نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 99

جهت مشاوره در زمینه نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سوابق تحصیلی یکی از مهم ترین عواملی است که در تمام آزمون های ورودی اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه شاهد اهمیت سوابق تحصیلی در آزمون سراسری هر ساله هستیم؛ از اینرو دیگر تردیدی در اهمیت سوابق تحصیلی در پذیرش صرفا سوابق تحصیلی 98 باقی نمی ماند. در این مقاله به نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور 98 خواهیم پرداخت.

اهمیت سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور 98

در مرحله ثبت نام بدون کنکور سراسری، با توجه به اینکه داوطلبان فقط باید ثبت نام و انتخاب رشته انجام دهند و نیازی نیست در هیچ گونه آزمونی شرکت کنند، سوابق تحصیلی داوطلبان بسیار حائز اهمیت می باشد. سوابق تحصیلی داوطلبان با توجه به نوع دیپلم و همچنین گروه آزمایشی امتحانی تعیین می گردد. بنابراین داوطلبان باید در زمان ثبت نام اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید یا مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی خود را به همراه داشته باشند.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در پذیرش صرفا سوابق تحصیلی بهمن 97 را دارند، باید نهایتا تا تاریخ 1397/11/30 مدرک خود را دریافت کرده باشند.

 

نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور 98

از آنجایی که پذیرش داوطلبان در ثبت نام بدون کنکور 98 از طریق سوابق تحصیلی آنها صورت خواهد گرفت و ملاک اصلی سوابق، معدل کتبی داوطلبان می باشد، اسامی پذیرفته شدگان در یک مرحله اعلام می گردد. بنابراین به قطعیت می توان گفت مهم ترین عاملی که در محاسبه سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور 98 تاثیر بسزایی دارد، معدل کتبی داوطلبان می باشد. با توجه به اینکه این امکان وجود دارد که مدرک دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که قصد شرکت در آن را دارد متفاوت باشد، میزان تاثیر گذاری  یا درصد اعمال معدل کتبی نیز متغیر خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت میزان تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان متقاضی شرکت در مرحله صرفا سوابق تحصیلی، از حداکثر 100 درصد تا حداقل 31 درصد متفاوت خواهد بود. از اینرو هر یک از متقاضیان با توجه به معدل کتبی دپیلم خود به اولین کد رشته محل که با شرایط وی تطبیق دارد و از نظر علمی نسب به داوطلبان واجد شرایط مشابه دیگر برتری دارد، پذیرفته می شوند. این امر در صورتی امکان پذیر می باشد که در رشته انتخابی ظرفیت خالی وجود داشته باشند.

نکاتی که در نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور 98 حائز اهمیت می باشد

با توجه به اهمیت سوابق تحصیلی، داوطلبان ملزم هستند معدل کتبی خود را به طور دقیق در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند. در صورت وجود مغایرت در معدل اصلی و معدل درج شده، پذیرش فرد داوطلب مردود خواهد شد. اهمیت معدل کتبی و سوابق تحصیلی به قدری بالا است که دارندگان دیپلم فنی و حرفه و کاردانش نظام جدید که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند، نمی توانند در این دوره ثبت نام کنند.

داوطلبان عزیزی که قصد ثبت نام بدون کنکور سراسری و صرفا سوابق تحصیلی 97 – 98 دارید، می توانید جهت مشاوره و دریافت راهنمایی های تخصصی راجع به نحوه محاسبه سوابق تحصیلی بدون کنکور 97 – 98 با مشاور گروپ تماس بگیرید. کارشناسان مشاور گروپ شما را در تمام مراحل ثبت نام و انتخاب رشته، بدون هیچ هزینه ای، راهنمایی خواهند کرد.

1/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403