کنکور 99 قصه ای که تمام نشد!

کنکور 99 کرونا

جهت مشاوره در زمینه کنکور 99 قصه ای که تمام نشد!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کنکور 99 با کرونا بالاخره برگزار شد. عجیب ترین و پرچالش ترین کنکور که نظام آموزشی کشور در این 5-6 دهه برگزاری کنکور به خود دیده بود.

نه زمان دقیق کنکور 99 معلوم بود، نه شرایط ثابتی و مشخصی برای نحوه ی برگزاری مشخص کنکور با وجود کرونا.

درس خوانده ها دلشان شور می زد از به باد رفتن نتیجه ی یک سال تلاششان، و درس نخوانده ها یا کلا درس نخوان ها ، دل دل می کردند که بالاخره این کنکور 99 تمام شود و نفسی آسوده بکشند تا سال دگر خدا چه خواهد!

سر جلسه کنکور حاضر شدید یا نه؟

اینکه داوطلب سر جلسه حاضر بشود یا نه، سوالی بود که خودش از خودش، خودش از دوستانش، از والدینش و همه از هم می پرسیدند. اضطرابی که والدین کنکور در این میان تجربه می کردند بیش از هرسالی بود. سالهای قبل شاید فقط بحث آینده تحصیلی و شغلی بچه شان در میان بود اما امسال، بحث زندگی و سلامتی فرزندشان هم به میان آمده بود.

مادری را دیدم که سال ها برای بهتر درس خواندن فرزندش و موفقیت تحصیلی او همه کار کرده بود، شب کنکور با وجود اینکه همه ی اسباب شرکت در جلسه را برای فرزندش آماده کرده بود، در یک لحظه نتوانست خودش را راضی کند که فرزندش را در معرض خطر بیماری یا اضطراب ناشی از شرکت در کنکور به همراه استرس ابتلا به کرونا قرار دهد و نتیجه یک سال زحمتشان …

کنکور و کرونا> باید کنکور می دادیم یا نه؟

خودم به هیچ کس پیشنهاد نکردم که سرجلسه حاضر نشود، احتمال ابتلا به کرونا همیشه وجود دارد اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم، اما خب، می دانستم استرس کنکور به خودی خود سنگین است و اینکه در کنارش هر لحظه باید به ماسک و شیلد و دستکش حواست باشد و حتی بترسی شکلاتی در دهانت بگذاری مبادا که آلوده شوی ، واقعا سخت است.

خودم را به خاطر آوردم که سرجلسه کنکور چقدر با خودم خوراکی برده بودم و هر زمان که اندکی احساس ضعف می کردم سوخت رسانی را انجام میدادم. و واقعا دلم برای بچه های امسال سوخت.

اما خب نمی شد و نباید به آن ها می گفتیم که شرایطشان بغرنج و ناراحت کننده است. باید امید می دادیم و آرامش تا این سد بیرحم را بشکنند. تا هدفی که مدت زیادی برایش تلاش کردند را گم نکنند و تمام خودشان را برایش بگذارند.

کنکور و کرونا> اصلا کلا کنکور باشد یا نه؟

کاری به این نداریم که مگر خوشبختی و سعادت و موفقیت فقط در قبولی کنکور خلاصه می شود، یا امسال نه سال دیگر، یا اصلا باید کنکور سراسری برداشته شود یا خیر. این بحث ها ریشه ای عمیق دارند و البته خیلی مهم است که به آن پرداخته شود. در این مقاله قصد پرداختن به بودن یا نبودن کنکور را نداریم.

کنکور و کرونا>ای کسانی که کنکور 99 را خراب کرده اید و ای کنکور نداده ها!!!

حرفم با تو کنکوری 99  است که یا سرجلسه حاضر شدی بخاطر اضطراب و بهم ریختگی فکرت کنکورت را خراب کردی، یا نتوانستی خودت را راضی به شرکت در آزمون و پذیرش قرار گرفتن در خطر ویروس کرونا کنی. در هر دو حالت تو یک کنکوری 99 هستی که از هدفت دور شده ای، یا احساس می کنی که دور شده ای؟ چرا؟ برایت می گویم. اینجا دلایلی برای تو دارم که باور کنی تو از هیچ ماراتونی عقب نمانده ای و هیچ چیزی را از دست نداده ای که قابل جبران نباشد. پس همراهم باش رفیق

1- خیلی ها حتی در سال هایی که هیچ کرونایی وجود نداشت کنکورشان را بد دادند و امروز خیلی هم موفقند

بیایید یکبار برای همیشه باور کنید رتبه ی 1 کنکور باشید یا 5000 و 10000 اگر بعد از قبولی در دانشگاه آنطور که باید تلاش نکنید، موفقیتی برای آینده تان نخریده اید و این برتری صرف رتبه ی کنکور به کار خاصی نخواهد آمد.

در نتیجه اگر کنکورتان را خراب کرده اید خم به ابرو نیاورید و با اراده و سربلند تلاش دوباره را بعد از یک دوره استراحت مبسوط آغاز کنید. اگر کنکور 99 را بد دادید عیبی ندارد، شما امسال شرایط ویژه ای داشتید، اما اینکه از ناراحتی، عصبانیت، بد و بیراه و غر به زمین و زمان که چرا امسال باید اینطور می شد و … رو به توجیه و نا امیدی و تنبلی بیاورید قطعا بد است و غیر قابل توجیه.

کنکور و کرونا

2- این یک سال عقب افتادن در مجموع عمر شما و حتی در 5 سال آینده شما تاثیر زیادی نخواهد داشت!!

یکی دوسال هیچ کس را موفق و یا شکست خورده نکرده است. باور کنید! چقدر دیده ایم دوستانی را که چند سال را جهشی خواندند و و یا سال اول بسیار کنکور خوبی دادند اما در سالهای بعد به دلایل مختلف درجا زدند. بحث تلف شدن زحمات کسی نیست. موضوع این جاست که ما نمی توانیم دقیقا بگوییم در 5 سال آینده چه اتفاقاتی و با چه سرعتی قرار است برای ما بیفتد.

شما میتوانید این یک سال عقب ماندن را با یک تلاش و برنامه ریزی دیگر نه تنها جبران کنید بلکه از خیلی از هم دوره ای هایتان نیز جلوتر بزنید. فقط کنکور و قبولی در آن مهم نیست. تلاش و موفقیت پس از کنکور است که سرنوشت کاری و درسی شما را رقم میزند. به عنوان نمونه ی زنده خود من که سال اول در کنکور با رتبه نسبتا خوبی قبول شدم، بین کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت خودخواسته و بنا به دلایلی 2 سال فاصله انداختم.

یعنی اگر دوست من که سال اول در کنکور کارشناسی قبول نشده بود، بدون وقفه درس می خواند و در کنکور ارشد شرکت می کرد حالا در این برهه از من جلوتر بود. پس خود را درگیر مباحث نسبیتی و انیشتینی نکنید. از چیزی عقب نیفتاده اید.

کنکور و کرونا>

3- شما امسال پاسخی قانع کننده برای این عدم موفقیت موقتی تان دارید!

هرکس که از خوب و بد کنکورتان پرسید دلیلش را به کرونای از خدا بیخبر ارجاع بدهید. این را نمی گویم که از همین حالا یاد بگیرید برای کوتاهی هایتان بهانه تراشی کنید. این را برای این می گویم که شما امسال دلایل کافی و قانع کننده برای کمی خرابکاری داشته اید!!!

پس مانند کنکوری های هرسال نیاز نیست از نتیجه کارتان پیش دبیر و والدین و فامیل تا که گاه از نخبگان کشور و دندانپزشکان نیک روزگارند، شرمگین باشید و افسرده شوید و از تلاش امیدوارانه دست بردارید.

کلا به هر دلیلی که به شما احساس خوب، حس توانمندی و امید به تلاش دوباره می دهد خوب بچسبید ولی از آن برای غر زدن استفاده نکنید ، چرا؟


4- وقتی برای اتفاق پیش آمده نمی توانید کاری کنید لبخند زدن بهتر از غر زدن است!

خیالتان راحت، اگر شما دائم مشغول غر زدن باشیدو از وضع خود و شانس تان و از اینکه در سال کنکور شما این اتفاقات افتاد اینطور شد گلایه کنید و شروع به کار نکنید، دنیا سال بعد هم دلایلی می تراشد تا باز برای غر زدن دلیلی داشته باشید. اما اگر امیدوارانه، خوشبین و مثبت بیاندیشید و نگاه کنید، دنیا طوری می چرخد که سال بعد وقایعی رخ دهد که شما را شاد کند. پس خوش بین باشید و غر زدن را متوقف کنید و دیگر حرفی از بدشانسی نزنید.

*شیرین چو شکر تو باش شاکر*

*شاکر هر دم شکر ستاند*

یه خبر خوب برای تو دوست کنکور که قصد داری تو کنکور 1400 فارغ از هر شرایطی موفق بشی. همراه و دوست تو مشاور گروپ با درک کاملی از شرایط و موقعیت تو و با در نظر گرفتن همه ی ویژگی های منحصر به فرد تو اعم از اینکه سال گذشته چه درس هایی را خوندی و کدوم ها رو نه، برای تو بهترین برنامه ریزی درسی کنکور 1400 رو انجام می ده و پشتیبانی 24 ساعته داره.

فقط کافیه که به ما بگی به کمکمون احتیاج داری

ما کنارتیم

به ما زنگ بزن

9099071613

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کنکور 99 قصه ای که تمام نشد!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی