نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

نحوه انتخاب رشته آزاد 98 

جهت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 : طی سال های اخیر که کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است، این پرسش که آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری نیز ادغام شده اند یا به طور جداگانه انجام می شوند .


نحوه انتخاب رشته آزاد 98 

نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99


نحوه انتخاب رشته آزاد 99,انتخاب رشته 99,دانشگاه آزاد99,انتخاب رشته دانشگاه آزاد99,انتخاب رشته آزاد 99,زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99,انتخاب رشته آزاد 99




نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 :  با توجه به ادغام ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ، داوطلبان تا مرحله اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 99 ، با یکدیگر همراه هستند اما پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ، مرحله انتخاب رشته برای کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان به صورت جداگانه از طریق سایت sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت این دانشگاه به آدرس azmoon.org انجام می شود .


انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99 آغاز شده  است .



برای دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید .

آشنایی با کارنامه کنکور دانشگاه آزاد 98

نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 :  داوطلبان بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری 99 می توانند با توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری و تراز اکتسابی ، انتخاب های خود را انجام داده و نتیجه بهتری کسب نمایند . در کارنامه کنکور سراسری 99 که در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود ، اطلاعات مفیدی همچون رتبه و تراز وی ذکر شده است که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیار موثر است .

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در بازه زمانی مقرر از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام خواهد شد.

توضیحات کارنامه کنکور دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 : در پاسخ به سوالی که ابتدای مطلب مطرح شد، بایستی بگوییم که انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 علارغم ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت جداگانه انجام خواهد شد. در واقع مسیر پذیرش دانشگاه های سراسری و آزاد از مرحله علام نتایج اولیه کنکور 99 از یکدیگر جدا خواهند شد. در واقع آخرین مرحله مشترک کنکور سراسری و دانشگاه آزاد مرحله اعلام نتایج کنکور است.

در این مرحله، نتایج کنکور سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد. از بین تمامی اطلاعات مندرج در کارنامه کنکور سراسری، رتبه و تراز اکتسابی در هر زیرگروه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مهم است. برای یک انتخاب رشته صحیح و ایده آل باید بدانید سال های گذشته داوطلبانی با رتبه و تراز شما در چه رشته محل هایی پذیرفته شده اند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 :   داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 شده اند، مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد خواهند بود. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ  پیشنهاد می کنند، 100 انتخاب خود را به سه دسته تقسیم کنید.

نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 :   دسته اول یا همان چند انتخاب اول خود را به کد رشته محل های خوشبینانه اختصاص دهید. یعنی اگر طبق تجربه انتخاب رشته داوطلبان سال های گذشته، قبولی با تراز شما در رشته داروسازی بسیار کم می باشد و شما علاقه بسیاری به این رشته دارید، چند انتخاب اول خود را به این دسته از رشته محل ها اختصاص دهید.
دسته دوم را به رشته محل هایی اختصاص دهید که با توجه به تجربه انتخاب رشته داوطلبان سال های گذشته، شانس متوسطی برای قبولی دارید.

دسته سوم را به رشته محل هایی اختصاص دهید که شانس قبولی بسیار زیادی برای پذیرش در آن رشته ها دارید ولی علاقه زیادی به آن رشته محل ها ندارید و تنها در صورت عدم قبولی در رشته محل های دسته اول و دوم حاضر به ادامه تحصیل در آن رشته محل ها هستید.


به طور کلی چینش کد رشته محل ها در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 بایستی بر اساس علاقه شما باشد. یعنی علاقه شما به رشته محل انتخاب اول بیشتر از علاقه شما به رشته محل انتخاب دوم و علاقه شما به رشته محل انتخاب سی ام بیشتر از علاقه شما به رشته محل انتخاب سی و دوم باشد.


همانطور که دانشگاه سراسری برای دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته کنکور مخصوص خود را دارد دانشگاه آزاد نیز شامل چنین دفترچه ای میشود

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99

نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ؛  همان طور که در ابتدای مطلب بیان شد، انتخاب رشته های دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت جداگانه و کاملا مجزا از یکدیگر صورت می گیرند. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و معمولا پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری منتشر می شود. ناگفته نماند که فرآیند انتخاب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد سال 99 از طریق تکمیل فرم انتخاب رشته سازمان سنجش آموزش کشور از امکان پذیر می باشد.

متقاضیانی که قصد دارند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند، می بایست در بازه زمانی 4 مهر لغایت 11 مهر ماه 99، نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اقدام نموده و سپس با توجه به علاقه مندی، شانس قبولی و ظرفیت هر کد رشته محل و… انتخاب رشته خود را انجام دهند.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 شامل چه مطالبی است؟

نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 :  برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی داوطلب باید شرایط و ضوابط مربوط به دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کرده و با توجه به قبول آن اقدام به انتخاب رشته نماید. داوطلب باید حتما قبل از انتخاب رشته دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به طور کامل مطالعه نماید و سپس اقدام به انتخاب رشته نماید.

دانشجو با توجه به دانشگاه و رشته های مورد علاقه ی خود می بایست پس از مطالعه شرایط و ضوابط کد هر رشته و دانشگاه را که به صورت مجزا تعریف شده را در سامانه انتخاب رشته وارد نماید.

از کجا میتوان این دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 را دریافت نمود؟

برای دریافت این دفترچه میبایست به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس azmoon.org مراجعه نموده و با توجه به توضیحات مربوطه نسبت به دانلود دفترچه راهنمای رشته مورد نظر اقدام نمایید.

آیا تنها یک دفترچه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۹ وجود دارد؟

برای هر گروه آزمایشی بخشی از دفترچه ی اختصاص داده شده که در آن رشته های مورد نظر تعریف گردیده است. به عنوان مثال برای رشته تجربی با توجه به دانشگاه ها و رشته های متفاوت زیر گروه های این رشته بخشی شامل شرایط و ضوابط هر رشته دفترچه ای تهیه شده است که مخصوص به آن میباشد.


زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

در سال گذشته زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد دهه سوم مرداد ماه بود . امسال نیز داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد که مجاز به انتخاب رشته شده اند ، از امروز 21 مرداد ماه لغایت 2 شهریور ماه می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته آزاد 99، فرم انتخاب رشته را در سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99 به آدرس Azmoon.org تکمیل نمایند .

انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام خواهد شد. بنابراین بایستی در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98 به سایت مذکور مراجعه نمایید و بر روی لینک مربوط به انتخاب رشته کلیک کنید. سپس در قسمت مشخص شده، کد ملی و شناسه دانشگاه آزاد را که در انتهای کارنامه درج شده است، وارد نمایید. در مرحله بعدی باید هزینه انتخاب رشته را پرداخت نمایید.

نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 : سپس از منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه “ثبت رشته” کلیک و کد رشته محل های انتخاب خود را به ترتیب اولویت و با توجه به توضیحات پاراگراف قبلی، وارد کنید. پس از درج تمامی انتخاب های خود بر روی گزینه تایید نهایی کلیک و کد رهگیری خود را دریافت نمایید.در نظر داشته باشید داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی در کنکور رشته های شناور ( هنر و زبان ) نیز ثبت نام و در کنکور آن شرکت کرده اند می توانند 100 انتخاب خود را به صورت جداگانه بر اساس علاقه در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج نمایند .

توجه داشته باشید که گزینش علمی در این مرحله بر اساس نمره کل ( تراز ) شما انجام گرفته و رتبه فرد هیچ تاثیری در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نخواهد داشت .


تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور آزاد 99

نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ؛ در انتخاب رشته دانشگاه آزاد با سه سهمیه عادی ، سهمیه ایثارگران ، سهمیه بسیج فعال روبه رو هستیم . بنابراین
سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، خانواده شهدا و بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98 وجود ندارد .

. جانبازان ، همسر و فرزندان جانبازان با جانبازی 25 % به بالا و همچنین همسر و فرزندان شهدا ، آزادگان و همسر و فرزندان آنان ، جزو سهمیه ایثارگران 25 درصدی محسوب می شوند و سهیه 5 % درصدی ایثارگران به جانباز کمتر از 25 درصد و همسر و فرزند آن ها و فرزندان و همسر رزمندگان با حداقل 6 ماه مدت حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد .


آیا برای تحصیل در دانشگاه آزاد سال 1399 حتما میباست انتخاب رشته کنیم؟

انتخاب رشته مخصوص بعضی رشته های با آزمون میباشد. به عنوان مثال گروه پزشکی به هیچ عنوان بدون آزمون اقدام به جذب دانشجو نمیکند و داوطلب میباست حتما رتبه و تراز خوبی در آزمون سراسری برای تحصیل در این رشته ها داشته باشد. در غیر این صورت داوطلب میتواند با توجه به دانشگاه مورد نظر و بررسی اینکه آیا آن دانشگاه بدون آزمون اقدام به جذب دانشجو میکند یا خیر اقدام به ثبت نام نماید.

نکته مهم: انتخاب رشته دانشگاه آزاد در 4 رشته ی پزشکی، داروسازی، دامپزشکی و دندانپزشکی با کنکور سراسری ادغام شده است.

دانشجو باید توجه داشته باشد که دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی تنها برای کمک به داوطلب است و دریافت آن به منزله ی انتخاب رشته نمیباشد. داوطلب میبایست با توجه به کدهای تعریف شده هر رشته در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به انتخاب رشته نماید. دانشجو میبایست با توجه به علاقه، مسافت و سایر ایده آل های خود کد های تعریف شده هر دانشگاه و رشته در سامانه وارد نماید تا انتخاب رشته ی او ثبت گردد.

امیدواریم شما با توجه به مطالعه این متن و سپس مطالعه ی دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته گروه مربوطه بتوانید انتخاب رشته ای هرچه بهتر داشته باشید استفاده از مطلب آموزش انتخاب رشته کنکور نیز میتواند برای شما مفید باشد. اما بازهم باید تاکید کنیم که داوطلب میبایست از تمامی شرایط و ضوابط برای انتخاب رشته آگاه باشد.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنکور 99


در صورت تمایل جهت انجام مشاوره انتخاب رشته با مشاوران مرکز مشاور گروپ تماس حاصل فرمایید.

9099071613 ( از سراسر کشور )

 



نحوه انتخاب رشته آزاد 99,انتخاب رشته 99,دانشگاه آزاد99,انتخاب رشته دانشگاه آزاد99,انتخاب رشته آزاد 99,زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99,انتخاب رشته آزاد 99




5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب رشته کنکوری‌های 99 دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. یاس

    با رتبه 47600 دانشگاه آزاد چه رشته ای میشه خوند

    پاسخ
  2. زهرا

    سلام خسته نباشین من رشته ام انسانی بود رتبم اومد ۵۰۰۰۰ بین حقوق و زبان فرانسه و آلمانی نمیدونم کدومشو انتخاب کنم و آزاد برم یا پیام نور؟؟؟همه میگن ک شخصیت و اینات به وکلا بیشتر میاد ولی نمیدونم چیکارکنم یه سالم نمیخوام پشت کنکور بمونم و…؟؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403