راهنمای ثبت نمرات دانش آموزی سیدا

نکات مهم سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا | چند توصیه مهم

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نمرات دانش آموزی سیدا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نکات مهم سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا در این مقاله آموزشی ارائه داده شده است. با توجه به بخشنامه وزارتی مقرر شده است که در فاز اول راه اندازی سامانه،نمرات و ارزشیابی کلیه دانش آموزان در نوبت اول و بعد از آن ،صرفا در سامانه سیدا ثبت شود و کارنامه نیز از این سامانه مشاهده و صادر شود.

با توجه به اینکه سامانه سیدا تحت وب می باشد و به جهت حساسیت موضوع و شخصی بودن کاربری ها و پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی و دستکاری و ایجاد خلل در سامانه،موارد زیر بایستی توسط کلیه همکاران محترم(مدیر،معاونین،معلمین و…) مدنظر قرار گرفته و دقیقا رعایت شوند. کاربران در استفاده از سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا، لازم است به نکات زیر توجه لازم را داشته باشند.

نکات سامانه سیدا دانش آموزی

کاربران توجه داشته باشند، ورود به سامانه دانش آموزی سیدا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است. لازم به ذکر است، ثبت نمرات تمامی دانش آموزان در سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا انجام می شود. لذا از درج نمرات در سامانه های دیگر (دانا، سناد، امین) خودداری نمایید.

مدیران محترم در صورت صلاح دید می توانند متنی درقالب تعهد در خصوص دادن رمز ورود به سیدا تهیه و به نظر و امضا همکاران برسانند تا از درختیار گذاشتن رمز خود به سایر همکاران و کافی نت ها و…. جلوگیری شود.
توجه داشته باشید مسئولیت ثبت نمران با معلمان گرانقدر بوده و درصورت افشا رمز ورود؛ امکان دخل و تصرف در نمرات توسط افراد بی ربط میسر می گردد.

نکات مهم سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا

باتوجه به آمکه سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا به تازگی راه اندازی شده است، ممکن است کاربران با مشکلاتی در ورود به سامانه و ثبت نمرات دانش آموزان مواجه شوند. در مطالب گذشته در رابطه با سوالات متداول داوطلبان در رابطه با سامانه سیدا دانش آموزی، پشتیبانی سامانه سیدا، نحوه بارگذاری عکس در سیدا، تغییر رمز عبور پس از ورود به سامانه، مدیریت کاربران و چگونگی تعریف همکاران در سیدا ، ورود به سامانه سیدا با گوشی همراه، سخن گفته ایم.

گزینه بروز رسانی در سیدا اضافه شده است، فقط مدارسی که مشکل کم و زیادی دانش آموز از هنگام بارگذاری اولیه سناد دارند یا اطلاعات سیدا  برایشان به روز نیست، از قسمت عملیات اولیه بروزرسانی از سناد انتخاب و در صف بروزرسانی قرار بگیرید تا مشکل بعد از بروزرسانی حل شود .

در این مقاله آموزشی نکات مهم سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا ارائه داده شده است:

نکات مهم سامانه دانش آموزی سیدا sida.medu.ir

کاربران جهت استفاده از سامانه سیدا لازم است به نکات مهم سامانه دانش آموزی سیدا که در زیر ارائه داده شده است توجه کافی داشته باشند.

نکته 1 : از در اختیار گذاشتن نام کاربری و رمز عبور سامانه به سایر افراد اکیدا خودداری شود.

نکته 2 : در اولین فرصت ممکن،رمز عبور ورود به سامانه را تغییر داده و رمزها ساده و قابل حدس نباشند.

نکته 3 : از ذخیره نمودن کاربری و رمز مربوطه در سیستم های غیر شخصی اکیدا خودداری شود.

نکته 4 : از سپردن امور ثبت ارزشیابی و سایر امور مربوط به سامانه،به سایر افراد اکیدا خودداری شود.

نکته 5 :  ثبت صحیح ارزشیابی در سامانه صرفا به عهده معلمین محترم کلاس های مربوطه می باشد.

ثبت نمرات ابتدایی در سیدا دانش آموزی

ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا

ثبت نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا

نکته 6 : هرگونه سهل انگاری و در اختیار گذاشتن کاربری و رمز عبور شخصی و همچنین سپردن ثبت ارزشیابی و امور مربوطه سامانه به سایر افراد اکیدا ممنوع می باشد.

نکته 7 : هیچ یک از همکاران مدارس و سایر افراد خارج از مجموعه، نبایستی ثبت ارزشیابی و امور کاربری های سامانه سیدا همکاران محترم را انجام داده و یا عهده دار شوند.(حتی بصورت رایگان!)

نکته 8 : اخذ هرگونه وجه بابت انجام امور سامانه سیدا از اولیا و دانش آموزان و همکاران اکیدا ممنوع میباشد.(بابت هزینه ثبت نمره و موارد مشابه)

نکته 9 : هرگونه افشای اطلاعات سامانه و همچنین ارایه اطلاعات سامانه به افراد و موسسات (اعم از اطلاعات کاربری ها،اطلاعات مدرسه،اطلاعات دانش آموزان،اطلاعات همکاران و سایر موارد مرتبط)ممنوع میباشد و تخلف محسوب میشود.

نکته 10 : مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده بعهده همکار محترم خواهد بود و در صورت گزارش و یا مشاهده تخلف،موارد از طریق مراجع ذیصلاح بررسی خواهد شد.

نکات و توصیه های مهم سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا

ممکن است همکاران محترم با مشکلات و چالش های متفاوتی مواجه شوند که صبر و حوصله همکاران محترم را می طلبد.لذا لازم است با تشریک مساعی و همکاری لازم و سعه صدر نسبت به رفع مشکلات مربوطه اهتمام لازم بعمل آید. نکات و توصیه های مهم در رابطه با سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا به شرح زیر است:

نکته 11 : همکاران اداری درخصوص مشکلات کاربری ها و سامانه و ارایه توضیحات مربوطه،صرفا پاسخگوی مدیر و یا معاون اجرایی محترم میباشند.

نکته 12 : موارد و سوالات احتمالی مربوط به مشکلات کاربریها،نقص اطلاعات دانش آموزی و همکاران و موارد مشابه را کارشناسی فناوری پاسخگو میباشد و موارد و سوالات احتمالی درخصوص ثبت نمرات در سامانه و موارد آیین نامه ای را همکاران کارشناسی سنجش پاسخگو خواهند بود.

نکته 13 : درصورت مشکل داشتن کاربری های همکاران و موارد مشابه،لطفا از ارجاع همکاران به ادارات اکیدا خودداری شود و مدیر محترم شخصا موظف به رفع یا پیگیری موارد مربوطه میباشد.

نکته 14 : لطفا جهت همکاران محترمی که امکان ثبت نمرات در منزل و یا سیستم شخصی را ندارند،شرایط و امکانات ثبت سیستمی در آموزشگاه فراهم شود.

نکته 15 : با توجه به نوپا بودن سامانه،این سامانه دارای تغییرات زیادی میباشد و روز به روز به امکانات آن اضافه میشود. مشکلات کلی سامانه و رفع آن در حیطه اختیارات همکاران اداری نمیباشد و مربوط به پشتیبان وزارتی سامانه میباشد.

نکته 16 : با توجه به اینکه طی اعلام وزارت مقرر شده است از 12 بهمن به بعد،کارنامه های دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی به مرور در سامانه سیدا قرار گیرد،لذا خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به ثبت نمرات و ارزشیابی نوبت اول در سامانه سیدا اقدام شود.

هرگونه تاخیر در امور مربوطه،باعث خلل در اعلام نتایج و مشکلات بعدی خواهد شد.

صدور کارنامه نهایی دانش آموزان در سامانه سیدا

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کارنامه دانش آموزان از طریق سامانه “سیدا” صادر خواهد شد و نتایج ارزشیابی دانش آموزان توسط معلمان در سامانه مذکور درج می‌شود و پس از بررسی و تایید، کارنامه صادر می‌شود. این کارنامه توسط مدرسه و همچنین دانش آموزان قابل دریافت می‌باشد.

بنابراین برنامه ریزی باید به گونه‌ای باشد که نمرات دروس تمامی پایه‌ها در مدارس عادی، بزرگسالان و استثنایی در نوبت اول سال تحصیلی جاری، درسامانه مذکور درج و کارنامه دانش آموزان نیز صرفا در این سامانه صادر شود.

نکات مهم سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا

نکته 17 : ثبت نمرات در سامانه سیدا توسط همکارانی که یا به رایانه دسترسی ندارند و یا علم استفاده از رایانه را ندارند:

پیشنهاد می شود مسئول واحد آموزشی(مدیر) برای این عزیزان در واحد آموزشی رایانه ای در نظر گرفته تا از سواستفاده افراد سودجو چه در زمینه ثبت نمرات و چه دریافت وجهی از همکاران بابت ثبت نمرات جلوگیری شود.

تاکید می گردد تمام معلمان عزیز موظف می باشند لیست دستنویس را تحویل واحد آموزشی داده و پس از چاپ لیست رایانه ای نسبت به بررسی و مطابقت لیست های دستنویس و رایانه ای اقدام نموده و در صورت عدم مغایرت نمرات لیست ها را تایید نمایند.

معاونین اجرایی باید نسبت به صحافی و بایگانی لیست های دستنویس و رایانه ای ترتیب اثر دهند.
بدیهی است هرگوته مغایرت در لیست های دستی و رایانه ای دبیر در درجه اول مسئولیت آن با دبیر مربوطه و سپس رئیس واحد آموزشی می باشد .

سوالات متداول سامانه دانش آموزی سیدا

نشانی اینترنتی سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا چیست؟

کاربران برای ورود به سامانه دانش آموزی سیدا باید به نشانی sida.medu.ir مراجعه نمایند.

برای ورود به سامانه به چه اطلاعاتی نیاز است؟

ورود به سامانه با استفاده از نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است.

نکات مهم سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا چیست؟

نکات و توصیه های مهم سامانه سیدا در این مقاله ارائه داده شده است.

3.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نمرات دانش آموزی سیدا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی