وام دانش بنیان | وام توسعه اشتغال دانش بنیان

وام دانش بنیان وام اشتغال دانش بنیان

جهت مشاوره در زمینه وام دانش بنیان | وام توسعه اشتغال دانش بنیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ما در این مقاله درباره تمام جزییات وام شرکت های دانش بنیان صحبت می کنیم. شرایط دریافت وام شرکت های دانش بنیان، میزان تسهیلات دانش بنیان ، ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان و تمدید مهلت ثبت نام آن را با هم بررسی می کنیم. ولی قبل از هر چیز به این سوال فکر کنیم: وام دانش بنیان چیست؟

شرکت دانش‌بنیان شرکت متمرکز بر دانش و فناوری است. در واقع مزایای شرکت های دانش بنیان در ایران این است که آن ها با هدف پیشرفت علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌ محور و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در حوزه فناوری‌ های برتر، کار خود را پیش می برند.

بنابر قانون ایران شرکت‌ های دولتی، موسسات و نهاد های عمومی غیردولتی و همچنین شرکت‌ ها و موسساتی که بیش از ۵۰٪ از مالکیت آن‌ ها متعلق به شرکت‌ های دولتی، موسسات و نهاد های عمومی غیر دولتی باشد، شامل قانون شرکت های دانش بنیان نمی شوند.

تسهیلات شرکت های دانش بنیان وام شرکت های دانش بنیان وام توسعه اشتغال

وام دانش بنیان

وام دانش بنیان ارائه شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از سازمان‌های وابسته به نهاد ریاست‌ جمهوری ایران است که به منظور تجاری‌ سازی نوآوری‌ ها و اختراعات، کاربردی کردن دانش و دستاورد های پژوهشی و همچنین تکمیل زنجیره ایده/محصول/بازار، برای حمایت و پشتیبانی از شرکت‌ های دانش‌ بنیان اقدام به پرداخت وام به کارکنان شرکت های دانش بنیان می کند.

تسهیلات شرکت های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی بر مبنای مصوبات هیأت امنا و هیات عامل صندوق به شرکت‌ها اعطا می شود. یکی از انواع وام دانش بنیان، وام تسهیلات توسعه اشتغال دانش بنیان است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم.

صندوق نو آوری و شکوفایی

خدمات صندوق نو آوری و شکوفایی شامل تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌ گذاری و توانمند سازی است. تمامی شرکت‌ ها و موسساتی که از جانب کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ ها و موسسات دانش‌ بنیان تأییدیه دانش‌ بنیانی برای محصول یا محصولات شان دریافت کنند، می توانند از این حمایت‌ های صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند و تسهیلاتی مانند وام بلاعوض شرکت های دانش بنیان یا تسهیلات توسعه اشتغال دانش بنیان را دریافت کنند.

شرایط وام صندوق نوآوری و شکوفایی

تسهیلات توسعه اشتغال دانش بنیان با هدف کمک به توسعه اشتغال صنایع خلاق، به شکل حمایت از ارتقا، توسعه زیر ساخت ها و افزایش فروش محصولات دانش‌ بنیان از محل منابع بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و از طریق معرفی به بانک های عامل قابل اعطا است.

توجه داشته باشید که این تسهیلات به هر شرکت فقط یک بار اعطا می شود و شرکت نباید مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باشد.

همچنین در صورت وجود تقاضای بیش از اعتبار، مناطق محروم در اولویت دریافت اعتبار توسعه اشتغال دانش بنیان قرار دارند. شرایط وام شرکت های دانش بنیان و اعطای این تسهیلات به شرح زیر است:

شرایط وام اشتغال شرکت های دانش بنیان
نرخ سود/کارمزد قرض الحسنه با کارمزد حداکثر ۴ درصد
دوره پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال دانش بنیان در یک مرحله پرداخت می شود
دوره تنفس ۶ ماه اول به عنوان فرصت تنفس برای شرکت‌ها در نظر گرفته خواهد شد
دوره باز پرداخت ۳۶ ماه ( ۶ ماه اول دوره تنفس است)

 

اگر زمان ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان دچار مشکل شده اید یا در این باره سوالی دارید می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با ما در مجموعه مشاور گروپ تماس بگیرید.

تماس با مشاور گروپ از تلفن ثابت و بدون پیش شماره

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

مبلغ وام توسعه اشتغال شرکت های دانش بنیان

مبلغ تسهیلات: مبلغ وام شرکت های دانش بنیان برای توسعه اشتغال تا سقف ۱۰ میلیارد ریال (یک میلیارد تومان) و بر مبنای طرح متقاضیان وام برای شرکت های دانش بنیان، به شرح زیر تعیین می شود:

  • تکمیل یا ارتقای محصولات: معادل ۸۰% هزینه های مورد نیاز.
  • خرید ماشین آلات و تجهیزات: معادل ۸۰% هزینه های مورد نیاز.
  • افزایش تولید محصولات: معادل «۵۰% فروش سال ۱۴۰۰» یا «۳ برابر فروش فصلی بهار ۱۴۰۱».

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بانک مرکزی مکلف شده تا از طریق شبکه بانکی به شرکت‌ های دانش‌ بنیانی که از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌ شوند، ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌ الحسنه توسعه اشتغال به شرکت‌ های دانش بنیان پرداخت کند.

در همین راستا هیئت وزیران نیز مصوب کرده که باید ۷۰ درصد از میزان وام شرکت های دانش بنیان مستقیما توسط بانک‌ های عامل به شرکت‌های دانش بنیان و ۳۰ درصد باقی مانده به صندوق‌ های پژوهش و فناوری پرداخت شود.

این تسهیلات توسعه و تثبیت اشتغال از طریق بانک‌ های عامل شامل بانک‌ های ملی، ملت، صادرات، قرض‌ الحسنه رسالت، توسعه صادرات و صنعت و معدن با هدف حمایت از تکمیل و ارتقا فنی محصولات و خدمات دانش بنیان، توسعه زیر ساخت‌ های مورد نیاز شرکت‌ ها به منظور ظرفیت‌ سازی برای افزایش عرضه این محصولات و کمک به افزایش تولید و فروش محصولات دانش بنیان ارائه می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات تقاضای خود را در  ثبت کنند.


سایت دریافت وام شرکت های دانش بنیان

شرکت­ های نوآور، خلاق و فناور دانش بنیان می توانند برای دریافت تسهیلات به سایت دریافت وام شرکت های دانش بنیان یعنی سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق­ های پژوهش و فناوری به نشانی ghazal.inif.ir اقدام نمایند. ثبت درخواست وام توسعه اشتغال دانش بنیان فقط از طریق سامانه غزال صندوق انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به صندوق نیست.


سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی

طبق فراخوان اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال متقاضیان برای دریافت این وام شرکت دانش بنیان باید به سامانه غزال صندوق نو آوری و شکوفایی مراجعه کنند.

واجدین شرایط دریافت وام شرکت های دانش بنیان برای ورود به سامانه غزال باید به نشانی اینترنتی ghazal.inif.ir مراجعه کنند. از طریق منوی بالای سایت، با درج نام کاربری (شناسه ملی شرکت) و رمز عبور به سامانه وارد شده و درخواست دریافت تسهیلات خود را ثبت نمایید.

سامانه غزال سایت وام شرکت های دانش بنیان

 

فراموشی رمز عبور سامانه غزال

اگر رمز عبور خود را فراموش کردید نگران نباشید. می توانید از منوی بالای سایت ghazal.inif.ir گزینه فراموشی رمز عبور سامانه غزال را انتخاب کنید. با ثبت شناسه ملی شرکت و کد امنیتی در کادر مربوطه، سامانه غزال شماره موبایلی که قبلا در آن ثبت کرده اید را به شما نمایش می دهد.

با نوشتن عدد چهار رقمی کد تایید ارسال شده به تلفن همراه شما می توانید به حساب کاربری سامانه غزال خود وارد شوید.

دریافت PDF راهنمای فراموشی رمز عبور سامانه غزال


زمان ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان

مهلت ثبت درخواست شرکتهای دانش‌ بنیان برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه توسعه اشتغال از طرف صندوق نواوری و شکوفایی تا ۱۵ آبان تمدید شد.

شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به سامانه غزال ghazal.inif.ir درخواست تسهیلات شان را ثبت نمایند. سایر شرکت‌ های غیر دانش بنیان و خلاق نیز می‌توانند با مراجعه به صندوق پژوهش و فناوری استان محل استقرار یا حوزه تخصصی مرتبط با شرکت درخواست خود را ارائه دهند.

 

✔️شرایط وام شرکت های دانش بنیان چیست؟

✔️شرایط تسهیلات شرکت های دانش بنیان متفاوت است. ما در این مقاله شرایط وام توسعه اشتغال دانش بنیان را به طور کامل بررسی کرده ایم.

✔️مبلغ وام توسعه اشتغال دانش بنیان چقدر است؟

✔️مبلغ تسهیلات توسعه اشتغال دانش بنیان تا سقف ۱۰ میلیارد ریال (یک میلیارد تومان) در نظر گرفته شده است. برای اطلاع از شرایط وام و نحوه دریافت وام دانش بنیان به این مقاله مراجعه کنید.

✔️زمان ثبت نام وام اشتغال شرکت های دانش بنیان چه تاریخی است؟

✔️مهلت ثبت درخواست شرکتهای دانش‌ بنیان برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه توسعه اشتغالتوسط صندوق نو آوری و شکوفایی تا ۱۵ آبان تمدید شده است. برای ثبت نام باید به ghazal.inif.ir مراجعه کنید.

✔️آیا ثبت درخواست وام دانش بنیان هزینه دارد؟

✔️خیر، برای ثبت درخواست در سامانه غزال ghazal.inif.ir هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی گردد.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه وام دانش بنیان | وام توسعه اشتغال دانش بنیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. کمال

    آیا وام دانش بنیان برای تولید مایع دستشویی و مایع ظرفشویی هم می توان گرفت؟ شرایط وام صندوق نوآوری و شکوفایی چگونه است؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403