7 نکته عالی برای والدین در سال کنکور

نقش والدین در سال کنکور

جهت مشاوره در زمینه 7 نکته عالی برای والدین در سال کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

7 نکته عالی برای والدین در سال کنکور یکی دیگر از نسخه های تاثیر گذار مشاورگروپی برای همراهان کنکوری و خانواده های عزیزشان است.نقش والدین را می توان مهم ترین نقش در میان عوامل بیرونی موثر بر یک کنکوری دانست. والدین علاوه بر تامین شرایط ظاهری و امکانات لازم برای دانش آموز، از قبیل مدرسه مناسب، استاد و کلاس خوب، مشاور کارآمد، تهیه کتاب ها و وسایل مورد نیاز تحصیل و فراهم نمودن شرایط مناسب درس خواندن در خانه برای فرزند خود، می توانند نقش هایی بسیار تعیین کننده تر داشته باشند. شاید تعجب کنید و بگویید غیر از این ها مگر یک دانش آموز چه چیز هایی برای موفقیت نیاز دارد که ما در اختیارش نگذاشتیم؟ یا شاید بگویید خیی از بچه ها را می شناسید که با شرایطی به مراتب سخت تر از فرزند شما در کنکور بسیار موفق ظاهر شدند. اما فرزند شما با وجود امکاناتی که شما در اختیارش گذاشتید نتوانسته موفقیت چشمگیری داشته باشد.

در این مقاله می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم که نقش شما به‌‌ عنوان پدر و مادر بسیار پررنگ‌تر از این حرف‌هاست. شما حتی شاید در شرایطی باشید که نتوانید بهترین کتاب کلاس و مشاور را در اختیار فرزند کنکوری خود بگذرید. و یا حتی نتوانید در خانه یک اتاق شخصی به او اختصاص دهید. اما مژده مشاور گروپ به شما این است که شما با هر شرایط مالی و هر سطح امکاناتی که دارید می‌توانید یک فرزند بسیار موفق در کنکور داشته باشید. همان فرزندی که همیشه از دیگران مثال می‌زنید در خانه شماست و شما می‌توانید نیرومحرکه بسیار قوی برای او در مسیر موفقیتش باشید. پس در مقاله 7 نکته عالی برای والدین در سال کنکور همراه ما شوید، تا بگوییم چطور می‌توانید فرزند کنکوری تان را در مسیر موفقیت، بهتر و مؤثرتر همراهی کنید.

نقش والدین در سال کنکور

در صورتی که درباره ثبت نام کنکور سراسری 1400 – 1401 ، مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی، قبولی تضمینی در کنکور سراسری 1400 ، آموزش برنامه ریزی و مقاله 7 نکته عالی برای والدین در سال کنکور ، به سوالی برخوردید و یا به مشاوره نیاز دارید می توانید از مشاوران خودتان در مشاور گروپ صحیح ترین و بروز ترین راهنمایی ها را دریافت نمایید.

هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

7 نکته عالی برای والدین در سال کنکور

در ادامه به 7 نکته مهم درباره نقش والدین در سال کنکور اشاره خواهیم کرد که با رعایت آن، شما پدر و مادر دوست داشتنی و مسئول، می توانید نقش بهتری در کمک و همراهی به فرزندان دلبندتان ایفا نمایید. با ما در مرور 7 نکته طلایی برای والدین در سال کنکور همراهی نمایید.

1– به او اعتماد به ‌نفس بدهید

 قصه مادر ادیسون را شاید شنیده باشید. او که وقتی ادیسون در سال‌های ابتدایی تحصیل بود نامه‌ای از سوی مدرسه دریافت کرد با این مضمون:

 فرزند شما غیر قابل یادگیری است ما نمی‌توانیم در مدرسه به او آموزش بدهیم.

 او این نامه را خواند اما در جواب ادیسون گفت که در این نامه نوشته که تو نسبت به همسالانت خیلی باهوش‌تری بنابراین آن‌ها نمی‌توانند در مدرسه در کنار دیگران به تو آموزش بدهند ادیسون این حرف را باور کرد و غیر قابل آموزش بودن را در مورد خود اصلاً متوجه نشد. همین باوری که مادرش به او داد او را به ادیسون تبدیل کرد . پس مطمئن باشید و مطمئن باشید هدیه ای که شما با دادن اعتماد به نفس، باور و تشویق می‌توانید به فرزند خود بدهید هیچوقت کتاب و کلاس و شرایط ویژه که در اختیارش می‌گذارید به او نمی‌دهد.

2- مقایسه نفرمایید

 در راستای همان بخش 1، باید بگوییم مقایسه کردن وضعیت تحصیلی و موفقیت فرزندتان با همسالانش و یا خواهر و برادر قبلی یا بعدی ‌‌اش که از او موفق ترند می‌تواند مثل دادن قرص خواب به او باشد سر جلسه کنکور. همان قدر که این قرص او را در کنکور به شکست می‌رساند مقایسه کردن شما و شکستن اعتماد به نفس او و القای این که به قدر کافی موفق نبوده او را در مسیرش تحقیر کرده و ناامید می‌سازد.

3- خیلی ایزوله سازی نکنید

 نیازی نیست تمام فضای خانه را به کتابخانه تبدیل کنید. تلویزیون را خاموش کنید. گوشی ها را ممنوع کنید. سروصدا و میهمانی را معقول را تعطیل کنید و همه در حال سرویس دادن به فرد کنکوری در خانه باشند. این اشتباه است. این ‌که توجه کل خانه بر روی فرد کنکوری باشد و همه از حالت زندگی عادی خارج شوند او را به نوعی دچار احساس اضطراب بیشتری می‌کند. زیرا در این شرایط می‌خواهد نتیجه این‌همه همراهی شما و زحمات بی‌حد تان را با نتیجه عالی بدهد و کوچک‌ترین شکست های مسیر بسیار او را بهم خواهد ریخت و حس خواهد کرد که زحمات شما را بر باد داده است. او نیز باید حتی در سال کنکور در خانه مسئولیت های هرچند کوچک داشته باشد. گاهی ظرف‌ها را بشوید و یا گاهی در کار های دیگر خانه به شما کمک کند.

پادکست 7 نکته عالی برای والدین در سال کنکور

7 نکته عالی برای والدین

4- سخت‌گیری و کنترل زیاد لازم نیست

تنها همراهی شما کافی است. او خودش خوب می‌داند در سال کنکور است. در محیط همسالان کنکوری اش در مدرسه و آموزشگاه قرار دارد و نیازی نیست در خانه هم به او مدام یادآور شوید که باید چه مدت در روز درس بخواند و وقتش را کمتر تلف کند. همراهی شما به معنای تکیه‌گاه بودنتان است. در این مسیر گاه ممکن است خوب نتیجه بگیرد و گاه نیز با شکست‌هایی مواجه شود. در پیروزی‌هایش تشویقش کنید و در شکست‌ها امید دهنده باشید. نه آنکه بگویید خوب تنبلی کردی و درس نخواندی و نتیجه‌اش شد این.حالا برو بیشتر درس بخوان. او خودش این‌ها را می‌داند.

5- با او تفریح کنید

 قطعا فرزند شما خوشحال خواهد شد اگر در پایان یک روز درسی خسته کننده از سوی شما دعوت به دیدن یک فیلم یا رفتن به کافه و رستوران شود. اشتباه این است که والدین فکر می کند جوان‌ها فقط دوست دارند با همسالانشان تفریح کنند. آن‌ها از این‌ که در کنار شما تفریحات لذت‌بخش داشته باشند بسیار شاد خواهند بود.

6- همه‌جا و همیشه درباره کنکور او سخن نگویید

 در هر جمعی که حضور دارید، پشت تلفن با خانواده‌تان( خصوصاً در شرایطی که او می‌شنود) درباره وضعیت حساس او در سال کنکور، این ‌که درگیر کنکور او هستید و حتی موفقیت‌های فرزند دلبندتان و اهدافش زیادی سخن نگویید. این کار بر روی ذهن او بار روانی می‌گذارد و حس می کند اگر موفق نشود قطعاً شما را سرشکسته خواهد کرد.

7- برایش دعا و انرژی مثبت بفرستید

 علاوه براینکه برای او دعا می‌کنید، دعاهای خود را برایش به وضوح و در حضور خودش بگویید. همیشه جوری برایش دعا و آرزوی موفقیت کنید که ببیند و بشنود. این کار از این‌که در خفا برایش دعا کنید تاثیر بسیار شگرف تری دارد. او با این کار شما انرژی مثبت شما را به طور مستقیم دریافت خواهد کرد و حس می‌کند که دعاهای شما پشتوانه او خواهد بود.

سوالات متداول 7 نکته عالی برای والدین در سال کنکور

ثبت نام کنکور سراسری 1400 چه زمانی است؟

ثبت نام کنکور سراسری 99 از 16 بهمن ماه 99 آغاز خواهد شد.

چطور می توانم اضطراب فرزند خود را در سال کنکور کاهش دهم؟

شما می توانید با یاد آوری توانمندی های او، اینکه می دانید او خیلی باهوش است، دعا و انرژی مثبت، فراهم کردن شرایط مناسب درس خواندن، عدم سخت گیری زیاد، همراهی اش حتی در شکست ها، بزرگ کردن پیروزی هایش و … بسیار در این مسیر به او کمک نمایید.

چطور می توانم برای برخورد بهتر با فرزند کنکوری ام مشاوره بگیرم؟

شما می توانید از طریق تماس با شماره های سایت مشاور گروپ هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب، بهترین و مفید ترین مشاوره ها را دریافت نمایید

2/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه 7 نکته عالی برای والدین در سال کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی