نحوه درخواست معافیت تحصیلی پذیرفته شدگان کنکور

نحوه درخواست معافیت تحصیلی پذیرفته شدگان کنکور

جهت مشاوره در زمینه نحوه درخواست معافیت تحصیلی پذیرفته شدگان کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مشاور گروپ در این مطلب به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با نحوه درخواست معافیت تحصیلی پذیرفته شدگان کنکور پرداخته است. مشمولان سربازی که امسال در کنکور پذیرفته شده و قصد ورود به دانشگاه را دارند، به شرط رسیدن به سن ۱۸ سالگی باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند و بر این اساس این افراد یا باید به خدمت سربازی بروند، یا اگر مشمول انواع معافیت هستند از آن استفاده کرده و کارت معافیت دریافت کنند. به صورت گام به گام در این مقاله درخواست معافیت تحصیلی پذیرفته شدگان کنکور بیان شده است. با ما همراه باشید.

پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1401 چگونه تاییدیه تحصیلی بگیرند؟ گرفتن تاییدیه تحصیلی اینترنتی,درخواست تاییدیه تحصیلی,تاییدیه تحصیلی دانشگاه,تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد,تاییدیه تحصیلی کاردانی,نمونه تاییدیه تحصیلی,مدارک لازم برای تاییدیه تحصیلی دانشگاه,هزینه تاییدیه تحصیلی

 

پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری 1401 چگونه تاییدیه تحصیلی بگیرند؟

 

درخواست معافیت تحصیلی پذیرفته شدگان کنکور

قانون به این افراد همچنین فرصت داده که ادامه تحصیل دهند و در همین راستا کسانی که در دانشگاه قبول شوند می‌توانند تا مقطع دکترا به تحصیل خود ادامه داده و در واقع از معافیت موقت تحصیلی بهره‌مند شوند. البته این افراد باید به سال‌های مجاز برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی و دیگر مقررات مربوطه توجه کافی را داشته باشند.

وی درباره مشمولانی که اقدام به اخذ مدرک دیپلم کرده‌ و قصد ادامه تحصیل ندارند نیز گفت: همانطور که گفتم سن اعزام به سربازی 18 سالگی است، بنابراین کسانی که قصد ادامه تحصیل ندارند باید ظرف حداکثر ۱۲ ماه پس از دریافت دیپلم برگه اعزام به خدمت سربازی را دریافت کنند در غیر این‌صورت وارد غیبت می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا افزود: افرادی که امسال دیپلم گرفتند تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ فرصت دارند که تحصیل و در کنکور شرکت کنند اما کسانی که در سال ۱۴۰۰ دیپلم گرفته و امسال هم در کنکور قبول نشدند باید خدمت سربازی خود را تعیین و تکلیف کنند.

مهری درباره نحوه درخواست معافیت تحصیلی از سازمان وظیفه عمومی نیز گفت:‌ تمام افرادی که در کنکور قبول شده‌اند می‌توانند در خواست معافیت تحصیلی را به صورت اینترنتی از طریق سامانه سخا یا نرم‌افزار پلیس من ثبت کنند، این درخواست بررسی شده و در نهایت به صورت خودکار و سامانه‌ای از سوی سازمان وظیفه عمومی فراجا به دانشگاه مربوطه ارسال می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره افرادی که امکان دسترسی به این دو سامانه برایشان فراهم نیست، هم گفت:‌ افرادی که نمی‌توانند از طریق نرم‌افزار پلیس من یا سایت سخا درخواست تحصیلی خود را ثبت کنند می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند و از این طریق درخواست خود را ثبت کنند.

مهری همچنین به تمامی مشمولان سربازی توصیه کرد که نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود پیش از آنکه وارد غیبت شوند، اقدام کنند.

    پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1401 چگونه تاییدیه تحصیلی بگیرند؟ تمام پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1401 باید قبل از ثبت نام الکترونیکی و یا ثبت‌نام حضوری در دانشگاه محل قبولی، با مراجعه به سامانه «تأییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرس emt.medu.ir برای دریافت تاییدیه تحصیلی اقدام کنند. فرد باید پس از مراجعه به سایت emt.medu.ir اطلاعات مورد نیاز فرم‌های مربوطه را به‌دقت تکمیل کرده و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد پیگیری و تأییدیه پرداخت را دریافت کند. پذیرفته‌شدگان باید در مرحله ثبت‌نام الکترونیکی در دانشگاه محل قبولی، کدپیگیری دریافت شده از سامانه «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» را در محل مشخص شده در سامانه ثبت‌نام درج کرده و یا در مراجعه حضوری به واحد ثبت‌نام دانشگاه محل قبولی ارائه کنند. جهت ثبت اطلاعات در سامانه مذکور، نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، کافی‌نت‌ها و ادارات آموزش و پرورش نیست.پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1401 چگونه تاییدیه تحصیلی بگیرند؟/

ذخیره های دانشگاه آزاد مدام سوالشون اینه که چکار کنیم؟!

دوستان اول وارد سایت www.azmoon.org بشین و در این سایت وارد اولین لینک که مشاهده می کنین(اعلام علاقمندی)بشین و مشخصاتتونو وارد کنین !

 

تاییدیه تحصیلی چیست ؟

پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1401 چگونه تاییدیه تحصیلی بگیرند؟ تاییدیه تحصیلی عبارت است از پاسخی که در جواب استعلام از مدرک تحصیلی ( دیپلم ، پیش دانشگاهی ) فرد فارغ التحصیل ارائه می شود ، که بصورت یک نامه محرمانه توسط پیشخوان دولت از اداره آموزش و پرورش منطقه ای که فرد در آن تحصیل نموده گرفته شده و به دانشگاه محل قبولی دانشجو و یا دارالترجمه رسمی و یا سازمان استعلام گیرنده ارسال می گردد .

بنابراین پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ، هر دانشجو برای ثبت نام در مقاطع بالاتر ، ترجمه مدرک تحصیلی و یا استخدام در یک ارگان خاص در صورت نیاز باید ، نامه تاییدیه تحصیلی مقطع قبلی که در آن دانش آموخته شده را اراده دهد .

بنابراین افراد زیر باید نسبت به دریافت تاییدیه مدرک تحصیلی اقدام و آن را به سازمان مربوطه ارائه کنند :

  • دانشجویان جدیدالورود
  • افرادی که جهت ترجمه رسمی مدرک تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود به دارالترجمه های رسمی مراجعه می کنند ، زیرا بدون دریافت تاییدیه تحصیلی ، تایید ترجمه توسط دادگستری و وزارت خارجه غیر ممکن است .
  • افرادی که به استخدام سازمان ها و ارگان های دولتی در می آیند .

مراحل و مدارک لازم برای دریافت تاییدیه تحصیلی

پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1401 چگونه تاییدیه تحصیلی بگیرند؟ همانطور که گفته شد متقاضیانی که از طریق کنکور و یا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در دانگاهی پذیرفته می شوند ، برای دریافت و درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باید به دفاتر پیشخوان محل سکونت و یا محل دریافت مدرک تحصیلی خود مراجعه کنند ، این عمل سبب تسریع در فرآیند ارسال تاییدیه تحصیلی به محل مورد درخواست فرد متقاضی می شود . دفاتر پیش خوان دولت به منظور استعلام مدرک تحصیلی یک سری مدارک را مد نظر دارند که فرد به هنگام مراجعه و درخواست باید نسبت به ارائه این مدارک اقدام کند . در این بخش به بررسی مدارک لازم برای تاییدیه تحصیلی پرداخته شده است :

  • مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت
  • ارائه کپی کارت ملی
  • ارائه کپی مدرک دیپلم
  • ارائه کپی مدرک پیش دانشگاهی
  • ارائه فیش واریز مبلغ کارمزد تعیین شده از طرف پیشخوان دولت
  • ارائه تلفن همراه برای دریافت کد پیگیری
  • پر کردن فرم درخواست تاییدیه که توسط پیشخوان دولت در اختیار شما قرار می گیرد .

چنانچه نسبت به ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در دفاتر پیشخوان دولت اقدام کرده اید می توانید از طریق سامانه زیر پیگیر استعلام تاییدیه تحصیلی خود باشید .

inq.epishkhan.org

   

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه درخواست معافیت تحصیلی پذیرفته شدگان کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403