نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها قبل از شروع تعطیلات

برنامه ریزی عید کنکوری ها

جهت مشاوره در زمینه نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها قبل از شروع تعطیلات

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , خوب دیگه اسفند ماه هم از راه رسید . آخرین ماه سال . ماهی پر از روزهایی برای تاختن به سمت اهداف و نو شدن انگیزه ها . ماهی پر از شور و اشتیاق جدید شدن سال . با این همه حس خوب اما داوطلبان کنکور چندان لذت و بهره ای از این روزهای آخر سال نمی برند .

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , داوطلبانی که به خرید های شخصی نمی روند و هیچ کمکی هم در خونه تکونی نمی کنند تا بتوانند تمام وقت خود را صرف مطالعه دروس و پیشی گرفتن از رقبا کنند.

و متاسفانه بیشتر داوطلبان به دلیل نداشتن آگاهی و اطلاعات حرفه ای برنامه ریزی ، در این روزها دست به شیوه ها و برنامه هایی می زنند که نه تنها مفید نیستند بلکه باعث پسرفت در مباحث نیز می شوند . در اینجا به تعدادی از این روش های غلطی که برخی از داوطلبان در این روزها در پیش می گیرند ، اشاره شده است تا بتوانید با در نظر گرفتن روشهای اصولی و مطمئن استفاده ی بهتر و بیشتر از ایام آخر سال داشته باشید.

 
نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , اسفند ماه برای استراحت مطلق !

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , برخی از داوطلبان فکر می کنند که اسفند ماه برای استراحت است تا به قول خودشون بتونن در فروردین ماه بترکونن ! و اگه اسفند ماه رو همش درس بخونن در فروردین ماه خیلی خسته میشن و نمی تونن از تعطیلات نوروزی استفاده ببرند!
باید بگم که این داوطلبان دارند یک ماه رو فدای 14 روز تعطیلی فروردین می کنن و تصور می کنند که در این 14 روز قراره همه ی مباحث نخوانده ، مرور نشده و ضعیف به تسلط کامل برسند و همه ی مشکلات درسی حل بشن لذا لازم نیست الان به خودشون سختی بدن و زیاد درس بخونن!

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , برای این دسته از داوطلبان عزیز بهتره بازم یادآوری بشه که کنکور یک مسابقه است و در حال حاضر رقبای شما هم وضعیت و شرایطی مشابه شما دارند لذا هر کی بتونه از شرایط موجود بهترین استفاده رو ببرده ، نتیجه ی بهتری هم کسب می کنه .پس اگه شما در این روزها خوب درس نخونید ، مطمئن باشید که برخی از رقبا ازتون جلو می زنند.

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , البته داوطلبانی هم که در تعطیلات واقعا خوب درس می خونن و هیچ روزی رو بیکار نمیشن ، باز هم از بقیه رقبا جلو می نند. اما این اصلا منطقی نیست که شما یک ماه رو فدای 14 روز تعطیلات کنید . چرا که شما از آینده که خبر ندارین و نمی دونید که در تعطیلات آیا امادگی جسمی و روحی خوبی برای مطالعه و مرور و نیز تست زنی دارید و امکان مطالعه در تمام روزهای تعطیلی رو دارید یا نه ! و آیا مشکلی برای ما و یا نزدیکان اتفاق می افتد یا خیر و دیگر اتفاقاتی که واقعا نمیشه پیش بینی کرد.

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی عید تا کنکور 97 به صورت تخصصی و حرفه ای

توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان دپارتمان مشاور گروپ با شماره زیر تماس بگیرید

sa 1

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , اسفندماه باید همه ی کتاب ها رو بخونم

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , در مقابل داوطلبانی که فکر می کنند اسفند ماه زمان درس خوندن جدی نیست ، داوطلبانی هستند که برنامه ریزی دارند تا آخر اسفند ماه دروس سال چهارم رو کامل بخونن و حتی کمی جلوتر بزنند یعنی برنامه ریزی کردن دروس پایه و سال چهارم را تا اخر اسفند ماه به طور کامل بخوانند و به قول خودشون پیش و پایه رو ببندن و بعد از تعطیلات فقط مرور و تست زنی داشته باشند.

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , چرا که متاسفانه و در حال حاضر برخی از مدارس غیر انتفاعی ، تمام شدن کتاب ها را تا آخر اسفند ماه یک افتخار و امتیاز می دانند . مدارسی که کیفیت را فدا کمیت می کنند و کتابی که برای یکسال تحصیلی تدوین شده را سریعتر درس داده و زودتر از موعد مقرر به پایان میبرند.

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , البته برخی از این مدارس سال تحصیلی خودشونو از تابستان استارت می زنند در حالیکه بخوبی می دانند که کیفیت تابستان مثل سال تحصیلی تدوین شده نیست و لذا خیلی از دانش آموزان درس ها را در تابستان با دقت نمی خوانند. این در حالی است که همه ی نفرات برتر کنکور سراسری معتقد هستند که چند درس را باید برای بعد از تعطیلات عید گذاشت تا بتوان با علاقه و اشتیاق بیشتری سر کلاس درس حاضر شد و مطالعه ی باکیفیت و با انگیزه ای داشت و از تکراری شدن درس ها نیز خسته نشد.

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , مثلا سید شایان پور میر بابایی ، رتبه ی 1 کشوری در کنکور تجربی 93 در این مورد می گوید:

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , در تعطیلا نوروز کتاب های پایه و ترم اول سال چهارم را مرور کردم و بعضی از درس های که نخوانده بودم ، پیش خوانی کردم چون من بعضی از دروس را تا عید تمام نکردم و برای بعد از تعطیلات عید گذاشتم چرا که می دانستم اگر الان همه ی درس ها را بخوانم ، بعد از تعطیلات دیگر انگیزه ای برای مطالعه ندارم و مطمئنا افت خواهم کرد.

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , از طرفی داوطلبی که تصمیم میگیره درس ها رو تا عید تموم کنه ، این تصمیم باعث میشه در نحوه ی خوندنش هم تاثیر منفی بذاره. تصمیم داره تا عید حتما یک دور کتاب ها رو بخونه و ناخودآگاه به این مسئله توجهی نداره که آیا همه ی دروس را یاد گرفته یا نه و آیا روی مباحث دشوارتری که نیاز به تامل و دقت بیشتری دارند ، زمان کافی صرف کرده است یا خیر .

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , برای این داوطلب مهم فقط تمام شدن کتاب هاست و وقتی یک کتاب را تمام می کند ، خیالش راحت میشه چون فکر می کنه اون کتاب رو خوب خونده و بسته ! اما داوطلبی که به کمیت مطالعه کاری نداره و حتی ممکنه مبحثی رو 14 بار بخونه ، هر چند که نرسه تمام کتاب رو یکبار به طور کامل بخونه ، از این جهت آرامش خاطری دارد و میداند که به تسلط رسانده و دقیق خوانده لذا هر تستی را می تواند از این مبحث به راحتی پاسخ دهد و در مقابل در توهم تمام کردن همه ی دروس نیست و میدونه هنوز مطالبی مانده اند که باید اونها را به دقت بخونه.

با عضویت در کانال تلگرام مشاور گروپ از آخرین اخبار و مقالات مشاوره و برنامه ریزی با خبر شوید.

5465

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , البته نباید در مطالعه وسواسی شوید و حتما باید با مدیریت زمان و یک برنامه ریزی حرفه ای پیش بروید . اما همانطور که شما نیز متوجه شده اید تست های سراسری همه تفهیمی هستند و برای پاسخگویی به آنها نیازه که به صورت عمیق و دقیق مطالعه داشته باشید. لذا توصیه میکنم به هیچ عنوان نباید روی چند دور خواندن دروس یا اینکه تا کی کتاب های درسی را باید تموم کرد ، تاکید کنید چون مهم اینکه درس ها را چگونه می خوانید و آیا همزمان با مطالعه دروس زمانی را برای تست زنی و یاد گرفتن نکته ها صرف می کنید ؟ آیا فکری به حال سرعت تست زنی خود کرده اید ؟ آیا زمانی رو برای مرور اختصاص می دهید یا فقط می خواهید هر طور که شده درس ها را تمام کنید و بعد از تعطیلات مرور کنید ؟

توجه داشته باشید که برنامه ریزی ، تمام کردن دروس نیست بلکه به موقع و اصولی تمام کردن مباحث است در هر حال باز هم تاکید داریم که کیفیت را فدای کمیت نکنید.
جالبه بدونید که برخلاف تصور خیلی از شما عزیزان ، رتبه ها هیچ کار عجیب و غریب نکرده اند که موفق شوند بلکه تنها و تنها یک برنامه ریزی منطقی و مستمر را در پیش گرفته اند . همین.

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , و اما داوطلبانی که با وجود تلاش زیاد نتوانستند رتبه ی خوبی کسب کنند ، دلیل اصلی ناکامی بی برنامگی و بلاتکلیفی شون بوده . این داوطلبان به خودشون ، مدرسشون و منابعی که داشتند اعتماد نداشتند لذا مدام به فکر پیدا کردن شیوه ای خاص و رازی بودند که یکدفعه پیشرفت کنند و خوب همین باعث شده که عملکردی پایین تر و ضعیف تر از توانایی های خودشون داشته باشند.

جهت دریافت برنامه ی نوروزی کنکور 97
می توانید از طریق شماره تماس زیر با دپارتمان مشاور گروپ در ارتباط باشید

Untitled 1
پاسخگویی همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب

دو نکته ریز مشاوره‌ای! ویژه استفاده بهتر از زمان پیش رو:

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , برای همه درس‌ها چه دروس عمومی و چه دروس اختصاصی فقط باید سوالات کنکور سال‌های گذشته رو بررسی کنی . تا این زمان هر مقدار هم که این سوالات رو حل کرده باشی باز هم سوالات حداقل 6 سال اخیر رو به طور جزئی تر بررسی کن. با این کار علاوه بر آشنایی با دید و تفکر طراحان کنکور با مباحثی که از نظر طراحان اهمیت بیشتری دارن و به قول خودمون روتین کنکور هستن، آشنا میشی. در درس‌هایی مثل ریاضی و فیزیک به طور روتین هر سال سوال‌هایی در سبک و سیاق سوالات سال های قبل مطرح میشن که با بررسی سوالات سال های قبل متوجه این موضوع میشی، این سوالات رو به هیچ عنوان از دست نده!

اگر واقعا می‌خوای در این زمان باقی مانده موفق بشی باید از لحظه لحظه این روزهای با ارزش استفاده کنی. زمان‌های مرده‌ای که در طول روز در حال هدر رفتن هست را پیدا کن و سعی کن نهایت استفاده رو از این زمان هر چند کم ببری.

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , تذکراتی به برخی از داوطلبان حواسپرت و بی انگیزه  در این روزها:

بعضی کنکوری‌هایی که هنوز شروع نکردن توی چندماه آخر به خودشون میان و شروع به خوندن میکنن، بعضی هم کلا قید کنکور امسال رو میزنن
برای دسته دوم باید بگم که شمایی که اینقدر زمان رو راحت از دست میدی اگر بذاری واسه سال دیگه طبق تجربه بهت قول میدم اگر الان تلاش نکنی سال بعد هم برای تو هیچ تفاوتی با امسال نداره.

نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها , اگر نا امید هستی و به سال بعد فکر میکنی بهتره سعی کنی تو همین مدت کم تا کنکور 97 نسخه‌ی یه سری از درس هارو بپیچی و هم درصد چند تا درس رو افزایش بدی هم ترست از کنکور میریزه و به این باور میرسی که اگه توی این دوره‌ی کوتاه میشه انقدر نتایج خوب گرفت، تو ۱۲ ماه سال بعد خیلی کارا میشه کرد و میشه نتایج فوق‌العاده‌ای گرفت! البته توصیه میکنم تو همین مدت باقی مونده انقدر خوب درس بخونی و میخت رو همین امسال محکم بکوبی تا کارت به سال بعد نیفته!

کنکوری جان بعضی وقت‌ها دفعه بعدی وجود نداره، شانس دوباره و وقت اضافه‌ای در کار نیست . گاهی فقط الان هست که میتونی کاری انجام بدی تا بعدا حسرت نخوری!
فرصت ها رو به سادگی از دست نده
بشین با خودت فکر الان تو همون جایگاهی هستی که تصورش رو داشتی؟ اگر نه از خودت بپرس لازمه چه چیزی رو تغییر بدی تا بهترین نتیجه رو تو زمان باقی مونده بگیری؟

برنامه ریزی ویژه کنکور 97 از عید ، فرصتی برای جلو زدن از رقبا

– نحوه برنامه ریزی کنکور در ایام تعطیلات نوروز ، توصیه های حرفه ای و برتر جهت قبولی در کنکور 97
– فرصت طلایی ایام عید برای کنکوری ها ، چرا نیاز به برنامه ریزی مختص عید تا کنکور داریم؟
-برنامه ریزی 4 ماهه کنکور 97 ، برنامه ی جبران دروس عقب مانده ، مرور مجدد تمام مباحث رتبه ساز
-مشاوره تلفنی برنامه ریزی ایام عید نوروز 97 و پاسخگویی به سوالات متداول شما عزیزان در ایام تعطیل

مشاوره تلفنی با تیم مشاورین پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی و مهندسی دپارتمان تخصصی کنکور تجربی
از طریق شماره تماس زیر

sa 1

پاسخگویی همه روزه حتی ایام تعطیل
8 صبح تا 12 شب




یه قانونی هستش اگر کسی رتبه خوبی کسب کنه بدون علم و شناخت برنامه ریزی ، مشاور میشه
برای رسیدن به موفقیت از افرادی کمک بگیرید که از علم مشاوره و برنامه ریزی آگاهی کامل داشته باشن…


موفق باشید که هستید …


مهندس علیزاده- عضو دپارتمان مشاوره ، برنامه ریزی و انتخاب رشته مشاور گروپ

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه برنامه ریزی عید کنکوری ها قبل از شروع تعطیلات

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403