کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲

در این مقاله، به موضوع کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲ پرداخته خواهد شد. کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری اسناد رسمی یکی از مهم‌ترین مدارکی است که داوطلبان باید در کنار مدارک شناسایی خود در روز آزمون همراه داشته باشند. این کارت با ارائه به مراقبین حوزه، به داوطلبان اجازه ورود به جلسه امتحان را می‌دهد.

آزمون دفتریاری اسناد رسمی معمولاً هر ساله یکبار برگزار می‌شود تا دفتریاران متخصص و خبره مورد نیاز دفاتر اسناد رسمی و سردفتران را جذب کند. این آزمون تحت نظر اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار می‌شود.

 

کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری اسناد رسمی

جهت مشاوره در زمینه کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲ ، داوطلبان می‌توانند در مهلت تعیین شده (از روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ) از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک، فرآیند دریافت کارت آزمون دفتریاری اسناد رسمی خود را در سایت sanjesh.org تکمیل کرده و سپس برای شرکت در این آزمون آماده شوند. همچنین، متقاضیان شرکت در آزمون باید چند روز قبل از امتحان کارت ورود به جلسه خود را اخذ کرده و با تهیه نسخه چاپی، آن را در روز آزمون همراه داشته باشند

کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری اسناد رسمی

به‌ اطلاع‌ می‌رساند آزمون انتخاب دفتریاری دفتر اسناد رسمی ـ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال ۱۴۰۲ در بعدازظهر روز جمعه به‌ تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸منحصرا در شهر تهران برگزار خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون ساعت ۱۵:۰۰ آغاز و درب‌های ورود به جلسه آزمون در ساعت ۱۴:۳۰ بسته خواهد شد، لذا متقاضیان باید قبل از بسته شدن درب‌های ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری اسناد رسمی

نحوه و زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری اسناد رسمی از روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام و کد ملی) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.
متقاضیان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت مشاهده نقص احتمالی در کارت لازم است مطابق بند «ب» و به حوزه‌ رفع نقص مندرج در بند «پ» این اطلاعیه مراجعه نمایند.


ب‌- درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

  1. با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه‌ای متقاضیان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای وجود ندارد. لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳ و ۴ (نام خانوادگی نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه وکدملی) کارت شرکت در آزمون، لازم است موارد مغایرت را از اداره ثبت احوال منطقه سکونت خود پیگیری نمائید.
  2. چنانچه به بندهای ۷، ۸ و ۹ (مقطع تحصیلی، تاریخ فارغ التحصیلی، عنوان رشته تحصیلی) معترض هستید می توانید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸منحصرا به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید و در صورتی که نسبت به موارد مشروح ذیل معترض هستید ضرورت دارد در روز پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ براساس اطلاعیه پرینت کارت به نماینده سازمان سنجش مستقر در واحد رفع نقص مراجعه نمائید.
    الف – چنانچه نسبت به بند ۵ (جنس) معترض هستید.
    ب – چنانچه شماره داوطلبی شما به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا است و یا کارت شرکت در آزمون شما فاقد عکس بوده و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله عکس اشتباه، فاقد مُهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و … است، باید در صبح روز پنجشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ با همراه داشتن مدارک مربوطه کارت ملی و اصل شناسنامه عکس‌دار و ۲ قطعه عکس ۴×۳ به نماینده سازمان سنجش مستقر در واحد رفع نقص مندرج در بند «پ» مراجعه و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف شود، در غیر این‌صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌شود. ضمنا سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه تکمیلی، در نظر گرفته شده است.
  3. چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۶ (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه بنیاد شهید، سپاه پاسداران، ستادکل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی) لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸منحصرا به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در این درگاه اطلاع‌رسانی نسبت به اصلاح سهمیه اقدام نمایید.
    پ- آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون
    نماینده این سازمان در روز پنجشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در واحد رفع نقص در دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره به آدرس تهران، میدان فردوسی، به سمت انقلاب، بن بست شاهرود به منظور بررسی و پاسخ‌گویی به مواردی که در توضیحات فوق اشاره شده، مستقر خواهد شد.

ت- یادآوری‌های مهم‌

  1. برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.
  2. شروع فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ ۱۵:۰۰ (سه بعدازظهر) خواهد بود.
  3. درب ورودی حوزه‌های امتحانی راس‌ ساعت‌ ۱۴:۳۰ (دو و سی دقیقه بعدازظهر) بسته خواهد شد، لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته‌شدن درب‌های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
  4. هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاک‌کن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.
  5. داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیدا خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «ث‌‍» آمده است، رفتار خواهد شد.
  6. همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.
  7. رعایت پوشش اسلامی در حوزه برگزاری آزمون الزامی است.
  8. برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.
  9. حوزه ی برگزاری آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور است، بنابراین اکیدا توصیه می‌شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جدا خودداری شود.
  10. داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
  11. داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵از طریق سیستم پاسخ‌گویی اینترنتی https://request.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه نمایند. درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

چه کسانی میتوانند کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری را دریافت کنند؟

متقاضیان علاقه مند به شرکت در آزمون درفتر یاری میتوانند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دفتر داری 1402، به سایت ثبت اسناد  واملاک کشور مراجعه کنند. آزمون کتبی جذب دفتریاری، در بعدازظهر روز جمعه 1402/12/18 ساعت 15 در کانون سردفتران و دفتریاران تهران برگزار خواهد شد.

طبق این اعلامیه، تمام موارد ذکر شده قبل از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری  1402 باید رعایت شوند:

  1. کلیه سران دفاتر اسناد رسمی فاقد دفتریار اول باید نسبت به معرفی دفتریار اقدام نمایند.
  2. اشخاصی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دفتریاری هستند که از ناحیه سردفتر اسناد رسمی معرفی شده باشند.
  3. متقاضیان در زمان ثبت نام باید واجد شرایط مواد 7 و 9 قانون دفاتر اسناد رسمی باشند.
  4. چنانچه در هر مرحله از آزمون خلاف اظهارات و مدارک ارسالی از سوی متقاضیان اثبات گردد از لیست پذیرفته شدگان حذف و در صورت ابلاغ نیز لغو ابلاغ خواهند شد.

مواد 7 و 9 دفاتر اسناد رسمی:

ماده ۷: دارندگان دانشنامه لیسانس را بدون کارآموزی و دارندگان دیپلم کامل متوسطه را بشرط یک سال کارآموزی میتوان بدفتریاری دفاتر‌اسناد رسمی انتخاب نمود. ‌دفتریارانی که در تاریخ تصویب این قانون بدفتریاری اشتغال دارند کماکان دفتریار شناخته میشوند.

تبصره: کفیل دفترخانه باید واجد همان شرایط باشد که برای سردفتر مقرر است. ‌

سن سردفتران در بدو اشتغال نباید کمتر از بیست و چهار سال و بیشتر از پنجاه سال و سن دفتریاران نباید کمتر از بیست سال و بیشتر از‌پنجاه سال باشد.

 ماده 9: سن سردفتران در بدو اشتغال نباید کمتر از بیست و چهار سال و بیشتر از پنجاه سال و سن دفتریاران نباید کمتر از بیست سال و بیشتر از‌پنجاه سال باشد. ‌

 

مواد امتحانی آزمون دفتریاری 1402

قبل از ثبت نام  و دریافت کارت ورود به جلسه ازمون دفتریاری 1402، به چه چیزی باید توجه کرد؟

 مواد امتحانی آزمون دفتریاری قبل از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری 1402:

  • ‏احکام و معارف اسلامی
  • ادبیات فارسی
  • حقوق ثبت
  • حقوق مدنی
  • آیین نامه و مقررات دفاتر اسناد رسمی

هزینه ثبت نام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری 1402 برابر با 250 هزار تومان معادل دو میلیون و پانصد هزار ریال میباشد.

 

 توجه کنید که ثبت نام باید در سایت ثبت اسناد واملاک کشور انجام شود

چه کسانی نمی توانند کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری را دریافت کنند؟

علاقه مندان به دفتریاری برای ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری 1402  باید دارای مدرک لیسانس (بدون گذراندن دوره کاراموزی) باشند. قابل ذکر است که اگر فردی با مدرک دیپلم بخواهد نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه ازمون دفتریاری 1402 اقدام کتد، باید دوره کارآموزی را گذرانده باشد.

افراد با شرایط زیر نمی توانند برای دریافت کارت ورودبه جلسه دفتریاری 1402 اقدام نمایند:

  • اتباع بیگانه
  • کسانی که تحت قیومیت یا ولایت هستند
  • محکومین بانفصل دائم از ختدمات دولتی، قضایی یا دادگستری
  • محکومین بانفصل موقت از خدماتو مشاغل مزبور در مدت انفصال یا تعلیق
  • محکومین به جنایات عمدی
  • امشخاص مشهور به فساد عقیده و معتادین به مواد مخدر و کسانی که فاقد صلاحیت اخلاقی باشند

مواد امتحانی آزمون دفتریاری چیست؟

حکام و معارف اسلامی
ادبیات فارسی
حقوق ثبت
حقوق مدنی
آیین نامه و مقررات دفاتر اسناد رسمی
برای دیدن جزئیات بیشتر از آیین نامه و دفاتر اسنادرسمی کلیک کنید

چه کسانی نمی توانند کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری را دریافت کنند؟

تباع بیگانه
کسانی که تحت قیومیت یا ولایت هستند
محکومین بانفصل دائم از ختدمات دولتی، قضایی یا دادگستری
محکومین بانفصل موقت از خدماتو مشاغل مزبور در مدت انفصال یا تعلیق
محکومین به جنایات عمدی
امشخاص مشهور به فساد عقیده و معتادین به مواد مخدر و کسانی که فاقد صلاحیت اخلاقی باشند

آیا غیر از موارد ذکر شده، صلاحیت های دیگری هم برای همگان وجود دارد؟

بله؛ تمام افرادی که قصد شرکت در آزمون دفتریاری را دارند باید واجد شرایط 7 و 9 قانون دفاتر اسناد رسمی باشند.
برای اطلاع از قوانین 9 و 7 دفاتر اسناد رسمی کلیک کنید

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کارت ورود به جلسه آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403