ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ما در این مقاله به مهم ترین اطلاعات ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ اشاره می کنیم. زمان ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مشخص شده است. در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این آزمون را باهم بررسی می کنیم.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به جهت سهولت در کار و مراجعات مردم و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت در دادگاه‌ ها و محاکم قضایی تاسیس شده‌ اند. ثبت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور موجب کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضا و همچنین تسریع در رسیدگی پرونده‌ها و صرفه‌جویی در زمان و هزینه می باشد.

ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی

سر فصل ها

ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ مطابق با آیین اجرایی دفاتر و کانون خدمات الکترونیک قضایی، انجام می شود و اقدامات لازم برای برگزاری آزمون دفاتر خدمات قضایی توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه انجام شده است.

بدین ترتیب متقاضیان می توانند پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون ، با در دست داشتن مدارک لازم برای نام نویسی آزمون دفاتر خدمات قضایی در مهلت ثبت نام برای نام نویسی در آزمون اقدام کنند.

شرایط ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲

به منظور احراز صلاحیت متقاضیان شرایطی تحت عنوان شرایط ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲  وضع شده است و متقاضیان واجد شرایط زیر می توانند نام نویسی کنند:

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  • تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  • التزام عملی به قانون اساسی ایران و ولایت فقیه
  • اعتقاد به دین مبین اسلام و عمل به احکام و اخلاق اسلامی
  • عدم اعتیاد به هر گونه مواد مخدر
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای آقایان
  • عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی
  • توانایی جسمی و روحی لازم برای مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی
شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  • مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های مرتبط با حقوق، فقه و حقوق و علوم قضایی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو یا بالاتر از حوزه های علمیه
  • کسب حداقل هفتاد درصد نمره تراز میانگین یک درصد کسانی که بالاترین نمره تراز را به دست آورده اند
  • شرایط سنی ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی حداقل بیست و چهار سال سن (برای محاسبه سن، تاریخ فراغت از تحصیل و پایان نظام وظیفه آخرین روز ثبت نام ملاک قرار می گیرد)
  • حداقل سه سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی یا سطح دو حوزه علمیه
  • حداقل دو سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه علمیه
  • حداقل یک سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک دکترا تخصصی یا سطح چهار حوزه علمیه
  •  (پنج سال ابتدایی سابقه کار با عنوان پیش شرط ثبت نام بوده و امتیازی به آن تعلق نمی‌گیرد)

*برای دریافت امتیاز مشاغلی مانند محقق و پژوهشگر، باید شخص صرفا به این حرفه مشغول بوده و در نهاد های پژوهشی مرتبط حقوقی یا قضایی فعالیت داشته باشد.

  • اطلاعات پایه و مدرک معتبر مهارت کار با رایانه (مهارت های هفتگانه ICDL)
  • افرادی که دارای سوابق خدمتی تایید شده باشند به تشخیص اداره کل خدمات قضایی، در اولویت قرار دارند.

ثبت نام آزمون دفتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ ، دریافت پروانه و اشتغال در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای افراد زیر ممنوع می باشد:

  1. وکلای دادگستری و مشاوران موضوع ماده 187 و کارشناسان رسمی دادگستری
  2. قضات و سردفترانی که به انفصال دائم محکوم شده و این محکومیت به اثبات رسیده
  3. شاغلان به امر تجارت طبق تعریف ماده 2 قانون تجارت
  4. کارمندان و مستخدمان دولت و کارمندان موسسات عمومی غیر دولتی(در هنگام ثبت نام نباید به این مشاغل مشغول به کار باشند)

دفترچه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی

فایل pdf دفترچه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی توسط سایت سازمان سنجش sanjesh.org به عنوان مسئول برگزاری این آزمون منتشر می گردد و متقاضیان باید پیش از نام نویسی در این آزمون، دفترچه ثبت نام را کاملا مطالعه نمایند.

همانطور که می دانید مهم ترین اطلاعاتی که برای شرکت در این رقابت به آن نیاز دارید در دفترچه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درج می شوند.

برای دریافت دفترچه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲ کلیک کنید

(لینک دانلود دفترچه ثبت نام فعال شده است)

نکته مهم: پیش از انتشار اصلاحیه دفترچه ثبت نام آزمون دفتر خدمات قضایی، شرط حداکثر سن 50 سال تعیین شده بود، اما با انتشار اصطلاحیه دفترچه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سازمان سنجش برای آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال 1402 با توجه به اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه شرط حداکثر سن از قسمت شرایط سنی دفترچه ثبت نام، حذف می‌ گردد.

ضمناً باتوجه به اصلاحیه اعلام شده امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان فراهم گردیده است. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلاَ نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل، به ویرایش اطلاعات خود بپردازند.

مدارک ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی

مدارک ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به شرح زیر است و متقاضیان باید در زمان ثبت نام نسبت به بارگذاری آن ها در سایت ثبت نام اقدام نمایند:

1. تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی

2. پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان هزینه خرید کارت اعتباری سازمان سنجش

3. فایل عكس اسكن شده: داوطلب موظف است یك قطعه عكس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسكن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.

 1-3- عكس 4 × 3 كه در سال جاری گرفته شده باشد (عكس تمام رخ)

 2-3- عكس اسكن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

 3-3- اندازه عكس اسكن شده باید حداكثر 400×300 پیكسل و حداقل 300 × 200 باشد.

 4-3-تصویر متقاضی باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.

 5-3- حجم فایل ذخیره شده عكس نباید از 70 كیلو بایت بیشتر باشد.

 6-3- حاشیه‌های زاید عكس اسكن شده باید حذف شده باشد.

 7-3- تا حد امکان عكس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره1: عكس خواهران باید با حجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.

تبصره2: درصورت ارسال عكس غیر معتبر، ثبت نام متقاضی آزمون دفاتر خدمات قضایی باطل شده و حق شركت در آزمون از او سلب می‌گردد.

سایت ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی

سایت ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی sanjesh.org می باشد. سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان متولی برگزاری آزمون دفاتر خدمات قضایی معرفی شده و مسئولیت ثبت نام متقاضیان این آزمون را خواهد داشت.

بنابراین متقاضیان برای ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند. در بخش راهنمای ثبت نام، لینک ورود به سیستم ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی فعال شده است.

زمان ثبت نام دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲

جزئیات زمان ثبت نام دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ توسط رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اعلام شد. محمد کاظمی فرد از آغاز فرآیند ثبت‌نام آزمون دفاتر خدمات قضایی در ۳۰ آبان خبر داد.

بنابر اطلاعیه سازمان سنجش زمان ثبت‌نام آزمون دفاتر خدمات قضایی از ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ آغاز می گردد و تا ۱۴۰۲/۹/۷ ادامه خواهد یافت.

زمان ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲
آغاز زمان ثبت نام پایان زمان ثبت نام
دوشنبه ۱۴۰۲/۸/۳۰ دوشنبه ۱۴۰۲/۹/۷

با توجه به استقبال متقاضیان ممکن است مهلت ثبت نام تمدید شود. در صورت تمدید مهلت ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲ این مقاله به روز رسانی می شود.

هزینه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

لازم به ذکر است این هزینه برای خرید سریال ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی و خرید کارت آزمون از سایت sanjesh.org می باشد و داوطلب در هنگام نام نویسی ملزم به پرداخت آن به صورت الکترونیکی می باشد. برای آشنایی با نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی به راهنمای ثبت نام مراجعه نمایید.

راهنمای ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد برای ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش و سیستم ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲ مراجعه کنید. لینک ورود به سیستم ثبت نام دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲ در جدول زیر فعال شده است تا بتوانید سریع تر و راحت تر به آن دست پیدا کنید:

برای ورود به سامانه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲ کلیک کنید

(با توجه به اینکه زمان ثبت نام آزمون دفتر خدمات قضایی 1402 به اتمام رسیده است، لینک سامانه در سایت سنجش غیر فعال شده است.)

به محض ثبت نام مجدد آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی این لینک فعال می گردد

نحوه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

قدم اول: بعد از ورود به سایت sanjesh.org و سیستم ثبت نام آزمون دفتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ باید کارت اعتباری را از لینک خرید کارت اعتباری در منوی سمت راست صفحه اصلی خریداری نمایید.

ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

در صفحه ی خرید کارت اعتباری، در بخش آزمون استخدامی سریال ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ را انتخاب نمایید. حالا روی گزینه تایید و ادامه را بزنید. 

خرید سریال ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

در این قسمت باید اطلاعات خود را وارد نمایید. با تکمیل فرم سریال ثبت نام و فشردن دکمه تایید و ادامه به مرحله بعد می روید.

فرم خرید کارت ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

در این قسمت قبل از ورود به درگاه بانکی و پرداخت هزینه ثبت نام، شماره پیگیری پرداخت برای شما صادر می شود و تا زمانی تاییدیه مربوطه به “یاداشت نمودن شماره پیگیری پرداخت ” انجام نشود پرداخت هزینه صورت نمی گیرد.

شماره پیگیری پرداخت، یک عدد منحصر به فرد (یکتا) است که سازمان سنجش به هر سفارش اختصاص می دهد. با این شماره شما می‌توانید وضعیت خرید کارت اعتباری آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خود را از بخش مشاهده مشخصات کارت پیگیری نمایید.

نکته مهم : شناسه پیگیری تراکنش را یادداشت نمایید تا در صورت بروز هرگونه اختلال در روند پرداخت هزینه، بتوانید با استفاده از آن تراکنش را در بانک مربوطه پیگیری نمایید.

شماره پیگیری پرداخت ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

قدم دوم: با خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲ مجددا به صفحه سیستم ثبت نام بروید وگزینه تایید و ادامه – گام بعدی را انتخاب نمایید.

سیستم ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

بعد از خواندن تعهدنامه ثبت نام موجود در صفحه تیک گزینه «قبول دارم» را بزنید. در این مرحله شماره سریال کارت اعتباری را به همراه عبارت امنیتی نمایش داده شده توسط سازمان سنجش در کادرهای مربوطه وارد نمایید و مطابق تصویر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

ورود به سیستم ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

قدم سوم: حالا باید عکس خود را در سایت سنجش آپلود یا بارگذاری کنید. در هنگام ارسال عکس دقت کنید چون در صورت مغایرت عکس ارسالی، داوطلب متخلف شناخته شده و از حضور او در آزمون جلوگیری می شود.

قدم چهارم: در این مرحله تکمیل اطلاعات داوطلب صورت می گیرد. در ورود اطلاعات دقت کافی را داشته باشید چون در صورت مغایرت اطلاعات ثبت نامی با اطلاعات فرد داوطلب، سازمان سنجش از پذیرش داوطلب در آزمون دفاتر خدمات قضایی ممانعت به عمل می آورد.

قدم پنجم: در نهایت با صدور کد پیگیری ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲ از طرف سازمان سنجش مراحل ثبت نام به پایان می رسد. کد پیگیری ثبت نام را حتما تا پایان فرآیند آزمون نزد خود نگاه دارید چرا که ثبت نام شما زمانی تکمیل می شود که از سیستم شماره پرونده 6 رقمی  و کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی دریافت کرده باشید، وگرنه ثبت نام شما تکمیل نشده است.

نکته مهم : در صورتی که در مراحل ثبت نام در سیستم به مشکلی برخوردید، تمامی پنجره های مرورگر را ببندید و از ابتدا مراحل ثبت نام را شروع نمایید. داوطلبان لازم است اطلاعات كارت اعتباری، شماره پرونده و كد پیگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نزد خود نگهدارند.

ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی

امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی برای داوطلبانی که بین اطلاعات ثبت نامی با اطلاعات فردی آن ها مغایرت وجود دارد، میسر شده است. لازم به ذکر است در صورت وجود هرگونه مغایرت سازمان سنجش مانع ورود و حضور داوطلب در آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می گردد و داوطلب نیز حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

بنابراین پیش از اتمام مهلت ثبت نام باید به سایت سنجش مراجعه و اقدام به ویرایش اطلاعات آزمون دفاتر خدمات قضایی نمایید. برای این کار به سیستم آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی وارد شوید و از منوی سمت راست گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب نمایید.

ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

حالا در صفحه ویرایش، با وارد کردن شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی می توانید به صفحه ویرایش اطلاعات آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بپردازید.

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

توجه داشته باشید که تنها 5 بار مجاز به ویرایش اطلاعات ثبت نام خواهید بود.

کارت ورود به جلسه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

همانطور که می دانید به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ الزامی می باشد و باید چند روز قبل از برگزاری آزمون یعنی از روز سه شنبه ۱۴۰۲/۹/۲۲، اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و پرینت آن نمایند

تاریخ انتشار کارت ورود به جلسه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مطابق با اطلاعیه کارت ورود به جلسه آزمون دفاتر خدمات قضایی۱۴۰۲ سه شنبه ۱۴۰۲/۹/۲۲ اعلام شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه مقاله کارت ورود به جلسه آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ را به شما عزیزان توصیه می کنیم تا از زمان دقیق انتشار کارت و نحوه دریافت آن از سایت سنجش مطلع گردید.

زمان برگزاری آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

به گفته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، زمان برگزاری آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۲۴ آذر ۱۴۰۲ تعیین شده است و متقاضیان در این تاریخ باید با در دست داشتن کارت ورود به جلسه در محل برگزاری آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی حضور پیدا کنند.

زمان برگزاری آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضاییجلسه آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

اعلام نتایج آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲

با فرا رسیدن زمان اعلام نتایج آزمون دفاتر خدمات قضایی در سایت سازمان سنجش اسامی پذیرفته شدگان اولیه منتشر و به اطلاع عموم داوطلبان خواهد رسید. بدین ترتیب داوطلبان با در دست داشتن مدارک لازم به sanjesh.org مراجعه و اقدام به دریافت کارنامه آزمون دفاتر خدمات قضایی نمایند.

برای اطلاع از تاریخ اعلام نتایج آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲ کلیک نمایید.

مصاحبه آزمون دفاتر خدمات قضایی

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سایت سازمان سنجش sanjesh.org، افرادی که موفق به کسب نمره قبولی شده اند باید در مصاحبه آزمون دفاتر خدمات قضایی شرکت نمایند. لازم به ذکر است زمان و محل مصاحبه آزمون دفاتر خدمات قضایی از طریق پیامک به پذیرفته شدگان آزمون کتبی اعلام می گردد و متقاضیان جهت انجام مصاحبه، می بایست بر اساس برنامه‌ریزی‌ ها و زمان‌ بندی‌ های مشخص شده، در محل مصاحبه حضور پیدا کنند.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از آغاز فرآیند مصاحبه با پذیرفته‌شدگان مرحله کتبی آزمون استخدامی صدور مجوز تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حسن روحانی‌نیا  گفت: فرآیند مصاحبه با پذیرفته‌شدگان مرحله کتبی آزمون دفاتر خدمات قضایی، از ابتدای اسفند ماه سال جاری با متقاضیان استان تهران بعنوان نخستین گروه از پذیرفته‌شدگان آغاز شده است.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزود: طی پیامکی که به پذیرفته‌شدگان ارسال می‌شود، زمان حضور متقاضیان جهت انجام مصاحبه، اعلام می‌شود تا براساس برنامه‌ریزی‌ها و زمان‌بندی‌های مشخص شده، در محل مصاحبه حضور پیدا کنند.

وی افزود: نخستین آزمون استخدامی صدور مجوز تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ۲۴ آذر ماه سال جاری برگزار شد که از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان، ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن بودند.

پذیرفته‌شدگان مرحله کتبی، موظف بودند از ۱۳ بهمن ماه حداکثر ظرف مدت ۷ روز به همراه شناسه ثنا به تارنمای Azmoon.adliran.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری مدارک درخواستی و پیگیری مراحل بعدی پذیرش اقدام کنند که پذیرفته‌شدگان نهایی، پس از طی مراحل مذکور و براساس زمانبندی صورت‌گرفته از طرف مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، جهت انجام مصاحبه دعوت می‌شوند.

منابع آزمون دفاتر خدمات قضایی

لیست منابع آزمون دفاتر خدمات قضایی در این بخش از مقاله ارائه شده است چرا که با مطالعه منابع آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و مواد آزمون امکان موفقیت شما در این آزمون را بالاتر رفته و یک قدم به موفقیت نزدیکتر می شوید.

توجه داشته باشید که این آزمون نمره منفی دارد و به ازاء هر سه سوال اشتباه یک پاسخ صحیح حذف می گردد. نمونه سوالات آزمون دفاتر خدمات قضایی از بین لیست دروس که در ادامه ارائه شده طرح می گردند:

  1. ادبیات و آیین نگارش ضریب ۱
  2. حقوق مدنی (قواعد عمومی قراردادها-شروط ضمن عقد- سقوط تعهدات-الزامات خارج از قرارداد- اموال و مالکیت- عقود معین-ضمان-نکاح و طلاق ضریب ۲
  3. آیین دادرسی مدنی (بجز مبحث داوری) ضریب ۳
  4. آیین دادرسی کیفری ضریب۲
  5. حقوق جزای عمومی (قواعد کلی و مشترک جرایم و مجازات ها)و حقوق جزای اختصاصی(جرایم علیه اشخاص،جرایم علیه اموال و جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی) ضریب ۲
  6. حقوق عمومی ۱(حقوق کار -حقوق اساسی)ضریب ۲
  7. حقوق عمومی ۲(قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری-آیین نامه اجرایی دفاتر و کانون خدمات الکترونیک قضایی) ضریب ۲
  8. حقوق تجارت (اسناد تجاری) -حقوق ثبت ضریب

منابع آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

مشاوره آزمون دفاتر خدمات قضایی

مطابق بند الف ماده ۴۷ آیین نامه اجرایی دفاتر و کانون خدمات الکترونیک قضایی ، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مکلف است حداقل هر دو سال یک بار آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را از طریق مراجع ذیصلاح برگزار کند. با توجه به ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۲، ممکن است نوبت بعدی برگزاری آزمون سال ۱۴۰۳ باشد. بنابراین توصیه می کنیم حتما در آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ شرکت کرده و آن را به نوبت بعدی موکول نکنید.

انواع خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف تسریع کار مردم و صرفه جویی در وقت و هزینه شان احداث شده اند. بدین ترتیب حجم مراجعات مردم به دستگاه های قضا و دادگاه ها هم کمتر خواهد شد و دادگاه ها می توانند به بررسی موارد مهم تر مشغول شوند. انواع خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به شرح زیر است:

  • طرح دعاوی مالی
  • دعاوی خانوادگی و خویشاوندی
  • تجدید نظر
  • واخواهی
  • رسیدگی مجدد و طاری
  • عقود و تعهدات نظیر ابطال اجاره‌ نامه
  • امور شهری
  • اعسار و تقسیط
  • امور حسبی
  • مسائل مربوط به شرکت‌ها و امور تجاری
  • اسناد و امور ثبتی
  • دعاوی مربوط به اموال و مالکیت مانند دادخواست تخلیه، اثبات مالکیت، رفع تصرف عدوانی و..

ما در این مقاله مشاور گروپ به موضوعات اصلی پیرامون آزمون دفاتر خدمات قضایی پرداختیم. از ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الترونیک قضایی صحبت کردیم و نحوه ثبت نام دراین آزمون را فرا گرفتیم. متقاضیان شرکت در این آزمون باید بیش از هر چیز روی مطالعه منابع آزمون دفاتر خدمات قضایی تمرکز داشته باشند و با حل نمونه سوالات آزمون دفاتر خدمات قضایی آمادگی خود را برای شرکت در این رقابت دو چندان نمایند.

اگر درباره ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ یا دیگر مراحل این آزمون سوال دارید می توانید سوالات خود را با بخش پاسخگویی تلفنی ما در مشاور گروپ در میان بگذارید.

کافیست با تلفن ثابت از سراسر کشور همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس بگیرید.

مشاور گروپ

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول آزمون دفاتر خدمات قضایی

✔️ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ چه تاریخی آغاز می شود؟

✔️به گفته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در اواخر ماه آبان 1402 آغاز می شود. زمان ثبت نام دفاتر خدمات قضایی 1402 و تمدید مهلت ثبت نام در همین مقاله به اطلاع شما عزیزان رسیده است.

✔️منابع آزمون دفاتر خدمات قضایی چیست؟

✔️لیست منابع آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این مقاله ارائه شده است. نمونه سوالات آزمون دفاتر خدمات قضایی از دروس معرفی شده در این لیست منابع طراحی می شوند.

✔️سایت ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ چیست؟

✔️ سایت سازمان سنجش مسئولیت برگزاری آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی 1402 را بر عهده دارد.

✔️نحوه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی چگونه است؟

✔️ راهنمای ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی به صورت گام به گام در این مقاله ارائه شده است.

✔️زمان برگزاری آزمون دفاتر خدمات قضایی ۱۴۰۲ مشخص شده است؟

✔️تاریخ برگزاری آزمون دفاتر خدمات قضایی 1402 در این مقاله ذکر شده است.

4.6/5 - (10 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دفاتر خدمات قضایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Sh*****

    یعنی اگه پنج سال سابقه نداشته باشیم نمیتونیم همه جا باید مارو ناامید کنید😞

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403