نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

نرم افزار تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳

جهت مشاوره در زمینه نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳

بعد از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ داوطلبان که در حال حاضر برای تست زنی بیشتر، ارزیابی خود و همینطور جمع بندی نهایی، آزمونهای سالهای اخیر کارشناسی ارشد را مطالعه می کنند علاقه بسیاری دارند تا بدانند با توجه به درصدهای احتمالیشان چه رتبه ای را کسب می کنند.

این موضوع پس از برگزاری آزمون اصلی اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. برای دسترسی راحت تر و بهتر داوطلبان ارشد ۱۴۰۳، تصمیم گرفتیم تا نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را به صورت یک رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، تا به راحتی بتوانید از امکانات آن استفاده کنید. برای استفاده از نرم افزار تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳ از کارشناسان مجموعه راهنمایی بخواهید.

کلید اولیه سوالات کارشناسی ارشد

تخمین رتبه کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ – اساس تعیین رتبه در آزمون ارشد ۱۴۰۳ چیست؟

تخمین رتبه کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ شما براساس تراز شما محاسبه می شود. تراز شما نتیجه ای است از عملکرد شما در آزمون به اضافه معدل شما.

تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳ – تعیین و محاسبه تراز کتبی در آزمون ارشد ۱۴۰۳

درصدهای شما در هر درس، عملکرد شما را نشان می دهد و این عملکرد به صورت تراز نمره کتبی معنا پیدا می کند. درصدی که شما زده اید در ضریب هر درس ضرب  می شود و سپس جمع کل همه درصدهای ضرب ده در ضریب به دست می آید و در نهایت به جمع کل ضرایب تقسیم می شود. مثلا فرض کنید شما در آزمون ارشد ۱۴۰۳، چهار درس دارید. ضرایب این دروس در آزمون ارشد ۱۴۰۳ به قرار جدول 1 است:


جدول 1: ضرایب دروس فرضی در ارشد ۱۴۰۳ برای تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳

درس ضریب
درس اول 2
درس دوم 3
درس سوم 4
درس چهارم 2

حالا بیاید فرض کنیم شما درصدهای زیر را در آزمون ارشد ۱۴۰۳ به دست آورده اید. به جدول 2 نگاه کنید.

جدول 2: درصدهای دروس فرضی در ارشد ۱۴۰۳ برای تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳

درس درصد آزمون ارشد ۱۴۰۳
درس اول 50
درس دوم 10
درس سوم 35
درس چهارم 30

حالا برای محاسبه رتبه شما در آزمون ارشد ۱۴۰۳ و تعیین تراز کتبی شما درصدهای این درسها در ضریب آنها ضرب می شود. نام این جمع را جمع موزون درصدهای دروس می گویند. جدول 3 را ملاحظه کنید.


جدول 3: درصد موزون دروس فرضی در ارشد ۱۴۰۳ برای تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳

درس درصد موزون هر درس در آزمون ارشد ۱۴۰۳ (درصد به دست آمده * ضریب آن درس)
درس اول 100
درس دوم 30
درس سوم 140
درس چهارم 60



حالا باید میانگین موزون دروس شما به دست آید. جمع کل ضرایب درس اول تا چهارم برابر است با 11 (اعداد جدول 1 را با هم جمع کردیم) و جمع کل درصدهای موزون شما برابر است با 330 (اعداد جدول 3 را با هم جمع کردیم). حالا عدد 330 را در عدد 11 تقسیم می کنیم. جواب برابر است با عدد 30.

بنابراین میانگین موزون شما در ارشد ۱۴۰۳ برابر است با عدد 30. این عدد بسیارمهم است. در مرحله آخر برای تعیین رتبه ارشد ۱۴۰۳ شما، این عدد 30 با بالاترین میانگین موزون به دست آمده در آن آزمون ارشد مقایسه می شود.

فرض کنید نفر اول آزمون ارشد ۱۴۰۳، بالاترین میانگین موزون را به دست اورده باشد و این عدد برابر باشد 50. عدد 30 که شما به دست آورده اید در عدد 50 تقسیم می شود. جواب این تقسیم می شود 0/6. حالا برای تعیین تراز کتبی شما یک مرحله باقی می ماند. عدد 0/6 را در عدد 8000 ضرب می کنیم. در تعیین رتبه ارشد ۱۴۰۳، سهم نمره کتبی شما در آزمون 8000 خواهد بود.

تراز کل 10000 در نظر گرفته می شود که 8000 نمره از این تراز کل متعلق به تراز کتبی ارشد شما می باشد و 2000 نمره ان مربوط به معدل است. پس تا به اینجا شما 4800 نمره تراز را به دست آورده اید، یعنی ضرب عدد 0/6 در 8000.

تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳ – تعیین و محاسبه تراز معدل کارشناسی

برای محاسبه تراز معدل کار بسیار ساده است. فهمیدیم که تاثیر معدل در ارشد ۱۴۰۳، 20درصد است. یعنی 2000 نمره از تراز کل ما مروبط به معدل است. یعنی اگر کسی معدل 20 داشته باشد، کل این تراز را به دست می آورد. معدل هر عددی باشد، ان را در عدد 100 ضرب می کنند و می شود تراز معدل.

انتخاب رشته ارشد کارشناسی ارشد 1401 2

تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳- معدل موثر در آزمون ارشد ۱۴۰۳

با توجه به دانشگاهی از آن فارغ التحصیل شده اید، یک ضریب سختی و اعتبار به هر دانشگاه می دهند. مثلا اگر شما معدلتان 17 باشد ولی از دانشگاه پیام نور و یا آزاد درجه دو این معدل را به دست آورده باشید، معدل شما همان 17 باقی می ماند ولی اگر معدل 17 را در دانشگاه تهران به دست آورده باشید، معدل شما در عدد 1/1 ضرب می شود و در نتیجه معدل 17 دانشگاه تهران به صورت موثر برابر است با 18/7. این افزایش و گاهی کاهش معدل را معدل موثر می نامند. توجه داشته باشید که اگر دانشگاه شما بسیار ضعیف باشد حتی معدل شما کاهش هم می یابد.




تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳ – معدل کاردانی و کارشناسی و محاسبه معدل موثر در آزمون ارشد ۱۴۰۳

اگر شما هم معدل کاردانی داشته باشید و هم معدل کارشناسی، این دو معدل با هم جمع می شوند و تقسیم بر دو می شوند و در واقع میانگین معدل دو مقطع لحاظ می شود و بسته به اعتبار دانشگاه کاردانی و کارشناسی شما، یک ضریب تاثیر افزایش و یا کاهشی یه معدل شما تعلق می گیرد.

تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳ –  تعیین رتبه نهایی آزمون ارشد ۱۴۰۳

با جمع کردن تراز کتبی و تراز معدل موثر شما، تراز کلی شما به دست می آید. هر قدر فاصله تراز شما از بالاترین تراز بیشتر باشد، رتبه شما بدتر خواهد شد. پس هر قدر تراز نفر اول به عدد 10000 نزدیکتر باشد و میانگین موزون درصدهای او بالاتر باشد، شما کار سخت تری برای به دست آوردن رتبه بهتر دارید.

مثلا فرض کنید اگر در سال گذشته میانگین موزون درصدهای نفر اول، 50 شده باشد با همین میانگین موزون 30 درصدی شما رتبه خیلی خوبی را به دست خواهید آورد ولی اگر در آزمون ارشد ۱۴۰۳، رتبه یک، میانگینی حدود 70 درصد را در میانگین موزون دروس خود داشته باشد و میانگین شما، حدود 30 شده باشد، رتبه شما بر خلاف پارسال بسیار بدتر خواهد شد.

تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳ – ویژگیهای نرم افزار تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳

نرم افزار تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳ مجموعه مشاور گروپ، وارد چهارمین سال خود شده است و تاکنون با توجه به نظر سنجی ها و گزارشات از داوطلبان، جزو دقیق ترین و بهترین نرم افزار تخمین رتبه ارشد ۱۴۰۳ به حساب می آید.

این نرم افزار به صورت رایگان ارائه می شود تا دسترسی به آن و استفاده از آن برای عموم داوطلبان آسان تر باشد.

در مقایسه با نرم افزار های تخمین رتبه موجود، تنها نرم افزاری است که پس از برگزاری آزمون، تحلیل آزمون انجام می دهد و تخمین رتبه بهینه سازی می شود. بدین ترتیب می توانید پیش از اعلام نتایج ارشد توسط سازمان سنجش به رتبه تقریبی خود دست یابید.




برای آگاهی و نحوه صحیح انتخاب رشته صحیح کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ می توانید در لینک زیر مطالب مفیدی را مطالعه کنید:

چه زمانی می توان از نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد 1402 استفاده کرد ؟

داوطلبان هم قبل از زمان برگزاری آزمون و هم پس از آن می توانند از نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد استفاده نمایند که جزئیات بیشتر آن در متن مقاله قرار داده شده است .

آیا محاسبه معدل موثر در نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد 1402 مشاور گروپ لحاظ شده است؟

بله . اگر شما هم معدل کاردانی داشته باشید و هم معدل کارشناسی، این دو معدل با هم جمع می شوند و تقسیم بر دو می شوند و در واقع میانگین معدل دو مقطع لحاظ می شود و بسته به اعتبار دانشگاه کاردانی و کارشناسی شما، یک ضریب تاثیر افزایش و یا کاهشی یه معدل شما تعلق می گیرد.

️ نرم افزارتخمین رتبه کارشناسی ارشد 1402 مشاور گروپ بر اساس چه داده ای طراحی شده ؟

نرم افزار تخمین رتبه ارشد 1402 مجموعه مشاور گروپ، وارد چهارمین سال خود شده است و تاکنون با توجه به نظر سنجی ها و گزارشات از داوطلبان، جزو دقیق ترین و بهترین نرم افزار تخمین رتبه ارشد 1402 به حساب می آید.

3.1/5 - (23 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مریم

    با سلام با درصد ،داخلی جراحی ۶۱.۱۱ و کودکان ۶۶.۰۵و مادر و نوزاد ۶۸.۵۰،روان ۳۶.۵،بهداشت جامعه ۳۳۰۵،زبان ۱۵،
    احتمال قبول شدن در رشته ارشد ویژه دانشگاه دولتی در گیلان را دارم؟
    با نرم افزار تخمین رتبه،رتبه ویژه سد ۱۰۰ تا ۱۳۰
    ممنون میشم جوابم را بدین،

    پاسخ
  2. حسین

    سلام با76درصد اصول و48 درصد فقه چه رتبه ای میتوان کسب کرد

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403