پاداش پایان خدمت فرهنگیان

در این مقاله قصد داریم به اخبار و جزئیات مربوط به پاداش پایان خدمت فرهنگیان بپردازیم. باما همراه باشید.

قانون پرداخت پاداش بازنشستگی به کارکنان دولت  در سال 1375 به تصویب رسیده است و بر طبق آن در صورت رضایت از خدمت کارکنان دولت ، مانند فرهنگیان ،  به هنگام بازنشستگی ، مبلغی به آن ها تعلق میگیرد که تحت عنوان پاداش پایان خدمت شناخته میشود.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه پاداش پایان خدمت فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پاداش پایان خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲

پاداش پایان خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲ به عنوان گروهی از کارمندان دولت ، به شرح زیر است:

به استناد ماده ۷۵ آیین ­نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی ، به عضو بازنشسته و از کار افتاده به ازای هر سال خدمت قابل قبول تا حداکثر « ۳۰» سال ، معادل یک ماه آخرین حقوق و مزایای مشمول  بازنشستگی به اضافه وجوه مربوط به مرخصی­های ذخیره شده به عنوان پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت خواهد شد.

در سال‌های اخیر پرداخت پاداش پایان خدمت برای فرهنگیان با مشکلاتی روبه رو بوده و این پاداش همه ساله با  تاخیرهای بسیار و یا با پرداخت های مرحله ای و ناچیز مواجه شده.

زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان 1402

این روز ها با تعویق دوباره ایی که در زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲ رخ داده است ، برای بسیاری زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان سوال است.

 در این باره سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ، اعلام کرد: اعتبار پاداش بازنشستگی فرهنگیان ۱۴۰۲ در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دیده شده است و به محض تخصیص اعتبار، وزارت آمورش و پرورش برای پرداخت اقدام می‌کند. ممکن است تخصیص در چند نوبت در طول سال ۱۴۰۲ انجام شود و لذا پرداختی پاداش بازنشستگان متناسب با تخصیص اعتبار انجام می‌شود.

زمان واریز پاداش فرهنگیان 1402 مطابق سنوات گذشته، معمولا مرداد و شهریور خواهد بود، اما  طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش وزارتخانه تلاش دارد با همکاری سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند.

پاداش بازنشستگی فرهنگیان چگونه محاسبه میشود؟

حالا سوال بعدی میتواند الگوی محاسبه پاداش بازنشستگی فرهنگیان باشد.

حتما برای شما هم سوال پیش آمده است که پاداش پایان خدمت فرهنگیان چگونه محاسبه میشود؟

در این خصوص باید بگوییم ، برای محاسبه پاداش پایان بازنشستگی فرهنگیان  باید مبلغ بندهای زیر را با هم جمع کرده و در عدد ۳۰ ضرب کنیم تا پاداش بازنشستگی به‌ دست آید. بندها به شرح زیر است:

  1. حق شغل
  2. حق شاغل
  3. فوق العاده مدیریت
  4. تفاوت تطبیق
  5.  ایثارگری
  6.  سختی کار
  7.  فوق العاده شغل
  8.  فوق العاده ویژه
  9.  تفاوت بند ی تبصره ۱۲ ق.ب سال ۹۸
  10. تفاوت جز ۱ بند الف تبصره۱۲ ق.ب سال۹۷

باید توجه داشت که بدی آب و هوا، حق اولاد، عائله مندی و بند سایر در محاسبه پاداش بازنشستگی فرهنگیان موثر نیستند.

پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان با اصلاحات و الحاقات بعدی، پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده (۱۰۷) قانون مدیریت خدمات کشوری با احتساب فوق العاده بند(10) ماده 68 قانون مذکور به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده(29) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیرو‌های مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای شاغلین موضوع جز(2 ۲) این بند، در ازای هر سال خدمت در سال نود و نه حداکثر تا سی سال و تا سقف چهار میلیارد و هفتصد و بیست میلیون (4.720.000.000) ریال خواهد بود.

زمان واریز پاداش فرهنگیان 1400


حذف پاداش پایان خدمت فرهنگیان

اخیرا زمزمه هایی مبنی بر حذف پاداش پایان خدمت برای بازنشستگان به گوش می رسد. در صورت صحت این خبر فرهنگیان هم مشمول این طرح خواهند بود و به همین دلیل این خبر واکنش هایی را در بین فرهنگیان به همراه داشته است.

از اواسط دهه 90 شمسی ، پرداخت پاداش پایان خدمت کارمندان با تاخیر انجام شده است ؛ بازنشستگان ماه‌ ها منتظر مانده‌اند تا پاداش پایان خدمت خود را دریافت کنند. گاهی این پرداخت به صورت قسطی بوده و گاهی هم سود سهام را به جای پاداش به کارمندان داده اند؛ حالا، ظاهرا برای کارمندانی که در آستانه بازنشستگی هستند، اوضاع قرار است متفاوت و البته دشوار تر شود.

صندوق بازنشستگی کشوری در وضعیت مساعدی نیست و ضریب پشتیبانی آن زیر یک است یعنی در دل بحران منابع و مصارف به سر می‌ برد؛ به اعتقاد همه کارشناسان، باید فکری به حال این صندوق بکنند؛ صندوقی که حدود ۸۵ درصد هزینه‌های آن را دولت از خزانه بیت‌ المال پرداخت می‌ کند؛ حالا این بحران اگر قرار باشد دامان بازنشستگانی را بگیرد که سی سال به آن حق بیمه پرداخته اند، دشواری‌ها بیشتر می‌شود.

زمزمه‌ های حذف پاداش پایان خدمت بازنشستگان همچنان به گوش میرسد و سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با آن هیچ اظهارنظری نکرده است؛ بازنشستگان نگران و در عین حال امیدوارند  که این احتمال، تکذیب شده و بتوانند مبلغی را به عنوان پاداش دریافت کنند.

حال سوال این است که خبر  حذف پاداش پایان خدمت بازنشستگان کشوری تا چه حد درست است و آیا کارمندان در آستانه بازنشستگی دیگر نباید روی آن حساب کنند؟

ابلاغیه پاداش پایان خدمت بازنشستگان

ابلاغیه پاداش پایان خدمت بازنشستگان

بیشتر بخوانید: فیش حقوقی فرهنگیان

محاسبه مرخصی ذخیره بازنشستگان

نحوه محاسبه مرخصی ذخیره بازنشستگان با جمع کل آخرین حکم کارگزینی قبل از سال بازنشستگی را تقسیم بر 30 روز می کنیم. عدد به دست آمده را بر تعداد روزهای مرخصی استفاده نشده نموده و عدد بدست آمده مبلغ مرخصی استفاده نشده می باشد که بعد از پایان بازنشستگی به همکاران پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است حداکثر مرخصی استفاده نشده شامل پست‌های اداری ادارات آموزش و پرورش هر منطقه، سرایدار مدارس است. حداکثر هر سال 30 روز قابل محاسبه است.

در این مقاله به بررسی جزئیات پاداش پایان خدمت فرهنگیان، مانند زمان واریز پاداش بازنشستگان فرهنگی 1402 و…  پرداختیم. امیدواریم که به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم.

در این فایل شما با وارد کردن اطلاعات شخص می توانید پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی را محاسبه نمائید .

فرمول محاسبه پاداش پایان خدمت


در صورتی که هرگونه سوالی در رابطه با پاداش پایان خدمت فرهنگیان دارید می توانید با کارشناسان مشاور گروپ، تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول پاداش بازنشتگی فرهنگیان 1402

❓تاریخ پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان چه روزی است؟

✔️ در مورد زمان واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان در مقاله توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان مشاور گروپ، تماس بگیرید.

❓فرمول محاسبه پاداش پایان خدمت فرهنگیان چیست؟

✔️ در مقاله جزئیات محاسبه پاداش پایان خدمت فرهنگیان برسی شده است. می توانید مطالعه بفرمایید.

3.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه پاداش پایان خدمت فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مصطفی

    آیا در پرداخت پاداش پایان خدمت سایر ارگان ها نیز تا این حد ظلم روا میدارد؟
    قبل انفجار اقتصادی و از بین رفتن ارزش ریال یک معلم بعد ۳۰ سال حدود صد تومن(کارمند مخابرات در همزمان۴۰۰ تومان) دریافت میکرد که معلم میتوانست با همان صد تومان یک خانه دو خوابه در شهرستان پشت کوه بخرد و سر بازنشستگی خانه دار شود! اما الان حتی اگر یک مرحله ۳۰۰ الی ۴۰۰ را پرداخت کنند یک پراید برای کار در اسنپ میتواند بخرد/
    ●امانت ● به تمام جوانان که فکر معلم شدن و سی سال اسارت با اعمال شاقه دارند: ☆☆☆عزیز دل برو ‌کنار خیابان سیگار بفروش اما معلم نشو و جوانی و عمر خود را نسوزان ایمیل و نام این بنده صحیح است و مستند اعلام میکنم بعد سی و دو سال خدمت هنوز مستاجر و سربار خانه ی پدرم هستم. کاش مانند همکلاسی خود بجای شغل انبیا ! شغل آبدارچی بانک کشاورزی را انتخاب میکردم و جوانی خود را در اسارت گاه آموزش و بدروش نمی سوزاندم . بیزارم از شغل معلمی و اسارت ۳۲ ساله☆☆☆

    پاسخ
  2. محسن

    من ………. با کد پرسنلی …… با اینکه سابقه5 ساله تدریس حق التس در پردریدیس تربیت معلم دختران و شهید مفتح شهرستان های استان تهران را قبلا داشتم اخیرا منم به مانند همکاران دیگر تمام قسمت های اولیه را جهت ثبت نامه دریافت شناسه تدریس با مدرک دانشجوی دکتری مدیریت اموزشی …. دارم و و قطع شده اینترنت سال مدارک مانده بود که بخصوص مدرک حضور در جبهه و ایثارگری ….را چون یکبار استفاده کرده بودم برای دانشگاه …..تازه امروزر 6 خرداد توانستم اماده کنم و اخیرا اینترنت محل سکونت ما را قطع و کابل ان را دزدیدند ما فقط سپاسگزاریم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی