چگونه تراز خود را در کنکور سراسری 97 افزایش دهیم

نکات افزایش تراز کنکور 97

جهت مشاوره در زمینه چگونه تراز خود را در کنکور سراسری 97 افزایش دهیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای افزایش تراز در کنکور خیلی از داوطلبان چه آنهایی که به قول خودشان خیلی مباحث نخوانده دارند و ترازشان کم است و چه داوطلبانی که در طول سال خوب درس خواندن و تراز و درصدهای خوبی دارند٬ دو گروه هستند. هر دو دسته الان به دلیل نزدیک شدن به روز کنکور دچار اضطراب و استرس میشوند. و از همین الان باید به فکر افزایش تراز در کنکور باشند.

نکات افزایش تراز در کنکور سراسری 97

تمرینات تست زنی خود را افزایش دهید

داوطلب حرفه ای کنکور نباید تنها نگاهش به تعداد ساعات مطالعه باشد بلکه باید توجه و تمرکز شما بروی تعداد تست ها باشد . چرا که تعداد تست هایی که کار می کنید رابطه ی مستقیمی با درصد و ترازی داره که در ازمون کسب می کنید . لذا اگر تعداد تمرینات تست زنی خود  را  افزایش دهید می توانید شاهد افزایش تراز در کنکور و درصدهای خود نیز باشید.

درسنامه را بیخیال شوید و تست ها را بچسبید

هیچوقت نمی توانید در کلاس تئوری شنا ، شنا یاد بگیرید ! و هیچ وقت نمیشه با تست زنی کم و فقط درسنامه خوندن به درصد و تراز بالایی برسید !
برای 100 زدن در هر درسی و هر مبحثی توصیه می کنیم زیاد  روی درسنامه مانور ندهید و تمام تمرکز خود را بروی تست بگذارید .

مشاوران حرفه ای مرکز مشاور گروپ که یک تیم از دانشجویان پزشکی هستند ، به شما توصیه می کنند روی درسنامه تمرکز نکنید ، اگر به دنبال کسب درصدهای بالا و افزایش تراز در کنکور هستید.

 مرور های حرفه ای داشته باشید

مرور حرفه ای اینطور نیست که کتاب رو دستتون بگیرید و درسنامه رو ورق بزنی و توی ذهنتون مرور کنید ! خیر ! این روش تازه کار هاست و برای مرور حرفه ای باید تعدادی تست معین را در زمانی معین پاسخ دهید و حتما تست هایی که قبلا پاسخ نداده و یا اشتباه پاسخ داده اید هم حتما این بار مجددا حل شوند.

 روزهای قبل آزمون فقط برای جمعبندی باشد

این اشتباهه که فکر می کنید تا روز آخر و قبل ازمون باید درس بخونید ! چند روز قبل ازمون باید مطالعه را متوقف کنید و تنها به جمعبندی و مرور خوانده ها بپدازید.

عضویت در کانال مشاور گروپ و اطلاع از مقالات مشاوره ای و برنامه ریزی حرفه ای

5465

 اگر تراز بالا میخوای ، صبر داشته باش

ما خوب بودیم ! ولی آنقدر صبر کردیم که عالی شدیم …
یکی از مشکلات اکثر داوطلبانی که ازمون ازمایشی شرکت میکنند ، عدم افزایش تراز است. بیشتر این داوطلبان مدام شکایت دارند که چرا با اینکه در بازه ی زمانی قبل ازمون خیلی خوانده بودند ولی باز هم افزایش ترازی نداشتند ؟ همین مشکل باعث میشه بسیاری از داوطلبان از درس خواندن زده بشن و یا کلا دیگه ازمون نروند.

هدف ما در اینجا این است که با ارائه راهکارهای کاربردی و حرفه ای و نیز توضیح و برطرف ساختن یکسری از نقص های مطالعاتی داوطلبان برای افزایش تراز در کنکور می باشد .

افزایش تراز در کنکور

توجه داشته باشید که برخی از این راهکارها ساده هستند و سریعتر به جواب می رسند اما برخی دیگر کمی پیچیده هستند و برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب و قابل قبول باید به مرور زمان بهبود یافته و نتایج درخشان را می توان دید که ما امیدواریم با مطالعه و نیز اجرای نکات گفته شده در اینجا افزایش تراز در آزمون های گزینه ی دو داشته باشید.

 قدم اول ، به خودتان ضرر نرسانید

 این ساده ترین روش پیشرفت و افزایش تراز در کنکور است . پاسخ های اشتباه شما در دروس خیلی باعث افت ترازتون میشه . لذا در قدم اول برای افزایش تراز در کنکور باید تعداد پاسخ های اشتباه خود را کاهش دهید . داوطلبانی که در آزمون های کانون شرکت می کنند همیشه در کارنامه ی ازمونی خود اخطاری مبنی بر اینکه اگر پاسخ غلط نداشتید رتبه و تراز شما اینقدر میشد ، دارند که در بعضی از داوطلبان اختلاف این تراز با تراز واقعی حتی به 500 نمره هم رسیده . لذا حتما به این نکته ی مهم توجه داشته باشید که پاسخ های اشتباه یکی از موانع بزرگ در عدم پیشرفت تراز و درصدهاست.

داوطلبان عزیز حتما توجه داشته باشید که باید مبحثی که می خوانید را عمقی یاد بگیرید و حتما درک کنید چرا که این تصور کاملا اشتباه است که برخی داوطلبانی می گویند چون ازمون تستی است پس نیازی نیست روی مطالب متمرکز شویم و خوب و حرفه ای انها را یاد بگیریم و داشتن یک خلاصه ی کلی از درس کافی هست ! این تفکر کاملا اشتباهه و شما نمی توانید با یک مطالعه ی سطحی و کلی تست زنی خوبی در ازمون ها داشته باشید.

این طرز فکر اشتباه باعث میشه داوطلب خیلی سهل انگارانه روی تست فکر کنه و از عمق و مفهوم اصلی و مد نظر طراح فاصله بگیره و در نتیجه هم پاسخش اشتباه میشه و از کسب درصد و تراز مد نظر در هر بار  ، دور و دورتر میشه جوری که بعد از مدتی افت تراز وحشتناکی خواهید داشت که جبران این افت تراز کار اسانی نخواهد بود.

 قدم دوم بعد از کاهش پاسخ های اشتباه چیست؟

افزایش تراز گزینه دو , حال که توانستید با مطالعه ی دقیق و اصولی و نیز درست خواندن صورت سوال و گزینه ها ، پاسخ های اشتباه خود را کاهش دهید حال باید برنامه ی تمرینی و تست زنی قوی قبل از ازمون نیز داشته باشید. داوطلبی که تست زنی کافی ندارد نباید انتظار داشته باشه خیلی راحت با تست های ازمون مواجه بشه لذا داوطلبان عزیز حتما سعی کنید تست زنی زیاد و متنوعی برای هر مبحثی داشته باشید تا موقع  روبرو شدن با تست های مختلف ازمون و کنکور استراتژی تست زنی خود را بدانید و به راحتی از سد تست ها بگذرید.

 آیا تنها تست زنی زیاد برای کسب تراز بالا ، کافی است ؟

شما نباید به یک تست در حد یه سوال چهار گزینه ای که باید یک گزینه رو انتخاب کرد ، نگاه کنید چرا که اینجوری باعث میشه به گزینه های دیگر تست و نیز پی بردن به سبک و نوع طراحی پنهان در پشت تست هیچ توجه ای نداشته باشید .

لذا داوطلبان  عزیز شما باید تک تک تست هایی که می زنید را دقیق بررسی کنید از هر نظر . حوصله و زمان بذارید و تست ها رو تحلیل کنید و بدونید که طراح هدفش از این تست دقیقا چی بوده . این دقیقا روشی هست که برترین های کنکور انجامش دادند.

مدیریت زمان در تست زنی === یکی از عوامل افزایش تراز در کنکور

برخی داوطلبان هستند که مطالعه ای خوبی دارند و خوب هم تست زنی دارند اما می گویند در ازمون به تست های شیمی نرسیدم یا مثلا در تست های زبان وقت کم اوردم … این یک ایراد بزرگه که باید در طول ازمون ها برطرف بشه و گر نه در کنکور بازهم این مشکل تکرار میشه . مشکل اصلی این داوطلبان در مدیریت زمان است که باید سعی شود در طول حداکثر سه ازمون و با استفاده از روش های حرفه ای و برنامه ریزی درست ، این مشکل را حتما برطرف سازید تا در جلسه ی کنکور ترس از کم اوردن زمان نداشته باشید.

  چگونه در جلسه ازمون زمانبندی داشته باشیم؟

 داوطلبان توجه داشته باشید که در جلسه ازمون نباید به تست ها بصورت احساسی برخورد کنید یعنی صورت سوال را به دقت بخوانید و سریع تصمیم بگیرید که ایا پاسخگویی به این تست در توان علمی شما هست و نیز در زمان مقرر قادر به پاسخگویی این تست هستید یا نه ؟ !

اگر هست پس تست را حل کنید و بروید سراغ تست بعدی اما اگر نیست و تست وقت گیری است و یا در پاسخگویی شک دارید ، کنار تست ضربدر بزنید تا بعد از پاسخگویی به بقیه ی تست ها ، برگردید و تست های با علامت ضربدر را اگر قادر بودید و به پاسخ مطمئن بودید حل کنید . بدین صورت اینجوری نه وقت کم می آورید و نه تست هایی که واقعا بلد هستید رو از دست میدین.

تذکر:

برخی داوطلبان انتظار دارند حال که فلان درس را برای این ازمون خیلی خوب خوندم ، الان باید همه ی تست هاشو بزنه ! مثلا به همه ی تست های زیست ازمون یا شیمی این ازمون پاسخ دهد ! این تصور هم اشتباه است و هم مخرب . چرا که هر درسی تست های دشوار و زمانبر خودشو داره لذا شما نباید چند تست ساده شیمی رو فدای یک تست سخت فیزیک کنید تا اگر تست های این ازمون درسی مثل فیزیک سخت بود ، استرس نگیرید.

 افزایش تراز در کنکور

نکات نهایی در روش افزایش تراز 

حال شاید براتون سوال پیش بیاد که دیگه چه راهکارهایی میتونه منجر به افزایش تراز در کنکور بشه؟

همانطور که می دانید تراز با سطح علمی داوطلبان ان ازمون ارتباط مستقیمی داره.
در آزمون‌های دانشگاه ها، رشته‌های متفاوت با تغییر ضرایب آنها در هر درس آزمون ، اصطلاحاً سخت و ساده می شود؛
لذا جهت کسب تراز بالا با استفاده از توان علمی خود به ضرایب هر درس باید بیشتر توجه کنید.
قانون کلیدی در افزایش تراز این هست که هر چه بیشتر درس بخونید ، تراز بالاتری هم بدست میارید اما معنی این حرف هم این نیست که شما باید پیوسته و به طور مدام درس بخونید ! چرا که زیاد درس خوندن مهم نیست ، بلکه مطالعه هوشمندانه و حرفه ای و البته کنکوری مهم است که اکثر داوطلبان نمی دانند مطالعه ی صحیح و حرفه ای برای کنکور چگونه است .

پس باید با سعی بیشتر نسبت به تشخیص نقاط ضعف و قوت خودتان و نیز رقبا در مباحث مختلف باید اقدام کنید . چجوری درس خوندن و چه مباحثی را تقویت کردن ، باعث میشه از زمان خود بیشترین استفاده را ببرید و با دیدی باز به جنگ کنکور بروید.

, توجه داشته باشید که تراز بین 5000 تا 6000 معمولا ارزش متوسطی دارند ، نمره تراز حدود 3500 بیانگر درصد صفر برای داوطلب می باشد در واقع آن داوطلب به تست های اون درس پاسخ درست نداده و تراز او همان سه هزار و پانصد میشه و البته درصد های منفی باعث کاهش بیشتر تراز شما خواهد شد.

معمولا در دروسی مثل ادبیات و دین و زندگی که میانگین درصد پاسخگویی داوطلبان بالا می باشد ، زدن درصد 50 تا 60 خیلی باعث افزایش تراز شما نمیشه لذا برای کسب تراز بالا در این دو درس باید درصدهای بالاتری بزنید.

در دروس اختصاصی ، تعیین تراز سه برابر مهمتر و با ارزش تر از تراز کل دروس عمومی است. استفاده از روش های مطالعه ی رتبه های برتر کنکور در هر درس می تواند بهترین میانبر برای رسیدن به نتیجه ای باشد که بقیه داوطلبان با طی مسیری طولانی به آن رسیده اند که میتونه بهترین راهکار در جهت افزایش تراز در کنکور باشد.

بدترین و زجرآورترین مشکل :

 افت تراز و یا کم بودن تراز ازمون ازمایشی بدترین اتفاقی است که میتواند برای یک داوطلب کنکور پیش بیاد ! متاسفانه بعد از کسب تراز پایین اکثر مشکلات بعدش متوجه خودِ داوطلب میشه و وقتی داوطلب می گوید که من خیلی زحمت کشیدم ! همه می گویند که نه . تو تلاش نکردی و درس نخواندی ! انگشت اتهام همگی به سمت داوطلب گرفته میشه .

اما خوبه بدونید که خستگی و زحمت زیاد نمیتونه تضمین موفقیت در کنکور باشه و باید هوشمندانه درس بخونید نه سخت و زیاد.

آیا ساعات مطالعه ی زیاد تضمینی بر افزایش تراز در کنکور است؟

 تا اینجا ما راهکارهای زیادی برای کسب نتیجه خوب گفتیم ولی بهتره بدونید که علل زیاد دیگه ای هم هستند که باعث افت تراز شما می شوند.

خیلی از داوطلبان برای افزایش تراز تنها راه حلی که به ذهنشون میرسه اینکه ساعات مطالعه و کمیت مطالعه رو افزایش دهند…
داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که ساعات مطالعه ی بالا یکی از فاکتورهای افزایش تراز هست . ما خیلی وقتها داوطلبانی را می بینیم که با وجود ساعات مطالعه ی بالا بازهم تراز خوبی در ازمون ها ندارند و هیچ پیشرفتی در ترازشون دیده نمیشه.

 اما این عوامل که باعث عدم افزایش تراز در کنکور ، کدامند؟

 کم تسلطی

یکی از مهمترین علل کاهش تراز کم تسلطی است یعنی در قسمتی از درس کم تسلط هستیم که همین کم تسلطی بودن باعث میشه نتونیم نتیجه ی دلخواهمونو در ازمون ها بگیریم . داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که برای پاسخگویی به تست های کنکور باید اطلاعات کاملی داشته باشیم و اطلاعات ناقص در کنکور واقعا به درد ما نمیخورد.

شاید بارها در ازمون های ازمایشی براتون پیش اومده باشه که تستی براتون اشنا هست انگار که قبلا نمونه شو حل کردین ولی هر چه سعی می کنید اون راه حل رو بیاد بیارید ، نمیشه و همین باعث اعصاب خوردیت میشه . به این مشکل میگن کم تسلطی نه چیز دیگه . این کم تسلط بودن خودش آفت های زیادی در جلسه ازمون براتون داره که یکیش همین بهم ریختن اعصابتون هست.

 از دست دادن زمان

به دلیل سرو کله زدن با تست و ابداع راه حل برای حل اون تست هست. وقتی که راه حل تستی را نمی دانید باید سریعا از اون تست بگذرید اما اگر داوطلب کم تسلطی هستی متاسفانه میای و روی همین تست کلی وقت میذاری ! داوطلب با تراز 4000 تا 6500 دلیلی نداره و نباید در ازمون وقت کم بیاره در غیر اینصورت این اشتیاق شما ، برای حل تست هایی است که به احتمال زیاد پاسختان اشتباه است.

افزایش پاسخ های غلط 

وقتی که شما سعی دارید یک تست را با اینکه می دانید بلد نیستید ولی با شک بین گزینه ها و رد گزینه ، پاسخ می دهید ، نتیجه مطمئنا غلط زدن ان تست خواهد بود. و عدم رعایت همین نکته باعث میشه خیلی از داوطلبان هیچوقت به تراز واقعی خودشون نرسند.


  • آیا از تمام نکات مربوط به افزایش تراز در کنکور 97 مطلع هستید؟
  • آیا می‌دانید علاوه بر تسلط کامل بر دروس٬ باید از فنون افزایش تراز نیز اگاه باشید؟
  • آیا اولویت بندی در مطالعه درسنامه و تست زنی را می‌دانید؟
  • آیا از آخرین تکنیک های تست زنی اطلاع دارید؟
  • آیا برای رفع استرس و اضطراب کنکور چاره‌ای اندیشیده‌اید؟
  • آیا از مباحث تست خیز دروس در کنکور سراسری آگاهید؟
  • آیا می دانید چگونه می‌توانید سطح بی دقتی را در آزمون های آزمایشی و کنکور٬ کاهش دهید؟
  • آیا می دانید بهترین آزمون‌های آزمایشی و بهترین منابع جمع‌بندی کدام است؟
  • آیا از میزان تست زنی برای هر درس مطلع هستید؟
  • آیا در اجرای برنامه درسی مشکل دارید و نیازمند مشاوره با افرادی مجرب هستید؟
  • آیا برای مدیریت زمان در کنکور فکری کرده‌اید؟
  • آیا می‌دانید بهترین برنامه‌ ریزی برای ماه‌های پایانی منتهی به کنکور چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • آیا از روش‌های کاهش پاسخ‌های اشتباه در آزمون آگاهید؟
  • آیا تا کنون از خدمات مشاوره مشاور گروپ استفاده کرده‌اید؟
  • آیا می دانید یک مشاوره تحصیلی عالی چه تاثیری در آینده تحصیلی و شغلی شما دارد؟

برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر با مشاور گروپ تماس بگیرید

مطالب تکمیلی


عضویت در کانال مشاور گروپ و اطلاع از مقالات مشاوره ای و برنامه ریزی حرفه ای

5465

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه چگونه تراز خود را در کنکور سراسری 97 افزایش دهیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی