اعزام به خارج فرهنگیان

اعزام به خارج فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه اعزام به خارج فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله سعی دارد به راهنمای ثبت‌نام و پذیرش آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور 1403 – 1404 و ادامه تحصیل فرهنگیان در خارج از کشور بپردازد. شرایط و مدارک لازم جهت ثبت‌نام شرح داده خواهد شد.

اعزام به خارج فرهنگیان ۱۴۰۲

در اعزام به خارج فرهنگیان ۱۴۰۳ / مأموریت معلمان قبلی، تمدید نمی‌شود
اعزام معلمان جدید به خارج از کشور/ مأموریت معلمان قبلی، تمدید نمی‌شود

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور توضیحاتی ارائه و اعلام کرد که ماموریت معلمان منقضی‌الخدمت به هیچ‌وجه تمدید نمی‌شود.

مهدی فیاضی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور اظهار کرد: معلمان منقضی‌الخدمت که در خارج از کشورند افراد خدومی هستند که دو سال مأموریت‌شان را به نیکی انجام دادند.

وی افزود: عدالت اداری به ما تکلیف می‌کند افرادی که در انتظار هستند جایگزین شوند و مأموریت معلمان منقضی‌الخدمت به هیچ‌وجه تمدید نشود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه این گروه از طریق رایزنی‌های مختلف، هیچ درخواستی نکنند که مأموریت‌شان تمدید شود، گفت: منقضی‌الخدمت‌ها باید برگردند و افراد جدید جایگزین‌ شوند.

فیاضی ادامه داد: ما برای معلمان جدید، از میان افرادی که در آزمون شرکت کرده و پذیرفته شده بودند، مصاحبه ترتیب دادیم. البته صرفا قبولی در آزمون حقی برای اعزام کسی ایجاد نمی‌کند. نمره آزمون، سوابق اداری و مصاحبه، مکمل پذیرفتگی یک نفر برای اعزام است.

وی با اشاره به اینکه افراد انتخاب شده در مصاحبه‌ها که در مجموع امتیاز لازم را کسب کرده‌اند، جایگزین معلمان منقضی‌الخدمت می‌شوند، اظهار کرد: انجام مصاحبه‌ها برای این افراد از فروردین ماه آغاز شده است و کارگاه بدو اعزام با وزارت امور خارجه داشتند و اکنون در شرف تهیه بلیط‌اند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره آمار معلمان اعزامی جدید گفت: حدود 50 زوج جدیدالاعزام داریم.

فیاضی درباره روند پرداخت مطالبات معلمان خارج از کشور نیز افزود: حجم زیادی از مطالبات معلمان خارج از کشور را تسویه کرده‌ایم و مابقی نیز در حال تأمین اعتبار است.

ادامه تحصیل فرهنگیان در خارج از کشور

درجهت حفظ و ارتقای اهداف انقلاب اسلامی هرساله تعدادی از معلمان متعهد به سایر کشورها اعزام می‌گردند تا پرچم‌دار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصهٔ آموزشی باشند. ازاین‌رو در هرسال وزارت آموزش پرورش اقدام به برگزاری آزمون اعزامی معلمان به خارج از کشور می‌نماید.

نیروهای موردنیاز برای اعزام به خارج از کشور عبارت‌اند از:

  • آموزگار دوره ابتدایی
  • دبیر دوره راهنمایی تحصیلی
  • دبیر دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی
  • مربی امور تربیتی
  • متصدی امور دفتری
  • مدیر آموزشگاه
  • معاون آموزشگاه
  • معاون امور اجرائی 
  • مشاور تحصیلی و تربیتی
  • کارشناس آموزش
  • امتحانات و امور پرورشی
  • کارشناس امور اداری و مالی (عامل ذی‌حساب)

شرایط عمومی اعزام به خارج فرهنگیان :

  • داشتن حداقل 14 و یا حداکثر 26 سال سابقه خدمت
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی (لیسانس)

تبصره:

ثبت‌نام متصدیان امور دفتری، با مدرک تحصیلی حداقل فوق‌دیپلم بلامانع است.

  • برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی

تبصره:

ثبت‌نام جانبازان عزیزی که نقص عضو آنان مانع از انجام وظایف سازمانی و محوله نمی‌باشد، بلامانع است.

  • داوطلبان نباید بیش از 3 فرزند کمتر از 18 سال داشته باشند

تذکر:

زوج فرهنگی در زمان اعزام و در طول مدت مأموریت فرزند زیر 3 سال نداشته باشند در غیر این صورت زوجه باید از مرخصی بدون حقوق استفاده نماید.

  • نداشتن سابقه مأموریت ثابت بیش از شش ماه در خارج از کشور
  • تسلط کامل به روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم
  • توانایی انجام کار با رایانه در حد استفاده از شبکه جهانی (اینترنت) و پست الکترونیک
  • آشنایی لازم با یک‌زبان خارجی (عربی، انگلیسی، فرانسه یا آلمانی) در حد خواندن، درک مطلب و مکالمات روزمره

شرایط مهم برای زوج‌های فرهنگی برای اعزام به خارج

در صورتی یکی از زوجین شرایط شرکت در آزمون را نداشته باشد، عضو دیگر می‌تواند در آزمون شرکت نماید. در صورت قبولی فرد، همسر می‌تواند او را همراهی نماید منوط به این مورد که در طول دوران مأموریت باید از مرخصی بدون حقوق بهره ببرد.

ثبت‌نام آزمون اعزام به خارج فرهنگیان :

  • فرم تکمیل‌شده درخواست شرکت در آزمون اعزام به خارج فرهنگیان
  • مراجعه به آدرس اینترنتی سایت اعزام به خارج فرهنگیان
  • ثبت درخواست
  • واریز مبلغ اعلامی و ثبت شماره فیش در فرم ثبت‌نام اینترنتی

تذکر 1:

اصل فیش مبلغ واریزی در روز آزمون کتبی از داوطلبان اخذ خواهد شد.

تذکر 2:

زوج‌های فرهنگی داوطلب شرکت در آزمون لازم است کلیه مراحل ثبت‌نام را مستقلاً انجام داده و هزینه مربوطه را به‌طور جداگانه پرداخت نمایند.

اعزام زوج فرهنگی به مدارس ایرانی خارج از کشور امتیازهای ویژه ای  دارد که توصیه میکنم جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اختصاصی اعزام به خارج فرهنگیان کشور مشاور گروپ تماس گرفته و ازمزیت های آن مطلع شوید. البته این نکته رو هم اضافه میکنم  که  اعزام معلمان به خارج از کشور مطابق با نیاز و نوع مدارس است یعنی برای دبیرستان دخترانه حتما از معلم زن استفاده می شود.

تذکر 3:

وجه ثبت‌نام و مدارک دریافتی مسترد نخواهد شد.

مدارک موردنیاز برای آزمون اعزام معلمان (سنجش و ارزیابی حضوری):

  • فرم (تعهدنامه)
  • فرم (تائیدیه)
  • سایر مدارک موردنیاز (آخرین حکم کارگزینی، فرم 502، عکس، تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی)

برای آگاهی از جدیدترین اخبار آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور با کارشناسان مجرب مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

مشاور گروپ

خبر جدید

راه اندازی مدرسه مجازی ایرانیان برای دانش آموزان خارج از کشور

به گفته ی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش  امکان راه اندازی مدرسه مجازی ایرانیان در سال تحصیلی جدید اعلام شده و امسال اعزام معلمان به کشورهایی که کمبود شدید وجود دارد، به صورت بسیار محدود انجام می شود. (شاید به ۴۰ نفر هم نرسد!)

در سال تحصیلی گذشته با توجه به شرایط کرونا در همه سرپرستی ها آموزش مجازی را داشتیم و از آنجا که از سال های قبل بستر فعالیت در فضای مجازی فراهم شده بود چندان با چالش مواجه نشدیم و سال تحصیلی را طبق برنامه ریزی قبلی به پایان رساندیم.

وی افزود: برای امسال برنامه ریزی می کنیم مدرسه مجازی ایرانیان را برای ایرانیان خارج از کشور در بستر شبکه شاد راه اندازی کنیم که چندکارکرد داشته باشد؛ تعداد دانش آموزان در برخی مدارس بسیار کم است و نمی توانیم معلم تخصصی اعزام کنیم، قصد داریم بخشی از دروس را به صورت آنلاین و آفلاین ارائه کنیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است در یک کشور ۲۰ دانش آموز داشته باشیم و یک زوج فرهنگی بتوانیم اعزام کنیم، اما دانش آموزان در پایه های مختلف هستند و امکان اعزام معلم تخصصی برای همه پایه ها را نداریم؛ سامانه ای ایجاد و بهترین تدریس های صورت گرفته در داخل کشور را به صورت آفلاین ارائه و یک نظارت آنلاین هم بر دروس تخصصی داشته باشیم که از بستر همین شبکه مجازی اتفاق می افتد.

کریمی با اشاره به کارکرد دوم مدرسه مجازی ایرانیان گفت: کارکرد دوم این است که می خواهیم برای کلیه ایرانیان خارج از کشور شرایطی را فراهم کنیم که در هرنقطه از دنیا باشند بتوانند با نظام آموزشی ایران به صورت مجازی مرتبط باشند.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه ای دارد مبنی بر اینکه هر دانش آموزی در هرنقطه دنیا باشد اگر پنج درس را با نظام آموزشی ایران بگذراند، می تواند در سایر دروس از ظرفیت مدارس خارجی استفاده و در آنجا تحصیل کند، مثلا خواندن دروسی چون ریاضی و فیزیک و زیست شناسی در یک مدرسه خارجی هم قابل پذیرش است اما باید دروسی مانند ادبیات فارسی، دروس دینی، تعلیمات اجتماعی و تاریخ که جنبه هویتی و دینی دارند را با نظام آموزشی ایران بگذراند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فراهم کردن این ظرفیت آموزش مجازی برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دانش آموز خارج از کشور به ویژه با توجه به شرایط پیش آمده گفت: تعدادی از معلمین که دوسال خدمتشان تمام شده باشد به داخل کشور برمی گردند، از آن سو اعزام بسیار محدود و مربوط به کشورهایی است که کمبود شدید داریم و شاید به ۴۰ نفر هم نرسد.

✔️️ نحوه ثبت نام اعزام به خارج فرهنگیان چگونه است ؟

✔️نحوه ثبت نام اعزام به خارج فرهنگیان به طور دقیق در این مقاله آمده است.

✔️نحوه پذیرش اعزام به خارج فرهنگیان چگونه است ؟

✔️از میان افرادی که در آزمون اعزام به خارج فرهنگیان شرکت کرده و پذیرفته شده باشند، مصاحبه ترتیب داده می شود. البته صرفا قبولی در آزمون حقی برای اعزام کسی ایجاد نمی‌کند. نمره آزمون، سوابق اداری و مصاحبه، مکمل پذیرفتگی یک نفر برای اعزام است.

✔️تعداد معلمان اعزامی جدید به مدارس خارج از کشور چند نفر است؟

✔️به گفته رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره آمار معلمان اعزامی جدید گفت: حدود 50 زوج جدیدالاعزام داریم.

2.6/5 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اعزام به خارج فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فاطمه

    با سلام واحترام بنده بیست وهشت سال سابقه کاری دارم وقصد ادامه کار در آموزش وپرورش تاحداقل سی وپنج سال رادارم وبسیار علاقمند به کسب تجربه تدریس در مدارس خارج از کشور را دارم ارشد مشاوره هستم ومجوز مشاوره تحصیلی از سازمان نطام دارم صمن این که به تدریس در ابتدایی مخصوصا کلاس اول ودوم تسلط دارم خواهشم این است که امکان شرکت تا حداقل سی سال را فراهم کنید.
    باتشکر فراوان

    پاسخ
  2. فریبا

    سلام وقت بخیر
    بنده ۲۳ سال نیم سابقه دارم
    فوق لیسانس روانشناسی و کودکان استثنایی دارم درمانگر ذهنی اتیسم و کم توان ذهنی و کودکان استثنایی هستم
    میخواهم جهت اعزام ب خارج اقدام کنم
    اما میگن چون مجردی نمیشود
    بنده ۴۶ سالم است و قصد ازدواجم ندارم و اونقدر ب کارم علاقمندم ک کلا ازدواج کنار گذاشتم
    از مسوولین و کارشناسان محترم ممنون میشوم در این خصوص بنده را راهنمایی و راهکاری بهم بدهند ک بتوانم با این شرایط اعزام ب خارج شوم
    سپاس

    پاسخ
  3. علی

    با سلام آیا جانبازانی که دارای مدارک ارشد هستند و سابقه مدیریت طولانی دارن با 29سال خدمت
    و قسط ماندن تا 35سال را دارند می‌توانند شرکت کنند مترجم زبان عربی هستم با داشتن ارشد زبان و ادبیات عرب ممنون

    پاسخ
  4. علی

    با سلام آیا جانبازانی که دارای مدارک ارشد هستند و سابقه مدیریت طولانی دارن با 29سال خدمت
    و قسط ماندن تا 35سال را دارند می‌توانند شرکت کنند

    پاسخ
  5. مانی

    سلام خسته نباشین من دانشجوی دکترای حقوق هستم ومجرد،وعلاقمندم که برای خدمت به دانش آموزان خارج ازکشوروهمچنین خدمت به آموزش وپرورش سرزمینم به هرکشوری که وزارت آموزش وپرورش انتخاب میکنه اعزام شوم دراین موردراهنمایی بفرمایین،سپاس

    پاسخ
  6. الی

    من کارشناسی ارشد امور تربیتی و همسرم پرستار هستند ، آیا می توانم تو آزمون شرکت کنم؟

    پاسخ
  7. شعبان زاده

    سلام آیا آزمون اعزام به خارج فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ هم برگزار میشه؟ و اگه آره ثبت نام کی انجام میگیره؟برای اینکه جواب سوالمونو بگیریم باید با کجا تماس بگیریم؟

    پاسخ
  8. نسترن

    افراد مجرد با 26 سال سابقه میتونند شرکت کنند؟ در مدارس استثنایی خارج از کشور هم به نیرو احتیاج دارید؟

    پاسخ
  9. هادی

    منم می‌خوام برم اما فقط چهار سال سابقه دارم و مدرکم فوق لیسانس هست

    پاسخ
  10. لیلا

    سلام من دارای سمت مراقب سلامت و همسرم دبیر دبیرستان هستن وهردو استخدام رسمی ایا من میتوانم شرکت و ازمون بدهم مدرکم لیسانس پرستاری و فوق لیسانس روانشناسی بالینی است و زمان ازمون جدید کی هست؟ باتشکر

    پاسخ
  11. زهرا

    سلام وقتتون بخیر. ثبت نام معلمانی که خارج از کشور هستن سال 99-1400کی هست؟

    پاسخ
  12. هلیا

    با سلام ایا برای کسی که رشته تربیت بدنی هست واستخدام رسمی اموزش و پرورشه میتواند در این ازمون شرکت کنید این اعزامی شامل حال رشته تربیت بدنی هم میشود؟

    پاسخ
  13. زهرا

    به سئوالات کجا جواب دادین؟ چون برخی از سئوالها سئوال ما هم هست

    پاسخ
  14. سیما

    آیا شخص فرهنگی که همسر بازنشسته غیر فرهنگی دارد میتواند در آزمون اعزام فرهنگیان به خارج از کشور شرکت کند؟

    پاسخ
  15. مهدی محمدی

    زمان ثبت نام وازمون اساال کیه؟

    پاسخ
  16. شیدا

    باسلام واحترام
    ببخشیدخانم های فرهنگی که مطلقه هستن
    میتونندثبت نام کنندواسه انتقال به خارج کشور؟

    پاسخ
  17. غلامرضا

    سلاااام
    میشه بگید کی ثبت نام آزمون و منابع آن چیه؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی