نکات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ + سوالات پرتکرار مصاحبه

زمان ، مکان و شرایط مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه نکات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ + سوالات پرتکرار مصاحبه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نکات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان : پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان، حال نوبت به مصاحبه این دسته از داوطلبان جهت ورود نهایی به دانشگاه می باشد. باتوجه به ظرفیت و تعداد محدود رشته های معرفی شده در دفترچه انتخاب رشته، با افزایش اطلاعات خود راجع به نحوه برگزاری مصاحبه و چگونگی امکان قبولی در آن احتمال قبولی خود را بالاتر ببرید.


نکات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان



نکات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان »   در این مقاله شرایط عمومی و اختصاصی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و برخی نکات لازم جهت موفقیت در آن را شرح خواهیم داد مقوله انتخاب رشته کنکور سراسری همواره چالش های زیادی را برای داوطلبان ایجاد می کند به گونه ای که تاثیر برخی از این چالش ها تا چندین روز پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته ادامه دارد یکی از این موارد وجود رشته های نیمه متمرکز در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری است ویژگی اصلی این رشته ها مصاحبه آنها است که تاثیر بسیار شگرفی در قبولی نهایی داوطلبان دارد در میان رشته ها و دانشگاه های نیمه متمرکز یکی از پر رونق ترین دانشگاه ها دانشگاه فرهنگیان است که به دلیل پذیرش در رشته های دبیری همواره در کانون توجه داوطلبان قرار دارد شرایط این دانشگاه توسط مشاوران مشاور گروپ  در این مقاله مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.نکات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان /

مشاور گروپ


حال شما را به خواندن نکات زیر دعوت می کنم، امید که تاثیر به سزایی در قبولی شما داشته باشد.

مراحلی که شما در روند ورود به دانشگاه فرهنگیان با آن مواجه می شوید:

ابتدا معاینه؛ بدین صورت که از لحاظ بینایی، نمره چشم، اندازه قد و گاها وزن شما مورد بررسی قرار می گیرد.

سپس مصاحبه؛ بسته به شرایط و صلاح دید، تعدادی مصاحبه کننده در جلسه حضور دارند و هریک موضوع خاصی را مورد پرسش قرار می دهند.

به طور مثال، سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان مربوط به قرائت قرآن و سوال های قرآنی.

سوالاتی در مورد روزهای مهم سال از جمله راهپیمایی ها، اعیاد مذهبی، پیشینه تاریخی آن ها، فعالیت در بسیج و غیره

سوالات اجتماعی،فرهنگی،سیاسی روز دنیا

سوالاتی راجع به حرفه معلمی،علت انتخاب این شغل،معیار انتخاب تان

فعالیت های ورزشی، اوقات فراغت شما

بسته به مصاحبه کنندگان تعداد سوالات و زمان مصاحبه کم و زیاد می شود…

نکات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان »    بعد از مصاحبه نوبت به گزینش می رسد؛ در این قسمت حیطه سوالات گسترده تر می شود.

سوالات شخصی از اعضای خانواده شما،تحصیلات،شغلشان…سوال در مورد دوستانتان (حتی ممکن است شماره تلفن های آنها را از شما بخواهند.) آهنگ هایی که گوش می دهید. خواننده ها و هنرمندهایی که دوستشان دارید.

آراستگي ظاهري، لباس مناسب، نظافت فردي در هر مرحله از مصاحبه ( چه در معاینه و چه در مصاحبه و گزینش)، برخورد اوليه و آداب معاشرت، نحوه ورود به مصاحبه، سلام، خداحافظی، نوع نشستن جزء نکات بسیار مهمی است که بایستی به آن توجه داشته باشید.نکات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان /


نکات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان »     سوال از احکام، مسائل شرعی، نماز و همه ی امور مربوط ب آن – نماز جمعه / نحوه خواندن نماز جمعه / تعداد قنوت / بعداز خواندن نماز جمعه نماز واجب هم بخوانیم یا نه / امام جمعه شهر شما کیست / وضو/ تیمم / غسل هایی که واجب است چیست؟در چه زمانی؟ / شکيات نماز/ چه چیزهایی نماز را باطل می کند؟ / شک هاى باطل / شکهائى که نبايد به آن ها اعتنا کرد / شک هاى صحيح / واجبات نماز / ارکان نماز / غير ارکان نماز / فرق بين ارکان نماز و غير ارکان / اصول و فروع دين / مقدمات نماز / مقارنات نماز و بسیاری از مسائل مربوط به نماز دیگر که می توانید برای یافتن پاسخ آن ها به کتاب های دینی همچون توضیح المسائل، سيماى عقايد شيعه مراجعه کنید، اگر می خواهید راجع به اهل سنت بیشتر بدانید کتاب احکام در فقه امام شافعی را می توانید مطالعه کنید.نکات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان /


مشاور گروپ


سوال از عقاید شما درباره ی امور مختلف، نظرتان در مورد اعتیاد و مصرف مواد مخدر


سوال از حضور شما در امور اجتماعی مختلف مانند نماز جماعت، راهپیمایی ها… تمايل به همكاري اجتماعي، تعاون، علم دوستي… درچه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی ، سیاسی و…. شرکت داشتید؟

تحقيق، کارهای علمی که انجام داده اید، کتاب هایی که مطالعه می کنید. به عنوان مثال ممکن است از شما بپرسند آخرین کتابی که مطالعه کرده اید چه بوده است؟ خلاصه ای از آن را بگویید…


در مورد مسائل روز اطلاعات داشته باشید، مسائل سیاسی. مجلس خبرگان، نحوه انتخاب ، رئیسش کیست؟ / نماینده خبرگان استان شما کیست؟ / در مورد مجلس، رئیس مجلس / نام نماینده شما درمجلس / اطلاعات مختلف راجع به انتخابات موجود در کشور / ولایت فقیه چیست؟ / ضرورت ولایت فقیه را توضیح دهید؟…

مشاور گروپ


با اعتماد به نفس و صرف وقت جهت مطالعه منابع درست احتمال پذیرش خود را بالا ببرید.

چنانچه سوالی پیرامون مصاحبه دارید، با مشاوران مرکز ” مشاور گروپ ”  تماس حاصل نمایید.

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد 9099071613

تماس از 8 صبح تا 12 شب

نکات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲


جلسات مصاحبه دانشگاهی فارغ از نکات تخصصی و سوالات ویژه دارای برخی از ویژگی های ظاهری و کلی می باشند که مختصرا در زیر بیان می شود:

۱- شرایط پوشش ظاهری را رعایت کنید.
۲- با گشاده رویی وارد اتاق مصاحبه شوید.
۳- هرگز تند صحبت نکنید و کلمات را شمرده شمرده بیان کنید.
۴- روزهای قبل از مصاحبه سوالات عقیدتی سیاسی موجود در کانال تلگرام حامی را مطالعه نمایید.
۵-حتی الامکان سعی کنید با چند نفر از ورودی های سال قبل دانشگاه فرهنگیان صحبت کوتاهی را داشته باشید.

نکات تخصصی کلی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲

تسلط بر موارد تخصصی زیر در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بسیار مثمر ثمر خواهد بود:

روخوانی قرآن : ابتدا نحوه برداشتن قران. بوسیدن قران. دست روی کلمات می گذارید یا خیر. بسم الله . صدق الله ….
تسلط بر احکام : برخی کتب با حجم کم به نام رساله آموزشی هستند که می توان از آنها استفاد ه کرد در مورد مواردی مانند نماز ایات. نماز جمعه . وضو. روزه . مرجع تقلید. و….
هوشیار بودن : مثلا پرسیده می شود که نماز میت چند رکوع دارد !!!!
سوالات علمی مرتبط با رشته در سطح روان و ساده. هرکس متناسب با رشته مورد تقاضا مثلا برای دبیری زیست چند سئوال ساده از زیست یا تاریخ در مورد تاریخ البته در همین جا باید هوشیار بود که سئوال هوشیاری را بتوان جواب داد . مثلا ممکن است از متقاضیان تاریخ پرسیده شود آغا محمدخان قاجار چند فرزند داشت؟که باید هوشیار بود ایشان خواجه بوده اند!

سوالات روان شناسی و فرهنگی پیرامون شغل : مثلا هدف شما از دبیر شدن ؟ اگر کسی در کلاس شما شلوغ کرد شما چکار می کنید؟ اگر کلاس شما شلوغ باشد نشانه چیست؟ چقدر به پول اهمیت می دهید؟ مزایای دبیر شدن در چیست؟ نحوه ارتباط شما در مدرسه با سایر عوامل چگونه می تواند باشد؟ و…..
تسلط بر مسائل سیاسی : مانند اوضاع منطقه خاورمیانه، جهان، وضعیت هسته ای ایران، وضعیت دولت. لذا لازم است خبرهای ساعت ۲۱ را خوب پیگیری کنید.

داشتن مدارک لازم : موفقیت ها . عضو شورا بودن. عضو بسیج بودن. عضو یا همکاری با جایی داشتن مثلا در انتخابات یا فرمانداری یا شهرداری یاانجمن اسلامی یا. تقدیرنامه های مرتبط
آگاهی از مسئولان استان و شهرستان مانند استاندار.امام جمعه.نماینده ولی فقیه. …

3.9/5 - (16 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نکات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ + سوالات پرتکرار مصاحبه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی