولی در کنکور باید در آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی شرکت کنند تا در دانشگاه مورد نظر قبول شوند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته ادبیات نمایشی پس از انتخاب رشته آزمون سراسری است و اگر شما این رشته ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اید، باید در آزمون عملی نیز شرکت نمایید تا نمره قبولی دو مرحله از آزمون را به دست آورید. بعد از اینکه داوطلبان اوایل تیرماه آزمون کتبی کنکور را دادند حدود یک ماه بعد نتایج اعلام میشود.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته ادبیات نمایشی  به صورت رسمی منتشر نشده است ولی معمولا طبق رسم هر ساله دو الی سه هفته بعد از زمان اعلام نتایج در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه برگزار می شود.

به محض اعلام زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته ادبیات نمایشی این صفحه به روز رسانی می شود. داوطلبان با رعایت شرایط به محل برگزاری آزمون عملی کنکور رشته ادبیات نمایشی مراجعه کرده و به رقابت می پردازند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته ادبیات نمایشی

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی به این گونه است که در آزمون این رشته ممکن است
  1. یک موضوع به شما داده شود که درباره آن یک نمایشنامه کوتاه بنویسید
  2. یک عکس به شما داده می شود تا در ارتباط با آن نمایشنامه کوتاهی بنویسید
  3. یک نمایشنامه کوتاه به شما گفته شود که باید آن را تحلیل کنید.
  4. یک تصویر به شما نشان داده می‌شود که باید برای آن یک دیالوگ بنویسید.
  5. یک نمایشنامه و یا داستان را مشخص می کنند که باید آن را شفاهی تحلیل کنید.
  6. اگر تاکنون کار نویسندگی کرده اید و یا حتی کار عملی انجام داده اید حتما به همراه داشته باشید. رزومه‌ی شما اهمیت دارد و به کسب نمره کمک خواهد کرد
برای ادبیات نمایشی هم باید نمایشنامه و فیلمنامه های زیادی خونده باشید و فیلمهای زیادی را ببینید. چون درباره نمایشنامه های مختلف ممکنه ازتون سئوال بپرسن و اگر هم که خودتون نمایشنامه ای نوشته باشید که چه بهتر و اگر نمایشنامه آماده چاپ دارید، انتشارات ما، هنگام هنر، می تواند آن را بصورت رایگان براتون چاپ کنند.
 
برای دانلود نمونه سوال آزمون عملی ادبیات نمایشی با کارشناسان مشاور گروپ تماس بگیرید
 
نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی  فقط در شهر تهران برگزار می شود .

همه داوطلبان شهرستانی هم مجبور به حضور در تهران هستند، عبارتند از: ادبیات نمایشی ، مجسمه‌ سازی ، موسیقی ایرانی و جهانی ، کتابت و نگارگری ، آهنگسازی ، بازیگری ( کارگردانی ) ، طراحی صحنه ، نمایش عروسکی و عکاسی

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر ادبیات نمایشی

نتایج آزمون عملی هنر ادبیات نمایشی به صورت همزمان با نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می شود و اگر شما پذیرفته شده باشید ، در کارنامه کنکورتان رشته پذیرفته شده درج خواهد شد.

امکان اعتراض به نتایج آزمون سراسری هنر و نتایج آزمون عملی وجود دارد و باید به سازمان سنجش درخواست ارسال کنید. برای دریافت نتایج آزمون عملی کنکور هنرادبیات نمایشی از طریق سایت sanjesh.org لازم است به شماره پرونده ، شماره داوطلبی و کدپیگیری ثبت نام خود دسترسی داشته باشید و در صورت فراموشی این اطلاعات، امکان بازیابی آنها از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وجود دارد.

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنرادبیات نمایشی

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با کنکور عملی هنر رشته ادبیات نمایشی توضیح دهیم. اگر در خصوص دریافت نمونه سوالات سالهای گذشته، منابع بیشتر و کمکی آزمون و هر سوال دیگر با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید

❓آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی به چه شکلی برگزار می شود؟

✔️نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور طراحی صنعتی را در متن مقاله توضیح داه ایم.

❓تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی چه زمانی می باشد؟

✔️ معمولا دو الی سه هفته بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری زمان برگزاری کنکور عملی هنر است.

❓در آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی چه نوع سوال هایی پرسیده می شود؟

✔️ نمونه سوالات کنکور عملی ادبیات نماشی در متن مقاله آورده ایم. برای دانلود نمونه سوالات سال های قبل می توانید به با مشاور گروپ تماس بگیرید.

❓آزمون عملی کنکور رشته ادبیات نمایشی در کدام شهر ها برگزار می شود؟

✔️ آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی فقط در شهر تهران برگزار می شود.

❓نمره آزمون عملی کنکور هنر ادبیات نمایشی چند است؟

✔️ میزان تاثیر نمره آزمون عملی ادبیات نمایشی در متن مقاله آمده است.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته ادبیات نمایشی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی