نمونه سوالات نهایی دوازدهم

نمونه سوالات نهایی دوازدهم

جهت مشاوره در زمینه نمونه سوالات نهایی دوازدهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله، مشاور گروپ به بجمعه آوری انواع pdf نمونه سوالات نهایی دوازدهم پرداخته است. کسب نمره ی بسیار خوب یا حداقل قبولی در امتحانات خرداد ما از دغدغه های اکثر دانش آموزان است. برای این موضوع  حل نمونه سوالات نهایی دوازدهم در درس های مختلف است می تواند کمک زیادی به تثبیت مطالب در ذهنتان بکند تا امتحانات خوبی را پشت سر بگذارید.

سر فصل ها

دانلود نمونه سوالات نهایی دوازدهم

دانلود نمونه سوالات نهایی دوازدهم برای رشته های مختلف و به تفکیک درس ها، از این جهت که دیدگاهی کامل و سنجیده از سبک سوالات امتحانی به شما می دهد، بسیار کار آمد است.

در این مقاله مجموعه کاملی از نمونه سوالات نهایی دوازدهم در رشته های تجربی، ریاضی فیزیک و انسانی، در اختیار شما قرار داده شده است.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم دروس عمومی رشته تجربی و ریاضی

دروس عمومی رشته های تجربی و ریاضی، معمولا آن طور که باید از سمت دانش آموزان مورد اهمیت قرار نمی گیرند. اما فراموش نکنید که این درس ها به اندازه خود در نمرات شما که از این پس، تاثیر بیشتری در کنکور خواهند داشت، نقش دارند.

در گذشته این درس های عمومی ضریب جداگانه در کنکور داشتند.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم فارسی

فارسی جز درس های مهم و ارزشمندی است زیرا، آثار ادبی ایران، آیینه اندیشه‌ها، باورها، هنرمندی‌ها و عظمت روحی و معنوی ملتی است که از گذشته تاکنون، بالنده و شکوفا از گذرگاه حادثه‌ها و خطرگاه‌ها گذشته و به امروز رسیده است. برگ برگ ادب و فرهنگ ایران‌ زمین، جلوه‌گاه آثار منظوم و منثور فرهیختگان اندیشه‌ وری چون فردوسی، ناصرخسرو، غزالی، بیهقی، عطار، سعدی، حافظ و… است.

برای دانلود سوالات نهایی دوازدهم فارسی می توانید از طریق لینک های زیر اقدام کنید:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم زبان

زبان انگلیسی یک‌ زبان با ریشه غرب آلمانی است که برای اولین بار در اوایل قرون‌ وسطا در انگلستان مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر یکی از زبان‌های رایج جهان است. زبان انگلیسی یکی از زبان‌های رسمی حدود ۶۰ کشور مستقل است. زبان انگلیسی سومین زبان مادری رایج جهان است. سخت بودن یاد گیری یک‌ زبان تا حد زیادی نسبی است؛ اما باید بدانید که یادگیری انگلیسی تقریباً از تمام زبان‌های اروپایی دیگر ساده‌تر است.

نمونه سوال های نهایی دوازدهم زبان به شرح زیر هستند:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم عربی

برای قبولی و کسب نمره خوب در امتحان عربی تنها کافیست، به تمرین های کتاب و سبک سوال های خود کتاب توجه کنید. عربی در مدارس معمولا سوالاتش مانند کتاب طرح می شود و دانش آموزانی که به سبک سوالات کتاب آشنا یا مسلط هستند، امتحان خوبی را پشت سر خواهند گذاشت. نمونه سوالات نهایی دوازدهم عربی در این زمینه بسیار کمکتان خواهد کرد تا با این سبک سوالات آشنا شده و امتحان عربی را به خوبی سپری کنید.

دانلود نمونه سوال های عربی دوازدهم:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم نگارش

کتاب نگارش دوازدهم شامل شش درس است که با آموزش سال‌ های گذشته پیوند داشته و در جهت تکامل آن‌ها سازماندهی‌ شده است. مجموعۀ درس‌های این کتاب در دو حوزه ارائه می‌شود:

  • نخستین حوزه قلمرو ادب است؛ شامل خاطره نگاری، قطعه و نثر ادبی.
  • حوزۀ دوم قلمرو نوشته‌های ساختارمند و علمی است؛ شامل نامه‌نگاری و مقاله‌نویسی.

  ضمنا همه فرایندهای تولید متن که در سال‌های گذشته آموخته اید، در این کتاب نیز لازم است.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم نگارش به شرح زیر است:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم دینی

کتاب دین و زندگی پایه دوازدهم شامل دو بخش است.

  • بخش اول: تفکر و اندیشه 
  • بخش دوم: در مسیر

 ساختار درس‌ها به‌گونه‌ای است که در ضمن تدریس، دانش آموزان باید فعالیت کنند و بخشى از محتوا را تهیه نمایند. به همین جهت در داخل هر درس کادرهایى وجود دارد؛ در این کادرها فعالیت‌هایی تعیین شده‌اند که باید در کلاس انجام گیرند. بهتر است این فعالیت‌ها به صورت گروهى انجام شوند اما در صورت عدم امکان کار گروهى، همین فعالیت‌ها باید به صورت فردى انجام شوند.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم دینی به شرح زیر است:

در صورتی که هر گونه سوالی در خصوص امتحانات یازدهم دارید، با شماره 9099071613 تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان مشاورگروپ، در کمترین زمان، بهره مند شوید.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم هویت اجتماعی

تحقیق و پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، یاد دادن و یادگرفتن آن‌ها و استفاده از این علوم در زندگی فردی و اجتماعی، شریک شدن در فرهنگ و هویت خود و جامعه است. این موضوع سبب شده تا مسئله اصلی کتاب، روایت هویت افراد و جوامع باشد.

برای دانلود نمونه سوال های نهایی دوازدهم هویت اجتماعی از طریق لینک زیر اقدام کنید:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم بهداشت و سلامت

کتاب سلامت و بهداشت شایستگی ها و اهداف حوزه تربیت و یاد گیری سلامت را به طور مستقیم مد نظر قرار داده است تا دانش بهداشتی و سبک زندگی سالم را در دانش آموزان ارتقا دهد. چراکه نسل بعدی افراد جامعه از مدارس وارد جامعه خواهند شد و چه جایی بهتر از یک مکان آموزشی برای فرهنگ سازی؟

نمونه سوال های امتحان نهایی سلامت و بهداشت به شرح زیر است:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم دروس تخصصی رشته تجربی

نمونه سوالات نهایی دوازدهم ریاضی

درس ریاضی با ورود به پایه دهم، وارد سبک جدیدی از مباحث و سطح آموزشی می شود و سطح دشواری مطالب طبیعتا در پایه های یازدهم و مخصوصا دوازدهم بیشتر خواهد بود. برای دانش آموزانی که قبلا این درس را جدی نگرفته باشند، به یک باره ریاضی تجربی، بسیار سخت خواهد شد. اما نا امید نشوید با تلاش و پشتگار برای درس خواندن می توانید در این درس پیشرفت کنید.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم ریاضی به شرح زیر است:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم فیزیک

کتاب فیزیک دوازدهم برای پایه دوازدهم و برای رشته تجربی و ریاضی فیزیک با تغییرات کوچکی، تالیف شده است. این کتاب مبتنی بر این آموزه بنیادین است که فیزیک، علمی تجربی است و هیچ نظریه‌ای در آن نمی‌تواند به‌عنوان حقیقت پایانی و نهایی مطرح شود؛ به عبارت دیگر، همواره این امکان وجود دارد که مشاهده‌ ها و آزمایش‌ های جدید ایجاب کنند که یک نظریهٔ فیزیکی بازنگری و حتی رد شود.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم فیزیک به شرح زیر است:

در صورتی که هر گونه سوالی در خصوص امتحانات یازدهم دارید، با شماره 9099071613 تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان مشاورگروپ، بهره مند شوید.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم زیست

مهم ترین درس رشته تجربی، درس زیست شناسی می باشد. به این علت که هم به اکثر دروس دانشگاهی رشته تجربی مربوط است و هم ضریب زیست در کنکور و امتحان نهایی نسبت به سایر دروس بالاتر است.

زیست شناسی کنکور پتانسیل بالایی برای ترکیب شدن با سایر فصل ها دارد و این نوع از سوالات، یکی از پرچالش ترین‌ های کنکور محسوب می‌شود. زیست شناسی دومین بخش از دفترچه اختصاصی رشته تجربی می باشد.

نمونه سوال های نهایی زیست شناسی دوازدهم به شرح زیر است:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم شیمی

درس شیمی به بررسی ساختار، رفتار و تغییر مواد می‌پردازد. این درس در دورۀ دوم متوسطه برای رشته‌های علوم تجربی و ریاضی و فیزیك به‌ طور مشترك به میزان سه ساعت در پای دهم، سه ساعت در پایۀ یازدهم و چهار ساعت در پایۀ دوازدهم ارائه می‌شود.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم شیمی به شرح زیر است:

نمونه سوالات یازدهم دروس تخصصی رشته ریاضی فیزیک

نمونه سوالات نهایی دوازدهم حسابان

حساب دیفرانسیل و انتگرال که به اختصار حسابان نامیده می‌شود یکی از شاخه‌های اصلی ریاضیات است.  کتاب حسابان دوازدهم به طور مختصر این علم را برسی می کند.

دانلود نمونه سوالات نهایی دوازدهم حسابان از طریق لینک های زیر:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم فیزیک

فیزیک کلمه یونانی است که به معنی طبیعت می‌باشد؛ و اولین بار ارسطو این نام را برای علم فیزیک برگزید؛ اما اگر اندکی دقیق شویم، می‌بینیم که این نام‌ گذاری واقعاً بجا و شایسته است. فیزیک علم طبیعت است و چون انسان همواره در طبیعت زندگی می‌کند زندگی او از طبیعت به طور کامل متأثر می‌گردد.کتاب فیزیک دوازدهم این تعامل بین انسان و طبیعت ازطریق علم فیزیک را بررسی میکند.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم فیزیک به شرح زیر است:

امتحانات نهایی

نمونه سوالات نهایی دوازدهم هندسه

از دید برخی پژوهشگران، هندسه، توانایی مشاهده کردن، تصور کردن و فکر کردن است. تقویت تفکر و حس زیبایی‌ شناسی از موضوعاتی است که آموزش هندسه به دنبال آن است. هندسه بستر مناسب بروز و تقویت خلاقیت و تخیل انسان را فراهم می‌آورد.

دانلود نمونه سوال های نهایی دوازدهم هندسه از طریق لینک های زیر:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم گسسته

ریاضیات گسسته شاخه‌ای از علم ریاضی است که با عناصر گسسته سروکار دارد که از جبر و حساب استفاده می‌کند.  گسسته امروزه به صورت افزاینده‌ای در رشته‌های کاربردی همچون ریاضیات و علم کامپیوتر استفاده می‌شود. همچنین یک ابزار بسیار خوب برای بهبود توانایی استدلال و حل مسئله است.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم گسسته به شرح زیر است:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم شیمی

پدید آورنده کتاب شیمی یازدهم رشته ریاضی و تجربی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی می‌باشد. این کتاب از ۳ فصل تشکیل شده و هرکدام شامل چند درس و بخش است. هر فصل با رویکرد زمینه ای نوشته شده و تلاش شده ست تا در شیمی بر اساس نیاز ها تجربه ها و رویداد های زندگی آموزش داده شود.

برای دانلود پی دی اف سوالات نهایی شیمی دوازدهم از طریق لینک زیر اقدام کنید:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم دروس تخصصی رشته انسانی

 نمونه سوالات نهایی دوازدهم عربی

انتظاری که از دانش‌آموز پايه دهم رشته ادبيات و علوم انسانی می رود، اين است که بتواند در پايان سال تحصيلی، متون و عبارات ساده عربی را درست بخواند و معنای آن‌ ها را بفهمد و ترجمه کند.

دانلود pdf نمونه سوالات نهایی دوازدهم عربی، از طریق لینک های زیر:

 نمونه سوالات نهایی دوازدهم فلسفه

نویسنده ایی  دانش فلسفه را بسیار ساده و زیبا و به شکل زیر بیان کرده بود:

فلسفه برای این است که  طور دیگری ببینیم؛ عمیق نگاه کنیم، با یک چشم دیگر. فلسفه همچنین بلکه دانش «مسیریابی» و «پیداکردن» را در اختیار شما می گذارد . شاید نتوانید گاهی با فلسفه به مقصد برسید،به این معنی که در فلسفه (مثل همه علوم دیگر) سوال های بی جواب نیز هست، اما حتما می‌توانید راه درست را پیدا کنید؛ راه درست به نظر خودتان، یا شاید هم راه درست از نظر جمع …

دانلود پی دی اف نمونه سوالات نهایی دوازدهم فلسفه:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم جامعه شناسی

جامعه‌ ای که جهان را به زندگی دنیا محدود می‌کند و دل به آن می‌سپارد، ارزش‌ها، هنجارها و نمادهای خود را متناسب با همان شکل می‌دهد؛ اما جامعه‌ای که هستی را فراتر از زندگی دنیا می‌بیند، ارزش‌ها، هنجارها و نمادهای خود را متناسب با این عقیده سازمان می‌دهد. کتاب جامعه شناسی در مقطع متوسطه دوم نیز با هدف دوم تالیف شده است.

pdf نمونه سوال های نهایی دوازدهم فلسفه:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم علوم و فنون ادبی

توانایی و مهارت در خوانش، بررسی و تحلیل این آثار ارزشمند فارسی، خواننده را با گنجینه گران‌ بهای متون ادبی گذشته و امروز آشنا می‌کند. برای تحقق این هدف باید دانش آموزان ضمن آشنا شدن با علوم ادبی، در فنون ادبی نیز مهارت لازم را کسب کنند تا از این طریق بتوانند در زندگی خود با آثار ادبی برخوردی مناسب داشته باشند.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم علوم و فنون ادبی:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم ریاضی و آمار

در درس ریاضی و آمار رویکرد «آموزش ریاضی برای حل مسئله» به «آموزش از طریق حل مسئله» تغییر کرده است. رسیدن به چنین هدفی، مشکلات و دشواری‌های فراوانی دارد و به سرعت امکان‌پذیر نیست ولی مدنظر قرار دادن آن می‌تواند جهت اصلی حرکت جامعهه آموزش ریاضی را تعیین کند.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم ریاضی و آمار به شرح زیر است:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم جغرافیا

جغرافیا علمی است که برای بررسی ویژگی‌های مکان‌ها، پراکندگی پدیده‌ها و روابط متقابل بین انسان و محیط اهمیت خاصی قائل است.امروزه آموزش جغرافیا در جهان به‌عنوان یک موضوع اصلی و محوری در برنامه‌ ریزی‌های تحصیلی مدارس در دوره‌ های مختلف گنجانده‌ شده و به‌عنوان وسیله‌ ای برای ترویج آموزش‌ های فردی، محیطی و بین‌ المللی مورد تأکید قرارگرفته است.

نمونه سوالات نهایی دوازدهم جغرافیا به شرح زیر است:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم تاریخ

علم تاریخ دربارهٔ گذشته بحث می‌کند؛ اما متعلق به گذشته نیست. تاریخ را برای درک زمان حال و ترسیم افق‌های پیش رو باید خواند و شناخت؛ زیرا تا ندانیم که بوده‌ایم، کجا بوده‌ایم و از کجا آمده‌ایم، نخواهیم فهمید که هستیم و به کجا می‌رویم.

دانلود نمونه سوالات نهایی تاریخ از طریق لینک های زیر:

نمونه سوالات نهایی دوازدهم تحلیل فرهنگی

کتاب تحلیل فرهنگی، در چهار فصل و هر فصل در سه درس (مجموعا 12درس) به شرح زیر تدوین شده است :

  • فصل اول: مفاهیم وکلیات
  • فصل دوم: تحولات فرهنگی
  • فصل سوم:فرهنگ ما ایرانیان
  • فصل چهارم: مسائل فرهنگی ایران

نمونه سوال های نهایی دوازدهم تحلیل فرهنگی نیز به شرح زیر است:

 

در صورتی که هر گونه سوالی در خصوص امتحانات نهایی دوازدهم دارید، با شماره 9099071613 تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان مشاورگروپ، بسته به نیاز خودتان، بهره مند شوید.

در این مقاله تلاش کردیم تا مجموعه ایی منسجم و کا آمد از انواع نمونه سوالات نهایی دوازدهم در اختیار شما عزیران قرار دهیم. با امید موفقیت یکایک شما در آزمون های نهایی دوازدهم.

خوشحال می شویم نظرات خود را درارتباط با مقاله هم چنین سوالات و انتقاداتتان را با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول نمونه سوالات نهایی دوازدهم

امتحانات پایه دوزادهم به چه صورت برگزار خواهد شد؟

امتحانات دوازدهم در خرداد ماه به صورت نهایی برگزار خواهد شد و طبق اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش، تمامی پایه های از جمله پایه دوزدهم، باید به صورت حضوری در جلسه امتحان حاضر شوند.

نمونه سوالات امتحان نهایی چه کمکی به دانش آموزان می کند؟

حل کردن نمونه سوالات نهایی دوازدهم به دانش آموزان این پایه کمک می کند تا با انواع سوالات در درس های مختلف آشنا شده و تسلط بیشتری بر مطالب کتاب ها پیدا کنند.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نمونه سوالات نهایی دوازدهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی