شرايط عمومی و اختصاصی آزمون دکتری ۱۴۰۲

شرايط عمومی و اختصاصی آزمون دکتری

جهت مشاوره در زمینه شرايط عمومی و اختصاصی آزمون دکتری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آیا از شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۲ آگاه هستید؟ در این مقاله به موضوع مهم شرایط ثبت نام کنکور دکتری یعنی شرايط عمومی و اختصاصی آزمون دکتری و نکات آن خواهیم پرداخت.

این مطلب بصورت پیوسته برای کاربران به نمایش درخواهد آمد. این مقاله ی آموزشی قسمت سوم سری مقالات آزمون دکتری سال ۱۴۰۱  می باشد. شما می توانید قسمت اول و دوم را در لینک زیر مطالعه فرمایید.

دکتری 97 - 98

مقررات آموزشی دوره دکتری 1402 – 1403

داوطلبان جهت کسب اطلاعات در خصوص مقررات آموزشی، میزان شهریه دوره‌های نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد اسلامی، دوره‌های غیرانتفاعی، پـردیس خودگردان و پیام نور و سایر شرایط و ضوابط دوره دکتری، به سایت اینترنتی وزارت علوم، تحقیقـات و فنـاوری، دانشگاه‌ها و مؤسسـات آمـوزش عـالی و سراچه‌های مرتبط مراجعه نمایند.

 داوطلبان لازم است دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل بوده و ازلحاظ مقررات وظیفه عمومی منعی نداشته باشند.

شرایط عمومی دکتری 1402 – 1403

الف) اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان آسمانی دیگر.

ب) عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات).

تبصره: اقلیت‌های دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنا هستند، به‌شرط آنکه متجاهر به نقض احکام اسلامی نباشند.

ج) عدم احراز عناد نسبت به‌نظام جمهوری اسلامی ایران. تبصره: درصورتی‌که داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، باید تغییر نظر او احراز شود.

د) نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن‌ها.

ه) عدم احراز فساد اخلاقی.

و) عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی دکتری 1402 – 1403

الف) داشتن کارشناسی ارشد (فوق‌لیسانس) یا دکتری حرفه‌ای یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای که مدرک مـذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

تبصره 1: فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های گروه پزشکی متقاضی شرکت در این آزمون، قبل از اقدام به ثبت‌نام باید توجه داشته باشند که ازلحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت خود را مشخص و ازنظر وزارت مذکور منعی برای ثبت‌نام و شـرکت در آزمـون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. در غیر این صورت عواقب مترتب بر آن، به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

تبصره 2: با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به‌صورت تمام‌وقت می‌باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید قبـل از ثبت‌نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه‌دارند.

تبصره 3: رشته امتحانی انتخابی داوطلبان در دوره دکتری 1402 – 1403 بایستی متناسب با رشته‌ی تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آن‌ها و مطابق ستون مربوط به رشته‌های مرتبط، جدول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون (جداول شماره 3 تا 9 همین دفترچه راهنما) باشد.

وضعیت مدارک تصیلی معادل در کنکور دکتری ۱۴۰۲

تبصره 4: دارندگان مدارک تحصیلی معادل می‌بایست حائز شرایط «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بـالاتر» مصوبه جلسه 845 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 95/5/28 توسط معاونـت آموزشی وزارت متبوع به کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ گردیده، باشند.

بدیهی است آن عده از دارندگان مدارک معـادل کـه قبـل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره 432 مورخ 77/9/3 شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل) در دوره‌های معادل پذیرفته‌شده‌اند، در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند.

تبصره 5: بر اساس مصوبه جلسه 771 مورخ 94/8/26 شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان کـه طـی سال‌های 1377 تا 1381 به دوره‌های مذکور راه‌یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره 77633/2 مورخ 94/5/28 برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

داوطلبان کنکور دکتری 1402 – 1403 بخوانند

ب) بر اساس مصوبه جلسه 368 مورخ 74/11/3 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادرشده توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیـه قـم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که بر اساس مدرک صادرشده توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم و خراسان دوره سطح 3 را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ 1402/6/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند، منحصراً می‌توانند دریکی از کد رشته‌های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت‌نام و در آزمـون آن شـرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند.

بدیهی است این دسته از داوطلبان بایـد تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه‌های علمیه صادر گردیده است در اختیار داشته باشند.

ج) دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، مجاز به ثبت‌نام و شرکت مجدد در این آزمون نمی‌باشند.

د) هیچ‌یک از پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری PhD سال 1395 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل، حق ثبت‌نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

تبصره: پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ منحصراً برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، مجاز به ثبت‌نام در این آزمون می‌باشند.

ه) داوطلبانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند، لازم است معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای خود را در ردیف‌های مربوطـه تقاضـانامه درج نمایند.

نکات مهم در فرایند آزمون دکتری سال ۱۴۰۲

همچنین داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ 1402/6/31 فارغ‌التحصیل خواهند شد لازم است علاوه بر درج معدل دوره کارشناسی، میانگین نمرات واحـدهای درسی گذرانده شده در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای خود را حداکثر تا تاریخ 1402/6/31 در تقاضانامه درج نموده و نسبت به تکمیل و تأیید فرم معدل مندرج در صفحه 40 این دفترچه راهنما از سوی دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‌ای خود اقدام نموده و آن را نـزد خـود نگهداری نمایند تا در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه گردد.

تبصره 1: آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا 1401/11/30 و یا 1402/6/31 در دوره کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‌ای فارغ‌التحصیل می‌شوند، در مرحله دریافت کارت ورود به جلسه، می‌توانند نسبت به ویرایش و یا درج معدل فارغ‌التحصیلی (برای فارغ‌التحصیلان 95/11/30) و یـا میـانگین نمـرات واحدهای درسی گذرانده شده (برای فارغ‌التحصیلان تا تاریخ 1401/6/31) خود تا تاریخ 1401/11/30 اقدام نمایند.

تبصره 2: دانشجویان سال آخر و یا فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای (به‌جز فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای حرفه‌ی دامپزشکی و دکتری پزشکی)، که معدل آنان کمتر از 14 می‌باشد، حق ثبت‌نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

تذکر مهم:

داوطلب باید در زمان قبولی نهایی، معدل خود را با مدرک معتبر به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محل قبولی ارائه دهد و لازم است مغـایرتی بـین معدل اعلام‌شده به این سازمان با معدل مدرک ارائه‌شده به محل قبولی وجود نداشته باشد.

بدیهی است در صورت مغایرت معدل، قبولی فـرد پذیرفته‌شده در هر مرحله از تحصیل که باشد، لغو و به درخواست وی ترتیب اثر داده نخواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از داوطلب سلب می‌گردد.

و) پذیرفته‌شدگان با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره دکتری، در موقع ثبت‌نام تعهد بسپارند تا در صورت نیـاز در محلـی کـه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می‌کند به خدمت اشتغال ورزند.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرايط عمومی و اختصاصی آزمون دکتری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فردوسی حاجی پاشا

    تشکر …

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی