آخرین اخبار رتبه بندی معلمان آذر 98

3280195

جهت مشاوره در زمینه آخرین اخبار رتبه بندی معلمان آذر 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آخرین اخبار رتبه بندی معلمان آذر 98

آخرین اخبار رتبه بندی معلمان آذر 98

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی کیفیت نظام تعلیم و تربیت و معیشت معلمان را افزایش می‌دهد.

به گزارش مشاور گروپ و به نقل از ایرنا: محسن حاجی میرزایی روز شنبه در دومین نشست خبری خود با گرامیداشت هفته بسیج به برخی از اقدامات در مدت حدود سه ماه فعالیت خود در این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: گام های مهمی در زمینه رتبه بندی معلمان در این مدت برداشته شد و هفته گذشته برای اجرای وعده ها، برنامه های خوبی داشتیم که یکی از آنها آیین نامه رتبه بندی است که توسط دولت به تصویب رسید.
وی اظهار داشت: معلمان براساس این طرح، رتبه بندی و از مزایای متفاوتی بهره مند می شوند و هدف این است که معلمان با دانش و عملکرد متفاوت از دریافتی متفاوتی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: پرداخت پاداش به کیفیت برتر یکی از پیش نیازهای کیفیت است و باید کسانی که کار کیفی تری انجام می دهند از پرداختی های بهتری برخوردار باشند.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: منطق اصول رتبه بندی ارتقاء کیفیت و انگیزه معلمان است به همین منظور ۲ هزار میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است و در نیمه دوم سال ٩٨ مسیر اجرای این طرح فراهم است.
حاجی میرزایی گفت: با ابلاغ دولت همه همکاران در هیات های ممیزی سطح منطقه ای و ملی پرونده ها و صلاحیت آنان مورد ارزیابی قرار می گیرد و براساس موقعیت هایی که پیدا می کنند به یکی از رتبه های یک تا پنج در طرح رتبه بندی معلمان می رسند.

وی ادامه داد: همکاران اگر صلاحیت های لازم را کسب کنند می توانند به رتبه های بالاتر برسند تمامی آموزگاران، دبیران، مربیان تربیتی و سلامت، مشاوران واحدهای آموزشی، مدیر و معاون واحد آموزشی مشمول این طرح رتبه بندی می شوند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش باید به سمت بهبود وضعیت دریافتی معلمان گام برداریم و شاید بهترین راه خارج کردن معلمان از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری است چون معلمی مانند کارمندی نیست لذا یکی از اولویت‌های برنامه های من تلاش برای تامین معیشت و ارتقای معلمان است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: رویداد دیگری که برای بهبود معیشت معلمان انجام شد تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین رفاه فرهنگیان و مسکن دار شدن ١٧٠ هزار نفر از فرهنگیان در چند روز گذشته صورت گرفته است چون قیمت زمین یکی از عناصر تعیین کننده در تامین مسکن است و قرار است وزارت راه و شهرسازی زمین در اختیار مسکن فرهنگیان قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این طرح سه ساله است و شهرها و مناطق روستایی را شامل می شود و همه فرهنگیان فاقد مسکن می توانند متقاضی شوند و در این طرح کسانی در اولویت قرار دارند که تاکنون از امکانات دولتی و یارانه تسهیلات مسکن برخوردار نشده باشند متاهلان و سرپرستان خانوار و شرط پنج سال سکونت در آن منطقه نیز وجود دارد و تمام کارکنان و بازنشستگان مشمول این طرح هستند.

حاجی میرزایی درباره هزینه هر واحد مسکونی در این تفاهم نامه نیز گفت: هزینه قطعی با این موضوع که واحد مسکونی در کدام منطقه باشد، ارتباط دارد. وظیفه وزارت راه و شهرسازی تسهیل و تسریع در تغییر کاربری زمین ها برای استفاده در این طرح است و افراد را برای واحد شرایط بودن بررسی کند. همچنین این وزارتخانه فهرست و مشخصات واحدهای مسکونی در مسکن مهر را در اختیار دارد و اولویت را به فرهنگیان خواهد داد.

‌نیروهای حق‌التدریس تا سه ماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش در خصوص شیوه نامه نیروهای حق التدریسی گفت: باید آیین نامه ای در دولت به تصویب می رسید که این کار در کمتر از سه ماه انجام شده و به تصویب رسید.

حاجی میرزایی افزود: نیروهای حق التدریس قبل از سال ۹۱ همچون مربیان پیش دبستانی شامل این استخدام می شوند که پس از دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان و انجام آزمون پایانی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد. معیار انتخاب این معلمان متناسب با رشته دوره تحصیلی و جنسیت است و تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی سه ماه دیگر این کار صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: آموزشیارانی که ابتدا در آزمون ورودی شرکت کرده و ۵۰ درصد نمره را کسب کنند در دوره ای یک ساله و انجام آزمون متناسب با نیاز در رشته، جنسیت و سنوات استخدامی نیز به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد که با این اقدام بخش مهمی از نیروهایی که در سال های دور با ما همکاری داشتند تعیین تکلیف خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی معلمان پیش دبستانی که باید از دولت حقوق دریافت می کردند و آن دسته ای که فاقد ابلاغ هستند نیز از شمول این مصوبه خارج هستند.

هیچ دانش‌آموزی در حوادث اخیر دستگیر و بازداشت نشده است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری دانش‌آموزان در حوادث و آشوب‌های اخیر گفت: از آغاز اجتماعات اخیر یکی از مراقبت‌های ما کسب اطلاع از استان ها بود درباره اینکه آیا دانش‌آموزی دستگیر و یا دچار حادثه شده و یا خیر و از هیچ استانی خبری در این خصوص نداشته‌ایم، البته پیگیری‌ها در این خصوص ادامه دارد.

وی همچنین درباره فیلم منتشر شده‌ای در فضای مجازی که حاکی از استفاده مدرسه‌ای در تهران برای انتقال بازداشتی‌ها بوده و در پاسخ به اینکه آیا نیروهای امنیتی و نظامی می‌توانند وارد مدرسه شده و از آن برای عملیات خود استفاده کنند یا خیر؟ گفت: از همکاران خواستم فیلمی که منتشر شد راستی آزمایی شود، هنوز اطلاع دقیقی ندادند؛ البته مدیر مربوطه تکذیب کرده و گفته است که فیلم مربوط به زمان حال نیست. ضمن آنکه مسئولان امنیتی هم توجه کافی را به احترام و حرمت مدرسه که نهاد آموزشی است حفظ می‌کنند.

در ادامه خبرنگاری از وزیر آموزش و پرورش در خصوص شرکت تعداد زیادی از نوجوانان کم سن در اجتماعات اخیر و حتی کشته شدن یک دختر و پسر ۱۳ – ۱۴ ساله بین کشته شدگان حوادث اخیر گفت که اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزان در اجتماعات بوده‌اند به هیچ عنوان گزاره تایید شده‌ای نیست. از استان ها در این خصوص اطلاع گرفته‌ایم که البته گزارش مستند و دقیقی درباره کشته‌شدگان نیز نداریم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: قبول داریم که جامعه در معرض تغییرات گسترده و پرشتاب است و روح، ذهن و روان نسل جدید را متاثر کرده‌ است که تجهیز جوانان به توانمندی‌هایی برای مواجهه فعال با این تغییرات از ماموریت‌های اصلی ما است.

آغاز توزیع شیر در ۸ استان محروم کشور

وی افزود: بر اساس مقررات مراکزی که زیر پوشش توزیع شیر هستند تمام مدارس ابتدایی دولتی و غیر دولتی، متوسطه اول و شبانه روزی که این تعداد حدود ۱۵ میلیون دانش آموز را شامل می شود باید زیر پوشش توزیع شیر رایگان قرار می گرفتند اما به دلیل اعتبار محدود اولویت این طرح پس از ۲ سال وقف به ۸ استان محروم داده شده و عملیات شیر در این استان ها آغاز شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: متناسب با اعتبار جمعیت زیر پوشش توسعه و دفعات توزیع شیر نیز این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی استان های مشمول این طرح را ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان اعلام کرد که می توانند از شیر رایگان بهره مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: در خصوص پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز تلاش شده افرادی که تا سال ۹۷ بازنشسته شده اند پرداخت شود همچنین پرداخت معوقات باقی مانده حق التدریسان شاغل نیز در دست اقدام است که بخش عمده آن پرداخت شده و تلاش کردیم تا پرداخت حق التدریسی های آزاد نیز همزمان با حقوق آنها پرداخت شود.

حقوق تمامی فرهنگیان شاغل در خارج از کشور تا پایان سال پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات همکاران فرهنگی خارج از کشور مطالبات معوق بود، اظهار داشت: این تاخیر به دلیل تغییر نرخ ارز و همچنین مطالباتی بود که از سال های گذشته باقی مانده بود که با تامین ارز کافی پرداخت حقوق همه همکاران شاغل در خارج کشور انجام می شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: اکنون ارز مورد نیاز آنها تا پایان سال تامین شده است و از آنجا که مطالبات معوق آنها بدهی سنگینی است البته بخشی از آنها پرداخت شده و تلاش می کنیم که این مطالبات به تدریج پرداخت شود.

وی ساماندهی نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و تصریح کرد: متوجه شدیم که ١٠٨ هزار معلم کم داریم در زمانی که من به این وزارتخانه آمدم زمان زیادی برای تأمین این نیروها نداشتیم و بخشی از طریق معلمان تمام وقت، نیروهای موجود، تاخیر سن بازنشستگی معلمان، همچنین از طریق استفاده از یک سوم اوقات بازنشستگان و بخشی از طریق معلمان حق‌التدریسی تامین شد اما آیا این روش ها موثرترین است یا نه باید ارزیابی کنیم باید گفت که این روش ها مورد قبول ما نیست و آموزش و پرورش ناگزیر از این روش ها بود و امید است در سال آینده نیروی انسانی ساماندهی شود.

وضعیت بودجه آموزش و پرورش برای کیفیت‌بخشی خوب نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیگیری سند تحول بنیادین یکی دیگر از برنامه های من بود که ۶ تغییر را در این برنامه پیش بینی کردیم و برای هر یک از این زیر نظام ها گروه هایی تشکیل شده است تا برای تحقق سند بنیادین برنامه ریزی کنند البته کاستی های در این زمینه وجود دارد و نگران جدی برای تحقق اهداف سند وجود دارد.

وی با بیان اینکه جامعه باید برای نظام تعلیم و تربیت با کیفیت گام بردارد که امید است با تلاش همه دست اندرکاران بتوانیم شرایط مناسبی برای نظام آموزشی فراهم کنیم زیرا تا رسیدن به این نظام تعلیم و تربیت کیفی فاصله داریم.

حاجی میرزایی ادامه داد: وضع بودجه آموزش و پرورش خوب نیست هرچند در سال های گذشته دولت افزایش اعتباراتی برای این وزارتخانه داشته و نسبت به گذشته پیش بینی اعتبارات از سایر دستگاه ها موقعیت مناسب تری داشته است اما مجموعه بودجه آموزش و پرورش حمایت از یک کار با کیفیت را ندارد و بخش مهمی از آن برای حقوق است و برای کیفیت بخشی اعتبارات خوبی نداریم و آموزش و پرورش فشرده شده است و این فشردگی به ضرر حوزه آموزش است و ما تنگنای بودجه ای کشور را می دانیم اما امید است توجه ویژه ای به این مسئله شود.

۵۴ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹

حاجی میرزایی درباره بودجه این وزارتخانه افزود: ٧٣ هزار میلیارد تومان در بودجه سال ٩٩ برای وزارت آموزش و پرورش پیش بینی شده است اما چیزی که برای ما در نظر گرفته شده است ۵۴ هزار میلیارد تومان است.

وی با طرح این سوال که اگر این بودجه پیشنهادی ما تخصیص داده نشود چه مشکلاتی پیش می آید، اظهار داشت: بودجه هنوز در دولت نهایی نشده است اما امید است ارقام را واقعی تر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به محدودیت های بودجه ای کشور تلاش می کنیم آثار کمبود بودجه را در تمام بخش ها مشخص کرده و به اطلاع دولت برسانیم و اعتقاد دارم تمام تصمیم گیران بودجه باید با درک روشنی از تبعات این میزان، تخصیصی های وزارتخانه را افزایش دهند.

نظرات شورای عالی انقلاب فرهنگی غیرتخصصی نیست

حاجی میرزایی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی در تمام مسائل ریز و درشت وزارتخانه ورود می کند، گفت: در مدتی که کار خود را شروع کرده ام با رصد رسانه ای (نقدها) ، نشست های متعدد با مدیران مناطق در استان ها و کارشناسان در درون و بیرون وزارت آموزش و پرورش برگزار کرده و مسیری را تعیین کردم تا افراد بتوانند به صورت آزاد مطالب و انتقادهای خود را بیان کنند.

وی افزود: من نظرات شورای عالی انقلاب فرهنگی را غیر تخصصی ندانسته و معتقدم باید محدود به همین نهادهای تخصصی باشد. اما تعدد در حوزه های سیاست گذاری نوعی آشفتگی را ایجاد می کند که مستلزم توجه بیشتر است.

وی در خصوص تنوع مدارس گفت: تاکید می کنم ماموریت ما ارائه آموزش با کیفیت در سراسر کشور است و اولویت این است مدارسی که در گذر زمان با اقتضائات مختلف شکل گرفته اند حذف شوند.

تمرکز ما بر ۲ نوع مدرسه دولتی و غیردولتی است

حاجی میرزایی گفت: گرایش اصلی ما تمرکز بر ۲ نوع مدرسه است که همان دولتی و غیر دولتی است و تلاش کردیم تا همین 2 نوع را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش نهاد اصلی سیاست گذاری آموزش و پرورش است، افزود: در راستای سیاست گذاری های که من در این وزارت خانه دارم اگر کسی همراه نباشد جای خود را به شخص دیگری خواهد سپرد.

وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: حال آموزش و پرورش خوب نیست و باید همه جریان هایی که به موضوع آموزش و پرورش فکر می کنند با حوصله بیشتری وارد شوند. بیشتر اوقات سوال خبرنگاران در خصوص طرح رتبه بندی بوده و من نیز پاسخ داده ام اما باید سوالات به سمتی برود که به مسائل جدی تری توجه شود. باید عرصه آموزش و پرورش را از مسائل این چنینی آزاد کرد تا توجه عمیق تری به آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که به دلیل وارونگی هوا زنگ ورزش دانش آموزان تعطیل شده است، گفت: این موضوع را تایید می کنم و باید تمام سالن های آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان باشد تا از مشکلات موجود جلوگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره اتفاقات درباره آموزش و پرورش و کتاب های کمک درسی توضیح داد که این فعالیت ها محصول کارهایی است که ما انجام داده ایم؛ اظهار داشت: اکنون برای پایان نظام آموزش در پایان ١٢ سال کنکور در نظر گرفته شده است و صلاحیت های خاصی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدی من این است که چگونه می توانیم مفاهیم جدی را به دانش آموزان برسانیم، اظهار داشت: آموزش و پرورش تغییرات جدی در دهه های گذشته داشته اما کمتر منجر به تحول شده است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک موضوع جدی است، گفت: ما متعهد هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم که نظام تعلیم و تربیت انسان ها را برای پذیرش بیشتر دانش آموزان تربیت کند.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با این مسئله که موضع شما نسبت به مدرسه داری مسئولان چیست؟ افزود: درباره مدارس و نسبتی که مدارس دولتی نسبت به غیردولتی دارد باید واقع بین باشیم زیرا ٨٩ درصد مدارس ما دولتی و تنها ١١ درصد مدارس غیردولتی است و در کنکور نیز تفاوت معناداری در مدارس دولتی و غیردولتی نیست.

وی درباره تعارض منابع و اینکه در لایحه دولت آمده است، اظهار داشت: اینکه مدرسه داری مسئولان تا چه حد مصداق تعارض منافع باشد بررسی و اگر مواردی باشد برخورد می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مدارس غیردولتی و گران ترین مدرسه مربوط به مسئولان است، افزود: براساس قانون هرکسی با شرایطی که در قانون آمده است می تواند مدرسه غیردولتی ایجاد کند اما با قانون تعارض منافع ما آن را کنترل می کنیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: آنچه که تاکنون اتفاق افتاده است غیرقانونی نیست و ما هم از آنها حمایت می کنیم مگر غیرقانونی فعالیت داشته باشد و اینکه گران ترین مدرسه هستند نیز براساس قانون مبالغ آن تعیین شده است و اگر غیرقانونی باشد با آن برخورد می کنیم.

حاجی میرزایی درباره کارگروه اقتصادی این وزارتخانه نیز توضیح داد: آموزش و پرورش ١١٠ هزار ملک دارد که بیش از ۵٠ درصد آنها از نظر سند مشکل دارند اما در حال رفع این مشکلات هستیم و برای این مسایل کارگروه اقتصادی از همان اول تشکیل شده است.

وی در ادامه به یکی از چالش های آموزش و پرورش و حضور بالای دانش آموزان در کلاس های درس نیز اشاره و تصریح کرد: زیر پوست آموزش و پرورش مسایل مختلفی وجود دارد از جمله تراکم در برخی از مدارس و توزیع دانش آموزان در مناطق مختلف متفاوت است و برای احداث مدارس در برخی از مناطق نیز مشکل وجود دارد به گونه ای که در برخی مناطق با زیر ٢٠ دانش آموز کلاس تشکیل می شود و در برخی مناطق ٣۵ تا ۴٠ دانش آموز در یک کلاس حضور دارند بنابراین تعادل بین آنها ضروری است.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه آخرین اخبار رتبه بندی معلمان آذر 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403