کنکور تحربی | رشته های کنکور تجربی + رشته های پول ساز تجربی

رشته های پولساز کنکور تجربی » 

جهت مشاوره در زمینه کنکور تحربی | رشته های کنکور تجربی + رشته های پول ساز تجربی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 رشته های پولساز کنکور تجربی : دانش آموزان رشته علوم تجربی دبیرستان باید در دروس زیست شناسی و شیمی قوی باشند. البته یادتان باشد اگر دانش آموزی در درس هایی مثل ریاضی و فیزیک هم وضعیت خوبی داشته باشد، مطمئنا از سایر دوستان و رقیبان خود جلوتر خواهد بود.

رشته های پولساز کنکور تجربی » 

 رشته های پولساز کنکور تجربی »  برخی از کتاب های اصلی علوم تجربی در دوره دوم متوسطه شامل این موارد می باشد: فیزیک، ریاضی، آزمایشگاه، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، علوم زمین، امار، عربی، انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی

شما دانش آموز علوم تجربی باید هم این درس ها علاقه کافی داشته و هم در آنها قوی باشید تا بتوانید نتیجه خوبی در کنکور سراسری تجربی کسب کنید.رشته های پولساز کنکور تجربی /


کنکور تجربی

رشته های پولساز کنکور تجربی »   رشته تجربی پرطرفدارترین رشته تحصیلی در دوره متوسطه است و درباره علوم تجربی و طبیعت بحث میکند .
داوطلبان این رشته باید به دروسی همچون زیست شناسی و شیمی و زمین شناسی (نه در همه زیرگروه ها) علاقه بالایی داشته باشند و همچنین در دروس دیگر همچون ریاضی هم باید وضعیت خوبی داشته باشند تا بتوانند در کنکور تجربی رتبه خوبی کسب کنند و به رشته های تاپ و برتر این رتبه دست پیدا کنند .رشته های پولساز کنکور تجربی .

همه چیز درباره کنکور تجربی

رشته های پولساز کنکور تجربی »   رشته های دانشگاهی که برای این رشته تعریف میشوند در رشته های پزشکی همچون : پزشکی ، دندانپزشکی‌ ، داروسازی و دامپزشکی و همچنین در رشته های پیراپزشکی و همچنین علوم زیستی چون : پرستاری ، اتاق عمل ، مهندسی کشاورزی و ‌‌… تعریف میشود که داوطلبان رشته تجربی بعد از شرکت در آزمون کنکور متناسب با نتیجه کنکور و همچنین معدلشان در این رشته ها پذیرفته میشوند .

⁉️ تاثیر معدل در کنکور تجربی

رشته های پولساز کنکور تجربی »   تاثیر معدل در کنکور تجربی ۹۸ طبق اعلام سازمان سنجش بصورت ۳۰ درصد تاثیر قطعی است ( برخلاف کنکور ۹۷ که تاثیر معدل بصورت ۲۵ درصد تاثیر مثبت بوده ) که نمره امتحان نهایی هر درس داوطلب بر نتیجه درصدی همان درس در کنکور تاثیر میگذارد . این تاثیر معدل در دروس سال دوازدهم دانش آموزان نظام جدید میباشد و نمرات درس یازدهم هیچ تاثیری در نتایج کنکور نخواهد داشت ( چگونگی‌ این تاثیر کمی پیچیده است و در مقاله تاثیر معدل در کنکور ۹۸ که در بخش آرشیو مقالات سایت موجود است بصورت کامل به آن پرداخته شده است .)رشته های پولساز کنکور تجربی /
⁉️ درس های کنکور تجربی

درس هایی که داوطلبان رشته علوم تجربی در هر پایه میخوانند به شرح زیر است :

سال دهم : فارسی ۱ ، دین و زندگی ۱ ، عربی ۱ ، زبان خارجه ۱ ، ریاضی ۱ ، زیست شناسی ۱ ، فیزیک ۱ ، شیمی ۱ ، جغرافیای عمومی و استانی و درس آموزش دفاعی تربیت بدنی .

سال یازدهم : فارسی ۲ ، نگارش ، عربی زبان قرآن ۲ ، دین و زندگی ۲ ، زبان انگلیسی ۲ ، ریاضی ۲ ، زیست شناسی ۲ ، فیزیک ۲ ، شیمی ۲ ، کارگاه کارآفرینی و تولید و درس تربیت بدنی .

⁉️ ثبت نام کنکور تجربی

رشته های پولساز کنکور تجربی »  هرساله ثبت نام کنکور تجربی در بهمن ماه سال جاری همان سال صورت می‌پذرید و کنکور هم معمولا در تیر ماه بصورت داخل و خارج از کشور ( سوالات متفاوت هستند ) برگزار میشود ‌.

قبولی در کنکور تجربی

طبق اعلام رسمی رییس سازمان سنجش در سال ۹۸ دو کنکور تجربی ، یکی مخصوص داوطلبان نظام قدیم و دیگری مخصوص داولبان نظام جدید برگزار خواهد شد.

⁉️ تاثیر ۳۰ درصدی معدل شامل چه داوطلبانی نمیشود؟

داوطلبانی که دیپلم خود را قبل از سال ۸۴ یا سال ۸۴ گرفته اند و نیز داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۹۱ دریافت کرده اند.
همچنین اگر داوطلبی رشته مدرک دیپلم وی با کنکور او متفاوت باشه این تاثیر برای او لحاظ نمیشود.(مثلا شخصی که با دیپلم ریاضی قصد شرکت در کنکور تجربی را دارد)

⁉️ میزان سختی سوالات کنکور تجربی:

رشته های پولساز کنکور تجربی »   طراحان کنکور از دستورالعمل نمودار نرمال در زمینه سختی سوالات استفاده میکنند یعنی:

۲۰_۳۰درصد آسان
۴۰_۶۰درصد متوسط
۲۰_۳۰ درصد دشوار

⁉️ ضرایب دروس مختلف کنکور تجربی:

ادبیات ضریب۴
دین و زندگی ضریب ۳
عربی و زبان خارجه ضریب ۲
زمین شناسی ضریب۳(البته در زیرگروه ۱ ضریب ۰ دارد)
زیست شناسی ضریب ۱۲
شیمی ضریب ۹
فیزیک و ریاضی ضریب ۶

⁉️ ترتیب دروس دفترچه کنکور تجربی:

عمومی ها به ترتیب:
۲۵ تا ادبیات
۲۵تا عربی
۲۵تا دین و زندگی
۲۵تا زبان خارجه

اختصاصی ها به ترتیب:
۲۵تا زمین شناسی
۳۰تا ریاضی
۵۰ تا زیست شناسی
۳۰تا فیزیک
۳۵تا شیمی
⁉️ تعداد شرکت کنندگان:

محبوبیت این رشته روز به روز بیشتر میشود و علتش هم بازار کار خوب آن است به طوری که سیر صعودی در سال های اخیر داشته است:

۶۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر سال۹۷
۵۸۰ هزار و ۳۰۱ نفر سال ۹۶
۵۱۹ هزار و ۴۴۸ نفر سال۹۵

لیست مشاغل موجود در هر یک از زیر گروه های رشته تجربی:

زیر گروه یک:

پزشکی-بیوتکنولوژی-دامپزشکی- دندانپزشکی-اتاق عمل-بینایی سنجی- دبیری زیست شناسی- علوم آژمایشگاهی- علوم تغذیه-علوم تربیتی-فیزیوتراپی و رشته های دیگر

زیر گروه دو:

داروسازی- دبیری شیمی- مهندسی بهداشت حرفه ای- مهندسی بهداشت محیط- شیمی- کارشناسی بهداشت عمومی- کارشناسی تکنولوژی پزشکی هسته ای- کارشناسی فناوری اطلاعات سلامت-کارشناسی بهداشت عمومی.

زیرگروه سه:

اقیانوس شناسی و زمین شناسی.

زیر گروه چهار:

الهیات و معارف اسلامی و ارشاد- علوم قضایی- اقتصاد اسلامی- حسابداری- زبان و ادبیات عربی- فناوری اطلاعات و ارتباطات-علوم اقتصادی- علوم انتظامی-مدیریت مالی- مدیریت صنعتی- مدیریت کسب و کارهای کوچک- مدیریت فرهنگی هنری- مدیریت و بازرگانی دریایی و رشته های دیگر.

زیر گروه پنج:

اقتصاد کشاورزی- امنیت اطلاعات-آموزش تربیت بدنی-تربیت مربی عقیدتی سیاسی- کتابداری در شاخه پزشکی- مهندسی صنایع مبلمان-مددکاری اجتماعی و رشته های دیگر.

شرایط ورود به رشته تجربی

رشته های پولساز کنکور تجربی »  نمرات دروس علوم تجربی و ریاضی در پایه هفتم و هشتم و نهم با ضریب ۳ محاسبه می گردد .

رشته های پولساز کنکور تجربی »   مجموع سه نمره کسب شده در درس ریاضی و علوم تجربی در پایه های هفتم و هشتم و نهم بدون ضریب در خرداد یا شهریور نباید کمتر از ۴۲ باشد .

مجموع نمرات کسب شده در سال هفتم و هشتم و نهم در دروسی که با رشته ی تجربی مرتبط هستند با درنظر گرفتن ضریب حداقل ۲۵۲ باشد به عبارت دیگر معدل دانش اموز حداقل ۱۴ باشد تا بتواند وارد رشته ی تجربی شود
پردیس خودگردان(بین الملل):

رشته های پولساز کنکور تجربی »  این مراکز شعبات دانشگاه های دولتی هستند و مدرک آنها هیچ تفاوتی با مدرک دانشگاه سراسری ندارد و تنها تفاوت آن پرداخت شهریه و نیز عدم امکان استفاده از یکسری امکانات مثل خوابگاه و …میباشد.

رشته های پولساز کنکور تجربی »  این واحدها به منظور جذب دانشجو از خارج کشور تاسیس شدند که موفق نبودند و به همین دلیل از پردیس بین الملل به پردیس خودگردان تغییر نام دادند و از داخل کشور دانشجو میگیرند.
هزینه تحصیل در این واحد ها متغیر است و بستگی به رشته تحصیلی دارد و هر سال ۱۵ درصد به آن اضافه میشود و مبلغی در حدود ۲۰ میلیون تومان برای هر ترم است و با رتبه های کمی بالاتر از قبولی سراسری میتوان در این واحد ها قبول شد.رشته های پولساز کنکور تجربی .

بازار کار رشته تجربی:

رشته های پولساز کنکور تجربی »   در حال حاضر در کشور ما بهترین بازار کار را رشته های تجربی دارند که در راس ان ها رشته های پرطرفدار و پردرآمد پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی قرار دارند که مصداقی بر این ادعا افرادی هستند که با وجود فارغ التحصیلی در بهترین رشته ها و دانشگاه های رشته ریاضی، مجددا در کنکور تجربی شرکت میکنند.رشته های پولساز کنکور تجربی /
پس اگر بازار کار و شغل آینده برای شما اهمیت ویژه ای دارد این رشته مناسب شماست.

 

دسته بندی دانش آموزان و داوطلبان از نظر شرایط آنها به شکل زیر خواهد بود:

1- داوطلبان و دانش آموزان سال دوزادهمی

2- داوطلبان و دانش آموزان نظام قدیم و پشت کنکوری

3- داوطلبان دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترا که تمایل دارند دتا مجدد در کنکور تجربی 98 شرکت کنند.

4- داوطلبانی که سالها از تحصیل انها گذشته است و می خواهند این بار به موفقیتی که آرزوی آن را داشته اند برسند.

5- داوطلبان و دانش آموزان سال یازدهمی

6- داوطلبان و دانش آموزان سال دهمی

بهترین مشاور کنکور تجربی 98 چه کسی خواهد بود؟

رشته های پولساز کنکور تجربی »   بهترین مشاوه کنکور تجربی 98 به چه شکل است و یا به عبارت دیگر بهترین مشاور کنکور تجربی 98 چه کسی است؟ این سوالیست ذهن بسیاری از خانواده ها، پدرها و مادرها و دانش آموزان را به خود مشغول کرده است.

ابتدا بیایید ببینیم چرا کنکور تجربی 98، انقدر از نظر مشاوره و مشاور اهمیت پیدا کرده است. باید در نظر داشت که در مجموع در هر کنکوری، اعتماد به نفس بالای یک دانش آموز برای کسب رتبه های برتر در کنکور تجربی 98، رفته رفته و به مرور زمان کاهش می یابد.

رشته های پولساز کنکور تجربی »   دلیل این امر این است که علاوه بر افزایش حجم مطالب مطالعه شده و فراموشی زود هنگام آنها، تست زنی های ضعیف نیز مزید بر علت می شود. برای این که اعتماد به نفس داوطلب به مرور زمان افزایش یابد باید درصدگذاریهای منطقی برای داوطلب انجام شود و پس از انجام درصد گذاریها، راه رسیدن به این درصدها برای داوطلب هموار گردد.

رشته های پولساز کنکور تجربی »   همچنین وجود تغییرات بی شمار در منابع درسی و طرح سوالات جدید در کنکور تجربی 98 نسبت به کنکور تجربی سالهای گذشته باعث می شود تا ابهام و سر درگمی در فرآیند برنامه ریزی و مطالعه داوطلب بیشتر شود. مشاوره کنکور تجربی 98 نباید به نحوی باشد که لحظه به لحظه داوطلب بدون برنامه و هدف بگذرد و یا نبود منابع متناسب باعث شود تا داوطلب نتواند از پس تستهای جدید کنکور تجربی 98 برنیاید.

رشته های پولساز کنکور تجربی »   تضمین قبولی در کنکور تجربی 98 زمانی می تواند واقعی شود که دانش آموز هر مرحله از پیشرفت خود را لمس کند. فرض کنید یک دانش آموز متوسط تصمیم داشته باشد با روزی 15 ساعت مطالعه با کسب یک رتبه عالی در رشته ای مانند پزشکی قبول شود.

رشته های پولساز کنکور تجربی »   قبولی در رشته پزشکی تنها با 15 ساعت مطالعه به مدت یک سال اتفاق نمی افتد. شانس قبولی در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، زمانی افزایش می یابد که دانش آموز هر روز پیشرفت در روند مطالعه خود را ببیند تا اعتماد به نفس و انگیزه اش افزایش یابد. اگر همین دانش آموز فرضی، به نوعی برنامه ریزی کند که به همه اهداف دقیق تعیین شده توسط مشاور دست یابد، تضمین قبولی او در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی کار سختی نخواهد بود. باید توجه داشته بهترین مشاور کنکور تجربی 98 کسی است که ویژگی ها و اطلاعات زیر را داشته باشد:رشته های پولساز کنکور تجربی /


1- بهترین مشاوره کنکور تجربی 98 باید به طور کامل تغییرات کنکور تجربی 98 را نسبت به کنکورهای تجربی سالهای گذشته بداند.

2- بهترین مشاور کنکور تجربی 98 باید بر روی منابع جدید موسسات آموزشی نظیر قلم چی، گاج، خیلی سبز، نشر الگو، مهر و ماه و غیره تسلط کامل داشته باشد تا بتواند بهترین منابع را با توجه به تغییرات کنکور و روش طراحی تست ها به دانش اموز و داوطلب کنکور تجربی 98 ارائه دهد.رشته های پولساز کنکور تجربی .

3- بهترین مشاور کنکور تجربی 98 کسی است که علاوه بر داشتن تجربه کافی در زمینه مشاوره تحصیلی، بتواند نقاط قوت و ضعف دانش آموز را بشناسد و بتواند نقاط قوت او را تثبیت و نقاط ضعف او را با ورش ها، ابزارها و امکانات مختلف پوشش دهد.رشته های پولساز کنکور تجربی.

4- بهترین مشاور کنکور تجربی 98باید یک متخصص در امر برنامه ریزی باشد و به نوعی برنامه ریزی کند که بتواند از تمام استعدادها و تواناییهای یک داوطلب استفاده کند و بیشترین بازدهی را با طراحی یک برنامه ریزی دقیق برای دانش آموز به وجد بیاورد.رشته های پولساز کنکور تجربی.

5- بهترین مشاور کنکور تجربی 98 باید تنها یک نفر نباشد، بلکه باید تیمی داشته باشد که این تیم هر کدام در یک زمینه از امر مشاوره و برنامه ریزی بهترین باشد و نیاز به یک مدیر بسیار توانمند دارد تا بتواند بهترین راهها را برای خلق یک رتبه خوب از دانش آموز پیدا کند.رشته های پولساز کنکور تجربی .

6- بهترین مشاور کنکور تجربی 98، باید سابقه ای خوب درامر مشاوره و برنامه ریزی و همچنین یک روزمه بسیار قوی در تربیت دانش آموزان تک رقمی داشته باشد.

7- بهترین مشاور کنکور تجربی 98، کسی است که بتواند با توجه به سطح هر دانش آموز از او آزمون های منظم هفتگی و مبحثی بگیرد تا سطح دانش آموز برای برنامه ریزی هفته بعدی به طور کامل مشخص شود.رشته های پولساز کنکور تجربی .

برنامه نیمسال دوم دوازدهم:

رشته های پولساز کنکور تجربی »   با شروع نمیسال دوم دوازدهم، حجم ناامیدی ها، رها کردن ها و کلا تمام کلافی ها بیشتر می شود. برای اینکه بتوانیم باز هم دقیقتر و بهتر، شما را راهنمایی کنیم دانش آموزان دوازدهمی را به دو دسته تقسیم می کنیم:

دسته اول: دانش آموزانی که تا به اینجا خوب عمل کرده اند و همه چیز برای آنها طبق برنامه و بر روی اصول پیش رفته است:

رشته های پولساز کنکور تجربی »  این دسته از دانش آموزان باید توجه داشته باشند که در یکی از حساس ترین شرایط مطالعه خود قرار دارند. به دو دلیل این حسیاسیت بیشتر و بیشتر می شود. دلیل اول اینکه حالا به طور کامل خود را شناخته اید و ممکن است ضعفهای شما بسیار به استرس شما دامن بزند. دلیل دوم اینکه احساس خستگی و فرسایش بر شما غلبه می کند.

رشته های پولساز کنکور تجربی »  بنابراین سعی کنید حتما برای اینکه بتوانید خود را از شر نقاط ضعف خود نجات دهید، با یک مشاور خبره و خوب مشورت کنید تا بتواند راه حلی را به شما ارائه کند و همچنین برای رفع خستگی و عدم افزایش فرسودگی، بیشتر زمان خود را به مطالعه مطالب جدید نیمسال دوم دوازدهم همچنین تست زنی مطالب قبلی بگذرانید.رشته های پولساز کنکور تجربی /

2- اگر احساس می کنید که بر روی دروس دهم و یازدهم به طور کامل مسلط شده اید، مرور و زدن تستهای جدید و حتی کنکوری را شروع کنید.

3- مرور دروس نمیسال اول دوازدهم برای شما بسیار حائز اهمیت است.

4- سعی نکنید که به خودتان بیشاز اندازه مغرور شوید. فراموش نکنید که برای کنکور تجربی هر قدر بخوانید کم است و لحظه ای که از حرکت بایستید همه انهایی که از شما کلی عقب بوده اند به شما می رسند و شاید در نهایت از شما سبقت هم بگیرند.رشته های پولساز کنکور تجربی /

5- اگر ترازهای شما در آزمون های ازمایشی یه یک حد مطلوب رسیده است به این معناست که شما مسیر را درست رفته اید و فقط و فقط سعی کنید خود را در مسیر حفظ کنید.

6- اگر ترازهای شما در آزمونهای ازمایشی نوسان زیادی داشته است باید با کمک یک مشاور دلیل آن را پیدا کنید تا بتوانید بهترین نتیجه از دل این نوسان ها بیرون بکشید.رشته های پولساز کنکور تجربی /

7- سعی کنید زمانی را برای کنترل استرس و ایجاد آرامش در خودتان اختصاص دهید.

دسته دوم : دانش آموزانی که تا به اینجا خوب عمل نکرده اند و همه چیز برای آنها شبیه یک کابوس بوده است:

1- در اولین قدم آنها باید فراموش کنند که تا به اینجا کاری انجام نداده اند و باید ببینید که در حال حاضر بهترین کار چه خواهد بود. انها باید بدانندکه خیلی ها که قبل از آنها شروع کرده اند به دلیل نداشتن یک برنامه منسجم، نداشتن یک انگیزه خوب و نبود یک ساختار منظم در مرور، فرسوده و خسته شده اند.رشته های پولساز کنکور تجربی/

2- باید به دقت بر روی حذف سرفصلها تمرکز کنند. دروسی که در انها به شدت قوی تر هستند را برای بعد از عید برنامه ریزی کنند و دروسی که در انها ضعیف تر هستند را هر چه سریعتر آغاز کنند.

3- باید با ساعت مطالعه بالا مطالعه را شروع کنند.

4- آزمون ازمایشی دیگر برای انها فایده ای نخواهد داشت.

5- به خاطر دستپاچه گی نباید مرور خود را فدا کنند.

6- باید به اندازه ای که حجم مطالب بالا م یرود، مرور های خود را افزایش دهند.

رشته های پولساز کنکور تجربی »   هر روز یک زمانی را به فکر کردن به هفد خود و ایجاد نیرو و انگیزه در خود صرف کنند. مثلا به خوشان بگویند، هنر تو در این است که نسبت به بقیه سریع تر هستی و تازه نفس تر. باید تمام تلاش خود را بکنید. شما باید یک مبارز خستگی ناپذیر باشید که هیچ چیزی نمی شنود و هیچ چیزی نمی بیند. فقط ندای موفقیت را می شنود و فقط هدف خود را می بیند.رشته های پولساز کنکور تجربی/

رشته های پولساز کنکور تجربی »  این افراد باید دقت داشته باشند که باید حتما به سرعت دروس نیمسال اول دوازدهم را جمع بندی کنند و سپس بر روی مطالعه همزمان درسهای نیمسال دوم دوازدهم با مدرسه تمرکزداشته باشند و در پایان هفته به سرعت دروس تخصصی دهم و یازدهم را مطالعه، تست زنی و مرور کنند.

رشته های پولساز کنکور تجربی » این افراد باید تا جایی که می توانند، ستسها را غربال شده بزنند، چون که وقت زیادی برای زدن همه تستها خواهند داشت. آنها باید همزمان مطالعه و تسلط را پیش ببرندو به تدریج با مرورهای منظم و فشرده خود، مطالب را به یاد بسپارند. مرورهای منظم شبانه فرمول ها، لغات و نکات در این کار بسیار تاثیرگذار است.

یک دانش آموز تجربی چه چیزهایی را برای موفقیت در کنکور باید بداند؟
ترتیب علاقه دانش آموزان و داوطلبان تجربی در انتخاب رشته به چه صورت است؟  براساس انتخاب رشته رتبه های 1 تا 3000  کنکورسراسری رشته تجربی بین سال های 91 تا 95 می توان 8 رشته دانشگاهی زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور تجربی معرفی نمود.
 رشته پزشکی – رشته دندانپزشکی- رشته داروسازی- رشته فیزیوتراپی- رشته بینایی سنجی- رشته علوم تغذیه- رشته زیست فناوری- پرستاری
ترتیب علاقه دانش آموزان و داوطلبان تجربی در انتخاب شهر و دانشگاه چگونه است؟ براساس انتخاب رشته رتبه های 1 تا 1000  کنکورسراسری رشته تجربی بین سال های 91 تا 95 می توان 4 شهر زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور تجربی معرفی نمود.
 تهران- مشهد- اصفهان- شیراز
مسلم است که بر اساس جدول فوق، می توان گفت رتبه های برتر تجربی به دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، اصفهان و شیراز بیشترین علاقه را نشان می دهند.
کنکور تجربی چند ساعت است و چقدر طول می کشد؟ داوطلبان کنکور چند روز قبل از زمان رشته های پولساز کنکور تجربی »   برگزاری کنکور، با مراجعه به سایت سنجش، کارت ورود به جلسه را می گیرند. روی این کارت، عکس، نام و نام خانوادگی خود و پدرتان و همچنین معدل وارد شده به سازمان سنجش و آدرس محلی که در آنجا آزمون کنکور می دهید را مشخص کرده اند.رشته های پولساز کنکور تجربی.
رشته های پولساز کنکور تجربی »  اگر اطلاعات شما غلط داشته باشد همان لحظه می توانید از طریق سایت سنجش آن مشکل را حل کنید و اگر این ایراد از آن طریق رفع نشد، در هر شهری، باجه هایی به اسم باجه های رفع نقص، مستقر می شود که آدرس این باجه ها در سایت سنجش اعلام می شود.رشته های پولساز کنکور تجربی /
رشته های پولساز کنکور تجربی »   با مراجعه به این باجه ها نیز می توانید ایرادات و اشتباهات کارت ورود به جلسه خود را در صورت لزوم برطرف کنید.  کنکور رشته تجربی از ساعت 8 صبح شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت 7:30 دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی250دقیقه معادل 4 ساعت و 10 دقیقه می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور تجربی برابر با 270 می باشد.رشته های پولساز کنکور تجربی /
رشته های پولساز کنکور تجربی »   در روز کنکور دو دفترچه در اختیار داوطلبان کنکور تجربی قرار می دهند. دفترچه اول که به دفترچه عمومی معروف است را در سمت چپ صندلی می چینند، این دفترچه در داخل پاکت پلاستیکی قرار دارد و عکس، نام و نام خانوادگی، شماره ملی، معدل دیپلم و تمام اطلاعاتی که به سازمان سنجش در زمان ثبت نام کنکور داده اید بر روی دفترچه سوالات و برگه پاسخ نامه شما وجود دارد. رشته های پولساز کنکور تجربی .
رشته های پولساز کنکور تجربی »   مدت زمان پاسخ دادن به دفترچه عمومی 75 دقیقه و تعداد سوالات آن دفترچه 100 سوال می باشد که 25 سوال از ادبیات و 25 سوال از عربی و 25 سوال از دین و زندگی و 25 سوال از زبان انگلیسی می باشد. داوطلبان رشته تجربی 75 دقیقه فرصت دارند تا به این سوالات پاسخ دهند و بعد از گذشت این مدت زمان، دفترچه اول را از بین داوطلبان کنکور جمع آوری می کنند و سپس دفترچه های دوم را که در درون پاکت پلاستیکی و همراه با اطلاعات فردی شماست، در سمت چپ صندلی ها، می چینند.رشته های پولساز کنکور تجربی .
رشته های پولساز کنکور تجربی »   به دفترچه دوم،  دفترچه اختصاصی می گویند و شامل درس های زمین شناسی با 25 سوال و درس ریاضی با 30 سوال و درس زیست با 50 سوال و درس فیزیک با 30 سوال و درس شیمی با 35 سوال می باشد که داوطلبان به مدت 175 دقیقه معادل 2 ساعت و 55 دقیقه وقت دارند تا به 170 سوال دروس اختصاصی پاسخ دهند.
رشته های پولساز کنکور تجربی »   دقت کنید دفترچه های عمومی بعد از پایان وقتش جمع آوری می شود و اینطور نیست که بخواهید بعد از آن هم به سوالات عمومی پاسخ دهید پس از نظر زمان بندی بایستی طوری به تسلط روی مباحث و تست ها برسید که در همان 1 ساعت و 15 دقیقه ای که برای دفترچه عمومی وقت دارید بتوانید به تمام سوالات پاسخ دهید.
تعداد شرکت کنندگان تجربی رو به افزایش است، آیا این زیاد شدن شرکت کنندگان باعث سخت شدن کنکور می شود؟ اولا معیار رشته های پولساز کنکور تجربی »  طراحی سوالات کنکور بر اساس نفرات شرکت کننده نیست که اگر تعداد شرکت کنندگان در کنکور تجربی زیاد شود کنکور سخت تر می شود. طراحان کنکور سراسری، استاندارد طراحی سوال خودشان را دارند و در این طراحی، تعداد شرکت کنندگان هیچ نقشی ندارد.
رشته های پولساز کنکور تجربی » از طرف دیگر وقتی تعداد داوطلبان در یک رشته زیادتر می شود، تعداد افرادی که درصدهای منفی و صفر و پایین می زنند نیز زیادتر می شود زیرا تعداد کسانی که بدون مطالعه و یا با مطالعه کم و یا حتی برای آزمودن شانس خود می آیند زیاد است و همین امر باعث می شود که میانگین درصدها کاهش پیدا کند و آن هایی که واقعا درس خوانده اند موفق شوند.
رشته های پولساز کنکور تجربی »   به عبارت دیگر سیاهی لشگرهای آزمون بیشتر می شود و درصدها کاهش می یابد و کسب نتیجه برای افرادی که با برنامه درس خوانده اند راحت تر می شود. دقت کنید آمار شرکت کنندگان تجربی همیشه بالا بوده است و این موضوع هیچ حساسیتی ندارد. جدول زیر آمار شرکت کنندگان کنکور تجربی را از سال 84 تا 96 نشان می دهد. همانطور که از اطلاعات جدول زیر مشخص است، زیاد بودن تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری در رشته تجربی امری طبیعی  است.رشته های پولساز کنکور تجربی .
سال کنکور سراسری تعداد شرکت کنندگان کنکور تجربی 
کنکور سراسری سال 1384  422157 
کنکور سراسری سال 1385   428000 
 کنکور سراسری سال 1386 434513
 کنکور سراسری سال 1387 460588 
کنکور سراسری سال 1388  437426 
کنکور سراسری سال 1389  463092 
 کنکور سراسری سال 1390  442000
 کنکور سراسری سال 1391 449995 
 کنکور سراسری سال 1392  507574
 کنکور سراسری سال 1393 524006 
 کنکور سراسری سال 1394 498822 
کنکور سراسری سال 1395  519488 
کنکور سراسری سال 1396   580301
درصدهای لازم برای قبولی در سه رشته معروف تجربی چیست؟
رشته های پولساز کنکور تجربی »   همیشه یکی از سوالات مهم برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور تجربی تعیین حدود درصدهایی است که در هر درس باید بزنند تا بتوانند در رشته پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی قبول شوند. تعیین درصدها برای هر رشته به عوامل زیر بستگی دارد:
1. سوابق تحصیلی سال سوم و پیش دانشگاهی که تاثیر سوابق سال سوم برای افرادی است که دیپلم خود را در سال تحصیلی 84 و بعد از آن گرفته اند و تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای افرادی است که مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال تحصیلی 90 و بعد از آن گرفته باشند می باشد.
2. سهمیه مناطق که شامل سه منطقه است. اگر منطقه شهر خود را نمی دانید می توانید روی عبارت داخل گیومه کلیک کنید و در قسمت پرسش و پاسخ نام شهر خود را وارد کنید و از منطقه خود آگاه شوید.«پرسیدن سوال در خصوص منطقه تحصیلی»
3. شهر و نوع دانشگاهی را که به عنوان هدف انتخاب می کنید تاثیر مستقیمی روی درصدهای شما برای قبولی در رشته مورد نظرتان دارد. نوع دانشگاه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی شامل روزانه، پردیس یا همان بین الملل و دانشگاه آزاد می باشد. 
4. درصدهای هر کنکور با درصدهای کنکور دیگر متفاوت است. سطح سختی و آسانی سوالات در کنکورهای سال های مختلف با یک دیگر تفاوت دارد و این گونه نیست که هر سال درصدهای یکسان دیده شود گاه درصدهای یک درس پایین می رود و گاه بالا می رود برای همین است که نمی شود به طور دقیق در مورد درصدها صحبت کرد و لذا همه چیز فقط حدود را مشخص می کند.
در جدول زیر با در نظر گرفتن متوسط شرایط دانش آموزان درصدهای قبولی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی را در یک دانشگاه دولتی متوسط رو به بالا آورده شده است تا علاقمندان به این سه رشته بدانند به طور متوسط چه درصدهای بایستی بزنند تا بتوانند به رشته مورد علاقه خود برسند. این درصدها بر اساس میانگین قبولی های کنکور 95 در دانشگاه های متوسط رو به بالا است.
 رشته دانشگاهی  زبان و ادبیات زبان عربی  دین و زندگی  زبان انگلیسی
دندانپزشکی منطقه 1 75 درصد  73 درصد     78 درصد     67 درصد    
دندانپزشکی منطقه 2 70 درصد   70 درصد     78 درصد    73 درصد  
دندانپزشکی منطقه 3 67 درصد    66 درصد     78 درصد    41 درصد  
پزشکی منطقه 1  67 درصد    74 درصد     84 درصد    76 درصد  
پزشکی منطقه 2 77 درصد     72 درصد    81 درصد    75 درصد  
پزشکی منطقه 3 74 درصد     74 درصد     79 درصد    63 درصد  
داروسازی منطقه 1 55 درصد     53 درصد     60 درصد    45 درصد  
داروسازی منطقه 2 62 درصد     61 درصد     67 درصد  52 درصد  
داروسازی منطقه 3 51 درصد     59 درصد        66 درصد      53 درصد  
 
 نام رشته دانشگاهی  شیمی  ریاضی  زیست  فیزیک   زمین شناسی
 دندانپزشکی منطقه 1 59 درصد   40 درصد   66 درصد    61 درصد     بی تاثیر  
 دندانپزشکی منطقه 2 59 درصد  51 درصد    61 درصد    53 درصد  بی تاثیر  
 دندانپزشکی منطقه 3 56 درصد  52 درصد   60 درصد      51 درصد بی تاثیر    
 پزشکی منطقه 1 56 درصد  52 درصد    66 درصد    55 درصد  بی تاثیر     
 پزشکی منطقه 2 68 درصد   60 درصد    69 درصد     68 درصد  بی تاثیر  
 پزشکی منطقه 3 64 درصد   61 درصد   69 درصد     62 درصد  بی تاثیر     
 داروسازی منطقه 1 53 درصد    50 درصد    54 درصد     51 درصد  15
 داروسازی منطقه 2 48 درصد        58 درصد    55 درصد     61 درصد  15 
 داروسازی منطقه 3 42 درصد     41 درصد    55 درصد  47 درصد  28 
چه درس هایی در کنکور تجربی می آید؟ عنوان سوال بعدی است که رشته های پولساز کنکور تجربی »   برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور تجربی پاسخ خواهیم داد. درس هایی که در کنکور تجربی دارای سوال مستقیم هستند بر اساس سال های تحصیلی در جدول زیر آمده است اما دقت شود همواره سوالات غیر مستقیم هم خواهد آمد به طور مثال کسی نمی تواند بگوید اتحادهای ریاضی سال اول دبیرستان مهم نیست زیرا بسیاری از سوالات ریاضی در کنکور تجربی بر اساس اطلاعات اتحادی قابل حل است اما در کنکور سوال مستقیم از اتحاد نداریم بنابراین در جدول زیر فقط نام درس هایی را مشاهده می کنید که به طور مستقیم در کنکور سوال دارند:
 سال اول دبیرستان  سال دوم دبیرستان   سال سوم دبیرستان  پیش دانشگاهی  
    ادبیات   ادبیات و زبان فارسی  ادبیات
   عربی  عربی
   دین و زندگی  دین و زندگی  دین و زندگی
   لغات زبان انگلیسی  لغات و گرامر زبان انگلیسی  لغات و گرامر زبان انگلیسی
     زمین شناسی (برای پزشکی و دندانپزشکی اثر ندارد)  زمین شناسی (برای پزشکی و دندانپزشکی اثر ندارد)
   ریاضی  ریاضی  ریاضی
   زیست  زیست  زیست
 فیزیک  فیزیک  فیزیک   فیزیک 
   شیمی  شیمی  شیمی
 کدام درس های سال اول دبیرستان را باید بلد باشیم تا سوالات غیر مستقیم را بتوانیم به خوبی پاسخ دهیم؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که دانستن لغات زبان انگلیسی، قواعد و لغات عربی و درس ریاضی سال اول دبیرستان بسیار مهم هستند و اگر آن ها را نمی دانید حتما در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید زیرا پایه و اساس یادگیری مطالب سال های بعد هستند.رشته های پولساز کنکور تجربی .
منظور از زیرگروه های رشته تجربی چیست؟ رشته تجربی چند زیر گروه دارد؟ ضریب درس ها در هر زیر گروه تجربی به چه صورت است؟ این سه سوال از مهم ترین سوالاتی است که در ادامه به آن پاسخ جامع می دهیم. همانطور که مطلع شدید، درس هایی که در کنکور تجربی از آن ها سوال مطرح می شود شامل زبان و ادبیات فارسی، عربی، دین و زندگی، زبان انگلیسی، زمین شناسی، ریاضی، زیست، فیزیک و شیمی می باشد. اما ارزش این درس ها برای همه رشته های دانشگاهی یکسان نیست. به طور مثال رشته دانشگاهی اقیانوس شناسی را در نظر بگیرید. آنچه در دانشگاه در مورد این رشته تدریس می شود بر پایه درس زمین شناسی است بنابراین بایستی ارزش درس زمین شناسی در کنکور برای این رشته بالاتر از بقیه درس ها باشد. یا به طور مثال رشته داروسازی را در نظر بگیرید و اساس این رشته درس شیمی است پس بایستی ارزش شیمی در کنکور برای قبولی در این رشته نیز بالا باشد. همانطور فرض کنید رشته پزشکی یا دندانپزشکی که اساس آن درس زیست است پس لازم است در کنکور نیز ارزش درصد زیست از بقیه درس ها برای قبولی در پزشکی یا دندانپزشکی بالاتر باشد. بر همین اساس، رشته های دانشگاهی زیر مجموعه علوم تجربی را به 5 زیر گروه تقسیم کرده اند و ضرایب درس ها در این 5 زیر گروه با یک دیگر متفاوت است که توضیحات آن به شرح زیر است:
رشته های زیر گروه 1تجربی: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، زمین شناسی با ضریب صفر(بی تاثیر)، ریاضی با ضریب 2، زیست شناسی با ضریب 4، فیزیک با ضریب2 و شیمی با ضریب3 می باشد.
 دكترای پیوسته بیوتكنولوژی، پزشكی، دامپزشكی، دندانپزشكی. آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی، آموزش كودكان استثنایی، اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی سنجی، پرستاری، تكنولوژی پرتودرمانی، تكنولوژی پرتوشناسی، روان شناسی، زیست شناسی، زیست شناسی جانوری، زیست شناسی دریا، زیست شناسی سلولی و مولكولی، زیست شناسی گیاهی، زیست فناوری، ساخت پروتزهای دندانی، شنوایی شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشكی، علوم تربیتی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، فیزیوتراپی، كاردرمانی، گفتار درمانی، مامایی، هوشبری.كاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، كاردانی اتاق عمل، كاردانی بهورزی، كاردانی تكنسین پروتزهای دندانی، كاردانی تكنسین سلامت دهان، كاردانی تكنولوژی پرتودرمانی، كاردانی تكنولوژی رادیولوژی دهان- فك و صورت، كاردانی دامپزشكی، كاردانی علوم آزمایشگاهی، كاردانی فوریت های پزشكی، كاردانی مامایی، كاردانی هوشبری
رشته های زیر گروه 2 تجربی: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، زمین شناسی با ضریب 1، ریاضی با ضریب 3، زیست شناسی با ضریب 4، فیزیک با ضریب2 و شیمی با ضریب4 می باشد.
 داروسازی.آموزش شیمی، بهداشت عمومی، بیولوژی و كنترل ناقلین بیمار یها، تكنولوژی پزشكی هسته ای، شیمی كاربردی، شیمی محض، فناوری اطلاعات سلامت، مهندسی بهداشت حرف های، مهندسی بهداشت محیط. كاردانی بهداشت حرفه ای، كاردانی بهداشت عمومی (كلیه گرای شها)، كاردانی بهداشت محیط، كاردانی شیمی آزمایشگاهی
رشته های زیر گروه 3 تجربی: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، زمین شناسی با ضریب 1، ریاضی با ضریب 3، زیست شناسی با ضریب 4، فیزیک با ضریب2 و شیمی با ضریب4 می باشد.
 اقیانوس شناسی، زمین شناسی
رشته های زیر گروه 4 تجربی: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، زمین شناسی با ضریب 1، ریاضی با ضریب 4، زیست شناسی با ضریب 2، فیزیک با ضریب3 و شیمی با ضریب2 می باشد.
 كارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی، كارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد. ادیان و مذاهب، اقتصاد اسلامی، امنیت اقتصادی، تاریخ اسلام، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، جهانگردی، حسابداری، زبان و ادبیات عربی، شیعه شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم اقتصادی، علوم انتظامی، علوم قرآن و حدیث، علوم قضایی، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حكمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و كلام اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانكی، مدیریت امور گمركی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اكو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت كسب و كارهای كوچك، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی ، معارف اسلامی، معارف اسلامی و علوم تربیتی، هتلداری. كاردانی امور بانكی، كاردانی بیمه، كاردانی امور دولتی ، كاردانی امور مالی و مالیاتی، كاردانی تربیت معلم قر آن كریم ، كاردانی جهانگردی ، كاردانی حسابداری، كاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی، كاردانی علوم انتظامی، كاردانی مدارك پزشكی، كاردانی مدیریت بازرگانی، كاردانی مدیریت صنعتی، كاردانی مدیریت گمركی، كاردانی هتلداری
 رشته های زیر گروه 5 تجربی: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، زمین شناسی با ضریب 1، ریاضی با ضریب 3، زیست شناسی با ضریب 2، فیزیک با ضریب2 و شیمی با ضریب2 می باشد.
  آموزش علوم ورزشی، اقتصاد كشاورزی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، پژوهشگری امنیت، تربیت مروج سیاسی، ترویج و آموزش كشاورزی پایدار، حفاظت اطلاعات، ضد تروریسم، علوم سیاسی، علوم فنی امنیت، علوم ورزشی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی خاك، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی صنایع غذایی (كشاورزی)، علوم و مهندسی محیط زیست، كتابداری در شاخه پزشكی، گیاه پزشكی، مددكاری اجتماعی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مربیگری عقیدتی، مربیگری ورزشی، مطالعات امنیتی، مهندسی آبادانی طبیعت، مهندسی تولید و ژنتیك گیاهی، مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی، مهندسی صنایع مبلمان، مهندسی علوم دامی، مهندسی فضای سبز. كاردانی امور اراضی، كاردانی امور زراعی و باغی، كاردانی تكنولوژی تولیدات دامی، كاردانی تكنولوژی تولیدات گیاهی، كاردانی تكنولوژی جنگلداری، كاردانی تكنولوژی چوب، كاردانی تكنولوژی شیلات، كاردانی تكنولوژی صنایع غذایی، كاردانی تكنولوژی محیط زیست، كاردانی تكنولوژی مرتع و آبخیزداری، كاردانی تكنولوژی مواد غذایی، كاردانی تولید و فراوری خرما، كاردانی پرورش اسب، كاردانی پرورش زنبور عسل، كاردانی تولی د و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر، كاردانی علوم ورزشی، كاردانی نوغان داری
آیا می شود با خواندن برخی از فصل ها در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی قبول شد؟ درس های با اهمیت رشته تجربی کدام است؟ اگر به درصدهای مطرح شده در جدول درصدهای لازم برای قبولی در سه رشته پرطرفدار تجربی نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که نمی توانید فصل های زیادی را کنار بگذارید زیرا درصدهای قبولی در این سه رشته بالا است و کار درستی نیست که یک کتاب یا فصل های زیادی را کنار بگذارید.
رشته های پولساز کنکور تجربی »   یکی دیگر از اشتباهات رایج در بین کنکوری ها این است که می خواهند بر اساس بودجه بندی ها درس بخوانند یعنی می خواهند بدانند سال های گذشته از چه فصل هایی بیشتر سوال آمده است تا آن فصل ها را بخوانند و بقیه فصل ها را کنار بگذارند.
رشته های پولساز کنکور تجربی »  اگر شخص کنکوری بخواهد بر اساس بودجه بندی درس بخواند دچار دو مشکل می شود؛ اول آنکه ممکن است از فصل هایی که شما خوانده اید سوالات متفاوتی مطرح شود و نتوانید آن گونه که انتظار دارید پاسخ دهید و از طرف دیگر برخی از فصل ها و مباحث به هم وابسته هستند و نمی شود که قسمتی از آن خوانده شود و قسمت های دیگر خوانده نشود زیرا اگر بخواهید گزینشی بخوانید ممکن است فصل های مرتبط را هم به خوبی نیاموزید برای همین به طور کلی برای قبولی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی گزینشی و بودجه بندی درس خواندن بی معناست.رشته های پولساز کنکور تجربی .
اما اگر شما قصد دارید همه درس ها را بخوانید ولی می خواهید بدانید کدام درس ها مهم تر هستند تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرند می توانید به جدول زیر مراجعه کنید که نام درس ها و فصل های مهم تمام درس های کنکور معرفی شده اند:
 مقطع تحصیلی  ادبیات زبان عربی  دین و زندگی  زبان انگلیسی 
 سال اول دبیرستان    قواعد پیش نیاز است     لغات پیش نیاز است
 سال دوم دبیرستان  درس 9
درس 13
درس 16
درس 17
درس 18
درس 19
درس 21
درس 22
 قواعد و لغات  درس 1
درس 3
درس 4
درس 5
درس 6
درس 8
درس 9
  لغات و گرامر
 سال سوم دبیرستان  درس 1
درس 13
درس 19
درس 21
درس 22
اعلام
——–
زبان فارسی :
درس 9
درس 13
درس 17
 قواعد و لغات  درس  1
درس  2
درس  5
درس 7
درس 8
درس 9
  لغات و گرامر
 سال پیش دانشگاهی  درس 1
درس 16
درس 21
درس 22
درس 23
   درس 3
درس 7
درس 8
درس 9
 لغات و گرامر 
 مقطع تحصیلی  ریاضی  زیست  فیزیک  شیمی
 سال اول دبیرستان   پیش نیاز است    فصل 4
فصل 5
 
 سال دوم دبیرستان  کلیه فصل ها  کلیه فصل ها  کلیه فصل ها  کلیه فصل ها
 سال سوم دبیرستان  فصل 3
فصل 4
     
 سال پیش دانشگاهی فصل 1
فصل 3
فصل 4
 کلیه فصل ها  کلیه فصل ها  کلیه فصل ها
برای درس زمین شناسی نیز درس های 5 و 6 و 7 سال سوم دبیرستان و درس های 7و 8 و 9 سال پیش دانشگاهی، اهمیت بالایی دارند.

9099071613

این مطلب همواره براساس آخرین تغییرات ، به روز رسانی می گردد …

در هنگام برنامه ریزی برای کنکور به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همان طور که گفته شد، برای موفقیت در کنکور باید برنامه ریزی داشته باشید!

البته برنامه ریزی خوب چند ویژگی دارد و شما باید با رعایت این اصول و ویژگی ها برای درس خواندن خود برنامه ریزی کنید:

اولین قدم این است که رویایی برنامه ریزی نکنید!

به عنوان مثال اگر شما در طول روز مدرسه هستید و فرصت مطالعه کمتری نسبت به دیگر روزها دارید، برنامه خود را به گونه ای تنظیم نکنید که خود را مجبور کنید روزی ۱۰ ساعت مطالعه داشته باشید!

اگر برنامه ریزی شما بر اساس واقعیت نباشد و شما نتوانید بر اساس آن عمل کنید، دلسرد می شوید و در نتیجه کم کم انگیزه خود را برای درس خواندن از دست می دهید.

منعطف برنامه ریزی کنید. در زمان برنامه ریزی زمانی را هم برای استراحت در نظر بگیرید.

در برنامه ریزی خود تعادل داشته باشید.هم مطالعه دروس تخصصی و هم مطالعه دروس عمومی را در برنامه بگنجانید.

مرور کردن و تمرین را در برنامه خود قرار دهید.

و …

برای تنظیم یک برنامه درسی اصولی می توانید با یک مشاور تحصیلی مجرب مشورت کنید.

راهنمایی افراد آگاه در این حوزه به شما کمک می کند نتیجه مطلوبی را در کنکور کسب کنید و در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود قبول شوید و نتیجه تمام زحمات خود را بگیرید.

مشاوران تحصیلی ما در ” مشاور گروپ ”  در خدمت شما هستند تا در مورد موفقیت در کنکور شما را راهنمایی کرده و به شما کمک کنند به بهترین نحوه درس بخوانید و در رشته و دانشگاه مورد نظر خود قبول شوید.



9099071613
با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص

مشاور گروپ

برای موفقیت در کنکور باید چه کار کرد؟
چطور برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟
برای قبولی در کنکور ریاضی چه درس هایی را باید بیشتر بخوانیم؟
کدام درس های عمومی در کنکور ضریب بالاتری دارند؟
چگونه برای درس خواندن تمرکز کنیم؟
چه کار کنیم موقع درس خواندن حواسمان پرت نشود؟

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کنکور تحربی | رشته های کنکور تجربی + رشته های پول ساز تجربی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سارا

    وای چ عالی بود خسته نباشید واقعا?

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403