کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد ۱۴۰۲

کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد

جهت مشاوره در زمینه کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

طرح کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد ۱۴۰۲ برای آن دسته از جانبازان و ایثارگرانی که شغل و در آمدی ندارند تصویب شده تا بتواند اثر کوچکی در راستای بهبود وضعیت معیشت این عزیزان داشته باشد. ما در این مقاله از مشاور گروپ به بررسی این طرح و مبلغ کمک معیشت ایثارگران بدون شغل و درآمد ۱۴۰۲ می پردازیم.

کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد

به گفته محمد مخبر معاون اول رییس جمهور با تصویب طرح کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبلغ کمک معیشت ایثارگران افزایش یافت. زیرا نمایندگان مجلس با بررسی لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، با ردیف ۷ این لایحه درباره افزایش کمک معیشت جانبازان موافقت کردند.

مطابق با آیین نامه اجرایی بند(ه) تبصره 12 ماده واحده قانون بودجه سال 1402 ، مبلغ کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد افزایش یافته است.

آیین نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

ماده ۱- در این آیین نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

  1. کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد: مبلغی معادل حـداقل حقوق کارکنان شاغل دولت موضـوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب ۱۳۸۶- که مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشـور و اصلاحات بعدی آن از جمله قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری – مصوب ۱۴۰۲ –
  2. بنیاد: بنیاد شهید و امور ایثارگران.
  3. متقاضـی: جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال معسـر فاقد شغل و درآمد که بر اسـاس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمیباشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند و بر اساس این آیین نامه شناسایی می شوند.
  4. وزارت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
  5. سازمان: سازمان برنامه و بودجه کشور.
  6. پایگاه: پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت.

ماده ۲- متقاضی برخورداری از کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد باید درخواست خود را در سامانه اعلامی از سوی بنیاد ثبت و سپس اقرار نامه محضری مبنی بر فاقد شغل و درآمد بودن را در سامانه یادشده بارگذاری نماید.

ماده ۳- بنیاد مکلف است ظرف (۱۰) روز کاری پس از ثبت نام متقاضی به منظور احراز میزان درآمد جهت برخورداری از کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد و عدم اشتغال وی نسبت به استعلام از کلیه صندوقهای بازنشستگی و بیمه های اجتماعی نظیر صندوق‌های بیمه و بازنشستگی و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پایگاه، اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف ایران و تعاون ایران و نیز سازمان اداری و استخدامی کشور حسب مورد اقدام کند و دستگاههای یادشده موظفند مراتب اشتغال و میزان درآمد ماهیانه متقاضی را ظرف یک ماه کاری از تاریخ استعلام به بنیاد ارائه نمایند.

  • تبصره ۱- وزارت مکلف است براساس اطلاعات ثبت شده در پایگاه، جانبازان و آزادگان متقاضی استفاده از کمک معیشت را براساس فهرست اعلامی بنیاد، مورد ارزیابی وسع قرار داده و نتایج ناظر بر تعیین دهک بندی را ظرف یک ماه کاری به بنیاد اعلام نماید.
  • تبصره ۲- ساز و کارهای لازم برای پاسخگویی و رسیدگی به اعتراضات متقاضیان در خصوص نتایج ارزیابی وسع و دهک های درآمدی مطابق آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی توسط بنیاد میباشد.

ماده ۴- بنیاد موظف است نسبت به برقراری کمک معیشت برای مشمولان این آیین نامه براساس درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب العلاج و افراد مشمول دارای محدودیت های جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی و با اولویت سه دهک اول و در چهارچوب اعتبارات مصـوب مربوط اقدام نماید.

ماده ۵- بنیاد مکلف است از تاریخ برقراری کمک معیشت برای هر متقاضی، حداکثر هر شش ماه یک بار نسبت به استعلام مجدد وضعیت متقاضی از حیث اشتغال و درآمد و تغییرات ایجاد شده در وضعیت آنان از دستگاههای موضوع ماده (۳) این آیین نامه اقدام نماید و دستگاههای مذکور مکلفند در صورت تغییر در شرایط احراز دریافت کمک معیشت، وضعیت را با قید فوریت به بنیاد اعلام نموده تا بنیاد براساس آخرین اطلاعات دریافتی اقدام قانونی به عمل آورد.

ماده ۶- بنیاد مکلف است ظرف یک ماه پس از دریافت پاسخ استعلام از دستگاههای موضـوع ماده (۳) این آیین نامه، براساس اطلاعات دریافتی و احراز شرایط، نسبت به برقراری، قطع یا استمرار (حسب مورد) کمک معیشت در سقف اعتبارات مصوب مربوط اقدام نماید. تبصره – چنانچه مشمولین این ماده در مجموع، دارای درآمدی بوده که از مبلغ کمک معیشت کمتر باشـد، صـرفا مابه التفاوت آن تا سقف مبلغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور توسط بنیاد پرداخت میشود.

ماده ۷- انجام هرگونه تعهـد و پرداخت و نیز ایجاد و تحمیل هرگونه تعهد و بار مالی توسـط بنیاد در اجرای این آیین نامه، مازاد بر اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بر اساس بندهای (ت) و (ث) ماده (۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بندهای (هـ) و (ح) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) – مصوب ۱۳۹۳- مشمول مجازات قانونی مربوط خواهد بود.

ماده ۸- نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه بر عهده بنیاد است.

مبلغ کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد

مبلغ کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد مطابق با ردیف ۷ لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش یافته است.

بدین ترتیب کمک معیشت جانبازان ۲۵% و بالاتر فاقد شغل و درآمد و مشمولین ماده (۳۸) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ۳/ ۴/ ۸۶ به (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۵۶) ریال معادل پنج میلیون و ششصد هزار تومان افزایش می یابد.

همچنین کمک معیشت جانبازان زیر ۲۵% و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۴۵) ریال معادل چهار میلیون و پانصد هزار تومان افزایش خواهد یافت.

آیین نامه کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد

آیین نامه کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد 1401

ما در این مقاله به طرح کمک معیشت ایثارگران و جانبازان بدون شغل و مبلغ افزایش یافته آن پرداختیم. لازم به ذکر است شما ایثارگران عزیز با دریافت کارت ایثارگری از مزایای کارت ایثارگری بهره مند خواهید شد. اگر سوالی درباره دریافت کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و در آمد دارید می توانید همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با ما در مشاور گروپ تماس بگیرید.

مشاور گروپ

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

سوالات متداول

✔️مبلغ کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد 1402 چقدر است؟

✔️برای اطلاع از مبلغ کمک هزینه معیشت ایثارگران و جانبازان بدون شغل مقاله را مطالعه کنید مبلغ دقیق برای سال ۱۴۰۲ در این مقاله ذکر شده است.

✔️شرایط دریافت کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد چیست؟

✔️شرایط مشمولین طرح کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و در آمد در این مقاله شرح داده شده است.

3.7/5 - (14 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. من

    من را به زور فرستادن جبهه .
    ۱۳۵۹ آبادان مجروح جنگی شدم .
    گفتند ۵٪ معسر گدا و حقوق ندادند .
    ۲ ساله ۵ ملیون میدن برای خرج ۵ روز .
    چه کلاهی سرم گذاشتید .
    همه صاحب زندگی شدند چون جبهه نرفتند .
    من شدم فقیر جانباز زیر ۲۵٪ معسر گدا .
    چرا ایران را نجات دادم و تحویل شما دادم .
    ۲ سانت از زمین ایران را به من می دهید .
    والله اگر بدهید .
    ما را گول زدید.
    که جیب خودتان پر پول شود .
    و فرزندان
    و هفت پشت تتان در پول غوطه ور شوند .
    نسل من که قطع شد .
    پولم کجا بود زن بگیرم .
    خودم نان ندارم .
    خرج زن و بچه ام را .
    شما خوردید .
    نوش جانتان .

    پاسخ
  2. محمد

    سلام حسته نباشید .
    آقایون محترم و بزرگوار جون بچه هاتون جون هرکسی که براتون عزیزه و دوسش دارید دست از سر ما بردارید شمارو بخدا شمارو به آیه های قرآن قسمتون میدم دست از سر ما بردارید اینقدر وعده وعید دروغ و سرکاری به ما ندید .
    آخه مگه ما جماعت رزمنده چه گناهی کردیم که باید گیر شما بیفتیم و فقط به صرف اینکه دل مارو خوش کنید چپ و راست وعده های پوچ و خالی از عمل و درستی و حقیقت تحویل ما میدید ما جماعت رزمنده بگیم نمیخوایم دست از سر کچل ما برمیدارید یا نه والله به پیر به پیغمبر خسته شدیم ازبس مثل توپ فوتبال پاسگاریمون میکنید سی وچهار پنج ساله از جنگ میگذره هیچ کاری برای جماعت مانکردید حالا بعداز سیو پنج سال یادتون افتاده که عه ای بابا یه جماعت رزمنده ای هم تو جنگ این وسط مسطا وولی میخوردن که از قلم‌مبارک شما بزرگواران جنگ ندیده و خون ندیده و دست و پاو سر قطع شده ندیده این وسطا تو بخور بخورا یادتون رفته حداقل یادی ازشون بکنید درحد قدر دانی باقیش واسه خودتون ما نخواستیم .حالا تازه یادتون افتاده ما بودیم کلی ازما تاوحالا به دیار باقی رفتن وچشم انتطار یه گوشه چشمی بودنن و ارزو به دل از این دنیا رفتن .بیایید و محض رضای خدا دست بردارید از این تملقهای واهی و الکی که فقط جماعت گرفتارو عصبی و با استرس و اصطراب هم پیاله شده ی مارو دارید بازی میدید .بعداز اینهمه سال هنوز ماهارو یه بیمه ی خشکو خالی نکردید که ترس از این ونداشته باشیم که چجوری بریم دکتر اگر آزمایش و عکس و این چیزارو خواستن چجوری بتو نیم از پس هزینه های سرسام اورش بربیاییم و بخاطر همین بدبختیها و نداریها نمیریم دکتر و دونه دونه میریم اون دنیا وچه بهتر برای شما لااقل کسی دیگه نمیمونه که بخواد از شماها گله و شکایت کنه پارسال بعداز اینهمه سال گفتندبیایید مدارک بدید هم بیمه بشید هم کمک معیشت بهتون بدیم رفتیم فرماندهی آماد پشتیبانی و یسری کاغد دادن گفتن برید استعلام بیارید که از جایی حقوق نمیگیرید یا بیمه نیستید .گفتیم چشم رفتیم سه چهار روزه جواباشو گرفتیم آوردیم تحویل دادیم پرسیدیم کی بیاییم پیگیریه جوابش و بکنیم دقیقاومرداد هزاروچهارصدویک بود گفتن این شماره تلفن تماس بگیرید گفتیم خداپدرتون وبیامرزه اومدیم یکماه بعد زنگ زدیم هیچکس توش نبود جواب بده گفتیم سرشونوشلوعه بیخبال شدیم دوماه بعد زنگ زدیم هیچکس توش نبود حواب بده گفتیم حتما درش و بستن رفتن پاشدیم رفتیم پادگان دیدیم هستن .پرسبدیم چرا جواب نمیدید شما که شماره دادید گفتن تلفنیدنمیشه باید سر بزنید گفتیم چشم سرمیزنیم از اون به بعد سر زدیم شد شبدعید گفتیم چی شد گفتن از شما جلوتر هستن اول اونا گفتبم درسته اول اونا سرتون و درد نیارم باهزار بدبختی تونستم یه دکتر پیدا کنم هزینه اشو نگیره از من معاینه کرد گفت چندتا رگ قلبت گیر داره باید بری سیتی آنژیو گفتم چقدر میشخ گفت دولتی چهار پنج میلیون شخصی دوازده میلیون رفتم پادگان گفتم جون مادرتون ماداریم میمیریم یه کاری برای ما بکنید گفنن پروندتون و میفرستیم نزاجا ایثارگران گفتیم ایواله کارمون درست شد پرونده رو فرستادن نزاما ایثارگران رفتیم گفت اومده برو دایره حکمت خوشحال شدم گفتم خدایا دمت گرم بالاخره یکی درد مارو فهمید رفتیم دایره ی حکمت گفتیم مارو فرستادن اینجا برای بینه و کمک معیشت که من همون بیمه رو فقط بهم بدین بیشترش مال خودتون باموتور تو پیک دارم با شصت سال سن و هزار جور مریضی کار میکنم نمیخوام کمک مالیتون و همون بیمه ی مارو بدید بریم یه سرهنگ دو اونجا بود گفت اولا که بیمه چیه کی گفته ما شمارو قراره بیمه کنیم گفتم یکساله میرم ومیام هزارجور استعلام گرفتم برای بیمه حالا میگی نمیشه .؟
    گفت فقط میتونیم کمک معیشت براتون رد کنیم اونم الان که نه گفتم پس کی؟
    گفت سه یاچهار سال دیگه دیدم ای بابا ما گفتیم میخوایم بریم آنژیو کنیم رگ قلبمون گرفته گفتن بیمه میشید خوب الان که کلا همهوچی تا چهارسال دیگه تعطیل شد اصلا من تاوچهار سال دیگه زنده ام یا مرده این دریوریا چیه میگید شما مگه من‌مسخره ی شماهام دیدم زنگ زد گفت دژبان بیا .گفتم برو بابا دژبان بیا کی و داری میترسونی از دژبان بعد یه عمری دربدری که تو جنگ و بعد جنگ و این بدبختیا که سرمون درآوردید تازه ادای تنگارو برای من درمیاری به دژبان زنگ میزنی اونجا بود که فهمیدم سی سال سر کار بودیم هیچی بهمون ندادن حالا بعداز سی سال جی میخوان بدن .هیچی نمیدن که هیچی تازه دژبانم برات صدا میزنن که بندازنت بیرون .لعنت بر باعث و بانیه جنگ که اینهمه بدبختی و مریضی و آوارگی و دردسر برامون درست کرد و اخرشم فقط وعده وعیدهایرتوخالی و بی اساس تحویلمون‌میدن هم رزمای عزیز اگر فکر میکنید که تو این قبری که بالاسرش نشستید دارید گریه میکنید جنازه ای هست کلا دراشتباهید چون هیچکس تو این قبر نیست که بخوای براش گریه کنی پاشو برو با درد خودت بمیرو منتظر محبت این کساییکه الکی حرف مفت میزنن نباش .
    خلاصه که ازخدا میخوام همینطور که من وامثال من و دارید اذیت میکنید و سر کار میزارید و کم لطفی در حق ما میکنید و هیچ کاری ب ای من وامثال من نکردید و مارو فراموش کردید خداوند به دردی دچارتون بکنه که درمان نداشته باشه تا بفهمید باقیمانده از جنگ چه نیازهایی داره اونیکه شهید شد رفت راحت شد ماهایی که باقیمانده ی جنگ‌شدیم و جانبازای عزیز و معلولین و آزاده های عزیرمون میفهمن من چی میگم حالا خدارو شکر یه گوشه چشمی به اونها نشون دادید ولی مارو که کلا فراموش کروید و همین بی توجهیه شما باعثرنابودیه همه ی ما شد وما هیچوقت تمام کسانیکه باعث این بیتوجهی و ببتفاوتی نسبت به ما شدندو هیچوقت نخو اهیم بخشید و بدترینهارو براشون آرزو میکنیم تا به درد های ما دچار بشوند .
    والسلام .

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی