نکات مهمی که قبل از رفتن به آزمون آزمایشی 1401 باید بدانید

آزمون آزمایشی

جهت مشاوره در زمینه نکات مهمی که قبل از رفتن به آزمون آزمایشی 1401 باید بدانید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نکات مهمی که قبل از رفتن به آزمون آزمایشی 1401 باید بدانید :  این روزها تب کنکوریهای 1401 بشدت داغ است. تبلیغات گسترده ی موسسات مختلف آزمون های آزمایشی، مشاورین و کلیه ی افرادیکه با کنکور سروکار دارند با تمام توان در حال فعالیت هستند.

آزمون آزمایشی


نکات مهم قبل از رفتن به آزمون های آزمایشی 1401


نکات مهم قبل از آزمون آزمایشی :  همانطور که میدانید چند سالی است که شرکت در آزمون های  آزمایشی در بین داوطلبان بسیار رایج شده و یکی از اصلی ترین سوالهایی که داوطلبان معمولا از مشاورین خود میپرسند اینست که در کدام موسسه آزمون بدهم؟ در این مقاله قصد داریم تا رازهایی  را درباره ی آزمونهای ازمایشی با شما در میان بگذاریم که حاصل سالها تجربه و مشاهدات مشاوران مرکز مشاورگروپ می باشد.

اول : هدف خود را از آزمون دادن مشخص کنید…

مهم ترین موضوع اینست که برای چه میخواهید آزمون بدهید؟!  به واقع چند لحظه ای تامل کنید و از خود بپرسید هدف من از شرکت در این آزمونها چیست؟! بسیار دیده شده که داوطلبان بخاطر آنکه میبینند اکثریت بچه ها در این ازمونها شرکت میکنند بدون مشورت و اطلاعات کافی فورا اقدام به ثبت نام میکنند و همین دلیلی میشود تا پس از انکه نتیجه دلخواه را نگرفتند شروع به انتقاد نمایند.

یا متاسفانه بخاطر چشم و هم چشمی برخی از افراد نه تنها در یک ازمون بلکه در چندین ازمون شرکت میکنند و به زعم خودشان این کار باعث پیشرفت انها خواهد شد که صد در صد اشتباه است.

اما کسیکه برای هدف مشخصی تلاش میکند و میخواهد بعنوان ابزار کمکی از ازمونهای ازمایشی استفاده کند باید بداند که هدف از ازمون دادن تقویت مهارتهای اوست. این مهارتها شامل همه ی مهارتهایی است که داوطلب باید برای کنکور انها را به حد اعلا برساند مثل مهارت های عملی ، مدیریت زمان، تست زنی ، و مهم تر از همه شناخت عادتهای ازمونی است.

شناخت عادتهای ازمونی نکته ای است که تا بحال کمتر کسی به ان توجه کرده است. حتما میدانید که هرکس به درس خاصی علاقه ی بیشتری دارد مثلا داوطلبی در دروس عمومی به درس زبان علاقه دارد. هرچند توصیه شده که اولوییت بندی دروس را تغییر ندهیم اما برای این داوطلب بهتر است دروس عمومی خود را با درس زبان شروع کند.این نوعی عادت ازمونی است که فرد یاد میگیرد چه عادتهایی در ازمون ها دارد وو باید انها را تثبیت کند.
اما اگر هدف کسی از شرکت در ازمونها تقویت علمی بود چه؟

متاسفانه نمیتوان گفت این ازمونها تا چه اندازه به سطح استاندار های مورد نیاز نزدیک هستند چون مبنا و مقیاس مشخصی برای ان وجود ندارد.اما با بررسی و مشورت از دیگران و هم چنین مشاهده ی چند نمونه ازمون

موسسات مختلف میتوان به یک تصمیم گیری کلی رسید.


اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد با کلیک بر روی لینک زیر:

5465


دوم: سعی کنید برنامه ی خود و مدرسه تان را با آزمونهای آزمایشی هماهنگ کنید

یکی از بزرگترین دلایل ناکامی افراد در کنکور که کمتر به ان توجه شده عدم هماهنگی برنامه های داوطلب میباشد.
دانش اموز باید از یک طرف به برنامه ی مدرسه توجه داشته باشد تا مورد مواخذه ی دبیران قرار نگیرد و از سوی دیگر برنامه ی مشاور خود را اجرا کند. حال ببینید اگر برنامه ی ازمون ازمایشی را به ان اضافه کنیم چه اتفاقی می افتد؟!! نه تنها خود دانش اموز بلکه قدرتمند ترین مشاورین کنکور هم نمیتوانند سه برنامه ای را که هدف هرکدام جداست بصورت هماهنگ و مدون در بیاورند.

باید توجه داشته باشید که از ازمونهای موسسه ای استفاده کنید که به برنامه های شخصی خود شما نزدیک تر باشد. خوشبختانه در بعضی از دبیرستانها میبینیم که برنامه ی اموزشی دبیران محترم هماهنگ با ازمونهای یک موسسه چیده شده است. این امر به دانش اموزان اجازه میدهد تا راحت تر به مطالعه بپردازند. اما متاسفانه اکثر دبیرستانها اینگونه نیست. اگر شما هم از این دسته هستید از مدیر و یا معلمین خود بخواهید که با ازمونها هماهنگ باشند و از همه ی بچه های کلاس بخواهید که همگی در یک ازمون شرکت کنند. بدین صورت حس رقابت و تلاش بیشتر برای موفقیت در کلیه ی افراد کلاس تقویت خواهد شد.

سوم: تا آنجا که میتوانید برنامه ی آزمونها را انجام دهید…

اکنون که در موسسه ای ثبت نام کردید و میخواهید آ زمون بدهید تا انجا که در توان دارید سعی کنید برنامه ی ازمونها را اجرا کنید. حتما دیده اید که داوطلبان موفق همیشه همه ی دروس را با کیفیت عالی مطالعه کردند و به تسلط لازم رسیده اند. اما درصد بسیاری از داوطلبان در بیشتر ازمونها نمیتوانند همه ی دروس را بصورت کامل مانند انچه که در برنامه امده مطالعه کنند و هر بار نیز مسلما نتیجه ی مطلوبی نمیگیرند. توصیه ی من به شما اینست که حتی اگر دیدید خیلی از ازمونها عقب هستید در چند ازمون شرکت نکنید تا عقب ماندگی های خود را جبران کنید چند ازمون ندادن بهتر است از ازمون دادن و عقب ماندن !

دریافت آخرین اخبار سازمان سنجش و  کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

657 2


چهارم: فراموش نکنید که آزمون میدهید تا پیشرفت کنید!

شما وقت و هزینه ی خود را صرف آزمون دادن میکنید تا پیشرفت کنید و مهارتهای خود را ارتقا بدهید! اگر زمانی دیدی که پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشتید بهتر است از ازمون دادن دست بکشید و با مشاور خود مشورت کنید تا راهکار مورد نظر را به شما ارائه دهد.

داوطلبان حتما به نکات ذکر شده توجه کنند. عدم توجه به این موارد ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد! بسیار دیده شده داوطلبانی که از سطح علمی خوبی برخوردار بوده اند و شروع خوبی نیز داشته اند اما  بدلیل بی توجهی به این نکات دچار یاس و نا امیدی شده و از ادامه ی مسیر بازمانده اند.

مطمئن باشید اینها همان چیزهایی است که شما برای انتخاب موسسه ی مناسب برای ازمون دادن نیاز دارید .
و بدانید موفقیت شما فقط وابسته به تلاش و پشتکار شماست. این جمله کاملا واقعی است . خواهشمندم به آن توجه خاصی داشته باشید .

با رعایت بودجه بندی مناسب  هر درس شما براحتی میتوانید مباحث سوال خیز رو رصد کرده و با تمرین و تکرار و نمونه سوالات کنکور سال های قبل به 100 درصد امادگی برسید.

مرکز مشاور گروپ با ارائه روش و سبک مطالعه هر درس براساس بودجه بندی و روند طرح تست طراحان کنکور سراسری به شما داوطلبان عزیز کمک می کند تا به بالاترین درصد در هر درس سخت و دشواری برسید.


9099071613


شما نمیتوانید صبر کنید تا یک شرایط فوق العاده پیش رویتان قرار گیرد
همین الان انجام دهید…

به امید پیروزی شما…

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نکات مهمی که قبل از رفتن به آزمون آزمایشی 1401 باید بدانید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403