نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر ۱۴۰۲

نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر 1402

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

موضوع اصلی این مقاله مشاور گروپ نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر ۱۴۰۲ می باشد. همانطور که می دانید سال به سال در کنکور سراسری تاثیر سوابق تحصیلی بیشتر می گردد. بنابراین اطلاع از میزان تاثیر سوابق تحصیلی بر نتایج رتبه کنکور و همچنین نحوه اعمال سوابق تحصیلی گروه هنر با دروس هنرستان اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای اطلاع از تاثیر سوابق تحصیلی کنکور هنر 1402 با ما همراه باشید.

نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر ۱۴۰۲

در این بخش از مقاله نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر ۱۴۰۲ را با هم بررسی می کنیم. اگر متقاضی شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ باشید حتما مطلع هستید که دروس عمومی از دفترچه سوالات کنکور حذف و به عنوان بخشی از ۴۰ درصد سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شود.

بدین ترتیب دروس عمومی ۲۶ درصد از ۴۰ درصد تاثیر سوابق تحصیلی را به خود اختصاص می‌ دهند و فقط نمرات دروس عمومی سال دوازدهم محاسبه می‌شود.

سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی در کنکور هنر ۱۴۰۲ به میزان ۲۶ درصد با تأثیر قطعی و فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و مابقی به سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) اضافه می‌شود.

نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر

دروس موثر در سوابق تحصیلی کنکور هنر

لیست دروس موثر در سوابق تحصیلی کنکور هنر اعلام شد. در سی ‎و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش محمد مهدی کاظمی ، منابع امتحان نهایی برای محاسبه سابقه تحصیلی شرکت کنندگان کنکور سراسری گروه هنر در سال ۱۴۰۲ تعیین شد. بنابراین دروس هنرستانی‌ ها به عنوان سابقه تحصیلی کنکور هنر در نظر گرفته شد.

بدین ترتیب متقاضیان شرکت در آزمون سراسری باید با مطالعه منابع امتحان نهایی که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است خود را برای کسب نمره بهتر و ایجاد سوابق تحصیلی آماده کنند. لیست دروس امتحان نهایی برای محاسبه سوابق تحصیلی در دیپلم نظام جدید ۶-۳-۳ کنکور ۱۴۰۲ گروه هنر تعیین شده است.

لیست منابع موثر در سوابق تحصیلی کنکور هنر 1402 به شرح زیر است.

  • «فارسی۳» دوره دوم متوسطه شاخه فنی ‎و حرفه‎ای و کاردانش.
  • «عربی، زبان، قرآن ۳» دوره دوم متوسطه شاخه فنی ‎و حرفه‎ای و کاردانش
  • «زبان خارجی۳» شاخه نظری
  • «سلامت و بهداشت» مشترک همه شاخه‌ ها
  • «تعلیمات دینی۳» مشترک همه شاخه‌ ها

نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر

مشاوره نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر

نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر ۱۴۰۲ و بعد از آن برای آن دسته از داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقصی دارند یا کلا سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سوابق تحصیلی به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب در گروه درخواستی (به جز دروس عمومی)، اعمال خواهد شد و مابقی سهم نمره کل سابقه تحصیلی تا سقف سهم دروس تخصصی مطابق جدول به سهم نمره کل آزمون اختصاصی داوطلب اضافه می گردد.

تبصره: همه داوطلبان باید دارای دروس عمومی سابقه تحصیلی باشند. اگر سابقه تحصیلی دروس عمومی را نداشته باشند باید برای دریافت آن از طریق وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند. نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر ۱۴۰۲ بدین صورت است که برای هر داوطلب یک نمره کل سابقه تحصیلی حاصل از میانگین وزنی نمرات تراز شده سابقه تحصیلی دروس عمومی و تخصصی او با توجه به ضرایب سوابق تحصیلی ساخته می‌شود.

توجه داشته باشید که قبولی در امتحانات داخلی برای اخذ مدرک دیپلم و ایجاد سابقه تحصیلی در کنکور هنر برای هنرجویان هنرستانی، دو فرایند مستقل است که شیوه نامه آن به زودی ابلاغ خواهد شد.

مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش در سایت sanjesh.org زمان برگزاری کنکور هنر دی ۱۴۰۱ نوبت بعد از ظهر ۳۰ دی اعلام شده و بعد از ظهر روز ۱۴ تیر ۱۴۰۲ متقاضیان گروه هنر به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

تمامی اطلاعات لازم درباره کنکور سراسری را در مقاله ثبت نام کنکور 1402 بخوانید.


در این مقاله مشاور گروپ به نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر 1402 پرداختیم و از تاثیر سوابق تحصیلی بر نتیجه کنکور هنر گفتیم. شما داوطلبان هنرستانی عزیز در صورت وجود هر گونه سوال در این زمینه می توانید روی کمک مشاور گروپ حساب کنید.

ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

شماره تماس مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

✔️نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر ۱۴۰۲ چگونه است؟

✔️تمامی اطلاعات لازم درباره نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر ۱۴۰۲ در این مقاله ارائه شده است.

✔️تاثیر سوابق تحصیلی کنکور هنر ۱۴۰۲ چقدر است؟

✔️نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر ۱۴۰۲ به صورت قطعی خواهد بود. برای اطلاع از درصد تاثیر سابقه تحصیلی گروه هنر به مقاله مراجعه نمایید.

✔️لیست دروس موثر در سوابق تحصیلی گروه هنر چیست؟

✔️برای اطلاع از اینکه چه منابعی به عنوان منابع سوابق تحصیلی گروه هنر اعلام شده اند مقاله را مطالعه نمایید. فهرست دروس موثر در سابقه تحصیلی ارائه شده است.

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هنر ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. رز

    سلام وقت بخیر
    منظور از تاثیر دروس اختصاصی در سوابق تحصیلی چیه؟
    مگر دروس اختصاصی رو آزمون نمیدیم(کنکور)؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی