نحوه 100 زدن دروس عمومی و اختصاصی در دو ماه

ی 100 زدن دروس عمومی 2

جهت مشاوره در زمینه نحوه 100 زدن دروس عمومی و اختصاصی در دو ماه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی و اختصاصی در مدت زمان کوتاه و باقیمانده تا کنکور سراسری ؛ سوال پر تکرار داوطلبانی است که می خواهند در برخی مباحثی که قوی هستند و یا در آنها راحت هستند ، درصد بالایی به دست آورند.

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی



نحوه ی 100 زدن دروس عمومی و اختصاصی اول از همه به این بستگی دارد که آیا شما می خواهید مباحث دشوار و البته پر تست را نیز بخوانید یا نه ؟!

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی , همه دنبال این هستند که با اشتیاق مفاهیم عمیق علمی را حتی در اوقات فراغت ، سفر و … فرا گیرند . گاهی این اشتیاق در جماعت کم رنگ می‌شود. افراد درمی‌یابند کتابهایی که آنها با امید و اشتیاق برای یادگیری باز می‌کنند، به چیزی مافوق فهمشان مبدل می‌شود. هر کتابی قصد دارد مفاهیمی را به خواننده‌اش برساند و این مقدور نیست، مگر آنکه نحوه مطالعه آن به درستی صورت گیرد . پس راه صحیح مطالعه یک کتاب با محتوای سنگین چیست؟

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی و اختصاصی  با رعایت قواعد صحیح مطالعه 

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی , پاسخ سوال اخیر در یکی از قواعد مهم خواندن نهفته است. شما باید کتاب را قبل از تسلط بر آن ، سطحی بخوانید . ابتدا چیزهایی را دنبال کنید که می‌توانید آنها را بفهمید و خودتان را در برابر مطالب دشوار گرفتار نسازید. پاراگراف‌های پیشین ، زیرنویس‌ها ، مباحث و مراجعی را که از آنها می‌ترسید، درست بخوانید. کتاب دارای مطالبی است که شما سریعا آنها را درک می‌کنید. حتی اگر نصف مطالب یا کمترش را درک کردید، شما می‌توانید کتاب مورد مطالعه را تا حدودی بفهمید. یکی از روشهای کتاب خوانی سطحی به خواندن اجمالی معروف است . نحوه ی 100 زدن دروس عمومی

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی , درست است که با مطالعه سطحی نمی‌توانید به آنچه که با خواندن و مطالعه عمیق بدست می‌آورید ، برسید. با این حال خواندن اجمالی روش کاربردی است. در مواقعی که شما با انبوهی از کتابها روبرو هستید ، با سطحی خوانی و با دقت شگفت آوری می‌توانید درکی کلی از محتوای کتاب بدست آورید.

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی / مراحل سطحی خوانی
برای سطحی خوانی مراحل زیرین روش مناسب برای شروع مطالعه کتاب به صورت اجمالی است:

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی / عنوان صفحه و مقدمه
به عنوان صفحه و مقدمه نگاه کنید و بویژه به عناوین فرعی یا دیگر نشانه‌هایی توجه کنید که به هدف و چشم انداز کتاب یا نویسنده اشاره دارد. از این طریق آشنایی مختصری با محتوای کتاب هم خواهید یافت.

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی / مطالعه فهرست مطالب
فهرست مطالب را برای کسب دریافت کلی از ساختار کتاب بخوانید. از فهرست کتاب به عنوان نقشه جاده ، قبل از شروع سفر کمک بگیرید ، این عمل نیز یک دید عمومی از کتاب برای شما بدست می‌دهد.

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی / مطالعه فهرست موضوعی
فهرست موضوعی کتاب را بازبینی کنید تا با دامنه موضوعات تحت پوشش یا منابع مورد استفاده مولفان و حتی خود مولفان آشنا شوید. هرگاه فهرست اطلاعات در پایان هر فصل ، مهم و حساس به نظر رسید، برای درک بهتر ، آنها را در متن پیدا کنید، بدین طریق شما کلید نزدیک شدن به مولف را پیدا می‌کنید.

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی / شروع مطالعه محتوا
شما دیگر برای خواندن کتاب یا سطحی خوانی ، هر کدام را که انتخاب کنید، آماده هستید. اگر سطحی خوانی را انتخاب کنید به فصولی از کتاب نگاه کنید که حاوی بندهای اصلی یا عبارات خلاصه شده در شروع یا پایان فصل هستند. پس صفحات را ورق بزنید. در عین حال یکی دو پاراگراف و گاهی هم چند صفحه متوالی را بخوانید. بدین صورت کتاب را ورق زده، همواره در پی یافتن نبض مطلب باشید، با این روش و تعمیم آن به کل کتاب شما آن را خوانده‌اید و محتوا و مطالبش را یاد گرفته‌اید.

تذکر مهم

اگر با این روش شروع به سطحی خوانی کتاب بکنید، چه بسا در پایان پی ببرید که به هیچ وجه در حال سطحی خوانی نیستید، بلکه آن را با دقت می‌خوانید، آن را می‌فهمید و از آن لذت می‌برید. بنابراین زمانی که کتاب را زمین بگذارید، درمی‌یابید که بعد از این هیچ موضوعی برایتان دشوار نخواهد بود. به عبارتی مطالعه هیچ کتاب و مطلبی برای شما مشکل نخواهد بود و در کل کتاب مشکلی ندارید.

خیلی ها میگن از روند درسی که خوندن راضی نیستن!
یعنی حس میکنن یه نیمسال رو از دست دادن و هنوزم مطالب رو کامل یاد نگرفتن!
باید بگم این نگرانی ها خیلی بی مورده چون شماها هنوزم به اندازه ی کافی وقت دارین و میتونین تو زمان باقی مونده اگه خوووب تلاش کنی به نتیجه ی دلخواهت برسی
بذارین مثالی بزنم برای حرفم!
همه ی شماها میدونین بازی اصلی توی فوتبال از نیمه ی دوم هست یعنی بازیکن ها همیشه بیشترین تلاش و حرکاتشون رو توی نیمه ی دوم رو میکنن!
حالا نیمه ی دوم شما کنکوری ها شروع شده و با پیش زمینه و مباحثی که تو ذهنتون هست اگه یکم تلاش کنین میتونین روی مطالب تسلط پیدا کنید!

و چه بسا تو این چند ماه باقی مونده خیلی بهتر تر بخونین
چه جوری شبای امتحانا ی کتابو تموم میکردین و فرداشم نمره ی خوبی میگرفتین؟
چون الان به کنکور نزدیک تر میشیم اگه از الان تلاش کنید واسه کنکور مباحث بهتر تو ذهنتون میمونه!
نگین وقت کمه ، نمیشه و نمیتونم و از دست دادم همه ی اینا توجیه کردن خودتون هست!
کسی که میخواد به هدفی برسه نه زمان نه مکان نه موقعیت براش مهم نیست!
ادمی اگه بخواد با نهایت تلاشش به چیزی برسه توی یک روز هم میتونه!

کنکور واقعی شما از این نیمه ی دوم شروع شده پس بهونه ی زمان کم رو نیارین قوی باشین و دوباره شروع کنین!

به جای افسوس واسه زمان گذشته ی از دست رفتت که باعث میشه زمان حالت رو هم از دست بدی همین امروز بلند شو!

قوی تر با تلاش بیشتر پیش برو ما مطمئنیم شماها میتونین!
پس خودتونم باید باور داشته باشین میتونین و شک نکنید که حتما میتونید!

با عضویت در کانال تلگرام مشاور گروپ از آخرین اخبار و مقالات مشاوره و برنامه ریزی با خبر شوید.

5465

پیگیری آخرین اخبار کنکور سراسری در کانال تلگرام مشاور گروپ

657 2 3

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی , نحوه ی مطالعه ی دروس سخت و دشوار

لغت
توو مطالعه لغت به اين نكته توجه داشته باشيد كه تمام معني هاي يه لغت رو يادبگيريد نه فقط معني اول رو ,,گزينه هاي كنكور لزوما اون يه دونه اي كه شما حفظ كرديد نيست …

املا
نحوه ی 100 زدن دروس عمومی , براي اينكه تستاي املا رو دريت بزنيد مطمين ترين روش اينه كه با نوشتن لغات رو ياد بگيريد و توو زدن تستا هم مسلما به يه سري حروف خاص مثل:
ح.ه.غ.ق.ص.س.ث.ت.ط.ض.ز.ذ.ظ

توجه بايد بكنيد توو مطالعه هم يه بار روي اين حروف توو كلمات تمركز كنيد.

ارايه هاي ادبي

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی , بهترين روش براي اينكه روي ارايه ها مسلط شيد اينه كه شبي 30 ديقه وقت بذاريد و يه ارايه رو بخونيد و واسش تست اموزشي هم بزنيد تا ياد بگيريدش ,,هرشب براي يه ارايه اين كارو بكنيد تا اونجايي كه ارايه ها تموم شن همينطوري شبي يكيشو كار كنيد وقتي تموم شدن از شب بعدش شروع كنيد هرشب 2 تا يا يه دونه تست از همه ارايه ها بزنيد يعني هرشب همه ارايه ها با يكي دوتا تست واستون دوره ميشه بعد از يادگيري تك تك… نهايت 30ديقه ازتون وقت ميگيره.

قرابت معنايي

شبي20- 30تا ازش تست بزنيد تا كم كم دركتون از ابيات بره بالا چون چيزاي مشخص شده و ابيات كتاب درسي سوالتون نيستن …

نحوه ی 100 زدن دروس اختصاصی, شیوه مطالعه فیزیک

نحوه ی 100 زدن دروس عمومی ,  اگر فکر می‌کنید یادگیری فیزیک سخت و دشوار است ، دیدتان را نسبت به آن تغییر دهید . اگر به فیزیک علاقه‌مند شوید حتی در اوقات فراغت نیز به سراغ آن می‌روید. به فیزیک به عنوان یک درس نگاه نکنید . هرگز به فکر حفظ کردن مطالب و فرمول‌های فیزیک نباشید . حتی اکثر کسانی که تا کنون فیزیک نخوانده‌اند ، می‌دانند که ماه‌گرفتگی و خورشیدگرفتگی چیست و جزء اطلاعات عمومی این افراد محسوب می‌شود . فیزیک به طور کامل راجع به طبیعت و پدیده‌های طبیعی بحث می‌کند، پس هرگز فیزیک را برای نمره نخوانید. مطالب فیزیک را به عنوان اطلاعات عمومی یاد بگیرید. فیزیک یاد بگیرید که اطلاعاتی راجع به طبیعت و اتفاقات روزمره‌ای که به سادگی از کنار آن می‌گذرید به دست آورید. وقتی با علاقه این مطالب را یاد بگیرید در ذهن شما خواهد ماند و حتی برای کسب نمره نیز موفق عمل می‌کنید.

توصیه می کنم حتما مقالات زیر را نیز مطالعه نمایید ، راهکارهای بسیار خوب و خلاقانه ای جهت افزایش درصد فیزیک گفته شده است :


چگونه فیزیک را 100 بزنیم ؟ ( ویژه ی کنکور 1400)

روش مطالعه فیزیک برای داوطلبان ضعیف تا قوی

بهترین منابع فیزیک کنکور 97 برای داوطلبان ضعیف تا قوی




بعضی انتخاب ها در زندگی سرنوشت رو تغییر میدن
برای انتخاب منابع علمی، کلاس و مشاور احساسی تصمیم نگیر
با انتخاب درست و منطقی آینده رو با دست خودت طراحی کن

9099071614

برنامه ریزی یعنی قدر تک تک لحظاتت رو بدونی

سؤال بسیاری از شما این است که فرمول‌ها و مسائل فیزیک را چگونه یاد بگیرید؟!

هرگز به فکر حفظ کردن فرمول‌ها نباشید . آن‌ها را یاد بگیرید . یادگیری یعنی این‌که فرمول‌ها را در ذهنتان تثبیت کنید. برای تثبیت فرمول‌های فیزیک به ترتیب زیر عمل کنید.

۱- متن کتاب، درس‌نامه یا جزوه را ابتدا روزنامه‌ وار بخوانید تا با موضوع و مفهوم کلی بحث آشنا شوید.

۲- وقتی یک درس‌نامه را روزنامه‌وار خواندید، سپس برگردید و مطالب را عمیق‌تر بخوانید، فرمول‌ها را روی کاغذ بنویسید و واحد‌های هر کمیتی را به طور دقیق بررسی کنید. سعی کنید برای هر فرمول بدانید که کمیتی که محاسبه می‌کنید با کدام کمیت‌ها رابطه‌ی مستقیم و با کدام‌یک رابطه‌ی عکس دارد.

۳- تا جایی که امکان دارد به جای حفظ کردن فرمول‌ها و نکات تستی ، محاسبات خود را سریع کنید. تمام فرمول‌های تستی از یک فرمول مادر (اصلی) به دست می‌آیند. اگر به دنبال اثبات فرمول‌های تستی فیزیک بروید می‌دانید که فرمول‌های تستی از اعمال شرایط خاص- که مسئله بر اساس آن طراحی می‌شود- در فرمول اصلی و انجام محاسبات بر اساس پارامترها به دست می‌آیند . اگر محاسبات شما سریع باشد می‌توانید با استفاده از فرمول اصلی و داده‌های مسئله به راحتی به جواب برسید.

۴- پس از این‌که مبحثی را خواندید، بلافاصله به سراغ حل تمرین و تست بروید. نباید این تست‌ها و تمرین‌ها را برای سنجش یادگیری خود حل کنید، بلکه باید آن‌ها را برای تثبیت فرمول‌ها و موضوعات مطالعه‌شده در ذهنتان و آشنایی با نحوه‌ی استفاده از آن‌ها در طراحی مسائل استفاده کنید.

۵- تعداد تست‌ها و تمرین‌هایی که بلافاصله بعد از خواندن درس‌نامه حل می‌کنید نباید خیلی زیاد باشد. وقتی احساس کردید این فرمول برای‌تان شفاف شده به سراغ مبحث بعد بروید.

تمام این ۵ مرحله فقط برای آشنایی با مبحث و تثبیت آن در ذهن شماست . پس از آن باید به فکر کسب مهارت حل مسئله در آن مبحث باشید که بهترین و راحت‌ترین راه ممکن، حل تمرین‌ها و تست‌های متنوع برای سنجش یادگیری خود است.

نحوه ی 100 زدن دروس اختصاصی , نحوه مطالعه ریاضی کنکور

یادم می‌آید که همیشه به ما می‌گفتند «ریاضی خواندنی نیست ، یاد گرفتنی است!» پس بهتر است شیوه‌های درست یادگرفتن ریاضی را به شما بگویم یعنی شیوه‌هایی که باعث می‌شود:

۱) یک مفهوم ریاضی را درک کنید و بفهمید.

۲) شیوه‌ها و روش‌های لازم برای حل مسأله را یاد بگیرید.

۳) بتوانید مسائل مربوط به آن مفهوم را حل کنید.

۴) تسلط و سرعت خود را در آن مفهوم افزایش دهید.

نحوه ی 100 زدن دروس اختصاصی , بنده در این مقاله تلاش خواهم کرد که کارهایی را به شما بگویم که در صورت انجام منجر به ۴ مورد بالا خواهد شد. البته این مقاله تقریباً بین دروس ریاضی پایه، دیفرانسیل، هندسه، هندسه‌ی تحلیلی و گسسته یک‌سان است اما در این‌جا به‌طور تخصصی دیفرانسیل و ریاضیات پایه (آمار و حسابان و ریاضی ۲) یا ریاضی تجربی‌ها و انسانی‌ها را بررسی خواهم کرد!

ابتدا باید عرض کنم کسانی که به مدرسه می‌روند و از طریق دبیر این دروس را می‌آموزند، اولین قدمشان این است که در کلاس کاملاً به درس دبیر گوش دهند، سعی کنند کاملاً یاد بگیرند و در منزل و در همان روز نیز حتی دوباره مثال‌های کلاس را حل کنند و درس را مطالعه کنند. این کار باعث می‌شود که درس کاملاً برای‌شان تثبیت شود و دیرتر فراموش کنند.

هرگز سعی نکنید مطالب و فرمول‌ها را همان لحظه‌ی اول حفظ کنید، حتما سعی کنید خودتان آن‌ها را به‌دست آورید، مثال‌ها را بدون حفظ بودن آن فرمول‌ها حل کنید و سعی کنید آن‌قدر از آن فرمول استفاده کنید تا کاملاً با آن آشنا شوید. حفظ کردن در درس ریاضی هیچ فایده‌ای ندارد و اگر می‌خواهید واقعا ریاضی را یاد بگیرید، باید خودتان با تمرین فراوان، کاربرد فرمول‌های مختلف را یاد بگیرید.

کسانی هم که خودشان از روی کتاب‌های مختلف مطالعه می‌کنند، باید قدم به‌قدم با کتاب پیش بروند. یک قلم و کاغذ جلوتان داشته باشید و هرچه خواندید را روی کاغذ پیاده کنید و برای خودتان علت آن را بار دیگر اثبات کنید. خودتان سعی کنید فرمول‌های کتاب را به‌دست بیاورید و معنا و مفهوم و کاربرد آن‌ها را کاملاً درک کنید و بعد از آن با حل مثال‌های مختلف کاربرد آن‌ها را کاملاً یاد بگیرید.


 مطالب زیر  نیز دارای برترین تکنیک ها و روش های مطالعه و تست زنی ریاضی است که توصیه می کنم حتما مطالعه نمایید :

ریاضی کنکور را چگونه به تسلط برسانیم ؟

100 زدن ریاضی کنکور تجربی

برنامه ریزی کنکور ریاضی

بهترین منابع کنکور ریاضی



پس تا این‌جا حتما مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) اگر توسط دبیر، درسی را یاد می‌گیرید، در کلاس گوش کنید و یاد بگیرید و در منزل بار دیگر مثال‌ها را بدون نگاه به جزوه حل کنید.

۲) قدم به‌قدم با کتاب یا جزوه پیش بروید و سعی کنید مطالب را خودتان اثبات کنید و در مثال‌ها از آن‌ها استفاده کنید (بدون حفظ کردن).

۳) سعی کنید مثال‌های جزوه یا کتاب را هم گسترش دهید و انواع و اقسام مثال‌ها از یک مفهوم را خودتان حل کنید تا کاملاً برای‌تان جا بیفتد.

۴) در مرحله‌ی آخر، نکته‌ها و فرمول‌های کلیدی را در خلاصه‌ی خود وارد کنید به‌نحوی که با دیدن آن‌ها تمامی مطالب برای‌تان دوره شود؛ البته خلاصه‌تان نباید مفصل باشد بلکه در حد نکته. برای توضیحات بیش‌تر در زمینه‌ی خلاصه‌ی ریاضی به قسمت خلاصه‌ی درس به‌درس بروید.

اگر کارهای بالا را انجام دهید، یک مرحله از یادگیری ریاضی را با موفقیت کامل پشت سر گذاشته‌اید . شاید از شما زیاد وقت بگیرد ولی در عوض در نوبت‌های بعدیِ مطالعه، بسیار راحت خواهید بود و سوالات را هر قدر هم سخت باشند، می‌توانید پاسخ دهید.

فقط یک قسمت می‌ماند و آن هم تمرین و تکرار و تست است!

بعد از این که مرحله‌ی اول مطالعه‌ی ریاضی تمام شد و کاملاً یاد گرفتید و خلاصه کردید، یکی دو روز صبر کنید و بعد دوباره به خلاصه‌ی خود بازگردید و بعد از مطالعه‌ی آن و یادآوری مطالب گذشته به سراغ تست‌زنی و تمرین بروید.

لازم نیست زمان‌دار تست بزنید؛ بلکه سعی کنید از تست‌ها مطلب یاد بگیرید و خود را ارتقا دهید. اگر در حین تست‌زدن، به نکته‌ی جدیدی برخوردید و به نظرتان مهم بود، آن را به خلاصه‌ی خود اضافه کنید. در زدن تست‌ها آ‌ن‌قدر از نکته‌ها و فرمول‌های آن مبحث استفاده کنید تا کاربرد آن‌ها را به‌طور کامل یاد بگیرید. اگر این کارهایی را که گفتم انجام دهید، قطعا در زمینه‌ی یادگیری ریاضی هیچ مشکلی نخواهید داشت . اگر از شما وقت می‌گیرد، هیچ اشکالی ندارد. مطمئن باشید این یادگیریِ زمان‌بَر، بعدها خیلی به کمک شما خواهد آمد.

یه قانونی هستش اگر کسی رتبه خوبی کسب کنه

بدون علم و شناخت برنامه ریزی ، مشاور میشه
برای رسیدن به موفقیت از افرادی کمک بگیرید که از

علم مشاوره و برنامه ریزی آگاهی کامل داشته باشن

photo 2018 04 11 08 44 23

کار کن زمانی که اونها در خوابند
یاد بگیر زمانی که اونها در مهمانی هستن
ذخیره کن زمانی که اونها خرج میکنند
و در نهایت جوری زندگی کن که اونها آرزوش کنند!

3.6/5 - (14 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه 100 زدن دروس عمومی و اختصاصی در دو ماه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محبوبز

    عالی بود مطالبتومن متشکرم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403