یادگیری ریاضی تجربی ؛ ویژه داوطلبان ضعیف

logo20180403120424601

جهت مشاوره در زمینه یادگیری ریاضی تجربی ؛ ویژه داوطلبان ضعیف

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ریاضی تجربی , با توجه به آمار و میانگین پاسخگویی به درس ریاضی کنکور تجربی ، به جرات می توان گفت که ریاضی جزو دروسی است که اکثر داوطلبان تجربی از آن فراری اند !

ریاضی تجربی

ریاضی تجربی سکوی پرتاب

ریاضی تجربی : در حالیکه برای کسب رتبه ی خوب و قبولی در رشته های تاپ کنکور تجربی نیاز هست که در درس ریاضی درصد قابل قبولی را کسب کنید هر چند که نیازی به 100 زدن ریاضی نیست ، اما اگر بدانید مباحث کلیدی و تست خیز ریاضی تجربی کدامند و کمی نیز دید خود را نسبت به این درس تغییر دهید ، تضمینی می توانید در این مدت زمان باقیمانده تا کنکور ، به درصد 50 برسید و این کار شدنی است و دور از ذهن نیست.

بودجه بندی مباحث ریاضی تجربی

ریاضی تجربی : هر ساله برای درس ریاضی در کنکور تجربی ۳۰ سوال مطرح می‌شود که به طور میانگین تعداد سوالاتی که برای هر مبحث از این درس طراحی می شود به شکل زیر است:

احتمالات: ۲ تا ۳ تست
آمار: ۲ تست
مشتق و کاربرد مشتق: ۵ تا ۶ تست
حد و پیوستگی: ۲ تا ۳ تست
مقاطع مخروطی: ۲ تا ۳ تست
انتگرال: ۲ تست
از بین مباحث لگاریتم و ماتریس: ۱ تا ۲ تست
معادلات (دستگاه معادلات و معادله درجه ۲ ): ۲ تست
تابع: ۲ تا ۳ تست
مثلثات: ۱ تا ۲ تست
تصاعد و دنباله هندسی و حسابی: ۱ تا ۲ تست
هندسه: ۴ تست

با توجه به این بودجه بندی متوجه می شویم که مباحث مهم و تست خیزی مثل احتمال ، مشتق و کاربرد آن ، تابع ، هندسه و حد و پیوستگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.ریاضی تجربی/

ریاضی تجربی : بهترین و حرفه ای ترین روش مطالعه ریاضی: از نظر مشاور گروپ مطالعه درس ریاضی کاری بسیار جذاب و لذت بخش می‌باشد. لذت مطالعه این درس وقتی بیشتر می‌شود که در درسی که نقطه ضعف اکثر داوطلبان کنکوری است شما بتوانید نتیجه بسیار دلخواه کسب کنید. برای تحقق این امر برای یک بار هم که شده روش پیشنهادی ما را امتحان کنید.

روش مطالعه ریاضی به سبک مشاور گروپ

ریاضی تجربی : شب قبل از تدریس استاد به مدت ۲۰ دقیقه مبحثی که روز بعد استاد یا دبیر مربوطه قصد تدریس آن را دارد را پیش خوانی کنید.
در سر جلسه تدریس استاد به خوبی به تدریس گوش کنید و از تمامی نکات مهمی که دبیرتان به آن ها تاکید دارد یادداشت بردارید.
در منزل در همان روز ۲۰ دقیقه تدریس استاد را مرور کنید و پس از آن به حل مسائل کتاب درسی بپردازید.
از روی منبع تستی خود برای درس ریاضی تست زنی در قالب آموزشی انجام دهید. (تست زنی بدون در نظر گرفتن زمان برای پاسخ گویی به سوالات چرا که تنها هدف از این کار یادگیری و تسلط بر روی مبحث مورد نظر است.)
تمامی نکاتی که در سر کلاس درس و هم چنین در حین تست زنی و مطالعه پاسخ تشریحی تست ها آموخته اید را در دفتری یادداشت کنید. (خلاصه برداری)ریاضی تجربی/

توجه : درس ریاضی با همین ۵ مرحله ساده قابل یادگیری است اگر الکی و با مبالغه زیاد یادگیری این درس را برای خود مشکل نکنید.

تذکر و توجه : توصیه داریم برای منبع تست زنی درس ریاضی فقط و فقط یک منبع انتخاب کنید چرا که انتخاب چندین منبع مطالعاتی فقط باعث سردرگمی شما خواهد شد و فایده ای نخواهد داشت. بعد از بررسی یک کتاب تست برای چندین مرتبه به سراغ سایر منابع بروید.
تذکر و توجه : از بررسی کردن تست های کنکور سراسری غافل نشوید . حتما تست های ۱۰ سال اخیر را در گروه های آموزشی مختلف مورد بررسی قرار دهید تا با دید طراحان کنکور سراسری آشنا شوید.ریاضی تجربی/
تذکر و توجه : حتما بعد از مطالعه کامل یک مبحث از این درس در روز های نزدیک آزمون اقدام به زدن تست زمان دار بکنید چرا که سرعت عمل و دقت شما را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

سبک مطالعه ریاضی تجربی در یک ماه مانده تا کنکور

در بدترین حالت ممکن برای افرادی که پایه بسیار ضعیفی دارند و در زمان بسیار محدودی در حدود ۲ تا ۳ ماه قصد مطالعه درس ریاضی را دارند روش زیر را توصیه می کنیم ::

ریاضی تجربی  :  شما با مطالعه مباحثی مثل احتمالات، آمار، تصاعد و دنباله، مبحث مشتق و کاربرد مشتق، حد، معادلات ، لگاریتم و ماتریس به راحتی می توانید به ۱۵ تا ۱۶ سوال از ۳۰ سوال این درس پاسخ دهید. با این تعداد تست صحیح به راحتی درصد مورد نیاز در این درس را برای قبولی در رشته های تاپ و برتر رشته تجربی کسب خواهید کرد. خیلی از داوطلبان درصد صفر و حتی منفی دارند از این رو کسب درصدی حدود ۵۰ آن هم در این زمان محدود بسیار عالی خواهد بود. شما پس از مطالعه این مباحث قادر خواهید بود بر روی سایر مباحث نیز کار کنید و درصد خود را افزایش دهید.ریاضی تجربی/

روش مطالعه ریاضی تجربی ویژه داوطلبان تازه ورود رشته تجربی

  ریاضی تجربی : اولین مرحله از مطالعه، یادگیری است که می‌توان گفت، بهترین اصل است؛ چرا که تا درست و مفهومی یاد نگیریم، نمی‌توانیم سؤالات ریاضی را به درستی پاسخ دهیم؛ پس بایستی از تمام ابزارهای موجود برای یادگیری استفاده کنیم. ابزارهای یادگیری این درس عبارتند از:

کلاس، جزوه و کتاب درسی. شما داوطلب عزیز تجربی باید به دقت در کلاس، درس را از دبیر بیاموزید، سپس در همان روز، مبحث تدریس شده را از جزوه، مطالعه و مثال‌ها را مجدداً حل کنید.

بعد از خواندن جزوه، نوبت به مطالعه‌ی کتاب درسی می‌رسد که بایستی خط به خط آن را بخوانید و تمام مثال‌ها و تمرین‌های حل شده و حل نشده را حل کنید. تعدادی از تست‌های کنکور سراسری، عیناً از مثال‌ها و تمرین‌ها و نکات متن درسی مطرح می‌شود. توجه داشته باشید برای حل سؤالات ریاضی، تنها یاد گرفتن نکات، قضیه‌ها و فرمول‌ها کافی نیست بلکه بایستی علاوه بر یادگیری و فهمیدن، آن‌ها را به خاطر بسپاریم، چرا که در جلسه‌ی آزمون، نه کتاب داریم و نه جزوه.ریاضی تجربی/

ریاضی تجربی : پس اول به دقت و مفهومی یاد بگیرید و سپس فرمول‌ها و نکات و رابطه‌ها و …. را حفظ کنید. در ادامه‌ی مرحله یادگیری لازم است، تعدادی تست به طور آموزشی از مبحثی که مطالعه کردید، حل کنید. در حل تست به طور آموزشی، زمان تست زدن مهم نیست، بلکه یادگیری تمام نکات تست و به کار گیری مطالب مطالعه شده در حل تست، مهم است. در هنگام حل تست آموزشی می‌توانید از جزوه و یا کتاب درسی و یا حتی پاسخ تشریحی تست کمک بگیرید. تعداد تست‌های آموزشی باید به اندازه‌ای باشد که تمام مطالب درسی در آن مبحث را پوشش دهد.

پس از حل تست‌های آموزشی، نوبت خلاصه‌نویسی است. مباحثی را که مطالعه و چند تست آموزشی از آن حل کردید را خلاصه‌نویسی کنید. سعی کنید در خلاصه‌نویسی، تمام مطالب و نکات مهم را یادداشت کنید. با پایان خلاصه‌نویسی، مبحث مطالعه شده‌ی مرحله‌ی اول مطالعه که یادگیری است، به پایان می‌رسد.ریاضی تجربی/

بیشتر بدانید  : چگونه ریاضی تجربی را بالا بزنیم

حداقل درصد برای قبولی پزشکی ، دندان و دارو با 20 درصد ریاضی

ریاضیات گسسته کنکور و نکاتی مهم در کنکور 97

ریاضی کنکور را چگونه به تسلط برسانیم

100 زدن ریاضی کنکور تجربی با 4 ماه مطالعه

برنامه ریزی کنکور ریاضی 97

نکات طلایی تست زنی دنباله ، تصاعد و توابع ریاضی

ریاضی تجربی

تمرین ریاضی تجربی :

اکنون که درس را خوب یاد گرفته و خلاصه‌نویسی کردید، بایستی برای تثبیت و تسلط مطالب و نکات درسی و نیز بالا رفتن سرعت تست‌زنی، تعدادی تست را به صورت تمرینی حل کنید. تست‌هایی را که حل نکردید و یا غلط حل کردید، حتماً علامت‌گذاری کنید، چرا که در این تست‌ها ضعف دارید و باید آن‌ها را برطرف کنید.چون حجم مطالب درسی و تنوع آن‌ها زیاد است، نبایستی تعداد تست‌های تمرینی به قدری زیاد باشد که از مباحث دیگر عقب بیفتید؛ باید تست را به دقت و متناسب با حجم مبحث مطالعه شده انتخاب کنید. اگر مبحثی را به طور کامل نخواندید، به حل تست‌های تمرینی نپردازید، مثلاً تا تمام نکات دنباله را یاد نگرفتید، از مبحث دنباله، تست تمرینی حل نکنید. توصیه می‌کنم، متناسب با هر یک تستی که از یک مبحث در کنکور سراسری مطرح می‌شود، حداقل ۵۰ تست به طور تمرینی حل کنید، مثلاً اگر از مبحث مجانب‌ها در کنکور سراسری، یک سؤال مطرح می‌شود، حداقل باید ۵۰ تست مجانب، به طور تمرینی حل کنید.

در انتخاب تست‌های تمرینی، اولویت با تست‌های کنکورهای سال‌های گذشته است چون هم استاندارد هستند و هم تمام مطالب درسی را پوشش می‌دهند.

مرور ریاضی تجربی :

چون حجم مطالب در درس ریاضی تجربی زیاد است، لذا ممکن است بعضی از مطالبی که قبلاً مطالعه کردید، فراموش شود. در این صورت بایستی در فواصل معین، مطالب را مرور و دوره کنیم. در این مرحله از مطالعه هم می‌توانیم از جزوه و هم از خلاصه‌نویسی‌ها استفاده کنیم. پس از خواندن آن‌ها و یادآوری نکات، بهتر است به سراغ تست‌های علامت‌گذاری شده برویم و آن‌هایی را که قبلاً اشکال داشتیم، مجدداً حل کنیم و اگر زمان داشتیم، تعدادی تست جدید از آن مبحث را حل کنیم. هر اندازه بتوانیم تعداد دفعات مرور را بیش‌تر کنیم، آماده‌تر شده و حضور ذهن بالاتری برای حل سؤالات تستی پیدا می‌کنیم.ریاضی تجربی/

ریاضی تجربی

اگر می‌خواهید چگونگی روش جمع بندی و مطالعه در 2 ماه پایانی را بیاموزید و در مسیر موفقیت و جزء قبولی های کنکور امسال قرار بگیرید، مهارت‌هایی وجود دارد که باید آنها را بیاموزید و ما با بهره گیری از تجربیات چند ساله ی مشاوره کنکور و تجربیات شخصی موفق خودمان برای شما برنامه ویژه ای در نظر داریم.

ما به همراه شماری از رتبه های برتر کشور تصمیم گرفته‌ایم این طرح جمع بندی 2 ماهه را با قدرت هرچه تمام تر استارت بزنیم…

مطمئنیم که با به کار گیری روش های مطالعه دروس، آسان‌تر از آن چیزی که فکر می‌کردید،‌ در مسیر تلاش برای موفقیت در کنکور قرار خواهید گرفت.

ویژگی طرح جمع بندی 2ماهه مشاور گروپ:

⚫️مرور و روش جمع بندی در ماه های پایانی
? مطالعه و برنامه ریزی در هفته های پایانی
? تقویت مهارت های آزمون دادن و ارزیابی آزمون

تعیین اولویت بندی مباحث زود بازده تر
ویس های انگیزشی برای ماه های پایانی
تماس های روزانه
دریافت منظم گزارش کار شبانه و تحلیل گزارش کار

یک فرصت استثنایی برای افرادی که مایل به گرفتن نتیجه در 2 ماه پایانی تا کنکور هستند…

✔️ما به شما روش های مطالعه و جمع بندی دروس در 2 ماه پایانی تا کنکور 97 را آموزش خواهیم داد…
زير نظر مشاوران برتر تيم مشاور گروپ

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه یادگیری ریاضی تجربی ؛ ویژه داوطلبان ضعیف

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. معصومه

    اموزشگاه فرزانه ۲۰ جزو بهترین هاست در کرج ؛و من یک سال کنکورم که اونجا بودم واااقعا راضی بودم از اساتید و به نتیجه دلخواهم رسیدم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403