مدیریت زمان در جلسه آزمون کنکور به سبک قبولی های پزشکی

clock 700

جهت مشاوره در زمینه مدیریت زمان در جلسه آزمون کنکور به سبک قبولی های پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سلام خدمت همه ی دوستان و عزیزان کنکوری . امیدوارم که از این لحظات به خوبی برای آمادگی کنکور استفاده کنید و در پایان این فصل درسی نتیجه ی زحماتتون رو بگیرین . چندین توصیه رو میخواستم برای شما عزیزان داشته باشم پیرامون نحوه ی مدیریت زمان در سر جلسه. لطفا با مشاور گروپ همراه شوید …

مدیریت زمان

مدیریت زمان در جلسه آزمون کنکور

مدیریت زمان : یه نکته ای که خیلی باید بهش توجه داشت اینه که شما مجبور نیستید که به همه ی سوالا جواب بدین . پاسخ دادن به سوالاتی که مشابه آنها را قبلا دیده اید  باعث میشه که روحیه ی شما سر جلسه خیلی بره بالا.

همچنین با جواب دادن این دست سوالات شما ترغیب میشید که دفعه ی بعدی که برای آزمون آزمایشی درس میخونید با علاقه ی بیشتر و با حرص و ولع بیشتری به سراغ مطالب و موضوعات و ایده های جدید برین و این خودش یعنی ساعات مطالعه ی بیشتر و به دنبال اون نتایج بهتر.مدیریت زمان/

✅پس سعی کنین که همیشه در دور اول پاسخ گویی به سوالات ابتدا به سراغ سوالاتی برین که مشابهش رو قبلا جایی دیدین.✅

  • نکته ی دیگه ای که هست اینه که از تکنیک های ×-برای مدیریت زمان استفاده کنین.مختصرن این رو هم توضیح بدم ، تکنیک ×- اینطوریه که در دفترچه به سوالاتی که مطمئنید که جواب نمیدید ×و به سوالاتی که شک دارید به جواب نهاییش یا این که بلدید ولی زمانگیر هست -میزنید کنارش.این کار باعث میشه که شما سوالات رو پس از یک دور حل کردن تا آخر دفترچه دسته بندی میکنین وبه یه جمع بندی میرسین که در واقع به قول معروف با امتحان چند چندین. در دور بعدی که میخواین سوالا رو حل کنین سراغ سوالاتی میرین که – زده بودین. بعدش اگه خیلی سریع سر جلسه عمل کردین که بازم وقت اضافه آوردین میرین سراغ سوالات ×و زورتونو میزارین رو اونا.اگه ساعات مطالعه ی شما در طی هفته از کمیت و کیفیت مناسبی برخوردار باشه باید بعد چند وقت ببینین که تعداد سوالات × شما کم شده و دیگه سوالات کمتری هستن که هیچ ایده ای راجع بهشون ندارین.
  •         مورد بعدی هم اینه که شما تو خونه هم که دارین تست میزنین بهتره که زمان دار تست بزنین یعنی یه تعداد سوال معین رو براش زمان بگیرین و شروع کنین به حل کردن.این کار شم تست زنیتون رو قوی تر میکنه و با مرور زمان تاثیر اون رو در آزمون ها میبینین.?

 

مدیریت زمان یعنی لیست فعالیت های روزانه

مدیریت زمان : بچه ها یکی از دیگه از مشکلاتی که شما کنکوری های عزیز در حوزه ی مدیریت زمان باهاش مواجه میشید این هستش که شما فهرستی از کارهایی که باید در طول روز انجام بدید رو تنظیم نمی کنین و فکر میکنین که به اندازه ی کافی ذهنتون قوی هست که بتونه لیست تمام کارهایی رو که باید انجام بدین به یاد بیاره و دائما اونارو واستون مرور کنه و نگهشون داره !!!

هر زمان مسئله ، کار یا … جدیدی واستون پیش میاد، سریع اونو مکتوب کنین و یک تایم برای رسیدگی کردن بهش اختصاص بدین … مثلا معلم شما امروز سه تا مسئله فیزیک به شما داده و گفته بچه ها این مسئله ها از درس امروز هستن و خیلی مهمن … حالا شما میگی فردا که فیزیک نداریم ، بذار اول یک ساعت ریاضی بخونم ، بذار اول تست های دین و زندگی که فردا امتحان دارم بزنم ، بذار فلان کارو بکنم و و و … با اینکار شما ناخواسته ، بدون اینکه حتی متوجه شین دارید ضمیر ناخودآگاهتون رو درگیر میکنید ، یعنی بازدهی و راندمان میاد پایین ، داری ریاضی کار میکنی ، مدام به خودت میگی فیزیک یادم نره، داری تست میزنی ، میگی فیزیک یادم نره و … این باعث ميشه اگه قراره یک ساعت ریاضی رو با بازدهی 80 به بالا بخونی، توی این وضعیت با بازدهی 30 _ 40 بخونی … این یعنی چی ؟؟؟مدیریت زمان/

آفرين ، یعنی اتلاف وقت … یعنی تو احتیاج داری واسه اینکه مطالب ریاضی رو بهتر یاد بگیری ، دوباره یک زمان دیگه بهش اختصاص بدی … پس توصیه ما به شما این هستش که ، همیشه کارهایی رو که قراره انجام بدین ، بیارین روی کاغذ و بهش یک تایم خاصیتی اختصاص بدین ، با اینکار شما عملاً اونارو از ذهنتون خارج میکنین و خیالتون راحت ميشه که یه جا ثبت شده و دیگه لازم نیست ضمیر ناخودآگاه شما درگیر به خاطر سپردن و بیاد آوردن اون کار باشه، در نتيجه راندمان و بازدهی افزایش پیدا میکند …مدیریت زمان/

مدیریت انرژی از مدیریت زمان مهمتر!

فرض کنیم در کنکور ۴۰تست برای یک درس درنظر گرفته شده است.

  •    یک داوطلب به همه ی این ۴۰تست پاسخ می دهد.۲۵سوال را صحیح و ۱۵سوال را غلط پاسخ می دهد.درصد او برای این درس ۵۰درصد می شود.
  •   داوطلب دیگری فقط به ۲۰تست پاسخ می دهد و همه ی آن ها را صحیح پاسخ می دهد. او هم در این درس ۵۰درصد می شود.
  •   اما این دو‌ داوطلب یک تفاوت عمده باهم دارند.
    نفر اول علاوه بر اینکه زمان بیشتری را برای به دست آوردن ۵۰درصد نسبت به نفر دوم اختصاص داده است، ۵۰درصد بیشتر انرژی صرف کرده،۵۰درصد بیشتر خسته شده و ۵۰درصد بیشتر کلافه شده است.
    قطعا وقتی این دو داوطلب به درس بعدی می روند،نفر دوم ۵۰درصد انرژی،حوصله و توان بیشتری نسبت به نفر اول دارد و همینجاست که تفاوت ها در رتبه ی کنکور بوجود می آید.
  •   بنابر این گفته ها باید اقدامات زیر را انجام دهیم:
    ۱-فقط روی مباحثی وقت بگذاریم که مطمئنیم می توانیم از پس تست های آن ها بربیاییم.
    ۲-سرجلسه کنکور بگردیم دنبال سوال هایی که قبلا روی مباحث آن ها بیشتر وقت گذاشته ایم.
    ۳-از پاسخبرگ پر نشده نگران نشویم.
    ۴-فقط مطمئن پاسخ دهیم و شکدارها را پاسخ ندهیم.

در پایان برای همه ی شما آرزو ی موفقیت میکنم.قدر این لحظات رو هم بدونین و مراقب خودتون باشین.✋️


محسن ادیب زاده- دانشجوی سال آخر پزشکی تهران


دریافت مشاوره خصوصی با شرایط ویژه برای ثبت نام فقط با شماره زیر  تماس بگیرید …

رتبه های برتر


خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته



4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مدیریت زمان در جلسه آزمون کنکور به سبک قبولی های پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی