نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط و نحوه ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در این مقاله ارائه داده شده است. ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد از روز سه شنبه 1400/04/15 آغاز شده است. دانشجویانی که متقاضی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد و مهمانی هستند تا ۱۵ مردادماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه منادا درخواست خود را ثبت کنند.

اولین شرط رسیدگی به درخواست‌ های مهمانی و انتقال دانشجویان ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دانشجویی (منادا) است. بدیهی است در صورت عدم ثبت‌ نام در سامانه نقل و انتقالات دانشجویی (منادا) به هیچ درخواست دیگری ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مسئولیت صحت اطلاعات و مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه با دانشجو است و در صورت اثبات عدم صحت اطلاعات و مدارک ارائه شده در هر مرحله از فرایند رسیدگی، درخواست دانشجو توسط ناظر سازمان مرکزی لغو می‌شود و ضرر و زیان مالی ناشی از آن به عهده شخص دانشجو خواهد بود.

نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

زمان و شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت‌ نام نقل‌ و انتقال و میهمانی  باید به منادا به آدرس monada.iau.ir مراجعه کنند. تمامی مراحل و فرآیند رسیدگی به درخواست‌ های نقل‌ و انتقال و میهمانی از طریق سامانه منادا قابل‌ پیگیری است و متقاضیان از مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خودداری نمایند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی که در ادامه همین مقاله توضیح داده شده است، می‌توانند برای میهمانی و یا انتقال درخواست خود را در سامانه ثبت نام کند و پس از آن متقاضیان مسئول صحت اطلاعات و مدارکی که در سامانه بارگذاری کرده‌ اند، خواهند بود و در صورت عدم صحت اطلاعات مدارک ارائه شده در هر مرحله از فرآیند رسیدگی، درخواست لغو تلقی می گردد و ضرر و زیان مالی ناشی از آن به عهده خود دانشجو است.

زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 1400 از تاریخ ۱۵ تیر ماه آغاز می‌ شود و تا ۱۵ مرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت. متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط بیان شده، برای ثبت درخواست نقل و انتقال و مهمانی می توانند در زمان اعلام شده به سایت منادا مراجعه نمایند و درخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت نمایند.

تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با تمدید زمان انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد منتشر نشده است لذا لازم است دانشجویان در بازه زمانی اعلام شده، نسبت به ثبت درخواست به سامانه منادا مراجعه نمایند.

مهلت ثبت‌ نام نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تا 22 مرداد تمدید شد.

شرایط عمومی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تنها در صورت داشتن شرایط عمومی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد که در ادامه مقاله ملاحظه خواهید نمود، می‌توانند برای مهمانی و یا انتقال، درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

  1. نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه
  2. دانشجوی متقاضی حداقل یک نیمسال در واحد مبدأ ثبت‌ نام نموده باشد. (به استثنای واجدین شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد از بدو پذیرش)
  3. انتقال صرفا برای پذیرفته‌ شدگان با آزمون دانشگاه آزاد و با توجه به ضوابط امکان‌ پذیر است.
  4. نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان دوره‌ های خودگردان دانشگاه آزاد فقط به واحدهای مجری دوره‌های خودگردان امکان‌ پذیر است.
  5. نقل و انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد تنها در صورت وجود مقطع، رشته، گرایش و تطابق سال قبولی در واحد مقصد امکان‌ پذیر است.
  6. نقل و انتقال و مهمانی در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیلی ممنوع است.
  7. در صورت داشتن مجوز مهمانی (یک ترم) در مقطع کارشناسی ارشد، اخذ پایان‌نامه صرفاً با موافقت واحدهای مبدأ و مقصد امکان‌پذیر است. و اخذ رساله در مقطع دکتری برای دانشجویان میهمان (یک ترم) ممنوع است.
  8. نقل و انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد در مقطع دکترای تخصصی به غیر از ضوابط خانواده شاهد و ایثارگران، دانشجویان بیمار و معلول، ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری، جدول هم‌ترازی آیین‌نامه ممنوع است.
  9. انتقال مجدد در هر مقطع تحصیلی به غیر از ماده ۱-۱۲ آیین‌نامه ممنوع است.
  10. نقل و انتقال و مهمانی از واحد الکترونیکی (با توجه به غیرحضوری بودن تحصیل) به سایر واحدهای دانشگاهی ممنوع بوده و بالعکس با توجه به ضوابط امکان‌پذیر است.
  11. نقل و انتقال و مهمانی از واحدهای بین‌الملل تنها به واحدهای بین‌الملل امکان‌ پذیر است.
  12. انتقال و مهمانی پذیرفته‌ شدگان آزمون‌ های اختصاصی واحد های امارات، بین‌المللی ارس و بین‌ المللی کیش ممنوع است.
  13. نقل و انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد از واحد های برون‌ مرزی به سایر واحدهای دانشگاهی در داخل کشور ممنوع است.
  14. انتقال و مهمانی دانشجویان پژوهش محور دانشگاه آزاد ممنوع است.
  15. نقل و انتقال و مهمانی کارکنان و اعضای هیئت‌ علمی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد  به محل خدمت ممنوع است.
  16. درخواست انتقال و مهمانی دانشجویان غیرایرانی از طریق واحد دانشگاه آزاد مبدأ و معاونت بین‌الملل و کمیسیون نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد قابل بررسی است.

شرایط اختصاصی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

شرایط اختصاصی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد به منظور آگاهی بیشتر دانشجویان در ادامه ارائه داده شده است:

شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد خانواده شاهد و ایثارگران
انتقال آزادگان، اسرا، جانبازان ۲۵ % و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد در بدو پذیرش با ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
انتقال یا میهمانی دانشجویان آزادگان، اسرا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد پس از ثبت‌نام در واحد مبدأ با ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
میهمانی جانبازان پنج درصد و بالاتر، همسر و فرزندان ایشان، خواهر و برادر شهید، رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ ۲۴/۷/۶۷ و همسر و فرزندان به هریک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
 

فرزند و همسر شهید باید مدارک زیر را هنگام ثبت نام به همراه خود داشته باشند.

  1. کارت یا معرفی نامه از بنیاد شهید یا جانبازان،
  2. تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و شهید و فرزند یا همسر آزاده
  3. کارت یا معرفی نامه از اداره ایثارگری و جانبازی،
  4. تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو آزاده

🔻🔻🔻🔻🔻🔻

شرایط نقل و انتقالات دانشجویان باردار ، بیمار و معلول دانشگاه آزاد
میهمانی دائم آن دسته از دانشجویانی که دارای معلولیت جسمی و حرکتی شدید، روشندل و ناشنوایی شدید باشند در صورت تأیید سازمان بهزیستی و تائید کمیسیون پزشکی و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه پس از ثبت‌نام اولیه در واحد دانشگاهی مبدأ از بدو قبولی امکان پذیر است.
 میهمانی دائم آن دسته از دانشجویانی که کمیسیون پزشکی بیماری آنان را صعب‌ العلاج تشخیص داده است؛ نظیر ام اس، سرطان، دیالیزی و هموفیلی و… پس از تائید کمیسیون نقل‌وانتقال دانشجویی به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
میهمانی دانشجویان زن در طی دوره بارداری، پس از تائید کمیسیون پزشکی و کمیسیون نقل‌وانتقال دانشجویی به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
میهمانی دانشجویان بیمار در صورت عدم امکان دریافت خدمات درمانی موردنیاز در محل تحصیل به شرط تائید کمیسیون پزشکی و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.

تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و مدارک پزشکی بیماری مربوطه از جمله مدارک لازم میهمانی دانشجویان باردار، بیمار و معلول است.

🔻🔻🔻🔻🔻🔻

شرایط نقل و انتقالات چند دانشجوی دانشگاه آزاد از یک خانواده
درصورتی‌که بیشتر از یک نفر از افراد تحت تکفل خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند) بطور همزمان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل باشند، میهمانی یک نفر یا بیشتر به هریک از واحدهای دانشگاهی به شرط موافقت واحدهای مبدا و مقصد امکان پذیر است.

مدارک لازم این امر شامل گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو یا دانشجویانی که در واحد های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل می باشند؛ ممهور به مهر اصلی واحد دانشگاهی مربوطه و صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجویان، والدین و همسر می‌ شود.

🔻🔻🔻🔻🔻🔻

شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد براساس فوت والدین، همسر و فرزند
میهمانی دانشجویان مجردی که پس از انتخاب رشته محل دانشگاه، پدر یا مادر و همچنین دانشجویان متأهل که همسر یا فرزند آنان فوت کند  با ارائه گواهی فوت صادره از اداره ثبت احوال و صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین و یا فرزند و همسر متوفی حسب مورد، به هریک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.

🔻🔻🔻🔻🔻🔻

شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای کارکنان دانشگاه آزاد
انتقال یا میهمانی فرزندان و همسر کارکنان تمام‌وقت رسمی و قراردادی و اعضای هیأت علمی تمام وقت رسمی (آزمایشی و قطعی)، پیمانی و نیمه‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی در صورت احراز شرایط (کسب حداقل ۹۰ % نمره قبولی آخرین نفر پذیرفته شده در واحد مقصد) و دایر بودن رشته، گرایش و مقطع تحصیلی به شهر محل خدمت کارمند یا عضو هیئت‌علمی (مطابق حکم کارگزینی) و در صورت عدم وجود رشته، گرایش و مقطع به نزدیکترین واحد محل خدمت از بدو قبولی امکان پذیر است.
چنانچه دانشجوی متقاضی انتقال ۹۰درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در واحد مقصد را کسب کند؛ مجوز دو ترم میهمانی به شرط پیشرفت تحصیلی در واحد مقصد صادر و در صورت احراز شرایط (گذراندن حداقل ۲۴ واحد درسی در طی دو نیم سال میهمانی برای مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفهای با کسب معدل کل ۱۴ و گذراندن ۱۶ واحد درسی در مقطع کارشناسی ارشد با کسب معدل کل ۱۵) پس از دو ترم میهمانی مجوز انتقال صادر خواهد شد. در غیر این صورت دانشجو برای ادامه تحصیل از طریق واحد مقصد به واحد قبولی اولیه معرفی خواهد شد.
 
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
 
شرایط میهمانی دانشجو به استناد قانون خدمات کشوری
میهمانی وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین رئیس جمهور، استانداران و سفراء و همسر و فرزندان آنان در هر نیمسال تا پایان سال تحصیلی که در مسئولیت مربوطه انجام وظیفه می‌کنند به محل مأموریت و یا نزدیکترین شهر به محل اشتغال پس از تأیید کمیسیون نقل و انتقالات دانشجویی امکان پذیر است که باید معرفی نامه با  تائید بالاترین مقام سازمان مربوطه، صفحات ۱ و ۲ شناسنامه دانشجو و وزراء یا نمایندگان مجلس یا معاونین رئیس جمهور یا استانداران یا سفرا را نیز متقاضی ارائه کند.

🔻🔻🔻🔻🔻🔻

شرایط  نقل و انتقالات دانشجویان سایر دانشگاه های داخل به دانشگاه آزاد 
انتقال یا میهمانی دانشجویان سایر دانشگاههای داخل کشور به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط ذیل، پس از تایید کمیسیون نقل و انتقالات دانشگاه امکان پذیر است.
دانشگاه محل تحصیل دانشجو از دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد. برابر آیین نامه آموزشی منع تحصیلی نداشته باشد. موافقت دانشگاه محل تحصیل (مبدا) و واحد دانشگاه مقصد اخذشده باشد. مشکل نظام وظیفه نداشته باشد. رشته گرایش و مقطع تحصیلی متقاضی در واحد مقصد دایر باشد.
میهمانی دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی به دولتی و بالعکس ممنوع است. البته پذیرش دروس گذرانده شده برای دانشجویان دانشگاههای دولتی و غیر دولتی مورد تأیید وزارتین در صورت داشتن تقاضای انتقال با توجه به ضوابط آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی انجام و از پرداخت هزینه معادل سازی واحدها و نیز دروس گذرانده شده معاف خواهند بود .هم‌چنین در صورت میهمانی به دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجو مطابق با سایر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهریه خود را پرداخت می‌کند.
 
شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای ورزشکاران و قهرمانان ملی
شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان فارغ‌ التحصیل دبیرستان‌ های سازمان سما
شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای کارکنان و اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد
 
برای کسب اطلاعات تکمیلی تر می توانید راهنمایی های لازم را از طریق شماره 9099071613 دریافت نمایید.
 

هزینه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

هزینه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد سال 1400 به تفکیک هریک از مقاطع به صورت زیر است:

هزینه انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد
مقطع تحصیلی مبلغ انتقال دانشجو برای هر نیم سال تحصیلی
کاردانی ۶۰۰ هزار تومان
کارشناسی ۹۰۰ هزار تومان
کارشناسی ارشد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
دکترای حرفه ای 4 میلیون تومان

🔻🔻🔻🔻🔻🔻

هزینه میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد
مقطع تحصیلی هزینه میهمانی برای هر نیم سال تحصیلی
کاردانی ۲۵۰ هزار تومان
کارشناسی ۴۰۰هزار تومان
کارشناسی ارشد ۸۰۰هزار تومان
دکتری حرفه ای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند برای اطلاع از جزئیات شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بر روی لینک زیر کلیک نمایند:

آیین نامه میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد


راهنمای کامل نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در این مقاله ارائه داده شد. متقاضیان لازم است در زمان اعلام شده به سایت منادا مراجعه نموده و درخواست خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند.  به منظور ورود به سامانه کدملی و شماره دانشجویی اعلام شده توسط مرکز آزمون ( مندرج در کارنامه آزمون) خودرا وارد نمایید. در صورت هرگونه ابهام در رابطه با نقل و انتقال دانشگاه آزاد اسلامی و نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ایثارگران می توانید با شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

 

سایت نقل و انتقال دانشگاه آزاد چیست؟

نشانی سایت نقل و انتقال دانشگاه آزاد monada.iau.ir می باشد.

آیا امکان نقل و انتقال از واحدهای بین الملل وجود دارد؟

نقل و انتقال و مهمانی از واحدهای بین‌الملل تنها به واحدهای بین‌الملل امکان‌ پذیر است.

هزینه انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد چگونه محاسبه می شود؟

هزینه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد سال 1400 به تفکیک هریک از مقاطع در این مقاله بیان شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی