نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور 99-1400

دانشگاه پیام نور

جهت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور 99-1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام دانشگاه پیام نور

آزمون دانشگاه پیام نور همواره یکی از پر متقاضی ترین آزمون های دانشگاهی برای ورود به مراکز آموزشی پذیرفته شده وزارت علوم می باشد. بسیاری از کنکوری ها علاقه مند به شرکت در آزمون های فراگیر پیام نور می باشند. نحوه ی ثبت نام، انتخاب رشته، شرایط تحصیل و مسائل مربوط به پذیرش در دانشگاه های پیام نور همواره یکی از دغدغه های متقاضیان بوده و هست. این مقاله جهت راهنمایی و مشاوره ثبت نام آزمون های پیام‌نور و معرفی ویژگی های پذیرش در این دانشگاه برای متقاضیان شرکت در آزمون های فراگیر می باشد.

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

یکی از دغدغه های پر تکراری که متقاضیان دانشگاه پیام نور از کارشناسان مشاور گروپ سوال می نمایند اعتبار مدارک پیام‌نور می باشد. باید متقاضیان عزیز بدانند که دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های معتبر و مورد تأیید وزارت علوم و فناوری است و افراد فارغ التحصیل از این دانشگاه در زمره متخصصان کارآمد تلقی می شوند. لازم به ذکر است که دانشگاه های پیام نور نه تنها در ایران بلکه در دنیا به دلیل داشتن ساختار استاندارد و اصولی آموزشی از اعتبار خوبی برخودار می باشند و فارغ التحصیلان این مراکز آموزشی در خارج از کشور نیز می توانند از مدارک خود در زمینه شغلی و یا تحصیلات تکمیلی استفاده مناسب و کافی داشته باشند. دانشگاه پیام نور در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های علوم جهان اسلام توانست خود را در زمره ده دانشگاه برتر کشور قرار دهد و از بسیاری از مراکز آموزشی سراسری و آزاد شناخته شده در داخل کشور پیشی بگیرد. در این رتبه بندی علاوه بر جایگاه دانشگاه پیام نور، شاخص کیفیت آموزشی نیز مطرح گردید که دانشگاه پیام نور توانست نمره کامل 100 را دریافت نماید و از این حیث در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی قرار بگیرد.

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور 99-1400

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام در آزمون های پیام‌نور ( فراگیر) مانند آزمون های سراسری و آزاد بوده و شما باید بعد از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام اقدام به وارد کردن اطلاعات بصورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نمایید.

برگزاری کلاس‌های حضوری در دانشگاه پیام نور

گاهی متقاضیان فکر می کنند که دانشگاه پیام نور یک موسسه غیر حضوری می باشد که کلاسی برای تدریس در آن وجود ندارد. باید به این عزیزان عرض کنیم که این گونه نیست و دانشگاه پیام نور امروزه به یک دانشگاه کاملاً فیزیکی تبدیل شده است که روز به روز به سمت تشکیل کلاس های حضوری سوق پیدا می کند. البته در این دانشگاه رشته هایی وجود دارد که شما می توانید بصورت غیر حضوری اقدام به تحصیل نمایید اما در مجموع این دانشگاه کاملاً مانند دانشگاه های آزاد و سراسری بوده و سبک تشکیل کلاس های فیزیکی در آنها دایر است. از طرفی حضور در کلاس های این دانشگاه همواره اجباری نبوده و شما می توانید حضور در کلاس ها و هم‌نشینی با اساتید را بصورت اختیاری بپذیرید. البته کلاس هایی که شما می توانید حضور در آن را به‌صورت اختیاری بپذیرید مربوط می شود به کلاس های دروس تئوری. حضور شما در کلاس هایی که مربوط به آزمایشگاه یا دروس عملی می باشد اجباری است. باید یادآور شویم که تعداد تشکیل کلاس ها در این دانشگاه مانند دانشگاه های سراسری نبوده و به نظم و ترتیب آنها نمی باشد. کلاس های دانشگاه های پیام نور نسبت به دانشگاه های سراسری از تعداد کمتری تشکیل می شود و این مورد می تواند برای داوطلبانی که شاغل بوده و یا مایل به حضور کامل در دانشگاه های نمی باشند یک مزیت به شمار آید.

کلاس های دانشگاه پیام نور در چه روزهایی دایر است؟

داوطلبانی شاغل همواره برای حضور در دانشگاه با مشکلاتی مواجه هستند و به همین دلیل به دنبال دانشگاه هایی می باشند که از روزهای مختلفی برای تشکیل کلاس های خود بهره می برند. باید به شما داوطلبان عزیز عرض نماییم که کلاس های دانشگاه پیام نور در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه ها تشکیل می شود و ساختمان های اداری این دانشگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز تعطیل می باشد. البته این موارد همواره قطعی نبوده و ممکن است کلاس هایی در روز جمعه نیز تشکیل گردد که برای اطلاع بیشتر از این موضوع می توانید با واحد آموزش دانشگاه محل تحصیل و یا مشاورین مرکز مشاوره تماس حاصل نمایید.

تحصیل در دانشگاه های پیام نور برای متقاضیان بومی و غیر بومی 

گاهی اوقات داوطلبان دانشگاه های پیام نور فکر می کنند که می توانند در شهرهایی به غیر از محل سکونت خود تحصیل نمایند. باید خدمت این داوطلبان عزیز عرض کنیم که تحصیل در دانشگاه های پیام نور در مقطع کارشناسی تنها برای افراد بومی هر منطقه امکان پذیر می باشد و تنها داوطلبانی که بومی هر منطقه بوده می توانند اقدام به ثبت نام و پذیرش در دانشگاه پیام نور محل سکونت خود نمایند. دلیل این امر نیز نبودن خوابگاه برای دانشگاه های پیام نور می باشد. البته لازم به ذکر است که مورد یاد داشده تنها برای مقطع کارشناسی بوده و داوطلبان مقطع ارشد پیام‌نور می توانند بصورت غیر بومی اقدام به تحصیل نمایند.

آزمون دانشگاه های پیام نور 

دانشگاه های پیام نور معمولا دانشجو محور یا اساتید محور نمی باشند. بلکه در هنگام انتخاب واحد به دانشجویان کتاب هایی برای مطالعه هر یک از دروس معرفی می شود و دانشجویان باید این منابع را مطالعه نموده و در امتحانات دانشگاه پیام نور شرکت نمایند. آزمون های دانشگاه های پیام‌نور معمولا بصورت تستی مطرح می شوند. البته باید عرض کنیم که دروسی وجود دارد که بصورت تمام تشریحی یا تلفیقی از تست و سوالات تشریحی برای دانشجویان طراحی می شود که شما با توجه به منابعی که در اول ترم برای شما معرفی شده می توانید به نوع نگارش این آزمون ها پی ببرید.

شهریه دانشگاه پیام نور

تحصیل در مراکز پیام‌نور رایگان نمی باشد و داوطلبان باید در برابر تحصیل در این دانشگاه ها مبلغی را به عنوان شهریه تحصیل پیام‌نور بپردازند. اگرچه هزینه تحصیل در این مراکز بسیار کمتر از دانشگاه های آزاد می باشد اما مانند دانشگاه های سراسری رایگان نبوده و جزء مراکز تحصیلی شهریه ای تلقی می شود. برای دانستن از وضعیت شهریه های پرداختی پیام‌نور می توانید با شماره مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور 99-1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403