نحوه برگزاری آزمون Tolimo مرحله صد و چهل و یک

نحوه برگزاری آزمون Tolimo

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری آزمون Tolimo مرحله صد و چهل و یک

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه برگزاری آزمون Tolimo مرحله صد و چهل و یک : سازمان سنجش طی اطلاعیه ای نحوه برگزاری صد و چهل و یکمین آزمون Tolimo را اعلام کرد .

نحوه برگزاری آزمون Tolimo

نحوه برگزاری آزمون Tolimo مرحله صد و چهل و یک

سازمان سنجش طی اطلاعیه ای نحوه برگزاری صد و چهل و یکمین آزمون Tolimo را اعلام کرد .

متن اطلاعیه به شرح زیر است :

بدین‌ وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته می‌ رساند : یكصد و چهل و یکمین آزمون زبان انگلیسی پیشرفته ( تولیمو ) به روش الكترونیكی ، صبح روز پنجشنبه مورخ 98/12/1 در شهر تهران برگزار خواهد شد .

آن دسته از داوطلبانی كه متقاضی برگزاری آزمون بوده و در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در سایت این سازمان اقدام نموده­ اند برای شركت در جلسه آزمون می­ بایستی ساعت 8:00 صبح روز پنجشنبه مورخ 98/12/1 به مركز برگزاری آزمون كه در زمان ثبت نام انتخاب نموده‌‌ اند ، مراجعه نمایند . كلیه داوطلبان می ‎بایست حتماً قبل از شروع فرآیند آزمون ( ساعت 8:00 صبح ) در محل حضور داشته باشند و عدم حضور به موقع و تاخیر بیشتر از ۱۵ دقیقه منجر به لغو آزمون متقاضی خواهد شد .

الف – زمان و محل برگزاری آزمون

فرآیند برگزاری آزمون كلیه داوطلبان در ساعت 8:00 صبح روز پنجشنبه 98/12/1 آغاز خواهد شد و داوطلبان می­ بایست قبل از شروع فرآیند برگزاری آزمون در محل برگزاری حضور داشته باشند . از آنجائیكه آزمون به صورت الكترونیكی و از طریق رایانه ( كامپیوتر ) برگزار می ­گردد ، برای داوطلبان كارت ورود به جلسه پیش بینی نشده و نیازی به ارائه كارت شركت در آزمون در این روش نمی‌ باشد . لاکن داوطلبان بایستی با کارت شناسایی معتبر ( کارت ملی یا شناسنامه عکس­ دار و یا گذرنامه ) به حوزه مراجعه نمایند آدرس مراكز محل برگزاری آزمون در شهر تهران با توجه به تعیین مراكز توسط داوطلبان در جدول ذیل درج شده است .

داوطلبان لازم است منحصراً به مركزی كه در زمان ثبت‌ نام آن را انتخاب نموده‌ اند مراجعه نمایند در سایر مراكز از آنها آزمون به عمل نخواهد آمد .

ردیف نام مرکز برگزاری آدرس
1 سازمان سنجش آموزش کشور تهران، خیابان کریم‌ خان زند ، بین استاد نجات اللهی و سپهبد قرنی ، پلاک 204، طبقه اول، سالن iBT
2 مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهران، خیابان آزادی، بین خیابان اسکندری شمالی و دکتر قریب، روبروی پارک اوستا، پلاک 131
3 پردیس شماره 2 دانشگاه شهید بهشتی تهران، اکباتان، فاز 3، جنب بیمارستان صارم
4 دانشگاه خاتم تهران، خیابان ملاصدرا، خ شیراز شمالی، خ حکیم اعظم، پلاک 30

 ب – تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به آنها

آزمون داوطلبان زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo) شامل دو مرحله تستی و تشریحی می ­باشد که داوطلبان باید توسط رایانه (کامپیوتر) گزینه پاسخ سوالات تستی و همچنین متن مربوط به پاسخ سوال تشریحی را ثبت نمایند . تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به سوالات هر دفترچه و فرم نظر خواهی به شرح ذیل است .

ب – 1– دفترچه آزمون شماره 1 : ( بخش های : 1 ، 2 و 3 )

این دفترچه حاوی 105 سوال تستی به شرح ذیل می‌ باشد و داوطلبان باید سوالات بخش « ساختار و بیان نوشتاری » و « خواندن و درک مطلب » را در مدت 62 دقیقه و به سوالات بخش شنیداری در مدت 14 دقیقه جمعاً در مدت 76 دقیقه به سوالات آن پاسخ دهند .

بخش اول : ساختار و بیان نوشتاری ( Structure and Written Expression )

تعداد سوالات 35 سوال ( تکمیل جمله : 15 سؤال و شناسایی خطا: 20 سوال )

مدت پاسخگویی 22 دقیقه

بخش دوم : خواندن و درک مطلب ( Reading Comprehension )

تعداد سوالات 35 سوال

مدت پاسخگویی 40 دقیقه

بخش سوم : درک مطلب شفاهی – شنیداری ( Listening Comprehension )

تعداد سوالات 35 سوال ( قسمت A ( 20 گفتگوی کوتاه ) : 20 سوال ، قسمت B ( 2 گفتگوی طولانی ) : 8 سوال ، قسمت C ( 3 سخنرانی ) : 7 سؤال

مدت پاسخگویی 14 دقیقه

در جلسه آزمون سوالات بخش شنیداری از بلندگو پخش خواهد شد و داوطلبان باید با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش می‌ شود ، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه‌ ای که در رابطه با سوال مربوط به این بخش ( درک مطلب شفاهی ) درج گردیده ، از طریق رایانه (کامپیوتر) اقدام و پاسخ را با توجه به شماره سوال مربوط علامت گذاری نمایند . داوطلبان باید توجه داشته باشند متن سوالات شنیداری (درک مطلب شفاهی) فقط یک‌بار از بلندگو پخش می‌شود و قابل تکرار نیست و لذا لازم است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند تا ضرری متوجه آنان نشود.

ب – 2 – دفترچه آزمون شماره 2 : ( بخش : 4 )

بخش 4 : نوشتاری (Writing) شامل یک سوال می باشد که داوطلبان می ­توانند در مدت 30 دقیقه از طریق رایانه (کامپیوتر) به سوال مربوط پاسخ دهند . داوطلبان در این قسمت می‌ بایست از مهارت تایپ جملات با کیبورد برخوردار باشند .

ج– تذکرات مهم :

1- داوطلبان باید گذرنامه ، کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و یک نسخه از برگه ثبت‌ نام به همراه داشته باشند .

2 – از آوردن هرگونه وسایل اضافی مانند نوشت افزار ( خودکار و مداد و … ) ، کیف دستی ، ساک دستی ، کتاب ، جزوه ، ماشین حساب ، تلفن همراه ، ساعت هوشمند ، دستبند هوشمند ، انگشتر هوشمند ، پیجر و … اکیداً خودداری نمایند . با توجه به اینکه محلی برای نگهداری این وسایل در حوزه‌ های امتحانی پیش‌ بینی نشده ، مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل متوجه حوزه‌ های امتحانی نیست .

3- صحبت کردن با سایر داوطلبان یا رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازم‌ التحریر ، نت (یادداشت) ، . . . در جلسه امتحان به عنوان تخلف محسوب می‌ شود و با داوطلب متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌ های سراسری رفتار خواهد شد.

4- همراه داشتن هر گونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه­ های حافظه ­دار از جمله تلفن همراه ، ساعت هوشمند ، انگشتر هوشمند ، دستبند هوشمند ویا ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری موجب محرومیت از گزینش در آزمون می­ شود .

5- داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است ، حداکثر تا تاریخ 98/11/21 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مکاتبه نمایند . بدیهی است درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود .

ضمناً به اطلاع می‌ رساند که واحد اطلاعات و پاسخگویی به سوالات در این باره از این تاریخ لغایت 98/12/1 همه روزه به غیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده پاسخگویی به سوالات داوطلبان است ؛ لذا داوطلبان گرامی به منظور پاسخگویی به سوالات خود می‌ توانند به بخش پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی : www.sanjesh.org مراجعه و یا با شماره تلفن 42163- 021 تماس حاصل نموده و از مراجعه حضوری خودداری نمایند .

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری آزمون Tolimo مرحله صد و چهل و یک

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی