کاهش ابعاد 4 کتاب درسی دوره ابتدایی 98 – 99

کاهش ابعاد 4 کتاب درسی دوره ابتدایی 98 - 99

جهت مشاوره در زمینه کاهش ابعاد 4 کتاب درسی دوره ابتدایی 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

  کاهش ابعاد 4 کتاب درسی دوره ابتدایی 98 – 99 : معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد که برای سال تحصیلی 98 – 99 شاهد کاهش ابعاد 4 کتاب درسی دوره ابتدایی خواهیم بود .


کاهش ابعاد 4 کتاب درسی دوره ابتدایی 98 - 99



به گزارش مشاور گروپ و به نقل از معاونت روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت آموزش و پرورش ؛ علی باقرزاده گفت : « با هدف کاهش وزن کیف دانش‌ آموزان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اندازه چهار کتاب دوره ابتدایی کوچک‌ تر می‌ شود و از قطع رحلی به قطع وزیری تغییر می ‌کند . »

او به تصمیم سازمان پژوهش برای تغییر کتب درسی در سال‌ های آتی اشاره کرد و گفت : « در این برنامه اولویت با دوره ابتدایی است که کتب بزرگتری به لحاظ سایز دارند . البته در دوره متوسطه تعداد کتاب ‌های رحلی کم است و  تنها در کاردانش و فنی کتاب ‌هایی با این ابعاد وجود دارد . البته با توجه به ضرورت بزرگ ‌نمایی تصاویر در برخی رشته‌ها ، باید چاپ در ابعاد قبلی ادامه یابد . »

باقرزاده از تاثیر این طرح بر کاهش میزان کاغذ ضایعاتی خبر داد و افزود : « ماشین ‌آلات چاپ با قطع وزیری سازگاراند و چاپ کتاب در قطع رحلی باعث افزایش ضایعات کاغذ می‌شود ؛ لذا پیش‌ بینی می‌ شود اگر نیمی از کتب فعلی در قطع رحلی از این پس با قطع وزیری چاپ شوند ۱۵۰۰ تا ۲۰۰ تن کاغذ ضایعاتی کمتر شود . »

او درباره قیمت کتاب ‌های درسی در سال جدید گفت : « قیمت کتب درسی دوره ابتدایی از ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۲۷ هزار تومان متغیر است . »

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود : « قیمت کتاب‌های پایه اول ابتدایی ۱۶  هزار و ۱۰۰ تومان ، پایه دوم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان ، پایه سوم ۲۲ هزار و۱۰۰ تومان ، پایه چهارم ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان ، پایه پنجم ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان و پایه ششم ابتدایی ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان است . »

او ادامه داد : « قیمت کتاب‌های دوره اول متوسطه نیز ۴۵ هزار تومان است. قیمت کتب درسی پایه هفتم ۴۵ هزار تومان ، پایه هشتم ۳۷ هزار و۴۰۰ تومان و پایه نهم ۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان است . »

باقرزاده میانگین قیمت کتب درسی متوسطه دوم به انضمام کتب فنی و کاردانش را حدود ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت : « قیمت کتب پایه دهم حدود ۴۷ هزار تومان، رشته تجربی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان، رشته ریاضی ۴۹ هزار و۱۰۰ تومان و رشته انسانی ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان است . »

او ادامه داد : « میانگین قیمت کتب پایه یازدهم و دوازدهم نیز حدود ۵۰ هزار تومان است و کتب دوره فنی کاردانش نیز برای هر رشته با توجه به تعداد کتب متفاوت است . »

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ ریزی آموزشی درصد رشد قیمتی کتب درسی را نا چیز دانست و افزود : « به طور کلی میزان افزایش در دوره ابتدایی حدود ۹درصد ، متوسطه اول ۸ درصد و در دوره دوم متوسطه با توجه به تعداد و تنوع کتب کاردانش و فنی و حرفه‌ای حدود ۱۹درصد است . »


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه کاهش ابعاد 4 کتاب درسی دوره ابتدایی 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403