نحوه تغییر رشته با کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1401

نحوه تغییر رشته با کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1400

جهت مشاوره در زمینه نحوه تغییر رشته با کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه تغییر رشته با کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1401 :  آیا می توان با استفاده از کارنامه ی سبز 1401 رشته ی قبول شده را جا به جا کرد؟,اخرین رتبه ی قبولی در کارنامه ی سبز 1401 به چه معناست؟,اخرین رتبه ی قبولی در کارنامه ی سبز کنکور 1401 به چه معناست؟,بررسی و تحلیل کارنامه ی سبز کنکور 1401 ,تغییر رشته با کارنامه محرمانه کنکور 1401 ,رتبه ی داوطلب در کارنامه ی سبز 1401 به چه معناست؟,رتبه ی داوطلب در کارنامه ی سبز 1401 چیست؟,رتبه ی داوطلب در کارنامه ی سبز کنکور 1401 به چه معناست؟,رتبه ی داوطلب در کارنامه ی سبز کنکور 1401 چیست؟,زمان انتشار کارنامه ی سبز کنکور 1401 ,قوانین انتقالی به دانشگاه دیگر,قوانین تغییر رشته کنکور 1401 ,کاربرد کارنامه سبز کنکور 1401 چیست؟,کارنامه سبز کنکور 1401 در چه تاریخی در دسترس است؟,کارنامه محرنامه ی کنکور 1401


نحوه تغییر رشته با کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1400

 آیا می توان با استفاده از کارنامه ی سبز 1401 رشته ی قبول شده را جا به جا کرد؟,اخرین رتبه ی قبولی در کارنامه ی سبز 1401 به چه معناست؟,اخرین رتبه ی قبولی در کارنامه ی سبز کنکور 1401 به چه معناست؟,بررسی و تحلیل کارنامه ی سبز کنکور 1401 ,تغییر رشته با کارنامه محرمانه کنکور 1401 ,رتبه ی داوطلب در کارنامه ی سبز 1401 به چه معناست؟,رتبه ی داوطلب در کارنامه ی سبز 1401 چیست؟,رتبه ی داوطلب در کارنامه ی سبز کنکور 1401 به چه معناست؟,رتبه ی داوطلب در کارنامه ی سبز کنکور 1401 چیست؟,زمان انتشار کارنامه ی سبز کنکور 1401 ,قوانین انتقالی به دانشگاه دیگر,قوانین تغییر رشته کنکور 1401 ,کاربرد کارنامه سبز کنکور 1401 چیست؟,کارنامه سبز کنکور 1401 در چه تاریخی در دسترس است؟,کارنامه محرنامه ی کنکور 1401


 تغییر رشته با کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1401

  • معنی رتبه ی داوطلب در جداول کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1401 چیست؟
  • اخرین رتبه ی قبولی در کارنامه ی سبز کنکور سراسری  1401به چه معناست؟
  • کارنامه سبز کنکور سراسری 1401 نحوه جابه جا کردن رشته ی قبول شده
  • تغییر رشته با کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1401
  • انتقالی به دانشگاه دیگر با کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1401
  • قوانین انتقالی به دانشگاه دیگر با استفاده از کارنامه سبز کنکور 1401
  • تغییر رشته با کارنامه محرمانه کنکور سراسری 1401
  • بررسی و تحلیل کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1401

🔴 دو خبر مهم

🔹 تاریخ انتشار کارنامه سبز کنکور 1401 ، 6 مهر

🔹امکان درخواست رفتن به اولویت های بعدی و درخواست رفع محرومیت از کنکور برای پذیرفته شدگان دوره روزانه از بعد انتشار کارنامه سبز تا 6 مهر

#کارنامه_سبز  کنکور 1401  :

🔶 داوطلبان عزیز، سازمان سنجش، فقط در یک کد رشته شما را به عنوان پذیرفته شده نهایی معرفی می‌کند.
🔺 چند روز بعد اعلام نتایج، کارنامه سبز در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.
🔺 در کارنامه سبز مشخص می شود که شما در کدام اولویت پذیرفته شده و چقدر با آخرین نفر قبولی فاصله دارید
🔺 در کارنامه سبز مشخص می شود که در انتخابهای پایین تر و بعدی در چه رشته های دیگری می توانستید قبول شوید
🔺کسانی که از رشته قبولی خود رضایت نداشته باشند و علاقمند به رشته اولویت های پایین یا بعدی که با رتبه آنان همخوانی داشته باشد با نظر دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد می توانند تقاضای انتقالی کنند یا به سازمان سنجش درخواست دهند
🔺 دانشگاهها و سازمان سنجش در قبول یا رد تقاضا اختیار تام دارند.
🔺پروسه تغییر رشته با استناد به کارنامه سبز بسیار محدود ، سخت ونیازمند پیگیری زیاد و رایزنی با دانشگاه مبدا و مقصد و سازمان سنجش هست و براحتی میسر نمی شود .


مفهوم اعداد در کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1401


  • در جدول زیر مفهوم اعداد درج شده در ستون نتیجه توضیح داده شده :
مفهوم مندرجات كارنامه در ستون نتیجه
عدد 1 به منزله عدم دارابودن شرايط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 می باشد ( نظير تكرار كد رشته انتخابی ، عدم رعايت جنسيت پذيرش ، عدم توجه به ضوابط رشته های دارای شرايط خاص برای رشته مذكور و…).
عدد 2 بیانگر آن است که شما در یک کد رشته محل برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شدید .
عدد 3 بیانگر آن است كه داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی ، در سهميه مجاز ديگری به جز سهميه نهايی پذيرفته شده است .برای بهياران و يا كارمندان كه با استفاده از سهميه بهياران در رشته پرستاری و يا با استفاده از سهميه كارمندی پذيرفته شده اند نيز عدد 3 درج شده است.​
عدد 4 بیانگر آن است كه وضعيت علمی و عمومی شما در رشته های پرديس های فرهنگيان يا دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايی در دست بررسی می باشد .
عدد 5 بیانگر آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزينش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت معلم شهيد رجايی امتياز لازم را كسب نکرده و در اولويت جذب قرار نگرفته است اين داوطلبان حداكثر ظرف دو ماه از زمان انتشار اسامی پذیرفته شدگان فرصت دارند با همراه داشتن کارت شناسایی و تصوير کارنامه نهایی به هسته گزينش آموزش و پرورش استان بومی به نشانی مندرج در پايگاه اطلاع رسانی هيات مرکزی گزينش وزرات آموزش پرورش به نشانی www.qozinesh.medu.ir مراجعه نمایید .
عدد 7 به معنی عدم کسب حد نصاب امتياز در مصاحبه تخصصی و يا عدم احراز شرايط ( سن ، معدل ، ويژگی هاي جسمانی ، … و غيبت در مصاحبه ) می باشد
عدد 9 عدد نه به این معنی است که وضعیت علمی و عمومی شما در یکی از دانشگاه های شاهد ، علوم قضایی ، علوم پزشكی بقيه الله(عج)، شهيد مطهری ،
صدا و سيماي جمهوری اسلامی ايران ، غير انتفاعی امام رضا (ع) ،علوم پزشکی ارتش ،دانشکده غير انتفاعی رفاه يا يکی از رشته های مديريت بيمه اکو ، دکتری پيوسته بيو
تکنولوژی ،کاردانی فوريت هاي پزشکي ،تربيت مربی عقيدتی سياسی سپاه يا موسيقی نظامی دردست بررسی است .
* داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است

خب حال می خوایم بدونین تو کدوم یکی از انتخاب هاتون قبول می شدین ؟ خیلی کار راحتیه و فقط کافیه تو کارنامه نهایی عدد ستون ” رتبه داوطلب ” رو با عدد ستون ” آخرین رتبه قبولی ” مقایسه کنید . اولین ردیفی که تو اون رتبه ما از رتبه آخرین نفر قبولی کوچکتر و یا حتی مساوی بود ، همون محل قبولیتونه که تو کارنامه محرمانه نشون داده شده .

تو کارنامه سبز بالا تو انتخاب 119 رتبه داوطلب 22 شده و رتبه آخرین نفر قبولی 40 شده ، پس انتخاب 119 چون اولین انتخابیه که تو اون رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی کوچک تره ، بنابراین داوطلب تو همون انتخاب قبول نهایی شده . اما خب اینو که می دونستیم ! بقیه انتخاب ها چی؟ اگه به کارنامه نهایی دقت کنین می بینین که همین داوطلب تو انتخاب 122 و 124 خودش هم قبول میشد ، چون رتبه قبولی داوطلب تو این انتخاب ها از رتبه آخرین نفر قبولی کوچک تره .




کارنامه ی سبز برای چه کسانی است؟

کارنامه ی سبز یا کارنامه ی محرمانه ی کنکور تنها برای کسانی که یکی از رشته های انتخابی خود را قبول شده اند قابل مشاهده است پس اگر در انتخاب رشته ی خود مردود شده اید کارنامه ی سبز ندارید.
معنی رتبه ی داوطلب در جداول کارنامه ی سبز چیست؟

ممکن است برای شما سوال شود که چرا مقابل هر یک از انتخاب های شما یک رتبه ی متفاوت نوشته شده است؟ مگر هر شخص چند رتبه ی کنکور دارد؟

رتبه هایی که شما در کارنامه ی سبز مشاهده میکنید رتبه ی شما در رشته ی مورد نظر است و این رتبه همانطور که پیش تر نیز صحبت شد با در نظر گرفتن نواحی،قطب ها و همینطور اعمال سهمیه ها به دست آمده است.

مطلب پیشنهادی: تاثیر سهمیه ها در کنکور 1401

اخرین رتبه ی قبولی در کارنامه ی سبز به چه معناست؟

همانطور که از اسم این رتبه پیدا است این عدد مربوط به رتبه ی اخرین نفری است که در آن کد رشته پذیرفته شده است اگر رتبه ی شما بهتر است در صورتی که آن کد رشته را در اولویت بالاتری قرار میدادید میتوانستید در آن رشته قبول شوید.
آیا می توان با استفاده از کارنامه ی سبز رشته ی قبول شده را جا به جا کرد؟

خیر! همانطور که در پست آموزش انتخاب رشته کنکور ۹۹ (الگوریتم انتخاب رشته) بررسی شد این لیست را خودتان چیده اید و اولویت ها را شما مشخص کرده اید پس جای اعتراض به چینش وجود ندارد و سازمان سنجش نیز تغییر در اولویت های شما را نمی پذیرد.

روش های استفاده از کارنامه سبز کنکور برای انتقالی :

راه اول :

اگه نهایتا تا یک ماه بعد از اعلام نتایج نهایی یعنی پایان آبان این مقاله رو خوندین و خواستین با استفاده از کارنامه نهایی انتقالی بگیرین ، اولین و بهترین راه ، استفاده از لینک بررسی اشتباه در انتخاب رشته سازمان سنجش و تقاضای بررسی اولویت بعدی تون از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش هستش .

راه دوم :

همین هفته در دانشگاهی که قبول شدین ثبت نام کرده و فعلا به همین قانع باشین . واسه ترم اول دانشجو شده و انتخاب واحد کنین ، اما از اوایل ترم اول با کارنامه نهایی کنکور 1401 به دانشگاه مقصد رفته و درخواست بدین که از ترم دوم شما رو ثبت نام کنن .

این راه احتمال موفقیت بیشتری داره . یعنی اگه دانشگاه مقصد ظرفیت داشته باشه ( که معمولا داره ) با درخواست شما موافقت می کنه و بعد از گرفتن موافقت دانشگاه مبدا از ترم دوم می تونین تو دانشگاه مقصد شروع به تحصیل کنین و واحد های عمومی که در ترم اول پاس کردین رو تطبیق بزنین .

اگه دانشگاه مقصد با درخواستتون واسه انتقالی با کارنامه محرمانه کنکور ۹۹ موافقت نکرد ، حداقل شانس ثبت نام تو قبولی اولتون رو از دست ندادین . اگر قصد انتقالی گرفتن از دانشگاهی به دانشگاه دیگر دارید بعد از یک ترم تحصیل در آن دانشگاه می توانید درخواست انتقالی دهید که تنها در صورت موافقت دانشگاه مبدا و مقصد این انتقال صورت می گیرد.



امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه تغییر رشته با کارنامه ی سبز کنکور سراسری 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سامان نوروزی

    سلام کارشناس عزیز

    رتبه ۳۴۱ زیرگروه یک

    تراز ۱۰۶۵۱ زیرگروه یک

    علوم پزشکی مشهد نیم سال دوم
    با اینکه تخمین رتبه برام انجام ندادین ولی 10 روز قبل کامنت دادم و گفتین که احتمال قوی پزشکی میارم
    ازتون تشکر میکنم

    سلامت باشید

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      آفرین
      مبارکه موفق باشید

      پاسخ
  2. علی

    کارنامه قبولی پزشکی منطقه 3 بذارید .ممنون

    پاسخ
    1. user3

      در حال آماده سازی …

      پاسخ
  3. نرگس

    سلام لطفا کارنامه قبولی های هوشبری منطقه 1 رو بزارین

    پاسخ
  4. محسن

    سلام ممنون از زحماتتون جناب علیزاده

    من با رتبه 1363 زیر گروه 1 سهمیه 25، پزشکی پردیس بندرعباس اوردم

    بومی فارس و منطقه 3 هستم . موفق باشین

    پاسخ
    1. user3

      سلام تشکر
      مبارکه پیروز باشید

      پاسخ
    2. فاطمه

      سلام من رشته علوم آزمایشگاهی قبول شدم ولی همه میگن بده آیا واقعا اینطوریه؟
      من می‌خوام از این رشته به پرستاری همون دانشگاه تغییر رشته بدم اینم به سختی با انتقالیش موافقت میکنن؟؟
      لطفاً اگه کسی می دونه کمکم کنه من خیلی نگرانم???

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی