نحوه ی پذیرش نهایی داوطلبان در آزمون دکتری ۱۴۰۲

نحوه ی پذیرش نهایی داوطلبان در آزمون دکتری

جهت مشاوره در زمینه نحوه ی پذیرش نهایی داوطلبان در آزمون دکتری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به نحوه ی پذیرش نهایی داوطلبان در آزمون دکتری ۱۴۰۲ خواهیم پرداخت. موضوعی مهم در فرایند تحصیل دانشجویان در مقطع دکتری که باید به آن توجه داشت.

این مطلب بصورت پیوسته برای کاربران به نمایش درخواهد آمد. این مقاله ی آموزشی قسمت هفتم سری مقالات آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ می باشد. شما می توانید قسمت اول تا ششم را در لینک های زیر مطالعه فرمایید.

قسمت اول – راهنمایی ثبت نام و قبولی در مقطع آزمون دکتری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۲

قسمت دوم – نکات مهم در ثبت نام کنکور مقطع دکتری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۲

قسمت سوم – شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون سراسری دوره دکتری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۲

قسمت چهارم – مقررات خدمت وظیفه عمومی (سربازی) ویژه ی آقایان در کنکور دکتری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۲

قسمت پنجم – شرایط و نحوه ی پذیرش و ثبت نام بورس خارج از کشور کنکور دکتری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۲

قسمت ششم – مراحل ثبت نام آزمون سراسری مقطع دکتری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۲

پذیرش نهایی

نحوه ی پذیرش نهایی داوطلبان در آزمون دکتری

بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» پذیرش نهایی و معرفی اولیه دانشـجو در دوره دکتـری (PhD) و دستیاری رشته‌های گروه دامپزشکی، شامل مراحلی است که هر یک از آنها مطابق با شیوه‌نامه اجرایی آزمون انجام می‌گیرد.

معرفی اولیه داوطلبان دکتری

مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان انجام می‌شود و پس از برگزاری آزمون، کارنامه‌ای شامل: نمـرات خـام، تراز، نمره کل و … در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که «داوطلبان مجاز به انتخاب رشته»، بر اساس آن اقدام بـه انتخـاب رشـته نمـوده و بر اساس کد رشته محله‌ای انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شود با توجه به سهمیه داوطلب به کد رشته محل‌های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد.

تبصره: بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصـوب 94/12/18 مجلـس محترم شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسـته، برحسب هر یک از شیوه‌های: «آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود:

لازم به ذکر است اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فنـاوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

ب) پذیرش نهایی داوطلبان دکتری

پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی‌شده به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بر اساس نتیجه سنجش عمومی (آزمون متمرکز) و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق این نامه‌های مربوط، اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام‌شده و سهمیه داوطلب صورت خواهد گرفت. شایان‌ذکر است گزینش نهایی آزمون بر اساس معیارهای فوق انجام خواهد شد.

تبصره 1: نمره مصاحبه (ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی) بر اساس شیوه‌نامه ابلاغـی کـه از سـوی سـازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ارسال می‌گردد، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای کلیه افراد معرفی‌شده، نمره‌ای مطابق با شیوه‌نامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به سازمان سنجش ارسال می‌کنند.

تبصره 2: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نمرات داوطلبان و نظر گروه‌های آموزشی، حدنصـاب (مرحلـه دوم) بـرای داوطلبـان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند.

تبصره 3: دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از داوطلبان معرفی‌شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقـدار نمـره مصـاحبه علمـی و سنجش عملی لحاظ می‌گردد.

تبصره 4: بیست‌وپنج درصد (25%) ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل به رزمندگان و ایثارگران واجد شرایط به‌شرط کسب حدنصاب علمی (در سهمیه رزمندگان 80 درصد و در سهمیه ایثارگران 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد) اختصاص می‌یابد.

داوطلبان مقطع دکتری بخوانند

تبصره 5: بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب مـورخ 89/1/29 مجلـس شـورای اسلامی، ده درصد (10%) سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل برای مربیان آموزش رسمی قطعی و یا رسـمی آزمایشـی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به‌شرط کسب حداقل هشتاد درصد (80%) نمـره آخـرین فـرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد اختصاص می‌یابد.

ج) امتیاز متقاضیان آیین‌نامه استعدادهای درخشان: داوطلبان واجد شرایط برای پذیرش در دوره دکتری (PhD) می‌توانند بر اساس آیین‌نامه شـماره 67272/21 مورخ 93/4/18 و مصوبات مربوط شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم تحقیقات و فناوری اقدام نمایند.

پذیرش نهایی دکتری

۱- اگر از طریق کافی‌نت اقدام به ثبت‌نام می‌نمایید، تأکید می‌شود که تمامی مراحل ورود اطلاعات ثبت‌نامی را شخصاً انجام دهید و یا شخصاً بر انجام امـور مربوط، در کافی‌نت نظارت مستقیم داشته باشید.

2 -مسئولیت هرگونه خطا در درج اطلاعات اشتباه در تقاضانامه، متوجه شخص داوطلب است و سازمان سنجش آموزش کشور به‌هیچ‌وجه امکـان اصـلاح اشتباهات مذکور را نداشته و هیچ‌گونه عذری پذیرفته نخواهد شد.

3 -توصیه می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیـه و نـزد خود نگهداری نمایند.

4 -هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان سنجش)، سایت سازمان سـنجش و در صـورت لـزوم از طریـق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.

5 -در صورت لزوم داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن: 42163-021 با روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تماس حاصل نماینـد و یـا از طریـق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه ی پذیرش نهایی داوطلبان در آزمون دکتری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی