نکات مهم برنامه ریزی برای روز کنکور 98

fggdhh

جهت مشاوره در زمینه نکات مهم برنامه ریزی برای روز کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل


برنامه ریزی کنکور 98 , هدف داشتن یکی از پارمترهای اصلی برای موفقیت داوطلبان در آزمون سراسری به شمار می رود . معمولا تمام داوطلبان در این ایام هدفی هر چند سطحی و مبهم دارند که برای دستیابی به آن تلاش می کنند .

برنامه ریزی کنکور 97

برنامه ریزی کنکور 98 :  از آنجا که اهداف بزرگ خود از هدف های کوچک شکل گرفته اند ، رسیدن به هدف های کوچک و اولیه ایجاد کننده ی احساس موفقیت در فرد هستند و زمینه را برای دستیابی به اهداف اصلی فراهم می کنند.


روزهای نزدیک به کنکور 98 ؛ واقع بین باشید

برنامه ریزی کنکور 98  : یکی از نکاتی که این روزها باید داوطلبان مورد توجه قرار دهند ، مسئله ی مهم واقع بینی نسبت به وضعیت خود است . بدون شک این امر سبب احساس امنیت خاطر و تمرکز مناسب برای به درستی سپری کردن روزهای باقی مانده خواهد شد.

 
داوطلبی را تصور کنید که تاکنون به طور مناسب به طور مناسب و حرفه ای درس نخوانده است و فقط چند روز است که شروع به مناسب درس خواندن کردن است . مطمئنا این فرد دارای میانگین درصدی بسیار پایینی است .

اگر این فرد تصمیم گرفته باشد که رتبه ای 2 رقمی را کسب کند ، با توجه به اینکه کسب رتبه ای 2 رقمی ، دستیابی به 80 درصد لازم و ضروری است طبیعی خواهد بود که چنین فردی نخواهد توانست به محدوده ی مورد نظر دست پیدا کند . برنامه ریزی کنکور 98

برنامه ریزی کنکور 98  : ممکن است در ابتدا چنین انگیزه ای برای او مانند بمبی تحرک آفرین باشد اما پس از چند و زمانی که او فاصله ی عمیق بین معلومات و داشته های علمی خود با اهداق تعیین شده اش را درک کند ، یاس و نامیدی روحیه ی مسلط بر وی خواهد شد. این امر سبب می شود همین زمان باقی مانده را نیز از درس خواندن اجتناب کند و صرفا چند روزی را به دلیل جو زدگی به درس خواندن اختصاص داده باشد . و در نهایت در آزمون سراسری با کسب میانگین 10 تا 20 درصد کار خود را به پایان ببرد.

برنامه ریزی کنکور 98  : شاید پرسش ذهنی تان این باشد که چرا مشاوران تحصیلی در هر زمانی به داوطلبان توصیه می کنند درس خواندن را جدی بگیرند ؟ برای آگاهی از جواب این پرسش ، باید یکبار دیگر مقدمه ی ، همین مطلب را بخوانید . خلاصه ی ان مطلب ؛ انتظار منطقی از توانایی خود داشتن است .

برنامه ریزی کنکور 98  : یک بار دیگر وضعیت همان داوطلب را تصور کنید ، اگر آن فرد با درک صحیح از توانایی خود و واقع بینی ، هدفی منطقی را برای خود ترسیم می کرد ، حتما نتیجه ای متفاوت نسبت به وضعیت قبل کسب می کرد . اگر وی می پذیرفت که دستیابی به میانگین 80 درصدی 30 تا 40 خوشبین باشد ، آیا یک ماه زمان مناسبی برای پیشرفت نبود ؟ مطمئنا در صورت استقامت و استفاده ی از فرصت ها او می توانست وضعیت خود را اندکی بهبود بخشد و طبیعتا انگیزه ی بیشتری برای ادامه ی مسیر پیدا نماید . ناگفته پیداست که این شرایط نتیجه ای بهتر و مطلوب تر را برای وی رقم می زند.
اطمینان دارم اکنون به تاثیر واقع بینی پی برده اید . این نکته را نیز بدانید که آگاهی کامل از شرایط و وضعیت خود سبب ایجاد آرامش بیشتر در معرض رشد و پیشرفت قرار خواهید گرفت . زیرا وجود آرامش باعث خواهد شد تا بتوانید از موقعیت و داشته های علمی خود برداشت مطلوب تری داشته باشید .

احساس می کنید کارهایی که تا حالا کرده اید به اندازه ی کافی خوب نیستند ؟

وقتی در یک امتحان جامع درسی را کمتر از 100% می زنید تا چند وقت اعصابتان به هم می ریزد ؟

آیا احساس می کنید که کارها را باید 100% درست انجام دهید و در غیر اینصورت آدمی متوسط و یا حتی بازدنده هستید ؟

 برنامه ریزی کنکور 98  :  اگر چنین نگرشی داشته باشید ، در این صورت به جای حرکت در مسیر موفقیت سعی در کامل بودن دارید و به عبارت دیگر ، آدم کمال گرایی هستید. کمال گرایی یعنی افکار و رفتارهای خودتخریب گرانه ای که هدفشان رسیدن به اهداف به شدت افراطی و غیر واقع گرایانه است .

در جامعه ی امروزی ، به اشتباه کمال گرایی چیزی مطلوب و حتی لازم برای موفقیت در نظر گرفته می شود در حالی که هرگز این گونه نیست ! مطالعات اخیر روان شناسان نشان می دهد که نگرش کمال گرایانه موجب اخلال در موفقیت می شود .

آرزوی کامل بودن ، هم احساس رضایت از خودتان را از شما می گیرد و هم شما را بیشتر از سایر مردم (کسانی که اهداف واقع گرایانه ای دارند ) در معرض ناکامی قرار می دهد . زندگی آدم های کمال گرا ، غالبا براساس فهرست پایان ناپذیری از بایدها بنا شده است که با قوانینی خشک برای هدایت زندگی آنها زندگی آنها به خدمت گرفته می شود . افراد کمال گرا با داشتن چنین تاکیدهایی بر روی باید ها به ندرت بر روی خواسته ها و آرزو های خود حساب باز می کنند . من باید این دفعه ریاضی را بالای نود و پنج بزنم !برنامه ریزی کنکور 98

رتبه ی من در آزمون سراسری باید یک شود ! و… حالا بیایید قضیه را این طوری ببینید که چند صد یا چند هزار داوطلب کمال گرای دیگر هم دارند خودشان را برای آزمون سراسری آماده می کنند . آیا قرار است آنها هم رتبه ی تک رقمی بیاورند ؟

واقع بین بودن در مورد شرایطی که در آن قرار دارید ، همیشه احساس بهتری به شما خواهد داد و در عوض به جای قفل شدن روی هدف هایی که شاید وجود خارجی نداشته باشند ، سعی کنید در مسیر رشد گام بردارید . افراد کمال گرا کوشش های خود را پایان ناپیذیر و ناکافی تلقی می کنند.برنامه ریزی کنکور 98

با کمال گرایی قبل از روز کنکور 98 چه باید کرد ؟

 برنامه ریزی کنکور 98 :  ابتدا به خودتان در مورد آنچه انجام داده اید اطمینان کنید . اگر تمایل به نشان دادن کمال گرایی مستقیم دارید ، راه هایی برای اعتبار بخشیدن به آنچه دیگران انجام می دهدند جست و جو کنید . این عادت را در خود ایجاد کنید که به آنچه خود و دیگران کسب می کنند توجه کنید و به آن ارج بگذارید . بازخورد مثبت گرفتن احساس خوبی ایجاد می کند ، حتی اگر این بازخورد مثبت را از خودتان بگیرید.

گروهی از روانشناسان توصیه می کنند که نه تنها برای موفقیت های عینی از قبیل نمره ی امتحان باید خود را تشویق کنید بلکه روابط موفقی را هم که ایجاد کرده اید باید شناسایی کنید و به خاطر ایجاد این روابط موفق به خودتان پاداش بدهید .برنامه ریزی کنکور 97

افراد کمال گرا اغلب سعی می کنند اشتباهات خود را انکار کنند و این تنها به بدتر شدن موقعیت منجر می شود . اگر اشتباهات تان را ببخشید می توانید به تجربه ی یادگیری مثبت بازگردید . این پذیرش را نسبت را اشتباهات دیگران نیز باید ایجاد کنید .برنامه ریزی کنکور 97

شکست خوردن را تمرین کنید

برنامه ریزی کنکور 97  : برای افراد کمال گرا ترس از شکست توان فرساست . برای غلبه بر ترس ، مواجه شدن با آن ضروری است . به خاطر بسپارید که ما از اشتباهاتمان بیش از موفقیت های مان درس می گیریم . سعی کنید فعالیت جدیدی که در آن عملکرد خوبی ندارید انجام دهید . در تلاش های اول احتمالا نتایج عالی به دست نخواهید آورد . حتی ممکن است تا حدی احساس مضحک بودن کنید .

اما انجام دادن چنین کارهایی به شما کمک می کند تا متوجه شوید شکست مفید است . هر شکستی به شما یاد می دهد که چگونه در دفعات بعد بهتر عمل کنید . از آنجا که افراد کمال گرا تمایل دارند خیلی جدی به کارهایشان بپردازند ، اگر شما یاد بگیرید که به خودتان بخندید ، پاداشی بزرگ می گیرید و بیشتر لذت می برید . در پروژه های طولانی مدت ، برنام های زمانی مناسبی را برای تهیه ی چندین پیش نویس در نظر بگیرید.برنامه ریزی کنکور 97


ریاضی تجربی


کمال گرایی اوج موفقیت است ؟

 برنامه ریزی کنکور 98  :  اگر شما به انتظار یک الهام یا معجزه برای شروع کار هستید ، این معجزه مطمئنا هرگز اتفاق نخواهد افتاد .یک معلم هنر تصمیم می گیرد همین اصل را مورد آزمون قرار دهد. او به نیمی از دانش آموزان خود می گوید که نمره ی آنها را براساس کیفیت کارشان خواهد داد و برای دیگر دانش آموزان کمیت کارهایشان را ملاک نمره گذاری قرار می دهد.

برنامه ریزی کنکور 98  : شگفت آور است که پس از یک هفته ، گروهی که کارهای هنری بیشتری داشته اند ، بهترین کارهای را نیز ارائه دادند . چرا ؟ به این دلیل که آنها آزادانه و بدون اینکه نگرانی خاصی در مورد کمال گرایی هنری داشته باشند ، آثارشان را خلق می کردند. آنها نمونه های بیشتری ارائه کرده بودند و بنابراین احتمال این که از میان نمونه های آنان اثر بهتری برگزیده شود ، بیشتر بود . اگر شما نیز روی کاری که باید انجام دهید بیشتر از این که آن را باید کامل انجام دهید تمرکز کنید ، موفق تر عمل خواهید کرد.

همیشه به تصویری کلی که از فعالیت مورد نظر ترسیم کرده اید نگاه کنید و آنگاه کاری را که مورد نیاز است انجام دهید . به این ترتیب از گیر کردن در جزئیات دوری خواهید کرد . در نظر گرفتن زمان معین و محدود برای تکالیف کوچک به شما کمک می کند تا به تصویر کلی و اصلی بازگردید.برنامه ریزی کنکور 98

به خودتان اجازه دهید که کمال گرا نباشید

افرادکمال گرا اغلب سعی می کنند اشتباهات خود را انکار کنند و این تنها به بدتر شدن موقعیت منجر می شود . اگر اشتباهات تان را ببخشید ، می توانید به تجربه یادگیری مثبت بازگردید . این پذیرش را نسبت را اشتباهات دیگران نیز باید ایجاد کنید .

خداوند دقیقا همان چیزی را برای تو میخواهد که واقعا طالب آن هستی نه کمتر و نه بیشتر
باور های اشتباه خود را تغییر بده

روياهات ، آرزوهات ، هدفت ، آيندت …
اونقدر مهم هستن كه به خاطرشون از همه چي بزنيو با همه وجود اين مدت باقي مانده رو براشون بجنگي… وقت بذارى…تلاش كنى…
حداقلش اينه كه جنگيدن تا آخرين لحظه رو ياد ميگيرى…
برد با كسيه كه تا آخرين لحظه پاى هدفش بايسته و براش بجنگه…
اگه يه روياى بزرگ تو ذهنت دارى…دير نيس…

فرداتو با قدرت بساز


4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نکات مهم برنامه ریزی برای روز کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403