چطور وقتی زمان کم داریم برای کنکور درس بخوانیم

چطور وقتی زمان کمی داریم برای کنکور درس بخوانیم

جهت مشاوره در زمینه چطور وقتی زمان کم داریم برای کنکور درس بخوانیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چطور وقتی زمان کم داریم برای کنکور درس بخوانیم  و یا اصلا امکان دارد در زمان کم برای کنکور به طور موثر درس بخوانیم؟ خیلی وقت ها پیش می آید که برای یک آزمون به دلایل مختلفی دیر اقدام می کنیم. مثلا وقتی برای یک آزمون آزمایشی دوهفته یک بار، یک هفته زمانمان را از دست داده ایم و از طرفی نمی خواهیم این آزمون را هم از دست بدهیم و یا نتیجه ی خیلی بدی گرفته و زمان و یک آزمونمان را تلف کنیم. یا آن که برای آمادگی برای کنکور سراسری که اکثرا از تابستان شروع به درس خواندن و حتی جمع بندی برخی مباحث پایه می کنند، شما به دلایلی اعم از نداشتن تصمیم قطعی تا به امروز مثلا از آبان و یا آذر می خواهید شروع به درس خواندن کنید و از آن جا که بخش منفی باف ذهن انسان هیچ وقت ساکت نمی نشیند اولین فکری که به نظر شما می رسد این است که آیا ممکن است در این شرایط و با این زمان کم نتیجه مطلوب بگیرم؟ شاید باید امسال را رها کنم و به کنکور سال بعد بیندیشم! نگرانی از این موضوع گاه مثل ترمز عمل می کند و این ندای درونی که تو نمی توانی مانند کسی که چند ماه است درس خواندن را آغاز کرده نتیجه بگیری شاید شما را نا امید کند تا جایی که دست از تلاش بکشید.

اما ما می خواهیم بگوییم به تمام این منفی بافی ها پشت کنید و لبخند پیروزی را از همین حالا بر لبتان بیاورید. ما می خواهیم بگوییم شما هم می توانید کنکور خوبی بدهید. شاید باورتان نشود حتی گاهی بهتر از کسی که از تابستان شروع به درس خواندن کرده. تعجب نکنید. هیچ بی عدالتی قرار نیست در کار خداوند صورت بگیرد. هر کسی نتیجه ی مجموعه ی تلاش ها و البته تصمیمات درست و منطقی اش را می گیرد. فرق شما با رقیبان تان فقط همین است. باید تصمیم مهمی بگیریدکه نتیجه ی آن به علاوه تلاش خوبتان باعث می شود خودتان هم شگفت زده شوید.

چطور وقتی زمان کمی داریم برای کنکور درس بخوانیم2

شناخت نقاط ضعف و قدرت در ( چطور وقتی زمان کمی داریم برای کنکور درس بخوانیم )

اولی کاری که باید انجام بدهید این است: شناخت نقاط ضعف و قدرت. قطعا شما در یک سری دروس تبحر بیشتری داشته اید. یا به یک سری دروس علاقه بیشتری داشته اید. خواندن بعضی دروس برایتان آسانتر و درک و فهم یک سری دروس برایتان سخت تر است. کاری که در این مرحله شما باید انجام بدهید این است که مباحثی از دروس مختلف که درک آ نها برایتان مشکل است، وقت خیلی زیادی می طلبد و امیدتان در موفقیت در آن ها کمتر است را بدون صرف وقت کنار بگذارید. نگران نباشید. خیلی از دوستان شما هم که خیلی زود شروع به درس خواندن کرده اند در برابر برخی دروس در ماه های پایانی کنکور همین رفتار را دارند. با این تفاوت که آن ها وقت زیادی را صرف کردند اما به تبحر بالا نرسیدند. نمی گوییم همه اینطور هستند، اما برخی هم تصور می کنند همه مباحث را خوانده اند اما در شرایط امتحان متوجه می شوند به درک و آمادگی کامل در این مبحث نرسیده اند  کما اینکه زمان هم گذاشته اند. ما می خواهیم بگویم شما فرصت این سعی و خطا را ندارید. پس این مباحث را از ابتدا کنار بگذارید. به شما قول می دهم با تمرکز 100 درصدی بر روی مبحاث و دروسی که در آن ها استعداد و علاقه دارید، می توانید رتبه بسیار خوبی در کنکور کسب کنید. این در واقع همان تلاش به علاوه تصمیم درست است. در صورتی که در ماه های پایانی در دروس انتخابی به تسلط کامل رسیدید، در کنار دوره ی هر روزه ی آ نها و تقویت همه جانبشان ( یادتان نرود این درس ها تیر های کمان شما هستند پس حسابی تیزشان کنید)، می توانید از مباحث کنار گذاشته شده هم یک الی دوتا را انتخاب کنید و برایش مقداری وقت بگذارید. در این صورت قطعا احساستان بهتر خواهد بود. اما مطمئن باشید با تبحر عالی بر دروسی که برایشان وقت گذاشته اید می توانید کنکور خوبی بدهید.

در آزمون های آزمایشی هم وضع به همین منوال است. شما درس هایی را که خواندنشان از شما زمان کمتری می گیرد اما بازدهی بهتری دارد را انتخاب کنید و همه جانبه خوانده و درک کرده و تست زنی نمایید. به طوری که در آن دروس به درصد بالایی برسید. خواهید دید که نتیجه تان برای خودتان با وجود این شرایط بسیار راضی کننده خواهد بود.

در انتها باید اضافه کنیم این روش کنار گذاشتن برخی مباحث برای افرادی با شرایط گفته شده پیشنهاد می شود. شما اگر بتوانید با صرف زمان بیشتر در تمام و یا بیشتر دروس به تبحر بالا برسید قطعا عالی است. اما فراموش نکنید که برای زدن تست درست سر جلسه کنکور شما باید به تسلط بسیار بالا در هر مبحث برسید. این کار بر اینکه تمام دروس را سرسری و با تسلط کم بخوانید ارجیت دارد.

موفق باشید کنکوری های بی نظیر ما- مشاورگروپ

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چطور وقتی زمان کم داریم برای کنکور درس بخوانیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی