چگونه در کنکور قبول شویم،روش مطالعه حرفه ای عمومی ها

در کنکور قبولی شویم 2

جهت مشاوره در زمینه چگونه در کنکور قبول شویم،روش مطالعه حرفه ای عمومی ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه در کنکور قبول شویم اولین و مهمترین مرجع تست ها از کتاب درسی است . با توجه به اینکه درکنکورهای اخیر تست ها به سمت مفهومی شدن پیش رفته اند لذا حتما باید به کتاب درسی و مطالب آن دقت و تمرکز بیشتری داشته باشید.

در کنکور قبولی شویم




چگونه در کنکور قبول شویم ، اطلاع از ضرایب دروس


چگونه در کنکور قبول شویم , جهت تعیین نمره تراز ، ضرایب دروس اختصاصی در ضیب 3 ضرب می شوند . ضریب درس ریاضی 12 ، فیزیک 9 و ضریب شیمی 6 است. با توجه به اینکه هر درس ضریب خود را دارد لذا در هنگام برنامه ریزی برای مطالعه ، میزان و ساعات مطالعه برای هر درس باید براساس ضریب و تاثیری که بر رتبه کنکور شما دارد ، تعیین گردد . مثلا درسی که ضریب 3 دارد مهمتر از درسی است که ضریب 2 دارد.


چگونه در کنکور قبول شویم

 اما این به این معنا نیست که فقط دروس با ضرایب بالا را بخوانید و از مطالعه دروس با ضریب کمتر غافل شوید !
مثلا درس عربی چون در بین اکثر داوطلبان مورد کم توجهی قرار گرفته و درصد پاسخگویی به این درس ضعیف است لذا دارای انحراف معیار بالایی است و کسب درصد بالا در این درس باعث بهبود رتبه نسبت به بقیه رقبا می شود . لذا پیشرفت درصد در مباحثی که اکثر رقبا در آن ضعیف هستند خیلی بهتر و مهمتر از این است که درصد بالایی در مبحثی داشته باشید که اکثر رقیبان در آن قوی هستند.


در کل مبحثی که رغیب تان در آن ضعیف است می تواند سکوی پرتاب شما به سمت رتبه های عالی در کنکور سراسری باشد.
چگونه در کنکور قبول شویم , موفقیت و قبولی در یک رتبه خوب نیازمند کسب درصدهای متعادل و هدفمند شده در تمامی دروس است لذا هیچ درسی به دلیل سختی و یا علاقه نداشتن به مباحث آن نباید حذف شود.


با عضویت در کانال تلگرام مشاور گروپ از آخرین اخبار و مقالات مشاوره و برنامه ریزی با خبر شوید.

5465

مشاور گروپ


چگونه در کنکور قبول شویم با بهترین منابع کنکور


بهترین منابع تستی یک داوطلب حرفه ای کنکور ، تست های سراسری و آزاد چند سال اخیر است . در هنگام مطلعه ، در هنگام مرور و نیز در زمان های جمعبندی باید تست زنی را از این منابع انجام دهید.

بهترین کتاب تست باید تست های استانداردی داشته باشد که بهترین و معتبرترین تست ها ، تست های سراسری و آزاد است و لذا در قدم اول سعی شود تمام تست های سراسری و آزاد کنکورهای 10 سال اخیر کار شوند و سپس اگر زمان اضافی داشته اید می توانید تست تالیفی بزنید .

چگونه در کنکور قبول شویم-روش مطالعه ادبیات :

به دلیل ضریب بالایی که در کنکور دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر تست های این درس از متون کتاب ادبیات فارسی است چیزی حدود 80% و مبحث زبان فارسی تست های کمی دارد.

تست هایی که از متون ادبیات فارسی طرح می شود از قسمت معانی لغات ، اصطلاحات ، عبارت ها ، واژه ها ، معنای اشعار ، نثر ساده ، ضرب المثل ها ، مسجع ، کنایه های ادبی ، آرایه ها و… است.

در هنگام مطالعه ادبیات توجه بیشتری به دروس تست خیز و مهم در کنکور داشته باشید. درس هایی مثل حسنک وزیر ، پله پله تا ملاقات خدا ، اشعار حافظ ، سعدی ، مولانا و … اهمیت بیشتری دارند . لذا با دقت بیشتری خوانده شوند.

بهتر است ادبیات را به صورت درس به درس بخوانید و پیش بروید و خلاصه برداری و فلش کارت انجام دهید .مثلا معانی لغات ، اصطلاحات و واژه ها و تاریخ ادبیات.

چگونه در کنکور قبول شویم -درس ادبیات فارسی شامل بخش ها زیر است:

متون : متن های ادبی را به دقت بخوانید و به معنای لغات و اصطلاحات به کار رفته توجه کنید . برای پیدا کردن معنی لغت به قسمت واژه ها و اعلام در آخر کتاب رجوع کنید. متون ادبی سخت تر را بیشتر بخوانید و سطر به سطر را معنی کنید .

برای اصطلاحات ، کنایه ها و … به کار رفته در متون توجه کنید . مباحث را به صورتی بخوانید تا اگر تستی به عنوان درک مطلب ازشون بیاد بتونید جواب بدین.


پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071613 تماس بگیرید


اشعار: تمام اشعار مهم را بخونید و دقیق معنی کنید . به صنایع ادبی ، کنایه ها و استعارات در اشعار توجه کنید . معانی اشعار را بیت به بیت بخوانید. درک مفهومی معانی اشعار بسیار مهم است و در کنکور های اخیر نیز توجه ویژه ای به آنها شده است.

املا: سعی شود در هنگام مطالعه ی متون به املای کلمات مهم توجه کنید . زیرشون خط بکشید و یا در حاشیه ی صفحه ای که کلمه در آن قرار داره یادداشت کنید تا به هنگام زمان های مررو با یک نگاه سریع املای کلمه در ذهنتان تداعی شود.

تاریخ ادبیات و لغات :
در مبحث تاریخ ادبیات که در مورد زندگی نامه و نام آثار ، شعرا و نویسندگان است ، چون تعداد شاعران و نویسندگان زیاد هست ، زود فراموش میشن و جزو مباحث فرارند لذا توصیه میشه برای تاریخ ادبیات ، فیش برداری داشته باشید.

تکنیک های حفظ اسامی ، نکات ، آثار و …

1- برای حفظ و به یاد سپاری برخی نکات می توانید از تکنیک مخفف ها استفاده کنید به این صورت که مثلا برای حفظ آثار خمسه ی نظامی گنجوی ، فقط حرف اول را بردارید و کنار هم بچسبانید که میشه ملخ ها . آثار خمسه گنجوی این ها بودن:

مخرن الاسرار-لیلی و مجنون-خسرو شیرین-هفت پیکر و اسکندرنامه.

همچنین می توانید قسمتی از کتاب را به صورت خلاصه درآورده و در فلش کارت بنویسید و در زمان های مرور بخوایند.

برای حفظ لغات و اصطلاحات در هنگام مطالعه می توانید از دو روش زیر هم استفاده کنید:

-از کلمات هم خانواده استفاده کنید.
– از روش تداعی معانی استفاده کنید.

سعی شود با استفاده از این تکنیک ها و کمی خلاقیت در مطالعه و یادگیری ، مطالب را به حافظه بلند مدت بسپارید تا در مطالعه درس ادبیات مشکلی نداشته باشید.

چگونه در کنکور قبول شویم -فلش کارت هایی برای لغات:

لغات مهم و نیز لغاتی که از نظر شما دشوار هستند بعلاوه لغاتی که از نظر املایی مهم هستند ، در فلش کارت ها بنویسید و همیشه مرور کنید.

معنای اصطلاحات و لغات ، عبارات مهم ، ضرب المثل ها ، کنایه ها و استعاره های را نیز در این فلش کارت ها می توان یادداشت کرد . لغاتی که از نظر املا و یا معنی شبیه به هم هستند را یادداشت کنید.

فلش کارت های تاریخ ادبیات:

در بالای فلش کارت ها نام شخصیت و در پایین فلش کارت توضیحات مربوطه را بنویسید. توجه داشته باشید که قسمت اعلام در آخر کتاب زیاد مورد توجه طراحان است لذا حتما به این قسمت توجه داشته باشید.

دریافت آخرین اخبار سازمان سنجش و کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

5465 1657 2


چگونه در کنکور قبول شویم- روش مطالعه دین و زندگی :

شامل بخش های زیر است:

متن درس- آیات و روایات-زیرنویس-برای مطالعه-عناوین موضوعات

چگونه در کنکور قبول شویم- روش مطالعه عربی:

تقریبا در کنکور های 15 سال اخیر عربی خیلی در کنکور مهم بوده است . داوطلبان در زبان انگلیسی پیشرفت داشته اند اما در درس عربی به دلیل طرح مفهومی تست ها همچنان میانگین درصدهای کم است.

یکی از دلایلی که باعث شده میانگین درصد عربی در کنکورهای اخیر کم باشه اینکه داوطلبان بیشتر به زبان انگلیسی توجه داشته اند و از مطالعه ی این درس غافل شده اند لذا می توان با تاکید و تضمین گفت درس عربی با انحراف معیار بالا می تواند رتبه ساز باشد و کسب درصد بالا در این درس یک امتیاز بزرگ است.

80 درصد تست های عربی از مباحث قواعد و دستور هستند و بقیه تست ها از ترجمه ی لغات و متون عربی هستند. شما می توانید با افزیش دایره لغت خود در این درس در زمان صرفه جویی کنید و در مقابل درصد عربی خود را افزایش دهید.

با اینکه سازمان سنجش اعلام کرده که منابع درسی عربی فقط از سال دوم و سوم هستن اما برای تسلط بر بخش قواعد و دستور عربی باید قواعد سال اول را نیز از پایه بخوانید.

چگونه در کنکور قبول شویم- روش مطالعه زبان انگلیسی:

همانطور که در بالا نیز گفته شد ، زبان انگلیسی در بین داوطلبان بیتر مورد توجه قرار گرفته و میانگین درصد پاسخگویی داوطلبان به این درس متوسط رو به بالا بوده است . برخلاف درس عربی که قواعد و دستور حرف اول را می زند در زبان انگلیسی حرف اول را لغات می زند.



مشاوره تلفنی ویژه کنکور تجربی توسط دانشجویان پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 تماس بگیرید
پاسخگویی از ۸ صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل


برای قبولی در کنکور سراسری حتما باید مهارت های مطالعه و برنامه ریزی اصولی را بدانید.از مهمترین اصولی که می تواند مهارت های مطالعه برای کنکور را بهبود بخشد ، استفاده از تجربیات افردی است که خود این مسیر را با موفقیت سپری کرده اند. الگوبرداری از افراد موفق و قبولی های برتر کنکور در این مسیر به شما کمک می کند که مطالعه ای حرفه ای و با کیفیت داشته باشید.

مهمترین و اصلی ترین توصیه های افراد موفق کنکور:

1-داشتن برنامه ریزی اصولی و هدفمند
2-تلاش و پشتکار و انگیزه بالا داشتن
3-منظم بودن در مطالعه روزانه
4-اهمیت و اولویت دهی به کتاب درسی
5- استفاده از منابع با کیفیت در یادگیری و تست زنی
6- داشتن برنامه مرور و جمعبندی های حرفه ای در طول سال
آیا شما نیز می خواهید در کنکور امسال 97 جزو برترین قبولی ها باشید؟
آیا می خواهید سوالات و اشکالات برنامه ریزی خود را از برترین قبولی ها بپرسید؟


پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071613 تماس بگیرید

4.4/5 - (11 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونه در کنکور قبول شویم،روش مطالعه حرفه ای عمومی ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403