چگونه جمعبندی کنیم تا جابجایی رتبه در دو ماه داشته باشیم

جمعبندی کنیم

جهت مشاوره در زمینه چگونه جمعبندی کنیم تا جابجایی رتبه در دو ماه داشته باشیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه جمعبندی کنیم تا جابه جایی رتبه داشته باشیم ؛ این سوالی است که همه داوطلبان دارند چرا که دیگر اکثرا مطمئن شدند در دوران جمعبندی امکان جابه جایی رتبه بسیار زیاد است و البته این را در نتایج رتبه های قبولی می توان به اثبات رساند.

چگونه جمعبندی کنیم

چگونه جمعبندی کنیم

چگونه جمعبندی کنیم ? مدیریت و مهندسی منابع برای کسب نتیجه ی بهتر در دوران جمعبندی

چگونه جمعبندی کنیم , نتایج آزمون های سال های قبل نشان می دهد تعدادی از دانش آموزان توانسته اند در دوران جمعبندی جایگاه خود را ارتقا دهند و در کنکور سراسری نتایجی بهتر از حد انتظار کسب کنند.
در ماه های پایانی بسیاری از دانش آموزان با نهایت توان خود درس می خوانند . آنچه نتایج را متمایز می کند داشتن یک برنامه ی صحیح است.
از اکنون تا کنکور 97 دو بازه ی زمانی در پیش روی شماست که اگر برای این دوره ها برنامه ریزی صحیح و منسجمی داشته باشید سبب رشد جایگاه شما خواهد شد.

یکی دوران جمعبندی با اجرای صحیح روش سه روز یکبار ( به ویژه مطالعه ی قسمت های ضروری تر همه ی درس ها پس از هر آزمون از کتاب تست سراسری ) به همراه مطالعه ی فقط یک یا دو درس ضروری به طور کامل و بازه ی دیگر ، هفته ی پایانی یعنی هفته ی تورق سریع است.

چگونه جمعبندی کنیم , در این بازه های زمانی مانند تمام دوره های پیش و حتی مهمتر از دوره های گذشته ، انتخاب منابع و کتاب ها نقش تعیین کننده دارد . اولین گام برنامه ریزی ، انتخاب کتاب است .


در دوره های پایانی اهمیت امتحان دادن و بازیابی بیش از آغاز سال است . کدام سوال ها را انتخاب خواهید کرد و از کدام منابع تمرین خواهید داشت . انتخاب صحیح منابع نقش تعیین کننده ای در موفقیت شما در دوران انتقالی ، دوران جمعبندی و در هفته ی پایانی ( تورق سریع ) دارد . اهمیت سوال های استاندارد و سوال های شناسنامه دار در این زمان های باقیمانده بیش از همیشه است . اگر در طول سال منابع پراکنده و متعددی تهیه کرده اید اکنون باید با بهترین منابع خود کار کنید . یکی از عوامل آشفتگی در هفته های پایانی ، تعدد منابع است.چگونه جمعبندی کنیم..

هر اتفاقی که رخ میدهد انعکاسی است از یک تصمیم
اگر خواهان نتیجه ای متفاوت هستی انتخابی متفاوت داشته باش

با برنامه ریزی درسی متفاوت درس بخون و متفاوت نتیجه بگیر

sa 1

چگونه جمعبندی کنیم , بهترین منابع دوران جمعبندی :

در دوران جمعبندی از چهار منبع استفاده می کنید :

الف) منابعی که خودتان تهیه کرده اید . مثل کلاسور ارزیابی آزمون و نکته برداری از تست های هز آزمون ، جزوات شخصی و یادداشت برداری های خودتون.

اگر در طول سال کلاسور ارزیابی آزمون داشته اید ، یادداشت برداری های خوبی تهیه کرده اید و نکات مهمی را برای خودتان استخراج کرده اید ، این ها اولین و بهترین منابع شما هستند . این ها منابعی هستند که توسط خودتان تهیه شده اند ؛ اما اگر کلاسور ارزیابی و نکته برداری آزمون و نیز یاداشت برداری و جزوه نویسی شخصی ندارید و یا کم انجام داده اید ، اکنون به بقیه ی منابع فکر کنید و روی بقیه منابع جمعبندی تمرکز کنید.

ب) منابعی که خودتان تهیه نکرده اید اما قسمت هایی از صفحات و سوال های آن ها را اولویت بندی کرده اید ؛ مثلا در کتاب درسی یا کتاب های کمک آموزشی و تمرین یا جزوه های درسی تان زیر برخی مطالب خط کشیده اید ، در کنار برخی سوال ها یا پاراگراف ها علامت گذاشته اید یا با مداد رنگی یا ماژیک آنها را های لایت کرده اید .

چگونه جمعبندی کنیم , اگر در این زمینه هم زیاد فعال نبوده اید و اولویت های خود را بخوبی تشخیص نداده اید می توانید از حافظه تان کمک بگیرید و پس از هر بار آزمون دادن و در زمانی که می خواهید برای مطالعه ی یک مبحث به سراغ منبع بروید فکر کنید و به خاطر بیاورید که کدام منبع مطلب را بهتر و مناسبتر توضیح داده است و کدامیک برای شما مناسب تر بوده است.

در زمان هایی که تردید دارید می توانید در اکثر موارد اولویت را به مطالعه ی کتاب درسی بدهید.

ج) کلاسور ارزیابی آزمون نیز منبع دیگری است که مربوط به شخص شماست و برای شما طبقه بندی و آماده شده است . کلاسور ارزیابی آزمون ها مهمترین ابزار کارنامه ای است که در آن ، سوال هایی که قبلا درست پاسخ داده بودید و سوال هایی که اشتباه پاسخ داده بودید و نیز سوال هایی که قبلا پاسخ نداده بودید مشخص شده است . اگر در آزمون ها زیاد غیبت کرده اید و کارنامه ی ارزیابی تان غنی نیست ابتدا به سراغ تست های ساده و سپس به سراغ اشتباهات متداول دیگر رقبا بروید . حتما به میزان مراجعه و سطح دشواری تست ها توجه کنید .

د) منابعی که در دوران جمعبندی و تورق سریع ، برای آزمون های مجموعه یا و تورق سریع استفاده می کنید ؛ آزمون های جامع ، کتاب تست اختصاصی و عمومی و فلش کارت ها .
اگر در ابتدای سال در انتخاب منابع خود دقیق عمل نکرده اید اکنون بیشتر دقت کنید و منابع دوران جمعبندی را درست انتخاب کنید .

چگونه جمعبندی کنیم , سوالات متداول و اشتباهات متداول:

در اولین آزمون جامع ممکن است تراز و درصدهای خوبی به دست نیاورید . نگران نباشید !

هنوز آغاز راه است و در دوران جمعبندی و با سه روش سه روز یکبار به تدریج مسلط تر خواهید شد . در هر آزمون جامع یک درس عمومی و یک درس اختصاصی را دشوارتر از حد معمول طراحی کرده ایم . هدف این است که در جلسه ی آزمون اصلی یعنی کنکور سراسری قدرت انطباق و کنترل شما افزایش یابد و در مواجهه با سوال های دشوار روحیه ی خود را از دست ندهید .

چگونه جمعبندی کنیم , برخی از داوطلبان تصور می کنند اگر در آخرین آزمون جامع تراز و درصدهای خوبی به دست نیاورند روحیه شان را برای کنکور واقعی از دست می دهند ؛ به همین دلیل یا در آزمون شرکت نمی کنند یا کارنامه شان را نمی بینند. نگران این موضوع هم نباشید .

چگونه جمعبندی کنیم , تجربه نشان داده است وقتی دانش آموزی در آخرین آزمون جامع نمره ی کمتر از حد دلخواه خود بدست می آورد اگر چه مدتی ناراحت می شود اما چون سطح توقع غیر واقعی خود را تعدیل می کند با آرامش بیشتری در کنکور اصلی شرکت می کند . هیچ یک از آزمون های جامع پایانی را از دست ندهید .

یکی از امتیازهای منحصربفرد و ممتاز گروه مشاوره و برنامه ریزی مشاور گروپ ، تخمین رتبه براساس کارنامه شماست که شما عزیزان می توانید تخمین رتبه ی خود را در آزمون های جامع و پایانی از طریق تماس با دپارتمان تخصصی مشاور گروپ تخمین بزنید.
این موضوع را در نظر داشته باشید که به دلیل آشنایی با سوال های کنکور های گذشته و نیز امتحان دادن در شرایط راحت تر ، تخمین رتبه ی شما خوش بینانه تر خواهد بود .

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی توسط تیم مشاوره ای

فارغ التحصیلان پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071613 تماس بگیرید

چگونه جمعبندی کنیم , در برنامه ریزی برای اجرای روش سه روز یکبار اولویت را به کنکورهای سراسری داخل کشور و سپس به کنکور های خارج کشور بدهید . کنکورهای جدید را در پایان دوره ی جمعبندی آزمون بدهید تا هر چه به کنکور اصلی نزدیک تر می شوید با سوالات مشابه تر و به روزتر امتحان بدهید و تخمین رتبه و برنامه ریزی تان برای دو روز و نیم باقیمانده بهتر و دقیق تر شود.

با اولیای خود درباره ی انتخاب منابع دوران جمعبندی کنکور گفت و گو کنید و دلایل خود را برای انتخاب هر کتاب و منبع و نحوه ی استفاده از هر منبع را برای ایشان توضیح دهید و از آنها نیز کمک بگیرید.

چگونه جمعبندی کنیم , اولیا می توانند هنگام برگزاری آزمون جمعبندی با روش سه روز یکبار نقش مراقب آزمون را برای داوطلب ایفا کنند و مواردی را که داوطلب روی یک تست بیش از حد وقت صرف می کند در پایان آزمون به او تذکر دهند و تونایی داوطلب در مدیریت زمان را بهبود بخشند.

اولیا می توانند با پرینت گرفتن و طبقه بندی کارنامه در آماده کردن منابع موثر برای مطالعه ی داوطلبان در دوران جمعبندی به ایشان یاری برسانند.

چگونه جمعبندی کنیم , هنگامی که تست های اشتباه خود را در آزمون های گذشته بررسی می کنید سعی کنید اشتباهات پرتکرار و هم چنین بی دقتی پر تکرار خود را کشف کنید .
بهترین راه برای جلوگیری از اشتباهات و بی دقتی ها ، شناخت آنهاست .
در دوران جمعبندی اهمیت تمرین و امتحان دادن بیش از گذشته است . با تفکر عمیق و انتخاب صحیح منابع دوران جمعبندی جایگاه واقعی خود را در آزمون اصلی تثبیت کنید . آن ها که بهتر می اندیشند بهتر هم جمعبندی می کنند.

داوطلبان عزیز همچنین می توانند با عضویت در کانال تلگرام از آخرین اخبار تحصیلی و کنکور تجربی مطلع شوید

5465


کدام رتبه های برتر کنکور در دوران جمعبندی جابه جایی رتبه داشته اند ؟


توجه: در دوران جمع بندي رتبه ها جابجا مي شوند.

رتبه ی 10 کشوری از منطقه 2 کنکور تجربی 96:

قبل از اینکه آزمون های جمعبندی شروع شود رتبه ام 69 شده بود.

قبل از شروع دوران جمعبندی ، دوره ی انتقالی داشتم که حدود یک هفته طول کشید و در طول این یک هفته مباحثی که در آنها اشکال داشتم مثل فصول آخر زیست و دین و زندگی پایه را کار کردم.

در دوران جمع بندي از چه روشي استفاده كرديد ؟

بیشتر روش دو روز یکبار را اجرا می کردم البته برایم مهم ان بود که بتوانم در آن زمان باقیمانده مشکلاتم را در مباحث برطرف سازم نه اینکه صرفا فقط آزمونی بدهم و تعداد آزمون هایم را افزایش دهم.
من دو روز يك بار را انتخاب كردم چون مي توانستم در آن زمان ، مشكلاتم را برطرف كنم.

دوران جمعبندی من از اوایل خرداد شروع شد.

آزمون های داخل سراسری از سال 86 به جلو را کار کردم.
من شرایط آزمون دادن را کاملا رعایت می کردم چون می خواستم علاوه بر مرور دروس با این روش ، تکنیک های امتحان دادن را هم با شبیه سازی کنکور در خود تقویت کنم.


در يك روز و نيم باقي مانده بعد از پایان آزمون چه كار مي كرديد ؟


بعد از آزمون ، تك تك سوالات را تحليل مي كردم . سوالاتي كه درست جواب دادم ، دوباره نكته ي آن را مي خواندم. چون مي خواستم در دفعه ي بعد با زمان كم تر به آن پاسخ دهم. سوالاتي كه غلط جواب مي دادم ، مباحث را مشخص مي كردم و آن مباحث را از روي خلاصه هايم ، كتاب درسي و كتاب زرد عمومي مرور مي كردم. خلاصه هايم شامل همه ي نكات مهم و تست هاي نشان دار من از كنكورهاي سراسري و آزمون ها بود. در اين يك روز و نيم سعي مي كردم به همه ي درس هايم توجه كنم حتي اگر در آن درس مشكلم زياد نبود چون مي خواستم نقطه ي قوتم را هم حفظ كنم.


من در دوران جمعبندی جهش خیلی خوبی داشتم که به نظر خودم مهمترین دلیل آن این بود که من سعی می کردم برای هر مشکلی که دارم مثل کمبود وقت و اشتباهات محاسباتي روش هاي مطمئني پيدا كنم تا بتوانم تا حد زيادي مشكلاتم را برطرف كنم. براي كمبود وقت سعي كردم تكنيك هاي ضربدر و منفي و زمان هاي نقصاني را بهتر در آزمون ها اجرا كنم تا وقت كم نياورم . براي اشتباهات محاسباتي ام سعي كردم تست هاي بيشتري بزنم و روي مثبت ومنفي ها و يا كسينوس و سينوس ها در حل تست ، حتي با نگاه دوباره به راه حل ، تمركز بيشتر كنم تا اشتباه نكنم.


وقتی در اولین آزمون جمعبندی رتبه ام 69 شد بسیار ناراحت شدم واقعا این رتبه در حد تلاش های زیاد من نبود! اما من هر وقت شكست مي خوردم باعث مي شد كه بهتر نقاط ضعفم را بشناسم و لذا انگيزه ام براي كاربيشتر ، بيشتر شود. اگر به نتايجم درآزمون ها نگاه كنيد ، بيشتر با اين وي‍ژگي من آشنا خواهيد شد.


داوطلبان عزیز کنکور شما قرار نيست مانند این رتبه برتر باشيد ؛ شما قرار است به بهترين خود در دوران جمع بندي دست پيدا كنيد ، پس هدف‌گذاري را هوشمندانه تعيين کنید و مسير را براي خود مشخص نماييد تا دچار خسران و پشیمانی نشوید.


عضویت در کانال مشاور گروپ و اطلاع از مقالات مشاوره ای و برنامه ریزی حرفه ای

657 2 3





شرایط مطالعه خوبی نداری ؟
انگیزه نداری ؟
منابع علمی خوبی نداری ؟

این موارد فقط ۲۰ درصد مسیر موفقیت رو شامل میشن و ۸۰ درصد مابقی ، اقدامات تو برای اصلاح این موارد هستش…

اگر نقشه درست نبوده و تا الان به هدف نرسیدی، به جای عوض کردن هدف، نقشه را عوض کن
 برنامه ریزی درسی داشته باش…

موفق و پیروز باشید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونه جمعبندی کنیم تا جابجایی رتبه در دو ماه داشته باشیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403