نحوه ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97

ارشد بدون آزمون »

جهت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 در تمامی دانشگاه ها از هفته پایانی دی ماه ۹۷ اعلام و ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 در دانشگاه ها از ۲۹ دی آغاز می شود. این مقاله سعی دارد به شرایط ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98 بپردازد. مبحث سوابق تحصیلی ازجمله موضوعات جالب در فرایند پذیرش در دانشگاهها می‌باشد که ما قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم.

راهنمای ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97

براساس قانون سنجش و پذيرش دانشجو مصوب  1396/06/10 مجلس شوراي اسلامي و مصوبات پانزدهمين و شانزدهمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو مورخ 1397/10/08 و 1397/10/12، می بایست پذيرش حداقل 85 درصد از ظرفيت پذيرش دانشجو در كل كشور در تمامي زير نظام هاي آموزش عالي ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 با ملاك معدل كتبي ديپلم داوطلبان و بدون نياز به شركت در كنكور انجام ‌شود لذا با توجه به مصوبات فوق پذيرش رشته محل های صرفا سوابق تحصيلي مستقل از كنكور انجام خواهد شد و آزمون سراسري براي مابقي رشته محل هايي كه پذيرش آنها از تلفيق نمره كنكور و سوابق تحصيلي است برگزار مي شود و از سال 1398 و بعد از آن پذيرش صرفا سوابق تحصيلي با توجه به قوانين و مقررات مربوطه مستقيما توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي خواهد بود كه محورهای مهم این روش عبارتند از: 

1- ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 براي داوطلبان جهت اخذ پذيرش باید ، طبق فراخوان دانشگاه‌ها و مؤسسات پذيرنده، مدارك لازم را در زمان تعيين شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات ارسال كنند. دانشگاه‌ها و مؤسسات بايد با رعايت تمامي قوانين و مقررات مربوطه مانند سهميه‌بندي نسبت به پذيرش دانشجو در سقف ظرفيت تعيين شده توسط شوراي گسترش آموزش عالي اقدام و نسبت به ثبت‌نام مشروط پذيرفته‌شدگان اقدام و اسامي آن‌ها را براي تائيد به سازمان سنجش آموزش كشور اعلام نمايند.

2- داوطلبان  علاقمند به ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97  در اين روش مي‌توانند به چندين دانشگاه يا مؤسسه پذيرنده موجود در اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درخواست پذيرش دهند ولي در نهايت فقط مي‌توانند در يكي از رشته محل‌هايي كه با پذيرش آن‌ها موافقت شده است، ثبت‌نام نموده و ادامه تحصيل دهند. 

3- ساير شرايط و ضوابط در اطلاعيه ها و دفترچه هاي راهنماي پذيرش صرفا سوابق تحصيلي از طريق سازمان سنجش آموزش كشور اعلام خواهد شد.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار رشته‌های بدون آزمون و نحوه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 و مهر 98 همین حالا با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی