چگونه فیزیک را 100 بزنیم (ویژه ی کنکور 1401)

چگونه فیزیک را 100 بزنیم (ویژه ی کنکور 1401)

جهت مشاوره در زمینه چگونه فیزیک را 100 بزنیم (ویژه ی کنکور 1401)

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه فیزیک را 100 بزنیم  اونهم برای کنکور 1401  سوال بسیاری از داوطلبانی است که معمولا هدفشان ارتقای درصدهای تخصصی برای قبولی در پزشکی و یا مهندسی است.  فیزیک درسی رتبه ساز و تراز آور برای داوطلبان رشته تجربی و ریاضی است چرا که اکثرا در این درس ضعیف اند.

چگونه فیزیک را 100 بزنیم (ویژه ی کنکور 1400)




چگونه فیزیک را 100 بزنیم برای داوطلبانی که می خواهند کارنامه ای درخشان داشته باشند و یا در خود این توانایی را می بینند و البته زمان این را دارند که برای 100 زدن فیزیک زمان بیشتری بگذارند ، یکی از راههای تضمین در قبولی بهترین رشته ها است البته به شرط اینکه در بقیه دروس نیز درصدهای بالایی داشته باشید.

چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟( ویژه ی کنکور 1401)

چگونه فیزیک را 100 بزنیم ؟ هم در رشته تجربی و هم در رشته ریاضی ، دو درس ریاضی و فیزیک بسیار اهمیت دارند چرا که همانطور که در بالا گفته شده ، اکثر رقبای رشته تجربی در این دو درس ضعیف اند آن هم به این دلیل که بیشتر بروی دو درس اصلی رشته تجربی یعنی زیست و شیمی تمرکز و برنامه ریزی کرده اند و از اهمیت و تاثیر بسیار زیاد این دو درس بر رتبه و تراز کنکور سراسری غافل مانده اند.

کنکور میدان رقابت است لذا اگر شما بتوانید در نقطه ضعف رقیب ، عالی ظاهر شوید و با یک برنامه ی حرفه ای و اصولی پیش بروید ، در واقع قبولی خود را در بهترین رشته و دانشگاه تضمین کرده اید.

چگونه فیزیک را 100 بزنیم ؟ بودجه بندی تست های فیزیک در کنکور سراسری

از کتاب های فیزیک پیش دانشگاهی : جمعا 16 تست
فیزیک سال سوم : جمعا 7 تست
فیزیک سال دوم جمعا : 4 تست
بخش آینه و عدسی فیزیک و آزمایشگاه سال اول : جمعا 3 تست در کنکور سراسری 96 سهمیه تست های فیزیک بوده است.

  اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد با کلیک بر روی لینک زیر:

5465

چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟ نکات مهم خوندن فیزیک

نکته ی بسیار مهمی که در مورد کسب درصدهای بالا در همه ی دروس باید بدانید این است که برای قبولی در یک رشته ی خوب ، کافیه 15 تا 20 تست فیزیک رو درست پاسخ دهید. توصیه می کنیم مباحث را گزینشی انتخاب کنید و فصول پر تست را بیشتر کار کنید.

در فیزیک پیش دانشگاهی به جز دو فصل اول ، بقیه مباحث این کتاب ساده و راحت هستند و با یک درسنامه قوی و تمرین زیاد می توانید به راحتی از این مباحث ساده درصد بگیرید.

از فیزیک سال دوم فصول گرما و فشار هم مباحث ساده و راحتی هستند.

دو فصل آخر از کتاب فیزیک سال سوم دبیرستان نیز ساده هستند که می توانید روی این مباحث برای درصد گرفتن حساب باز کنید.

با این حساب حتی داوطلبان سطح ضعیف تا متوسط نیز می توانند از مباحث گفته شده در اینجا ، حداقل 15 تست و حداکثر 17 تست را پاسخ درست دهند.

پس از همین لحظه ذهنیت منفی خود را نسبت به درس فیزیک تغییر دهید و به جای ناامید شدن از درس فیزیک و صفر زدن در آزمون ها ، سعی کنید این مباحث ساده و راحت را بیشتر کار کنید و با درصد خوب در فیزیک آینده شغلی خود را دگرگون کنید.

توصیه برای ، چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟

1- اولویت و توجه زیاد به کتاب درسی:

در کنکورهای اخیر طراحان تست کنکور توجه بیشتری بروی متن کتاب درسی داشته اند لذا در وهله ی اول برنامه ریزی درس فیزیک ، متن و تمرین های کتاب درسی را خوب بخوانید و از کتاب درسی غافل نشوید.

2- فیزیک را مفهومی بخوانید:

حرف اول و آخر را در به تسلط رسیدن مباحث فیزیک ، مفهومی خواندن می زند . ابتدا باید مطالب کتاب درسی را خوب متوجه شوید سپس به سراغ حل تست بروید.

مثلا در مباحثی مثل نیروی گریز از مرکز و نیروهای وارده به جسم در مبحث دینامیک ، مفهومی خواندن و درک مطلب در حل تست بسیار مفید و کارساز است . در حل تست های فیزیک سعی کنید با رسم شکل تست را پاسخ دهید تا مفهوم مبحث و منظور تست را بخوبی متوجه شوید.

3-چگونه فیزیک را 100 بزنیم ؟ تقویت توان محاسباتی

در آزمون و کنکور واقعی زمان شما بسیار محدود است لذا از الان ماشین حساب را کنار بگذارید . عادت کنید محاسبات پیچیده را بدون ماشین حساب انجام دهید . توصیه میکنیم برای افزایش سرعت در محاسبات تمام زوایای مثلثاتی را حفظ کنید .

حفظ مربع اعداد زیر بیست هم مفید است . تاکید داریم زیاد از محاسبات ذهنی استفاده نکنید . شاید محاسبات ذهنی شما قوی باشد اما در جلسه ی کنکور که کمی استرس دارید ، احتمال اشتباه در محاسبات ذهنی بسیار زیاد است لذا تمام محاسبات را بر روی کاغذ بنویسید.

چگونه فیزیک را 100 بزنیم ؟ حل انواع تیپ تست کنکور سراسری

چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟ تعداد تست هایی که می توان از درس فیزیک طرح کرد زیاد است اما در کنکور های اخیر تیپ های طرح تست فیزیک زیاد تغییری نداشته اند لذا کافیه تیپ تست های مختلف فیزیک را خوب کار کنید تا بتوانید هر تستی را پاسخ دهید.

دریافت آخرین اخبار سازمان سنجش و کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

657 2

چگونه فیزیک را 100 بزنیم ؟چه نوع تستی کار شود؟

توصیه می شود تست های استاندارد و از کنکورهای اخیر باشد . سپس به سراغ یک کتاب تست معتبر و استاندارد برای تست زنی بیشتر بروید.

کتاب تست باید تست های آن در وهله ی اول تیپ بندی شده باشد و در قدم بعدی پاسخنامه کامل و جامعی داشته باشد . اگر پاسخ های درست شما کم بود اصلا نگران نشوید چرا که شما تست کار می کنید که نکات جدیدی را یاد بگیرید تا تست های سخت و پیچیده سر جلسه کنکور برایتان جدید و عجیب نباشند. از تست های دشوار نترسید و با مرور نکات تست های سخت ، ایده و راه حل ها را برای حل تست های اینچنینی به یاد داشته باشید و اکنون بارها مرور کنید.

تمرین و تمرین و تمرین برای 100 زدن فیزیک در کنکور:

چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟ اکثر تست های درس فیزیک حاوی نکات خیلی خوب و جالبی اند توصیه می شود این تست ها را علامت بزنید حتی اگر تست های آزمون آزمایشی باشند و در دوران جمعبندی مجددا حل کنید و مرور داشته باشید .همچنین تست های سراسری سال های اخیر نیز باید همواره مرور شوند.

چگونه فیزیک را 100 بزنیم ؟ نکات خیلی مهم در مطالعه فیزیک:

1- ابتدا کتاب درسی را با دقت و تمرکز بخوانید . متن کتاب درسی را بفهمید و بعد مثال ها و تمرین های کتاب درسی حتما کار شوند.
2- در حل تست ها ماشین حساب را کنار بگذارید و مسائل را تا انتها به جواب برسانید . در تست های محاسباتی فیزیک ، داشتن سرعت عمل خیلی مهمه. لذا از همین الان با تمرین تست های مختلف ، سرعت محاسباتی خود را افزایش دهید.
3- بعد از مطالعه کتاب درسی یا مرور خلاصه ها ، حتما سراغ تست زنی بروید . صبر داشته باشید و این روال را آنقدر تکرار کنید تا سرعت شما در تست زنی مسائل فیزیک افزایش یابد.

4- می توانید تست ها را برای بار دوم نیز حل کنید که این باعث افزایش سرعت عمل شما می شود .البته حتما راه حل را از ابتدا تا اخر پیاده سازی کنید و از حفظ پاسخ ندهید.
5- لزومی نداره فرمول های زیادی رو حفظ کنید و خودتونو گیج . بهتره شیوه ی درست استفاده از فرمول های اصلی و کلیدی فیزیک رو یاد بگیرید و در اونها به تسلط برسید.

برای 100 زدن فیزیک تنها باید سرعت محاسباتی خود را بدون کاهش دقت افزایش دهید . از همین امروز شروع کنید.


پیشنهاد می کنیم از مشاوران مرکز جهت گرفتن راهنمایی های لازم برای 100 زدن فیزیک استفاده کنید.

  مرکز مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی مشاور گروپ ، مشاوره دهنده تخصصی و پاسخگوی تمام سوالات شما از سراسر کشور و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب می باشد

شماره تماس 9099071613  

منتظر فرصت های طلایی نباش.
فرصت های معمولی را دریاب,
و از آن ها یک فرصت طلایی و تاریخی بساز!

4.1/5 - (11 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونه فیزیک را 100 بزنیم (ویژه ی کنکور 1401)

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی