منابع رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402

منابع رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402

جهت مشاوره در زمینه منابع رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402 ، دروس امتحانی کنکور کارشناسی ارشد و ضرایب هر کدام از دروس، منابع رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402 و البته بازار کار این رشته اهدافی است که در این مقاله تخصصی توسط گروه مشاور گروپ دنبال می شود.در صورت نیاز به دریافت و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد

کلمه سینما از زبان یونانی گرفته شده است که معنی آن جنبش می باشد.  برادران لومیر که دو برادر فرانسوی بودند اولین مخترع دوربین فیلمبرداری به اسم سینماتوگراف بودند که اسم سینما هم از همین گرفته شده است.

به طور کلی نمایش از دیرباز در فرهنگ ها و کشور های مختلف به عنوان یکی از هنر ها و روش های بیان احساسات، حرف های نهفته جامعه، بیان بی عدالتی ها و نشان دادن انواع عواطف انسانی و … مورد استفاده قرار می گرفته. در این میان ایران نیز به عنوان یکی از کهن ترین تمدن ها نیز ددستی بر آتش نمایش داشته.

نمایش ها ی کهن ایرانی ، رو حوضی، سیاه بازی و حتی نقالی که بیان احساسات تغلیظ شده به نوعی به سوی بازیگری می کشاندش. رشته نمایش و به خصوص سینما در میان جوانان همیشه و همیشه طرفداران مخصوص به خود  را دارد. در این میان هستند کسانی که آموزش و کار در حیطه هنرهای نمایشی و سینما را از مسیر آکادمیک می پسندند و میل دارند تا مقاطع ببالای تحصیلی نیز ان را ادامه دهند.

سینما که جادوی جذابیتش هیچگاه کاسته نمی شود و همیشه و همیشه مخاطبانش را دارد کیک از جذاب ترین رشته های مقطع کارشناسی ارشد گروه هنر محسوب می شود. با ما همراه باشید.

منابع رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402

در صورتی که درباره ی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402، زمان فرایند های مهم، مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی مربوط به رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402 به سوال و یا ابهامی برخوردید می توانید از مشاوران خودتان در مشاور گروپ صحیح ترین و بروز ترین راهنمایی ها را دریافت نمایید. ما تا آخر مسیر همراه شماییم.

هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

نکته :

در رشته های كارگردانی نمایش، ادبیات نمایشی و بازیگری، آزمون بصورت تستی و تشریحی برگزار می گردد كه پس از تصحیح اوراق تستی، از داوطلبانیكه با توجه به نمره اكتسابی، مجاز به انتخاب رشته شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تكمیل نمایند، آزمون تشریحی به عمل خواهد آمد. ضمناً داوطلبان مجازند فقط در دو پروژه عملی شركت نموده و فقط از همان دو پروژه انتخاب رشته نمایند. در رشته بازیگری آزمون عملی (بازی و اجرای قطعه منتخب) برگزار میگردد.

لیست دروس رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402

لیست منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته هنرهای نمایشی و سینما

دروس رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402 به شرح زیر است:

  1. زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)
  2. فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان
  3. دانستنیهای هنری
  4. مبانی نظری سینما
  5. بررسی و نقد آثار سینمایی
  6. دانستنی های تخصصی،تاریخی و بینشی در هنر نمایش
  7. كارگردانی
  8. درك تصویر و خلاقیت نمایشی
  9. شناخت وسایل ارتباط جمعی
  10. مبانی نظری هنری
  11. دروس تخصصی بازیگری (تاریخ، اصول و فنون، نظریه ها)
  12. پروژه تشریحی نمایشنامه نویسی
  13. پروژه تشریحی تجزیه و تحلیل نمایشنامه
  14. آزمون عملی بازیگری

لیست گرایش های رشته هنرهای نمایشی و سینما در مقطع کارشناسی ارشد

رشته هنرهای نمایشی و سینما در مقطع کارشناسی ارشد در مقطع کارشناسی ارشد دارای 7 گرایش به شرح زیر است:

  1. کارگردانی نمایش
  2. سینما
  3. تولید سیما (پذیرش فقط مرد)
  4. ادبیات نمایشی
  5. بازیگری
  6. تهیه‌کنندگی (نمایشی، مستند، آموزشی)
  7. رادیو (نویسندگی، سردبیری و تهیه‌کنندگی)

ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد هنرهای نمایشی و سینما

با توجه به نیاز علاقمندان شرکت در رشته هنرهای نمایشی و سینما و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فهمیدن ضرایب دروس مختلف در این رشته ضروری است.بهتر است قبل از برنامه ریزی برای مطالعه دروس با این ضرایب آشنا شوید زیرا در گرفتن نتیجه و تعیین اهداف مطالعه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

بهتر است قبل از اینکه زمان کنکور و گرفتن کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد فرا برسد خود را برای این آزمون آماده کنید. آماده کردن خود به این معنی است که شما تاثیر هر درس را در این آزمون متوجه شده باشید. و متناسب با آن مقدار مطالعه خود را تعیین کنید.

امیدواریم با تلاش و کوشش هنگام اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد با خیال آسوده دستمزد زحمات خود را ببینید. در این بخش ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد هنرهای نمایشی و سینما را برای شما آورده ایم.


ضرایب کنکور کارشناسی ارشد هنرهای نمایشی و سینما

منابع رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402

قطعا شناخت منابع مناسب که اطمینان داشته باشید با خواندن آن ها می توانید برای رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402 آماده شوید، یکی از اصلی ترین گام هایی است که برای آمادگی در کنکور باید بردارید. اینکه منابع جامع باشند و برای آمادگی در کنکور نیز اثر بخش، بسیار مهم است.

ما  در این بخش سعی داریم منابع رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402 که پس از جستجوها به آن دست یافتیم را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عنوان دروس رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402 منابع رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402
زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) عمومی: ۱- کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران. ۲- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان. ۳- کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما. ۴- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.

تخصصی: ۱- کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته سینما (Cinema ، English for the Students of Media Arts I)، تالیف مسعود اوحدی کبیر مقصودلو، انتشارات سمت.  ۲- کتاب کریتیکال گاید تو گریت پلیز (A critical guide to great plays)، تالیف مهدی ضیایی و علی حاجی شمسایی، انتشارات امید مهر.

فرهنگ ، هنر و ادبیات ایران و جهان ۱- کتاب دایره المعارف هنر، تالیف روئین پاکباز، انتشارات معاصر. ۲- کتاب تاریخ هنر، تالیف هـ.و جنسن، مترجم پرویز مرزبان، انتشارات انقلاب اسلامی. ۳- کتاب تاریخ هنر مدرن، تالیف هاوارد آرناسون، مترجم محمدتقی فرامرزی، انتشارات نگاه. ۴- کتاب سبک ها و مکتب های هنری، تالیف ایان چیلورز و دیگران، مترجم احمد ضابطی جهرمی، انتشارات نی. ۵- کتاب آشنایی با هنر در تاریخ جلد (۱) و (۲)، تالیف دکتر غلامعلی حاتم، انتشارات پیام نور. ۶- کتاب هنر و تمدن اسلامی جلد (۱) و (۲) ، تالیف دکتر غلامعلی حاتم، انتشارات پیام نور. ۷- کتاب نقاشی ایران از دیرباز تا کنون، تالیف رویین پاکباز، انتشارات زرین و سیمین. ۸- کتاب مروری بر نگارگری ایرانی، تالیف اولف گرابر، مترجم مهرداد وحدتی دانشمند، انتشارات فرهنگستان هنر. ۹- کتاب تاریخ ادبیات جهان، تالیف باکتر تراویک، مترجم عربعلی رضایی، انتشارات فروزان روز. ۱۰- کتاب مقدمه ای بر اساطیر و آئین های باستانی، تالیف غلامرضا معصومی، انتشارات سوره مهر. ۱۱- کتاب دانشنامه اساطیر جهان، تالیف رکس وارنر، مترجم ابوالقاسم اسماعیل پور، انتشارات اساطیر. ۱۲ – کتاب اطلاعات جامع موسیقی، تالیف بهرام نفری، انتشارات مارلیک. ۱۳ – کتاب شناخت صنایع دستی ایران، تالیف حسین یاوری، انتشارات مه کامه. ۱۴ – کتاب تاریخ خط، تالیف آلبرتین گاور، مترجم عباس مخبر، انتشارات مرکز. ۱۵ – کتاب سبک شناسی معماری ایرانی، تالیف محمدکریم پیرنیا، انتشارات سروش دانش. ۱۶ – کتاب مبانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب، تالیف وحید قبادیان، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی.
مبانی نظری سینما ۱- کتاب تاریخ سینمای هنری، تالیف اولریش گرگور. انوپاتالاس، مترجم هوشنگ طاهری، انتشارات ماهور. ۲- کتاب تاریخ سینمای جهان، تالیف بوردول.تامسون، روبرت صافاریان، انتشارات مرکز. ۳- کتاب نشانه شناسی تئاتر و درام، تالیف الام کر، مترجم فرزان سجودی، انتشارات قطره. ۴- کتاب درک فیلم، تالیف کیسبی یر آلن، مترجم بهمن طاهری، انتشارات چشمه. ۵- کتاب مبانی نظری سینما، تالیف صبا افضلی دلارستانی، انتشارات ارشد. ۶- کتاب فیلم، فرم، فرهنگ، تالیف رابرت کالر، مترجم بابک بترائی، انتشارات بنیاد سینمایی فارابی. ۷- کتاب چگونگی درک فیلم، تالیف جیمز موناکو، مترجم حمیدرضا احمدی لاری، انتشارات بنیاد سینمایی فارابی. ۸- کتاب تئاتر و کارگردانی، تالیف ژان ژاک روبین، مترجم مهشید نونهالی، انتشارات قطره. ۹- کتاب ادبیات نمایش در ایران، تالیف جمشید ملک پور، انتشارات توس.
بررسی و نقد آثار سینمایی ۱- کتاب از نشانه های تصویری تا متن، تالیف بابک احمدی، انتشارات مرکز. ۲- کتاب تاریخ جامع سینمای جهان (جلد ۱ و ۲)، تالیف دیوید کوک، مترجم هوشنگ آزادی ور، انتشارات چشمه. ۳- کتاب درک فیلم، تالیف آلن کیسبی بر، مترجم بهمن طاهری، انتشارات چشمه. ۴- کتاب سینما چیست، تالیف آندره بازن، مترجم محمد شهبا، انتشارات هرمس. ۵- کتاب تاریخ سینمای هنری، تالیف اولریش گرگور. انوپاتالاس، مترجم هوشنگ طاهری، انتشارات ماهور. ۶- کتاب تاریخ سینمای ایران از آغاز تا ۱۳۵۷، تالیف مسعود مهرابی، انتشارت پیکان. ۷- کتاب تاریخ سینمای مستند ایران و جهان، تالیف حمید دهقانپور، انتشارات سمت. ۸- کتاب بررسی و نقد آثار سینمایی، تالیف امیررضا نوری پرتو، انتشارات ارشد. ۹- کتاب چگونگی درک فیلم، تالیف جیمز موناکو، مترجم حمیدرضا احمدی لاری، انتشارات بنیاد سینمایی فارابی. ۱۰- کتاب آناتومی فیلم، تالیف برنارد اف. دیک، مترجم حمید احمدی لاری، انتشارات ساقی.

دانشگاه های محل پذیرش رشته هنرهای نمایشی و سینما

قطعا در کنار اینکه رشته مورد علاقه تان بسیار پر اهیت است این فاکتور که در کدام دانشگاه این رشته مورد علاقه را بخوانید نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اینکه در کدام شهر درس بخوانید، اینکه دور از خانه و شهرتان به دانشگاه بروید و یا در شهر خودتان. شبانه باشد و یا روزانه و بسیاری از فاکتور هایی که در انتخاب دانشگاه می تواند برای شما پر اهمیت باشد. در این بخش دانشگاه هایی را که در رشته هنرهای نمایشی و سینما پذیرش دارند را در اختیار همراهان خود می گذاریم.

سینما

سینما

سینما

بازار کار رشته هنرهای نمایشی و سینما

قطعا یکی از اولین انتخاب ها برای کار می تواند بازیگری حرفه ای در تئاتر و سینمما باشد. کارگردانی، تدوین، فیلم نامه نویسی، تهیه کنندگی سینما در صورت داشتن شرایط مالی مطلوب،  فیلم برداری و دنیای متنوعی از مشاغل مربوط به هنر سینما و تئاتر که می توانید در صورت داشتن علاقه وارد آن ها شوید. البته در این میان تدریس و انتقال آموزه ها نیز می تواند شغل بسیار پر اهمیتی باشد.

سوالات متداول رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402

دروس اصلی و تخصصی گرایش فیلمنامه‌نویسی چیست؟

داستان‌نویسی، فیلمنامه نویسی، آشنایی با شعر در ایران و جهان، قصه در ادیان، آشنایی با ادبیات کودکان،‌ آشنایی با متون نمایشی فیلم، ‌تحلیل فیلم، سبک‌های ادبی جهان، شخصیت‌شناسی،‌ تاریخ ادبیات نمایشی، نمایشنامه‌نویسی، تحلیل فیلمنامه، تصویرنامه نویسی، پروژه نهایی

دروس اصلی وتخصصی گرایش کارگردانی چیست؟

کارگردانی، شیوه‌های رهبری بازیگر، مدیریت تولید، پروژه نهایی ، صدا، لابراتوار فیلم، آشنایی با نقاشی متحرک، آشنایی با متون نمایشی، مستندسازی، تحلیل فیلم، تولید برنامه‌های تلویزیونی،‌ آشنایی‌ با سبک‌های سینمایی، موسیقی فیلم،‌ جلوه‌های خاص،‌ اصول بازیگری.

دروس مشترک در گرایش‌های مختلف سینما چیست؟

فرهنگ عامه،‌ آشنایی با هنر در تاریخ، آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان، آشنایی با ادبیات معاصر ایران و جهان، آشنایی با هنرهای تجسمی، تاریخ فلسفه، جامعه‌شناسی،‌ موسیقی، اصول و مبانی ارتباطات، طراحی مقدماتی، تمثیل شناسی، روانشناسی،‌ تاریخ اجتماعی ایران، تاریخ اجتماعی جهان، شناخت رنگ، معماری، ریتم‌ در هنرها، تاریخ سینما، عکاسی،‌ گزارش‌نویسی، مبانی هنرهای نمایشی، اصول فیلمنامه‌نویسی، اصول فیلمبرداری، مبانی تدوین، اصول کارگردانی.


3/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه منابع رشته هنرهای نمایشی و سینما کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی