هنرستان موسیقی دخترانه تهران

هنرستان موسیقی دخترانه تهران

جهت مشاوره در زمینه هنرستان موسیقی دخترانه تهران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مطلب از مشاورگروپ، قصد داریم به هنرستان موسیقی دخترانه تهران بپردازیم.

هنرستان موسیقی، یک هنرستان ویژه دانش‌آموزان پایه ششم به بعد است که در آن طی یک دوره 6 ساله، دانش و مهارت‌های موسیقیایی به آن‌ها آموزش داده می‌شود. در این هنرستان‌ها که ورود به آن‌ها از پایه‌های هفتم (ششم به هفتم)، هشتم، نهم و دهم امکان‌پذیر است، دانش‌آموزان پس از پیش ثبت نام و مصاحبه، وارد یک دوره آموزشی تابستانه شده و پس از قبولی، وارد هنرستان موسیقی خواهند شد.

در این مطلب قصد داریم هنرستان موسیقی دخترانه تهران را بررسی کنیم.

هنرستان موسیقی مشاورگروپ

هنرستان موسیقی‌

هنرستان موسیقی، یک مدرسه در دو مقطع متوسطه اول و دوم (راهنمایی و دبیرستان سابق) است که به آموزش هنر و دانش موسیقی به صورت تئوری و عملی به هنرجویان می‌پردازد. این مدارس در تهران و تعدادی از شهرهای ایران دایر بوده و از طریق آزمون، هنرجو جذب می‌کنند. اساتید بزرگی چون رهی معیری، محمد صالح علا، سیاوش قمیشی، ابوالحسن صبا، فریدون فرخزاد، غلامحسین بنان و محمد رضا شجریان، از هنرجویان این مدارس بوده‌اند.

در این مطلب قصد داریم هنرستان موسیقی دختران تهران، که یکی از این مدارس در مرکز تهران است، را بررسی کنیم.

هنرستان هوانوردی

هنرستان موسیقی تهران

هنرستان موسیقی دخترانه تهران، یک هنرستان موسیقی در خیابان حافظ تهران (بلوار استاد شهریار، روبه‌روی تالار وحدت) است که به آموزش هنر و دانش موسیقی به دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه می‌پردازد. ورود به این هنرستان از سال ششم به هفتم امکان‌پذیر است ولی در صورتی که دانش‌آموزی از مدرسه خارج شود و ظرفیت خالی به وجود بیاید، امکان ورود به آن به صورت محدود از مقاطع بالاتر نیز وجود دارد. هنرجویان این هنرستان پس از پیش ثبت نام وارد یک دوره آموزشی تابستانه شده و در صورت قبولی در آزمون بعد از دوره، هنرجوی رسمی هنرستان موسیقی دخترانه تهران شوند.

سایت هنرستان موسیقی دخترانه تهران

آدرس سایت هنرستان موسیقی تهران که در خیابان حافظ تهران (بین چهارراه ولیعصر و میدان فردوسی) واقع است، به نشانی musicschoolg.farhang.gov.ir بوده و پس از ورود به آن، با صفحه زیر مواجه خواهید شد.

 

 

قسمت‌های مختلف این صفحه عبارتند از:

  • درباره هنرستان برای دسترسی به تاریخچه هنرستان موسیقی دختران تهران
  • گزارش تصویری برای دسترسی به آرشیو تصاویر هنرستان موسیقی دخترانه تهران
  • سامانه ثبت شکایات و انتقادات برای ثبت شکوائیه یا انتقاد خود که متعلق به اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان تهران است
  • ثبت نام که برای دسترسی به شرایط و نحوه ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران، فرم‌های پیش ثبت‌نام، سرفصل دروس و پرسش‌های متداول است
  • آموزش غیرحضوری که برای دسترسی به کلاس‌های مجازی هنرستان است
  • دبیران که شامل نام و مشخصات دبیران درس‌های عمومی هنرستان دخترانه موسیقی تهران است
  • اساتید ساز و دروس تخصصی که شامل نام ومشخصات اساتید دروس تخصصی و بیوگرافی کوتاهی از بعضی از آن‌هاست
  • همکاران که شامل نام مسوولین کادر و آموزشی هنرستان موسیقی دختران است
  • سازها که شامل معرفی سازهای ایرانی و کلاسیک جهانی است
  • تماس با ما که شامل راه‌های ارتباطی با عوامل هنرستان موسیقی دخترانه تهران مثل آدرس و شماره تلفن است

شرایط ورود به هنرستان موسیقی دخترانه

برای ورود به هنرستان موسیقی دخترانه تهران، باید وارد سایت مدرسه شوید (مراحل ثبت نام در عناوین بعدی این مقاله شرح داده خواهند شد) و فرم پیش ثبت نام را تکمیل نمایید. در صورت احراز شرایط در انتهای خرداد، طی یک تماس تلفنی به اولیا شما اطلاع داده خواهد شد که زمان کلاس‌ها و زمان آزمون هنرستان موسیقی دخترانه تهران به چه صورت است. سپس بعد از دوره از دانش‌آموزان آزمون گرفته خواهد شد و در صورت قبولی در آزمون، می‌توانند به هنرستان موسیقی دخترانه تهران راه پیدا کنند.

ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران

برای ثبت نام در هنرستان دخترانه موسیقی تهران، باید وارد سایت آن شده (نحوه ثبت نام در قسمت‌های بعدی این مقاله توضیح داده خواهد شد) و فرم پیش ثبت نام مربوط به خود را تکمیل نمایید. در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید، طی تماس تلفنی مسوولین هنرستان موسیقی دخترانه تهران با والدین شما در اواخر خرداد، از تاریخ برگزاری دوره تابستانه سلفژ و تئوری موسیقی و زمان آزمون هنرستان موسیقی دخترانه تهران، مطلع خواهید شد. سپس آزمون عملی ساز برای کسانی که قبلا در ساز خاصی (بخصوص پیانو و ویلن) تخصص داشته باشند، برگزار شده و پذیرش نهایی داوطلب، انجام خواهد شد.

داوطلبانی که در آزمون سلفژ و تئوری موسیقی قبول شده باشند ولی از قبل هیچ سازی را کار نکرده باشند، وارد مرحله تعیین ساز شده و پس از چک شرایط فیزیکی و علاقمندی هنرجو، یک ساز ایرانی یا کلاسیک جهانی برای آن‌ها انتخاب خواهد شد.

در ادامه مراحل و نحوه ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران را توضیح خواهیم داد.

زمان ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران

زمان ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران از یک اردیبهشت شروع شده و تا پایان اردیبهشت، ادامه دارد. در این زمان شما باید با ورود به سایت هنرستان موسیقی دخترانه تهران، فرم پیش ثبت نام آن را تکمیل کرده و منتظر احراز شرایط خود بمانید. شرط اصلی قبولی در این مرحله، معدل بالا می‌باشد ولی اگر معدل بالایی ندارید، با تماس با کارشناسان مشاورگروپ با شماره 9099071613 در تمامی ساعات روز، از آخرین تبصره‌های پذیرش در هنرستان موسیقی دخترانه تهران اطلاع یافته و شانس خود را از دست ندهید.

مراحل ثبت نام هنرستان دخترانه موسیقی تهران

ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران مراحل زیادی دارد که در این قسمت قصد داریم آن‌ها را بررسی کنیم. انتخاب داوطلبان بر اساس معدل در مرحله پیش ثبت نام، کسب نمره قبولی در ازمون موسیقی کلاسیک و سلفژ و کسب رضایت اساتید در آزمون ساز تخصصی، از این مراحل است. مراحل ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران، به شرح زیر است:

مراحل ثبت نام هنرستان دخترانه موسیقی تهران

  • تکمیل فرم پیش ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران (آموزش تکمیل این فرم در قسمت “نحوه ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران، به طور کامل شرح داده خواهد شد”
  • استراحت (تعحب نکنید، در این مرحله شما هیچ کاری نباید انجام دهید، جز اینکه منتظر تماس مدیران هنرستان با تلفن همراه والدین خود که در اواخر خرداد و برای اطلاع از زمان کلاس‌های دوره تابستانه و ازمون انجام می‌شود، بمانید)
  • در صورتی که با والدین شما تماس گرفته شده و برای مرحله بعد انتخاب شدید، شما وارد یک دوره تابستانه خواهید شد که در آن مبانی تئوری کلاسیک و سلفژ به شما آموزش داده خواهد شد.
  • در این مرحله از ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران، در صورتی که در آزمون تئوری موسیقی و سلفژ پذیرفته شده باشید، بسته به شرایط خود به یکی از این دو راه، هدایت خواهید شد.

الف) اگر شما از قبل سازی را کار کرده باشید (به خصوص پیانو و ویلون)، در این مرحله آزمون عملی ساز از شما گرفته خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر نتوانید در آزمون تئوری کلاسیک و سلفژ قبول شوید، به این مرحله راه پیدا نخواهید کرد.

ب) اگر شما از قبل سازی را کار نکرده باشید، در این مرحله برای شما با توجه به فیزیک بدنی، علاقمندی و نظر کارشناسان فنی هنرستان موسیقی دخترانه، سازی به عنوان ساز تخصصی شما انتخاب خواهد شد.

  • اگر در آزمون عملی ساز قبول شوید (و یا مشمول مورد ب باشید)، قبولی شما در هنرستان موسیقی دخترانه تهران قطعی تلقی شده و باید نسبت به ثبت نام اصلی و ارائه مدارک، اقدام نمایید. اگر به این مرحله رسیدید و برای قطعی‌کردن ثبت نام خود به مشکل خوردید، فراموش نکندی که مشاورگروپ همیشه برای راهنمایی در کنار شماست.

نحوه ثبت نام هنرستان دخترانه موسیقی تهران

تا به اینجا، از شرایط و مراحل ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران اطلاع پیدا کردید، در این عنوان قصد داشتیم نحوه ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه را به صورت تصویری توضیح دهیم، اما با توجه به اینکه ثبت نام هنرجویان متقاضی ورود به پایه هفتم با نحوه ثبت نام هنرجویان متقاضی ورود به پایه هشتم و بالاتر متفاوت است، هر یک از این مطالب را در عنوان جداگانه‌ای توضیح خواهیم داد. برای اطمینان از اینکه ثبت نام شما به طور کامل انجام شده است، مراحل را با دقت دنبال کنید و از موکول‌کردن ثبت نام خود به روزهای آخر اردیبهشت که ترافیک سایت بالاست، اکیدا خودداری نمایید.

نحوه ثبت نام هنرستان دخترانه موسیقی تهران ورودی هفتم

در این قسمت قصد داریم نحوه ثبت نام هنرستان دخترانه موسیقی تهران برای هنرجویان ورودی هفتم را شرح دهیم، برای جلوگیری از بروز اشتباه، این مراحل را با دقت دنبال کرده و سوالات خود را در بخش نظرها، عنوان کنید.

نحوه ثبت نام هنرستان دخترانه موسیقی تهران ورودی هفتم

سایت هنرستان موسیقی دخترانه تهران

  • وارد قسمت “فرم پیش ثبت نام ورودی مقطع هفتم (سال تحصیلی 1401 1402)” شده و فرم پیش ثبت نام هنرستان موسیقی  دخترانه تهران را مشاهده کنید.

پیش ثبت نام هنرستان موسیقی دختران تهران

  • مشخصات فردی خود را در این مرحله از ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران، وارد کنید.

فرم پیش ثبت نام هنرستان موسیقی دختران تهران

  • مشخصات تخصصی خود را وارد کرده و عنوان کنید که سوابق شما در موسیقی به چه صورت است.
  • این فرم فقط برای آشنایی با داوطلب بوده و عدم سابقه کار با ساز، در هیچ یک از مطالب رسمی دلیلی برای رد یک داوطلب عنوان نشده است. این داوطلبان می‌توانند پس از قبولی در آزمون سلفژ و تئوری موسیقی نهایی، شروع به انتخاب یک ساز بکنند.

فرم پیش ثبت نام هنرستان وسیقی دختران تهران 2

  • در این قسمت نشانی محل سکونت خود را وارد کرده و بعد از تایپ کد امنیتی با حروف انگلیسی در کادر روبه‌روی آن، بر روی ارسال کلیک کنید.

فرم پیش ثبت نام دختران هنرستان موسیقی 3

  • توجه داشته باشید که ثبت نام شما زمانی قطعی می‌شود که شماره پیگیری دریافت نمایید. لطفا قبل از دریافت کد پیگیری ثبت نام خود را رها نکنید و کد را تا اعلام نهایی نتایج نزد خود نگهدارید.

نحوه ثبت نام هنرستان دخترانه موسیقی تهران ورودی هشتم به بالا

برای ثبت نام هنرستان دخترانه موسیقی تهران، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا وارد سایت هنرستان موسیقی دخترانه تهران به آدرس musicschoolg.farhang.gov.ir شده و فرم زیر را تکمیل نمایید.

ثبت نام ورودی هشتم به بالا

  • سپس مشخصات تکمیلی فرم ییش ثبت نام هنرستان موسیقی دختران تهران را وارد کرده، و پس از واردکردن رمز تصویر، بر روی باکس ارسال کلیک کنید.

ثبت نام هشتم به بالا 2

  • توجه داشته باشید که حتما اطلاعات با موفقیت ارسال شوند. ثبت نام شما زمانی کامل می‌شود که کد پیگیری بر روی صفحه نمایش داده شود. کد پیگیری ثبت نام هنرستان موسیقی دختران را حتما یادداشت کنید و به همراه داشته باشید.

آینده شغلی هنرستان دخترانه موسیقی تهران

برای هنرجویان فارغ‌التحصیل از هنرستان موسیقی دختران تهران امتیاز ویژه‌ای برای حضور در دانشگاه مطرح نیست و نمی‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند، ولی با توجه به توانمندی‌های کسب‌شده در دوره‌ 6 ساله تحصیل تخصصی خود، مسلما شانس بیشتری نسبت به فارغ‌التحصیلان مدارس دیگر برای قبولی آن‌ها در آزمون عملی کنکور سراسری وجود دارد. علاوه بر این با توجه به ساز تخصصی هنرجو، دیپلم نوازندگی ساز ایرانی و نوازندگی ساز جهانی به او داده شده و می‌تواند در ارکسترهای ایرانی و جهانی و هنرجویان ساز جهانی بسته به توانایی خود هنرجو، می‌توانند در ارکستر سمفونیک و ملی شروع به فعالیت کرده و یا به آموزش در آموزشگاه‌های موسیقی یا برگزاری کلاس خصوصی بپردازد.

به صورت کلی، آینده شغلی هنرستان دخترانه موسیقی تهران، به شرح زیر است:

  • مربی آموزشی سازهای ایرانی و جهانی
  • فعالیت در کارگاه سازسازی و ارزیاب‌ساز
  • مربی آموزشی پیانو
  • فعالیت در استودیوهای ضبط موسیقی
  • برنامه‌ریز و اجراکننده موسیقی فیلم
  • آفرینش سرودها و آهنگ‌ها
  • آهنگسازی
  • فعالیت در گروه کر به عنوان خواننده آواز گروهی
  • اجرای ارکستر موسیقی به عنوان نوازنده یا سرپرست گروه
  • برنامه‌ریز و اجراکننده صحنه‌های موسیقی ( تئاتر و نمایش)

گرایش های هنرستان موسیقی دخترانه تهران

گرایش های هنرستان موسیقی دخترانه تهران در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این عنوان برای شما عنوان خواهد شد. لازم به ذکر است که رشته موسیقی در ایران گرایشی در مقطع دکتری نداشته و کسانی که می‌خواهند در مقطع دکتری موسیقی تحصیل کنند، باید یکی از دانشگاه‌های خارج از ایران را برای این کار، انتخاب کنند.

گرایش های کارشناسی موسیقی:

  • کارشناسی آهنگسازی
  • کارشناسی نوازندگی ساز جهانی
  • کارشناسی نوازندگی ساز ایرانی
  • کارشناسی موسیقی نظامی

گرایش های کارشناسی ارشد موسیقی:

  • کارشناسی ارشد آهنگسازی
  • کارشناسی ارشد نوازندگی سازهای جهانی
  • کارشناسی ارشد نوازندگی سازهای ایرانی
  • کارشناسی ارشد موسیقی شناسی یا اتنوموزیکولوژی

سوالات متداول هنرستان موسیقی دخترانه

✔️آیا در هنرستان موسیقی دخترانه تهران امکان یادگیری همزمان دو ساز وجود دارد؟

✔️بله، در پایه دهم با توجه به صلاحیت هنرجو و تایید از طرف استاد ساز تخصصی، هنرجو می‌تواند ساز دومی را انتخاب کند که این مورد، شامل هنرجویان ساز تخصصی پیانو می شود. زیرا هنرجویان دیگر سازها ، ساز پیانو را الزاما باید آموزش ببینند.

✔️اگرداوطلب هیچ پیش زمینه ای در موسیقی نداشته باشد، می‌تواند در هنرستان موسیقی ثبت نام کند ؟

✔️بله، برای دانش‌آموزان ورودی هفتم به جز در صورتی که ساز تخصصی‌ای از قبل کار کرده باشند، داشتن مهارت نوازندگی ملاک نیست و پس از قبولی در آزمون سلفژ و تئوری موسیقی، با کمک اساتید و علاقمندی و فیزیک بدنی دانش‌آموز، یک ساز برای او انتخاب می‌شود.

✔️زمان ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران در چه تاریخی است؟

✔️زمان و نحوه ثبت نام هنرستان موسیقی دخترانه تهران در این مطلب به طور کامل توضیح داده شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه هنرستان موسیقی دخترانه تهران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Negar

    متاسفانه خیلی از استان ها هنرستان ندارن و خیلی ها به همین دلیل یا از هدفشون منصرف میشن یا به شهر های دیگه مهاجرت میکنن نازنین جانم.

    پاسخ
  2. Nazanin

    سلام تارا جان
    مدرسه ست . شما مدرسه رو حضوری باید بری یا مجازی ؟ بعدشم هر کسی باید هنرستان شهر خودش رو بره

    پاسخ
  3. تارا قلاوندی

    سلام ببخشید اموزش حتما حضوری یا مجازی هم اموزش داده میشه چون من خوزستان هستم و حضوری برای من مقدور نیست

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403