آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان ۱۴۰۲

آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به یکی از سوالات متداول داوطلبان در رابطه با نحوه برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان ۱۴۰۲ پاسخ داده ایم. یکی از رشته های پر متقاضی دانشگاه فرهنگیان و پردیس شهید رجایی تهران در بین داوطلبان سه گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی ، رشته علوم ورزشی – آموزش تربیت بدنی می باشد.

انتخاب رشته علوم ورزشی – آموزش تربیت بدنی فرهنگیان، نیازمند یک سری شرایط و ضوابط است و متقاضیان لازم است در بازه زمانی مقرر نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی تربیت بدنی اقدام کرده و مطابق اطلاعیه های سازمان سنجش در آزمون عملی شرکت کنند. زمان و نحوه برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی در ادامه بیان شده است.

آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان

جزئیات آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان در این مقاله ارائه داده شده است.

رشته تربیت بدنی فرهنگیان دارای دو آزمون عملی است به طوریکه آزمون اول را مقدماتی و آزمون دوم را تخصصی گویند. آزمون مقدماتی رشته علوم ورزشی دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی معمولا چند روز بعد از زمان برگزاری کنکور سراسری برگزار می شود و همه داوطلبانی که نسبت به پرداخت هزینه شرکت در آزمون اقدام کرده اند می توانند در موعد مقرر در جلسه حضور داشته باشند.

مرحله دوم آزمون عملی تربیت بدنی – علوم ورزشی ۱۴۰۲ تنها داوطلبانی شرکت خواهند کرد که در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری خود این رشته را آوره و پس از بررسی سازمان سنجش ، جزء معرفی شدگان این رشته بوده باشند.

زمان برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان ۱۴۰۲

زمان برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان 1401 از سایت سازمان سنجش منتشر شده است. آزمون عملی تربيت بدنی ‌برای همه متقاضيان، از تاریخ 1401/05/31 تا 1401/06/01 برای برادران و از تاریخ 1401/06/02 تا 1401/06/03 برای خواهران برگزار می شود. آزمون‌ عملی علوم ورزشی قابل تمديد و یا تكرار نخواهد بود.

تاریخ برگزاری آزمون عملی : یکشنبه 1401/05/31 و دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 1، 2 و 1401/06/03 و برخی از حوزه‌ ها 1401/06/04  طبق اطلاعیه سازمان سنجش.

متقاضیان می بايست فقط ‌براساس برنامه زمانی طبق استان محل اقامت در آزمون عملی شركت نمايند. كارت شركت در آزمون عملی در حوزهای برگزاری آزمون عملی تحويل متقاضیان خواهد شد. برنامه دقیق زمانی شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی 1401 از طریق این مقاله قابل دریافت است.

جدول زمانبندی آزمون عملی آموزش تربیت بدنی
زمان برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی / برادران از تاریخ 1401/05/31 تا 1401/06/01
زمان برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان / خواهران از تاریخ 1401/06/02 تا 1401/06/03

پرداخت هزینه شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان

پرداخت هزینه شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان به صورت اینترنتی امکان پذیر است. داوطلبان لازم است بابت پرداخت هزینه انجام معاينه پزشكی و تست‌ های سلامت و تندرستی مبلغ 650.000 (ششصد و پنجاه هزار) ريال، از تاریخ 1401/05/10 به درگاه پژوهشگاه تربیت بدنی  به نشانی www.ssrc.ac.ir مراجعه نموده و هزینه را پرداخت نمایند.

در ضمن فیش مربوط را پرینت گرفته و در زمان و محل اعلام شده به حوزه‌ های برگزاری محل آزمون عملی مراجعه نمايند. همچنين لازم است فیش پرداخت را به نماینده پژوهشگاه تربیت بدنی مستقر در حوزه آزمون عملی تحویل نمايند.

مدارک آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان

متقاضیان لازم است مدارک آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان که در ادامه بیان شده است را به همراه خود داشته باشند. مدارک لازم برای شرکت در آزمون عملی آموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان به صورت زیر است:

مدارک لازم برای شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان
دو قطعه عكس 4×3
لباس‌ و كفش‌ ورزشی مناسب
اصل شناسنامه و يا كارت ملی
اصل فيش هزينه تست‌ های سلامت و تندرستی و انجام معاينه پزشكي به مبلغ 650.000

**نياز به ، همراه داشتن گواهی سلامت و ارائه گواهی تندرستی برای متقاضیان نمی باشد.

نحوه برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان

نحوه برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان

نحوه برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان همواره یکی از سوالات متداول داوطلبان می باشد. افراد برای شرکت در آزمون عملی آموزش تربیت بدنی؛ بايد از سلامت كامل جسمانی برخوردار بوده و به خصوص از سلامت قلبی و ريوی خود يقين داشته و آمادگی های لازم برای تست های آزمون‌ عملی را داشته‌ باشند. نحوه برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان به صورت زیر است:

ایستگاه اول : آزمون كشش بارفيكس آزمون شونده در زیرمیله به صورت خوابیده روی تشک قرار می گیرد و میله را با دو دست به فاصله 5۰ سانتی متربرای دختران و 6۰ سانتی متر برای پسران در نقاط تعیین شده گرفته (کف دست رو به پایین) و پس از اطمینان داور ازصاف بودن آرنج وی ،با اعلام کلمه “رو” به وسیله داور کرنومتر شروع به اجرای کشش بارفیکس می کند، و در مدت 2۰ ثانیه تا شنیدن کلمه “تمام” هر چند بار که می تواند با هر سرعتی که مایل است حرکت بارفیکس را انجام می دهد.

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

ایستگاه دوم و سوم : آزمون دريبل كردن با دست و پا آزمون شونده،با توپ فوتبال و با دریبل به صورت مارپیچ از فاصله بین ۴ مانع عبور می کند و در پایان مسیر به دور آخرین مانع مجددا با دریبل مارپیچ مسیر را باز می گردد و در انتهای مسیر، توپ فوتبال را روی حلقه لاستیکی قرار داده و مجددا مسیر را به همان ترتیب، با توپ بسکتبال با دریبل به صورت مارپیچ از بین موانع طی می کند و باز می گردد و توپ بسکتبال را روی حلقه لاستیکی قرار می دهد. در صورت قرار ندادن هریک از توپ ها روی حلقه لاستیکی ،یک خطا برای وی محسوب می شود.

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

ايستگاه چهارم: آزمون دراز و نشست آزمون شونده با زانوی خمیده، روی شتک دراز می کشد، بطوری که کف هر دو پای وی روی زمین به فاصله حدود 2۰ سانتی متر قرار گیرد و فاصله بین دو زانو و دو قوزک پا حدودا به اندازه عرض شانه باشد. سپس با برداشتن توپ مدیسن از فاصله بین دو پا،اقدام به حرکت دراز و نشست می نماید.

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

ايستگاه پنجم : آزمون عبور از موانع آزمون شونده پس ازاجرای دراز و نشست (ایستگاه چهارم) به طرف موانع می دود. از روی موانع باحرکت “جفت پا” پرش نموده و بدون برخورد با موانع از آنها عبور می کند.

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

ايستگاه ششم : آزمون غلت،تعادلی آزمون شونده ابتدا روی تشک یک حرکت غلت جلو را اجرا می کند،سپس برخاسته و طول چوب موازنه را طی می کند و درصورت نیاز دست ها را به طرفین باز می نماید. سپس از روی چوب موازنه ،برای اجرای دو 9*4 متربه طرف ایستگاه هفتم می دود.

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

ايستگاه هفتم : آزمون چابكی آزمون شونده پس از عبور از روی چوب موازنه به سرعت به طرف خط شروع دویده و با برداشتن یک کیسه شن با سرعت به سمت انتهای مسیر 9 متری می دود و کیسه شن را پشت خط قرارداده و کیسه شن دوم را برمی دارد و به سمت خط شروع باز می گردد. کیسه شن دوم را آنجا قرارداده و کیسه شن سوم را برمی دارد و دوباره به سمت خط نهایی می دود. کیسه شن سوم را در پشت خط قرارداده و کیسه شن چهارم را برمی دارد و با سرعت به سمت خط شروع باز می گردد و این بار با کیسه شن ازخط شروع عبور می کند.

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

ايستگاه هشتم : آزمون پرتاب توپ – آزمون شونده در پشت نیمکت خط پرتاب قرار می گیرد و توپ ها را با دو دست از مقابل سینه کف دست ها رو به یکدیگر به سمت خطوط مدرج شده پرتاب میکند.
– آزمون شونده 2 بارتوپ را پرتاب می کند و بالاترین متراژ از دو پرتاب به عنوان امتیاز وی ثبت می شود.

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

ايستگاه نهم : آزمون دوی 250 (150) متر آزمون شونده پس از پرتاب آخرین توپ، به طرف خط شروع آزمون دو (اولین مخروط) دویده و از پشت خط شروع، باسرعت به طرف خط پایان در فاصله 25 متری در مسیر مستقیم می دود. و این رامردان 10 بار 250=25 *10 / و زنان 6 بار 150=25*6 به صورت رفت و برگشت اجرا می کنند. آزمون شونده پس از رسیدن به هر مخروط ،با دور آن چرخیده و دوباره مسیر را به سمت مخروط دیگر باز می گردد،تا سینه وی از خط پایان عبور کرده و کرنومتر داور متوقف شود.

جزئیات شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان

جزئیات شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان به صورت زیر است:

  1. متقاضیان لازم است جهت آمادگی برای انجام حرکات ورزشی آزمون عملی ، حداقل 15 دقیقه قبل آزمون گرم کنند.
  2. در نظر داشته باشید رکورد ها در حرکت ها خیلی مهم نیست و داوطلبان فقط باید هر حرکت را به سریع ترین شکل ممکن انجام دهند.
  3. شرایط جسمانی لازم برای شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی :
  • سلامت کامل گفتاری ” نداشتن لکنت زبان”
  • قدرت بینایی ” 10 از 10 با عینک و 10 از 20 بدون عینک بصورت مجموع  هر دو چشم
  • قدرت شنوایی
  • قد و وزن مناسب ” حداقل 160 سانتی متر در مردان و 155 سانتی متر در بانوان “
  • نداشتن نقص عضو مشهود
  • عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج
  • سلامت روانی و برخورداری از استعداد

راهنمای کامل شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان در این مقاله ارائه داده شد. در صورت هرگونه ابهام در رابطه با نحوه برگزاری آزمون عملی آموزش تربیت بدنی فرهنگیان می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی به چه سایتی مراجعه کنیم؟

متقاضیان لازم است به درگاه پژوهشگاه تربیت بدنی  به نشانی www.ssrc.ac.ir مراجعه نموده و هزینه را پرداخت نمایند.

شرایط جسمانی لازم برای شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی چیست؟

شرایط جسمانی لازم برای شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان در این مقاله بیان شده است.

آزمون عملی آمورش تربیت بدنی چگونه برگزار می شود؟

مراحل و جزئبات برگزاری آزمون عملی رشته تربیت بدنی در این مقاله بیان شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی تربیت بدنی فرهنگیان ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی